Connect with us

Actual

Primăria Constanța oferă 1,1 milioane de lei pentru capturarea câinilor. Nicio firmă interesată

Adrian Cârlescu

Publicat

la data de

Atât de mari au fost problemele în domeniul gestionării câinilor fără stăpân din municipiul Constanța, încât nicio firmă nu s-a arătat interesată să participe la licitația ținută chiar zilele trecute la Primărie.

În 2017, Primăria Constanța a încheiat un contract pentru capturarea, transportul și adăpostirea câinilor fără stăpân, la un adăpost din Ovidiu. Societatea selectată pentru prestarea acestor activități se numea Green Life Recycling SRL și înainte să se ocupe de câini, se ocupase de deșeuri. Întâmplător, sau poate nu, firma de ”reciclat” patrupede era deținută chiar de o fostă angajată a Primăriei Constanța. Am numit-o aici pe Maria Carmen Bucur, fostă Andrușcă. Nu știm cât a contat acest amănunt din CV-ul proprietarei. Însă, în mod cert, societatea a primit contractul de la Primăria lui Făgădău la un preț foarte bun: 501.600 de lei plus TVA. Contractul a fost prelungit fără licitație publică, motivat de câteva aspecte pe care le vom detalia mai jos.

Întreaga afacere ar fi mers ca pe roate. Însă, în timp, Green Life Recycling SRL și-a extins sfera de influență la Medgidia și Cernavodă. În orașele mici neregulile sunt mai vizibile. Poate de aceea, mai multe organizații pentru protecția animalelor din cele două localități au început să critice modalitatea în care erau capturate patrupedele de pe străzi. Scânteia de la Cernavodă și Medgidia s-a propagat rapid și în rândul activiștilor pentru drepturile animalelor din Constanța. Comunitatea iubitorilor de animale de aici era deja călită în acțiuni de protest, organizate încă de pe vrea când funcționa biobaza de pe strada Vârful cu Dor. În iulie 2017 au apărut primele imagini ce atestau rele tratamente la adăpostul din Ovidiu: mizerie de nedescris, câini costelivi și traumatizați, ținuți în aceleași padocuri cu alți câini morți, pe care nu se obosea nimeni să-i ridice de acolo. Activiștii au protestat la porțile adăpostului. La telefoanele Green Life Recycling nu răspundea nimeni. În octombrie 2017, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor a realizat un control la firma din Ovidiu, aplicând o sancțiune de 10.000 de lei pentru nererspectarea programului de funcționare. Atât avea OPC-ul în competență. Direcția Sanitar Veterinară, care avea restul competențelor în privința verificării condițiilor din adăpost, a rămas surdă în tot acest scandal. Chestionat în privința neregulilor grave de la Ovidiu, primarul Constanței, Decebal Făgădău, a dat asigurări că patrupedele capturate din Constanța au avut parte de un tratament legal, aspect ce ar fi reieșit din controalele periodice ale autorității. Această explicație părea din capul locului o găselniță, motiv pentru care nu a convins pe nimeni. Nici măcar Făgădău nu credea o iotă din explicația contrară dovezilor filmate. Ca dovadă, anul trecut, Primăria a anunțat că va organiza o licitație publică pentru a atribui lucrări de reparații în vederea reautorizării adăpostului propriu de pe strada Vârful cu dor, adăpost închis în anul 2016 pentru neconformitate. Din motive bizare, procedura de organizare a licitației a durat luni grele. Prin urmare, contractul de lucrări a fost semnat abia pe 7 mai 2018, cu firma Dacor Plast SRL, la valoarea de 219.965,1 lei. Motivat de această întârziere, ai lui Făgădău au prelungit contractul anterior al firmei Green Life Recycling SRL pe un termen de încă 6 luni.

Investiția de la biobaza Constanței a vizat înființarea unor spații de cazare pentru 400 de câini. Făgădău a declarat că Primăria va păstra doar activitatea de adăpostire a câinilor, urmând să externalizeze capturarea și transportul patrupedelor către o societate comercială, prin licitație publică. În august 2018, a fost întocmit un caiet de sarcini în acest sens.

Potrivit acestuia, prestatorul trebuia să facă dovada că deține două mijloace de transport, autospeciale, dotate cu cuști individuale pentru câinii capturați și o cușcă separată pentru cei morți. Autoritatea cerea ca mijloacele de transport să fie dotate cu sistem GPS, să fie inscripționate corespunzător, inclusiv cu progrmul de vizitare al biobazei și să fie autorizate sanitar-veterinar pentru transporturi de animale capturate pe o distanță de 65 de kilometri. De asemenea, participații la licitație trebuiau să facă dovada că dețin contracte de muncă pentru două echipaje formate din câte doi prinzători și un șofer, precum și contract de muncă sau o convenție de colaborare cu un medic veterinar cu atestat de liberă practică. În sfârșit, caietul de sarcini cuprindea câteva reguli de bază pentru prestarea activităților externalizate. Aflăm, din acest document că prestatorul va captura câinii de pe străzi doar în baza comenzilor lansate de beneficiar pe baza sesizărilor de la locuitori sau a Planului Anual de gestionare a câinilor fără stăpân. Comanda va conține datele și cuprinsul sesizării, locația unde se va acționa și termenul de soluționare. Predarea câinilor la biobază se va face pe baza unui document ce va cuprinde informații detaliate. Autoritatea a estimat un număr de 400 de capturi pe lună.

Pe baza caietului de sarcini, Primăria Constanța a lansat o licitație publică, având termen de desfășurare pe 5 noiembrie 2018. Valoarea estimată a contractului, precizată în anunțul de participare publicat pe site-ul autorității, a fost de 1.129.056 de lei plus TVA. Așadar vorbim de o sumă imensă, mai mult decât dublă față de aceea plătită firmei Green Life Recycling, care nu se ocupa doar de capturare și transport, prestând (scriptic) și activități de microcipare, deparazitare și adăpostire a câinilor. Un alt paradox: nici în aceste condiții de preț nu s-a găsit nimeni interesat să participe la licitație.

Download (PDF, 156KB)

”Nu s-a prezentat nimeni la licitație. Aceasta va fi reluată în cel  mai scurt timp cu putință. Facem un apel la societățile  interesate de acest domeniu să se prezinte la licitație în momentul în care va fi din nou organizată”, au declarat reprezentanții Primăriei Constanța pentru Ordinea.Ro.

Cel mai probabil, în aceste condiții, firma cu probleme de la Ovidiu va mai beneficia de o prelungire de contract, până se va re-organiza licitația la Primăria Constanța.

Comments

comments

Actual

(Video): Constanța: Un șofer beat la volan a acroșat o mașină parcată pe b-dul Mamaia

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul serii trecute, în timpul derulării unei acțiuni specifice privind siguranța și fluidizarea traficului rutier din municipiul Constanța, politiștii locali au depistat un conducător auto care a acroșat un autovehicul parcat regulamentar pe b-dul Mamaia.

În momentul interceptării persoanei de către polițiștii locali s-a constatat faptul că aceasta se afla sub influența băuturilor alcoolice.
Persoana în cauză fost predată lucrătorilor Biroului Rutier din cadrul IPJ Constanța pentru demararea cercetării sub aspectul săvârșirii infracțiunii de Conducerea unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Un dragor maritim românesc a intrat sub comanda NATO

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Dragorul maritim ”Lt. Lupu Dinescu” a plecat duminică, 17 februarie, din portul militar Constanța, pentru a se integra în Gruparea Navală Permanentă a NATO de Luptă Împotriva Minelor SNMCMG-2 (Standing NATO Maritime Counter Measures Group), care desfășoară acțiuni specifice în Marea Neagră, pentru asigurarea securității colective a NATO pe flancul estic. Din gruparea navală mai fac parte nave militare din Bulgaria, Germania, Spania și Turcia.

Misiunea principală a dragorului maritim românesc este de a asigura implementarea măsurilor de securitate, adoptate la Summit-ul NATO de la Bruxelles din anul 2018, conform cărora ”Alianța va continua să promoveze o abordare de tip 360 de grade a securității și să îndeplinească în mod eficient toate cele trei sarcini fundamentale stabilite în conceptul Strategic: apărarea colectivă, gestionarea crizelor și securitatea prin cooperare”.

Pe timpul celor trei săptămâni ale prezenței grupării SNMCMG-2 în Marea Neagră, navele vor participa la Exercițiul bilateral româno-bulgar ”Poseidon 19”, fiind programate și escale în porturile Varna și Constanța.

Dragorul maritim ”Lt. Lupu Dinescu” este comandat de către locotenent-comandorul Ionuț Diaconu și are un echipaj alcătuit din 78 de militari.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

(Video): Constanța: Un șofer beat a lovit un autobuz și un autoturism

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul acesti dimineți, pe str. Pandurului din Constanța, la intersecția cu Șoseaua Mangaliei a avut loc un eveniment rutier în următoarele împrejurări.

Un șofer foarte beat a lovit un autoturism și un autobuz RATC. O victimă a fost transportată la Unitatea de Primiri Urgențe Constanța.

Potrivit IPJ Constanța, conducătorul unui autoturism, aflat sub influența băuturilor alcoolice (0.66 mg/l alcool pur în aerul expirat) se face vinovat de accident. A rezultat vătămarea corporală uşoară a unei conducătoare auto, aflată în cel de-al doilea autoturism implicat în accident.

Update: Iată cum s-a produs acest accident, potrivit IPJ Constanța. La data de 17 februarie, ora 09.50, un bărbat, în vârstă de 48 de ani, din localitatea Independenta, județul Constanța, a condus un autoturism pe strada Pandurului, dinspre strada Liliac, iar la intersecția cu Soseaua Mangaliei nu a respectat semnificația indicatorului cedează trecerea, intrând în coliziune cu un autoturism condus de o femeie, in vârstă de 57 de ani.

A rezultat vătămarea corporală ușoară a conducătoarei auto. În cauza a fost întocmit dosar penal.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: