Connect with us

Actual

Primăria Constanța oferă 1,1 milioane de lei pentru capturarea câinilor. Nicio firmă interesată

Adrian Cârlescu

Publicat

la data de

Atât de mari au fost problemele în domeniul gestionării câinilor fără stăpân din municipiul Constanța, încât nicio firmă nu s-a arătat interesată să participe la licitația ținută chiar zilele trecute la Primărie.

În 2017, Primăria Constanța a încheiat un contract pentru capturarea, transportul și adăpostirea câinilor fără stăpân, la un adăpost din Ovidiu. Societatea selectată pentru prestarea acestor activități se numea Green Life Recycling SRL și înainte să se ocupe de câini, se ocupase de deșeuri. Întâmplător, sau poate nu, firma de ”reciclat” patrupede era deținută chiar de o fostă angajată a Primăriei Constanța. Am numit-o aici pe Maria Carmen Bucur, fostă Andrușcă. Nu știm cât a contat acest amănunt din CV-ul proprietarei. Însă, în mod cert, societatea a primit contractul de la Primăria lui Făgădău la un preț foarte bun: 501.600 de lei plus TVA. Contractul a fost prelungit fără licitație publică, motivat de câteva aspecte pe care le vom detalia mai jos.

Întreaga afacere ar fi mers ca pe roate. Însă, în timp, Green Life Recycling SRL și-a extins sfera de influență la Medgidia și Cernavodă. În orașele mici neregulile sunt mai vizibile. Poate de aceea, mai multe organizații pentru protecția animalelor din cele două localități au început să critice modalitatea în care erau capturate patrupedele de pe străzi. Scânteia de la Cernavodă și Medgidia s-a propagat rapid și în rândul activiștilor pentru drepturile animalelor din Constanța. Comunitatea iubitorilor de animale de aici era deja călită în acțiuni de protest, organizate încă de pe vrea când funcționa biobaza de pe strada Vârful cu Dor. În iulie 2017 au apărut primele imagini ce atestau rele tratamente la adăpostul din Ovidiu: mizerie de nedescris, câini costelivi și traumatizați, ținuți în aceleași padocuri cu alți câini morți, pe care nu se obosea nimeni să-i ridice de acolo. Activiștii au protestat la porțile adăpostului. La telefoanele Green Life Recycling nu răspundea nimeni. În octombrie 2017, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor a realizat un control la firma din Ovidiu, aplicând o sancțiune de 10.000 de lei pentru nererspectarea programului de funcționare. Atât avea OPC-ul în competență. Direcția Sanitar Veterinară, care avea restul competențelor în privința verificării condițiilor din adăpost, a rămas surdă în tot acest scandal. Chestionat în privința neregulilor grave de la Ovidiu, primarul Constanței, Decebal Făgădău, a dat asigurări că patrupedele capturate din Constanța au avut parte de un tratament legal, aspect ce ar fi reieșit din controalele periodice ale autorității. Această explicație părea din capul locului o găselniță, motiv pentru care nu a convins pe nimeni. Nici măcar Făgădău nu credea o iotă din explicația contrară dovezilor filmate. Ca dovadă, anul trecut, Primăria a anunțat că va organiza o licitație publică pentru a atribui lucrări de reparații în vederea reautorizării adăpostului propriu de pe strada Vârful cu dor, adăpost închis în anul 2016 pentru neconformitate. Din motive bizare, procedura de organizare a licitației a durat luni grele. Prin urmare, contractul de lucrări a fost semnat abia pe 7 mai 2018, cu firma Dacor Plast SRL, la valoarea de 219.965,1 lei. Motivat de această întârziere, ai lui Făgădău au prelungit contractul anterior al firmei Green Life Recycling SRL pe un termen de încă 6 luni.

Investiția de la biobaza Constanței a vizat înființarea unor spații de cazare pentru 400 de câini. Făgădău a declarat că Primăria va păstra doar activitatea de adăpostire a câinilor, urmând să externalizeze capturarea și transportul patrupedelor către o societate comercială, prin licitație publică. În august 2018, a fost întocmit un caiet de sarcini în acest sens.

Potrivit acestuia, prestatorul trebuia să facă dovada că deține două mijloace de transport, autospeciale, dotate cu cuști individuale pentru câinii capturați și o cușcă separată pentru cei morți. Autoritatea cerea ca mijloacele de transport să fie dotate cu sistem GPS, să fie inscripționate corespunzător, inclusiv cu progrmul de vizitare al biobazei și să fie autorizate sanitar-veterinar pentru transporturi de animale capturate pe o distanță de 65 de kilometri. De asemenea, participații la licitație trebuiau să facă dovada că dețin contracte de muncă pentru două echipaje formate din câte doi prinzători și un șofer, precum și contract de muncă sau o convenție de colaborare cu un medic veterinar cu atestat de liberă practică. În sfârșit, caietul de sarcini cuprindea câteva reguli de bază pentru prestarea activităților externalizate. Aflăm, din acest document că prestatorul va captura câinii de pe străzi doar în baza comenzilor lansate de beneficiar pe baza sesizărilor de la locuitori sau a Planului Anual de gestionare a câinilor fără stăpân. Comanda va conține datele și cuprinsul sesizării, locația unde se va acționa și termenul de soluționare. Predarea câinilor la biobază se va face pe baza unui document ce va cuprinde informații detaliate. Autoritatea a estimat un număr de 400 de capturi pe lună.

Pe baza caietului de sarcini, Primăria Constanța a lansat o licitație publică, având termen de desfășurare pe 5 noiembrie 2018. Valoarea estimată a contractului, precizată în anunțul de participare publicat pe site-ul autorității, a fost de 1.129.056 de lei plus TVA. Așadar vorbim de o sumă imensă, mai mult decât dublă față de aceea plătită firmei Green Life Recycling, care nu se ocupa doar de capturare și transport, prestând (scriptic) și activități de microcipare, deparazitare și adăpostire a câinilor. Un alt paradox: nici în aceste condiții de preț nu s-a găsit nimeni interesat să participe la licitație.

Download (PDF, 156KB)

”Nu s-a prezentat nimeni la licitație. Aceasta va fi reluată în cel  mai scurt timp cu putință. Facem un apel la societățile  interesate de acest domeniu să se prezinte la licitație în momentul în care va fi din nou organizată”, au declarat reprezentanții Primăriei Constanța pentru Ordinea.Ro.

Cel mai probabil, în aceste condiții, firma cu probleme de la Ovidiu va mai beneficia de o prelungire de contract, până se va re-organiza licitația la Primăria Constanța.

Comments

comments

Actual

A fost cutremur în zona seismică Vrancea

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În ziua de 20 aprilie, la ora 14.22.27 (ora Romaniei) s-a produs, în Zona seismică Vrancea, judetul Buzău un cutremur cu magnitudinea de 3,5 grade pe scara Richter, la adâncimea de 133 km.

Intensitatea cutremurului în zona epicentrală a fost de I grad(e) Mercalli.

Cutremurul s-a produs în apropierea următoarelor orașe: Nehoiu (18km), Covasna (40km), Întorsura Buzăului (45km), Mizil (54km), Târgu Secuiesc (55km).

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

(Video) Un șofer beat a intrat cu mașina în gardul unei case din Negru Vodă

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, un bărbat de 50 de ani a condus un autoturism pe DN38, dinspre Comana către Negru Vodă. La un moment dat, ajungând în dreptul sediului Poliției Negru Vodă, a pierdut controlul asupra direcției și a intrat în coliziune cu gardul unui imobil (situat vizavi de Poliție).

În urma impactului a rezultat vătămarea corporală ușoara a conducătorului auto. Bărbatul era singur în mașină.

După producerea impactului, el a fost  testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind pozitiv, respectiv 0,33 mg/l alcool pur în aerul expirat.

S-a ales cu dosar penal pentru conducere sub influența băuturilor alcoolice și vătămare corporală din culpă. De asemenea, nu mai are dreptul de a conduce.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Vagonul unui tren de marfă a deraiat între Lumina și Ovidiu

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul acestei dimineți, un tren de marfă care circula pe relația Lumina – Ovidiu, încărcat cu cocs petrol, la km.16+900, vagonul 4 din fața locomotivei a deraiat de un boghiu, aspect ce a condus la blocarea circulației pe această magistrală.

Traficul feroviar a fost deviat pe relația Midia – Năvodari – Dorobanțu. Nu au fost înregistrate victime.
Trenul care a avut probleme aparține operatorului Tehnotrans Ploiești.  Acest interval de stații face parte din linia neinteroperabilă, administrată de gestionarul privat GFR. Pe secția respectivă nu circulă trenuri de călători, nici de stat, nici private.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: