Connect with us

Exclusiv

Primăria Constanța vrea să închirieze terenurile de stat de pe malul lacului Siutghiol

Adrian Cârlescu

Publicat

la

Asociația Demos Constanța, prin avocatul Dumitru Bădrăgan, a transmis astăzi un comunicat de presă în care atrage atenția că Primăria Constanța, la umbra unei consultări formale, se pregătește să închirieze către terți terenurile statului de pe malul lacului Siutghiol, pe care le are în administrare. Această intenție reiese din faptul că Primăria a publicat pe site, în prejma sărbătorilor de iarnă, proiectul unui regulament pentru închirierea bunurilor imobile din domeniul public și privat al localității, dar, atenție, si al celor din proprietatea publică a statului, aflate în administrarea Municipiului Constanța. Consultarea a fost lansată în bătaie de joc, deoarece Primăria nu a spus despre ce terenuri de stat ar fi vorba, pentru a nu stârni o reacție negativă din partea publicului.

Asociația Demos afirmă că, dacă va fi adoptat, regulamentul se va aplica inclusiv pentru terenurile de pe malul lacului Siutghiol. Până în anul 2010, așa cum reiese din comunicatul Demos, fâșia de protecție a lacului, aflată în proprietatea statului, a fost de 15 metri de la țărm. În anul menționat, zona de protecție a fost redusă prin lege la 5 metri, însă diferența de 10 metri nu a fost scoasă niciodată din domeniul public al statului. Tot în 2010, prin Legea 42, lacul a ajuns în administrarea consiliilor locale din Constanța, Năvodari și Ovidiu. La Constanța, lacul și terenurile de stat limitrofe au fost atât de bine administrate, încât zona s-a umplut de construcții private, iar accesul publicului a devenit, în unele locuri, o simplă amintire. În loc să stopeze această evoluție în mod vădit ilegală, Decebal Făgădău a lansat în consultare regulamentul mai sus amintit, care i-ar permite să închirieze unor privați terenurile libere de lângă lac. Bașca, să-i bage în legalitate pe cei care le ocupă de ani de zile în dauna accesului public. Așa cum spuneam mai sus, consultarea este pur formală, de vreme ce Făgădău nu a avut bărbăția să spună negru pe alb adevărata intenție, mizând pe neatenția societății civile.

Asociația Demos solicită Primăriei să răspundă la o serie de întrebări. De asemenea, solicită Apelor Române să se implice în această consultare. Iată comunicatul Demos, în mod integral:

” COMUNICAT DE PRESĂ

Asociația Demos, persoană juridică nonprofit, înregistrată în Registrul Național al Asociațiilor la numărul 15714/A/2010, cu sediul în Constanța, str. Ioan Rațiu nr. 135, județul Constanță, atrage atenția asupra faptului ca Primăria Constanta intenționează să închirieze terenurile de pe malul lacului Siutghiol (zona de protecție).

Aceste terenuri sunt proprietate publica a Statului Român si ar trebui să rămână în folosința comună a publicului, dovadă stând și materialele publicate în prea constănțeană privind situația existentă în ceea ce privește malul lacului și îngrădirea posibilității de a se circula în această zonă.

Extrem de important atât pentru constănțeni, cât și pentru instituțiile publice cu atribuții în domeniu, pe 20 decembrie 2018, autoritatea locală a lansat în consultare publică ”Proiectul de hotărâre pentru aprobarea regulamentului privind închirierea prin licitație publică a bunurilor imobile care fac parte din domeniul public sau privat al municipiului Constanța sau din domeniul public al statului și în administrarea Consiliului local al municipiului Constanța”.

Publicarea proiectului în această formă pe site-ul Primăriei Constanța reprezintă o îndeplinire pur formală a obligației privind organizarea consultării publice, lipsind o predictibilitate în ceea ce privește indicarea în materialelor prezentate a tuturor datelor necesare. Spunem acest lucru întrucât Primăria nu a publicat o listă a bunurilor imobile proprietate publică a statului, pe care le are în administrare și pe care dorește să le închirieze prin acest regulament. Această omisiune este una foarte gravă, întrucât se poate urmări inclusiv închirierea terenurilor statului din zona de protecție a lacului Siutghiol, fără a se comunica în mod explicit această intenție publicului. Regulamentul ar urma să se aplice pentru:

– zona de protecție, ce are o lățime de 5 ml măsurată de la luciul lacului Siutghiol spre uscat și

– zona care prin Legea nr. 310/2010 a fost scoasă din regimul restrictiv al zonei de protecție, dar nu și din domeniul public al statului, ce are o lățime 10 ml măsurată de la luciul lacului Siutghiol spre uscat.

În acest context, Asociația Demos solicită Primăriei Constanța să răspundă public la următoarele întrebări:

  1. La nivelul Consiliului local al municipiului Constanța există o inventariere distinctă a bunurilor imobile care fac parte din domeniul public/privat al municipalității și a celor care fac parte din domeniul public al statului al căror drept de administrare să fi fost încredințat, în baza unor HG-uri adoptate în temeiul art.867 Cod civil, Consiliului local al municipiului Constanța?
  1. Conform expunerii de motive, necesitatea inițierii acestui proiect a fost justificată de faptul că: ”nu există prevederi legale care să reglementeze procedurile necesar a fi urmate de către autoritățile administrației publice în ceea ce privește organizarea și desfășurarea licitației publice privind închirierea bunurilor proprietate publică și privată ALE UNITĂȚII ADMINISTRATIV TERITORIALE”. De asemenea, temeiul legal indicat în proiectul de HCL, art.123 alin.(1-2) din Legea nr.215/2001, face trimitere exclusiv la dreptul consiliilor locale de a adopta hotărâri cu privire la bunurile ce aparțin domeniului public sau privat de interes local. În acest context, puteți preciza motivul pentru care proiectul de HCL vizează și închirierea bunurilor din domeniul public al statului, aflate în administrarea Consiliului local al municipiului Constanța?
  1. Conform art.14-16 din Legea 213/1998, în cazul în care închirierea bunurilor proprietate publică a statului se face de către titularul dreptului de administrare, valoarea chiriei, clauzele contractului și cota-parte ce se cuvine titularului dreptului de administrare, între 20-50%, sunt stabilite exclusiv de către stat, prin hotărâre a Guvernului? În acest context, vă rugăm să indicați hotărârile prin care Guvernul, în numele statului român, prin care s-a aprobat reținerea la bugetul local a unei cote parte de 50%, conform propunerii cuprinse în art. 5 din Regulament.
  1. În ceea ce privește terenul aflat în domeniul public al statului român din zona riverană lacului Siutghiol de pe raza Orașului Constanța, compus din zona de protecție, ce are o lățime 5 ml măsurată de la luciul lacului Siutghiol spre uscat și din zona care prin Legea nr. 310/2010 a fost scoasă din regimul restrictiv al zonei de protecție, dar nu și din domeniul public al statului, ce are o lățime 10 ml măsurată de la luciul lacului Siutghiol spre uscat, vă rog să ne comunicați dacă există vreun act normativ prin care Consiliul Local al Municipiului Constanța să fi dobândit dreptul de administrator al domeniul public al statului din zona riverană lacului Siutghiol de pe raza Orașului Constanța. 
  1. Luciul de /apă, cuveta lacului, zona de protecție, zona care prin Legea nr. 310/2010 a fost scoasă din regimul restrictiv al zonei de protecție, dar nu și din domeniul public al statului, precum și terenurile câștigate din lacul Siutghiol prin construcțiile hidrotehnice edificate pe întreg perimetrul lacului Siutghiol aparțin de plin drept statului român, iar delimitarea acestor zone se realizează, conform Legii nr.107/1996, de către ANAR și OCPI. În acest context, vă rugăm să precizați dacă proiectul de hotărâre indicat în preambul vizează și aceste bunuri imobile ce aparțin exclusiv domeniului public al statului și dacă există o delimitare a acestor zone în sensul art.40 din Legea nr.107/1996.

 

De asemenea, Asociația DEMOS solicită Administrației Naționale Apele Române să intervină în această consultare publică, deoarece:

  1. nu există niciun act normativ, cu valoare de lege organică, prin care Consiliul Local al Municipiului Constanța să fi dobândit dreptul de administrator al domeniul public al statului din zona riverană lacului Siutghiol de pe raza Orașului Constanța;
  2. potrivit dispozițiilor art.14-16 din Legea nr.213/1998, în cazul în care închirierea bunurilor proprietate publică a statului se face de către titularul dreptului de administrare, valoarea chiriei, clauzele contractului și cota-parte ce se cuvine titularului dreptului de administrare, între 20-50%, sunt stabilite exclusiv de către stat, prin Hotărâre a Guvernului.
  3. luciul de apă, cuveta lacului, zona de protecție, zona care prin Legea nr. 310/2010 a fost scoasă din regimul restrictiv al zonei de protecție, dar nu și din domeniul public al statului, precum și terenurile câștigate din lacul Siutghiol prin construcțiile hidrotehnice edificate pe întreg perimetrul lacului Siutghiol – bunuri proprietate publică a statului – pot fi închiriate doar în baza unei hotărâri de guvern, adoptată în conformitate cu dispozițiile art.14-16 din Legea nr.213/1998.
  4. cum Lacul Siutghiol se regăsește și în prezent în domeniul public al statului și în administrarea Administrației Naționale “Apele Române” – Administrația Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral, astfel cum rezultă din poziția nr.20 din anexa la HG 446/2018, Consiliul Local al Municipiului Constanța nu are competența legală de a aproba nici închirierea domeniul public al statului din zona riverană lacului Siutghiol de pe raza Orașului Constanța, nici prețul de închiriere și nici cota parte din valoarea chiriei ce urmează a fi inclusă în veniturile municipalității, întrucât statul român nu i-a conferit, ope legis, calitatea de titular al dreptului de administrare, ci a condiționat transferul dreptului de administrare, conform art.9 din legea nr.42/2010, de realizarea lucrărilor de cadastru şi publicitate imobiliară pentru imobilele prevăzute la anexele nr. 1 şi 2 și de actualizarea, în mod corespunzător, a Hotărârii Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului.
  5. Această condiție suspensivă impusă de Legea nr.42/2010 nu a fost niciodată îndeplinită, intabularea lacului Siutghiol nu a fost precedată de măsuratori cadastrale și nici de modificarea corespunzătoare a H.G nr. 1.705/2006, dovadă fiind faptul că și anul 2018, lacul Siutghiol se află în domeniul public al statului și în administrarea Administrației Naționale “Apele Române” – Administrația Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral.
  6. Relevante în sensul anterior evocat sunt și dispozițiile cuprinse în Ordinul 1718/2011, potrivit cărora ”Pentru bunurile din domeniul public al statului date în administrarea unităţilor administrativ-teritoriale, iniţierea actelor normative de modificare a inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului se face de către Ministerul Administraţiei şi Internelor… Aprobarea cererii de actualizare a inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului se face online de către Direcţia generală de legislaţie şi reglementare în domeniul activelor statului din cadrul Ministerului Finanţelor Publice”.
  7. Or, astfel cum rezultă din cuprinsul Hotărârii nr. 446/2018, nici intrarea în vigoare a Legii nr.42/2010 și nici semnarea protocolului de predare predare-preluare pentru suprafeţele date în administrare celor trei consilii locale nu au fost precedate de modificarea HG.1.705/2006 nici în ceea ce privește diminuarea suprafeței cuvetei lacului – aceasta având și în anul 2016 o suprafață de 1900 ha – și nici în ceea ce privește titluarul dreptului de administrare care este și în prezent ABADL.

Asociația Demos Constanța”

Sursa foto: Info Sud Est.

 

Comments

comments

Exclusiv

Fostul prefect Nicolaescu, acuzat că ”a furat” doi consilieri locali de la Costinești. Se lasă cu plângeri penale

Adrian Cârlescu

Publicat

la data de

Scris de

Situație politică extrem de bizară în comuna Costinești! Potrivit legii, cei peste 3.000 de locuitori ai comunei aveau dreptul să delege prin vot 13 persoane pentru a-i reprezenta în cadrul Consiliului Local. Cu toate acestea, Consiliul funcționează cu 11 consilieri aleși. Abaterea de la lege îl are ca autor pe fostul prefect ”tehnocrat” al județului Constanța, Adrian Nicolaescu. Înaintea alegerilor locale din iunie 2016, acesta a emis Ordinul 175/23.03.2016, prin care a stabilit numărul de consilieri locali și județeni la nivelul Circumscripției electorale nr. 14. Deși în ordin se menționa că UAT Costinești avea o populație de 3.170 de locuitori înregistrați oficial la data de 1 ianuarie 2016, prefectul Nicolaescu a înscris o normă de reprezentare de 11 consilieri, iar nu de 13, așa cum ar fi fost legal. Nicolaescu a încălcat norma legală cuprinsă în articolul 29 aliniatul 1 din Legea 215/2001 privind administrația publică locală, aflată în vigoare până anul acesta. Potrivit legii pe care trebuia să o aplice, localitățile cu o populație cuprinsă între 3.001 de persoane și 5000 de persoane trebuie să aibă consilii locale formate din 13 persoane.

Situația de la Costinești a fost semnalată redacției noastre de către consilierul local Laurențiu Giurgiu, cel care a și obținut de la Prefectură ordinul semnat de Adrian Nicolaescu. În acest document oficial, toate localitățile cu o populație între 3001 și 5000 de locuitori au primit repartiții pentru 13 locuri de consilieri locali, cu singura excepție a comunei Costinești.

Adrian Nicolaescu: ”N-avea cum să nu fie semnat de Serviciul Juridic”

Contactat telefonic, fostul prefect Adrian Nicolaescu a declarat pentru Ordinea.Ro că nu își amintește situația din anul 2016, pentru că a trecut ceva vreme de atunci și domnia sa s-a implicat în alte activități. Însă a precizat că documentul a fost întocmit și avizat de Serviciul Juridic al Instituției Prefectului, care avea obligația să verifice întreaga situație. După ce redactorul Ordinea.Ro i-a adus la cunoștință că ordinul nu este contrasemnat (după cum se poate observa în facsimil), fostul prefect a precizat: ”originalul se păstrează la dosar, n-avea cum să nu fie semnat de Serviciul Juridic”.

Download (PDF, 3.57MB)

Claudiu Palaz reclamă furtul. ”Voi face plângere penală”

Contactat telefonic de redactorul Ordinea.Ro, liderul PMP Claudiu Palaz declară că formațiunea politică pe care o conduce a fost furată de fostul prefect Adrian Nicolaescu, pierzând un post de consilier local și șansa de a desemna viceprimarul localității.

”În formula de 11 locuri, nouă ne-au lipsit 6 voturi, dacă nu mă înșel, pentru a obține trei consilieri locali. Dacă erau 13 locuri, așa cum ar fi fost legal, PMP ar fi avut trei consilieri aleși și șansa de a obține postul de viceprimar al localității. Cred că Nicolaescu, pe care eu îl consider cel mai slab prefect din istoria Județului Constanța, a acționat cu intenție, deoarece opțiunile de vot erau cunoscute celor interesați. Știți bine că în anii electorali se fac sondaje. Sunt convins că a cunoscut aceste date și că a acționat cu intenție ca să ne lipsească de un loc în Consiliul Local. Și de aceea, ce a făcut el îmbracă forma abuzului în serviciu. Voi cere o anchetă a Ministerului de Interne. Și îi cer și prefectului Jeacă să spună public de ce Costineștiul are 11 consilieri și nu 13 și care este soluția pentru intrarea în legalitate. O consecință a ilegalității din ordinul lui Adrian Nicolaescu ar fi că HCL-urile pot fi lovite de nulitate.” – declară Claudiu Palaz.

Liderul PMP a mai spus că ia în calcul să depună o plângere penală împotriva fostului prefect Adrian Nicolaescu.

Majorități ilegale

Potrivit Legii 215/2001, hotărârile locale se adoptă de regulă cu votul majorității celor prezenți la ședințele de deliberare. Însă, există o serie de excepții, pentru cazurile cu adevărat importante, în care majoritatea se calculează raportat la numărul consilierilor aleși, iar nu raportat la cei prezenți la ședință. Astfel, hotărârile de buget nu pot fi adoptate decât de majoritatea simplă (jumătate plus 1) a consilierilor în funcție. De asemenea, hotărârile de patrimoniu se adoptă cu majoritatea calificată (de două treimi) a consilierilor în funcție. Din interpretarea legii, reiese că bugetele localităților cu peste 3000 de locuitori se adoptă cu minim 7 voturi, iar hotărârile de patrimoniu cu minim 8 voturi. La Costinești, datorită situației de mai sus, hotărârile de buget au putut fi adoptate cu minim 6 voturi, iar cele de patrimoniu cu minim 7 voturi, ceea ce contravine legii aflate în aplicare în perioada 2016 – 2019.

Comuna Costinești a fost înființată în anul 1999. Până în prezent, localitatea nu a avut decât un singur primar, în persoana lui Traian Cristea, fost membru PD, PSD și PDL, actualmente membru PNL. La alegerile locale din 2016, Cristea a câștigat un nou mandat, după o luptă relativ strânsă cu Horia Constantinescu de la PSD și Dorin Jeanu de la PMP. Consiliul Local Costinești este format din 4 consilieri de la PNL, 3 de la PSD, 2 de la PMP și câte un consilier de la PRU și M10. Va urma!

Comments

comments

Continuă să citești

Exclusiv

Primăria Cernavodă sparge bani grei pe tabere și sesiuni de creație și recreere

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Lista de cumpărături directe a Primăriei Cernavodă arată o scădere dramatică a interesului autorității locale față de investițiile publice. În timp ce chestiunile propriu-zis edilitare au fost trecute în plan secund, Primăria rupe bugetul cu spectacole, acțiuni culturale și, mai nou, cu ”sesiuni de creație și recreere”, care sunt de fapt tabere și excursii oferite cu maximă generozitate unor cercuri culturale și artistice din oraș, precum și unor elevi cu rezultate bune. Coincidență sau nu, până la alegerile locale a rămas mai puțin de un an de zile. Cât de utile și justificate sunt aceste cheltuieli publice nu știm, dar știm cu siguranță că ele ating partea sensibilă (încă) a alegătorului.

În lista celor mai noi achiziții directe făcute de Primăria Cernavodă găsim mai multe tabere, dar și servicii separate de transport cu microbuze închiriate din Medgidia, localitatea Bordușani din județul Ialomița și chiar din București.

La Gura Humorului, pensiune cu piscină cu apă sărată

Lista interesului acordat de administrația Cernavodă pentru relaxarea copiilor din oraș în tabere școlare începe cu un contract atribuit către SC Medeea Tour SRL din București, str. Cantemir Dimitrie nr. 15.

Astfel, conform anunțului postat pe pagina de internet a licitațiilor publice – SICAP – 30 de copii plus 3 însoțitori vor merge în Bucovina, în perioada 02.09. – 07.09.2019. Cazarea se va face la Pensiunea Bogdăneasa: 5 nopți în zona stațiunii Gura Humorului, condiții de cazare complete, cu piscină cu apă sărată și alte metode de recreere și petrecere a timpului liber.

Valoarea estimată se ridică la suma de 19.500 de lei, adică 4.129,34 de euro. Valoarea cumpărării directe este de 20.700 de lei, adică 4.383,46 de euro, fiind mai mare decât valoarea estimată.

De firma din București cu care administrația din Cernavodă va colabora pentru această deplasare se ocupă Florentina Adriana Ștefan, în calitate de asociat unic, conform platformei Confidas.ro.

Copiii de la Casa de Cultură, activități de creație la Păltiniș

De asemenea, tot Medeea Tour SRL a câștigat și un alt contract cu Primăria Cernavodă. Mult mai mare… Este vorba de achiziția denumită “Tabăra Păltiniș” în perioada 19.08 – 24.08.2019 și despre o sumă de 31.000 de lei, adică 6.570,16 euro.

La aceasta participă 50 de copii + 5 însoțitori care au fost cazați la Pensiunea Miorița. La “sesiunea de activități de creație și recreere au participat și membrii Ansamblului Folcloric Mugurelul din cadrul Casei de Cultură Cernavodă”, se mai arată în anunțul urcat în SICAP.

Artiștii din Cernavodă duc faima localității pe drumuri de munte

Ansamblul Audeo din Cernavodă trimis la recreere în Costinești

De data aceasta, achiziția a fost obținută de SC România Turistică SRL cu sediul în Brașov, str. Griviței nr. 91. Denumirea achiziției este “Tabăra de Vară la Mare – Costinești 2019” și se referă la o “sesiune de activități de creație și recreere organizată în perioada 18.08. – 24.08. 2019” și vor participa membrii Ansamblului Audeo din cadrul Casei de Cultură Cernavodă.

“Servicii Incluse în oferta standard/sociala: Cazare, Pensiune completă Preț: 600 lei/persoană – 6Nopți de cazare la hotel/hostel, pensiune turistică, vilă turistică de 2, 3 Stele, în camere cu 2, 3 și maxim 4 locuri, TV color, cablu și internet wirless (Wi-fi), frigider, grup sanitar propriu, apă caldă permanent, încălzire centrală (vezi, nota de la Foarte Important). – Servirea mesei în regim pensiune completă: mic-dejun, dejun (supă/ciorbă + felul 2 + salată) și cină (felul de bază + desert). – Ghid Național atestat din partea Agenției de Turism România Turistică. – La 10 elevi plătitori se asigură 1 (loc) cadru didactic organizator al grupului sau însoțitor persoană adultă din partea agenției sau părinte, reprezentant al grupului de copii format. – Elevi vor fi cazați și vor servi masa în structuri turistice autorizate și clasificate *. – Unități disponibile cu care colaborăm Costinești: Hostel DVG, Hotel Tiberius, Vila Maria, Briza Marii, Vraja Marii, Perla Marii, Casa Chirea, Mario Residence etc. Toate locațiile cu care colaborăm sunt clasificate, autorizate, verificate de noi la fața locului și cu care am avut deja acțiuni cu recenzii pozitive. – Putem asigura pe serie maxim 200 locuri/serie tabără. – Disponibilitate: pentru vizitare obiective turistice, activități parcuri de distracții-agrement, program de discotecă. Pachet Turistic Standard: 600 Lei/sejur – tabără/persoană. Opțional contra-cost: – La cerere, contra-cost putem asigura: Activități sportive (întreceri sportive – concursuri cu premii), curs și noțiuni de prim ajutor; noțiuni fundamentale pentru lecții de înot; – Cu cât se formează mai multe grupuri putem organiza o serie de activități pe plajă și activități distractive de amploare: – Concursuri sportive/competiții, (meciuri de volei pe plajă, Fotbal pe plajă, Tenis; Frisbee, Înot, Gimnastică în apă, Ski-jet, Badminton cu premii în obiecte, articole sportive, dulciuri și răcoritoare etc); – Spectacole în aer liber de tip: teatru pentru copii, spectacole de circ, iluzionism, miniconcerte; – Excursii obiective și atracții turistice, acțiuni de dialog și socializare”, se arată în anunțul publicat pe SICAP.

Valoarea estimată a contractului s-a ridicat la suma de 17.142,60 lei, adică 3.633,22 euro.

Costuri suplimentare de transport

Detaliat, ultimele achiziții de transport pentru tabere școlare la nivelul orașului Cernavodă arată astfel:

Capitol Trans SRL din Medgidia, str. Independenței nr. 65 va executa servicii de transport pentru Primăria Cernavodă cu un microbuz având o capacitate de 32 de locuri pentru ruta Cernavodă – Gura Humorului, județul Suceava și retur în perioada 02.09.2019 – 07.09.2019.

Prețul estimat este de 1.269,20 de euro, conform ofertei.

Administrator și asociat unic al societății, conform Confidas.ro, este Marian Neagu.

De reținut este și că mijloacele de transport persoane deținute de firma lui Neagu efectuează transportul pe ruta Cernavodă – Rasova – Dunăreni.

Mai departe, Valentino Trans Tour SRL din Bordușani, jud. Ialomița, cu sediul în str. Tineretului nr. 2 va încasa 10.000 de lei de la Primăria Cernavodă pentru transportul unor școlari din oraș într-o tabără organizată la Rășinari, în perioada 19.08. – 24.08.2019.

Asociați cu o cotă parte de 50% fiecare în Valentino Trans Tour SRL sunt Tudor Anicuța și Tudor Valentin Marian.

Și o firmă din orașului Ovidiu

O altă ofertă acceptată este trimisă către Metropolitan SRL din Ovidiu, județul Constanța, cu sediul în str. Delfinului nr. 15.

Cei de la Metropolitan vor asigura transport de persoane pe ruta Constanța – Pitești și retur cu un mijloc de transport având o capacitate de locuri de 28 + 1 + 1 pentru o perioada de maxim două zile, conform anunțului din SICAP.

“Transportul va fi efectuat cu un mijloc de transport clasificat si omologat la categoria celor turistice de catre comisia reunita a ARR si RAR, cu verificarile tehnice valabile la zi. Conducatorii auto utilizati sunt atestati profesional si avizati medical anual. Inchirierea mijlocului de transport este necesar pe ruta CERNAVODA-Topoloveni-Pitesti si retur in perioada 21-22.06.2019”, se arată în anunț.

Costul transportului este de 2.983,19 lei, adică 631,23 de euro.

Un PFA, “abonat” la contracte cu Primăria

O altă chestiune interesantă din lista achizițiilor efectuate de Primăria Cernavodă privește parafarea unui contract de transport de la un PFA. Astfel, conducerea administrației locale va efectua transport de persoane cu PFA Dumitrescu Petre din Cernavodă, str. Aleea Mălinului cu un mijloc de transport cu 8+1 locuri, cu șofer și toate taxele incluse.

“Serviciile sunt necesare pentru deplasarea Ansamblului Folcloric Mugurelul la Constanța”, se arată în anunț.

Costul deplasării este de 1.120 de lei.

Același PFA va mai colabora cu Primăria Cernavodă tot pentru un transport de persoane cu șofer. De data asta este vorba despre un microbuz cu o capacitate de 19+1 locuri și tot pentru deplasarea aceluiași ansamblu folcloric din oraș la o competiție de profil.

În acest caz, costul transportului este de 1.600 de lei.

Tot PFA Dumitrescu Petre câștigă și un alt treilea contract cu Primăria Cernavodă. De data aceasta, administrația locală a avut nevoie de un mijloc de transport cu o capacitate de 19+1 pentru o deplasare Cernavodă – Tulcea și retur, pentru deplasarea membrilor Cenaclului “Mircea Eliade”, care au participat la o întrunite a scriitorilor.

Pentru deplasare, Primăria a plătit 2.155,20 lei, adică 452,76 euro.

Aventura continuă. Fotografiile care ilustrează prezentul articol sunt preluate de pe Facebook. Ele ilustrează o deplasare de creație și recreere artistică organizată de Primăria Cernavodă, într-o localitate de munte.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Exclusiv

Cifrele oficiale ale dezastrului de la Primăria Mangalia: 7 milioane de euro, arierate și executări silite

Adrian Cârlescu

Publicat

la data de

Scris de

Mangalia este orașul cel mai prost administrat din România. O spun cifrele oficiale comunicate de Guvern la mijlocul anului 2019, cu privire la datoriile neachitate mai vechi de 90 de zile (arierate). În acest top al rușinii, Municipiul Mangalia ocupă primul loc pe țară, cu datorii restante de peste 26 de milioane de lei. Cotidianul Ordinea.Ro a publicat recent două articole pe această temă (le puteți citi dând click AICI și AICI). Revenim asupra subiectului, deoarece situația este mult mai gravă și reiese, de data aceasta, chiar din cifre oficiale comunicate, pentru prima dată în ultimii 7 ani, de Primăria Mangalia.

Relatam în articolele precedente revolta consilierilor locali de opoziție din sudul litoralului, referitor la faptul că datoriile Primăriei sunt ținute la secret de primarul Cristian Radu. Cu siguranță, ”strigătul” consilierilor s-a făcut în sfârșit auzit. Ca dovadă, pe 8 august a.c., Primăria a comunicat către aparatul permanent al Consiliului Local Mangalia o situație a datoriilor înregistrate în contabilitatea publică la 31 iulie 2019. Potrivit acestui document, datoriile municipalității sunt de 33.016.385 de lei, ceea ce înseamnă peste 7 milioane de euro. În adresă se precizează că, din acest total, 26.397.939 de lei reprezintă arierate, adică datorii care zac neplătite de peste 90 de zile.

8,14 milioane de lei, datorii de întârziere către Callatis Therm

În documentul Primăriei sunt enumerate și dosarele de executare silită, deschise de creditori care au de recuperat bani grei, de ani grei. Este vorba de 12 dosare de executare silită, în care Primăria a epuizat orice formă de contestație.  Cel mai important este dosarul 407/2018 deschis de executorul judecătoresc Deacu Vasile la cererea creditorului SC Callatis Therm SA, pentru recuperarea sumei de 8.148.936,42 de lei. Datoria Primăriei provine dintr-o situație care frizează zona penală. Astfel, în anul 2013, primarul Cristian Radu a negociat o convenție cu SC Callatis Therm SA în vederea retragerii acesteia din contractul de concesiune a serviciului public local de termoficare. Prin convenție, Primăria se obliga să achite societății valoarea investițiilor realizate de-a lungul timpului în sistemul local de termoficare. Vorbim de o plată eșalonată, cu termene fixe și cu penalități usturătoare, acceptate de Cristian Radu, de 0,5% pe zi de întârziere. În anul 2014, consilierii locali au aprobat un buget care includea și datoria către Callatis Therm, de 1.066.944,65 de lei. În mod inexplicabil, deși acești bani se aflau la dispoziția Primăriei, datoria nu a fost achitată. Peste ani, Callatis Therm a cerut penalități de întârziere. În acest fel, Primăria a fost obligată să achite penalități de 7.223.2015,28 de lei pentru întârzierea nejustificată din perioada 15 aprilie 2014 – 29 decembrie 2017. De asemenea, instanța a acordat penalități de întârziere și după 29 decembrie 2017, fără a le calcula ea însăși. Așa se face că datoria creată din nimic a ajuns, iată, cu cheltuieli de executare silită, la peste 8 milioane de lei. Debitul principal a rămas neachitat și nu poate fi stins decât după stingerea accesoriilor. În consecință, penalitățile curg, zi de zi, și la momentul de față.

 

Al doilea dosar important de executare silită este cel deschis de BEJ Grasu Gelu Iulian, la cererea creditorilor Erdan Import Export SRL și Fill I Com SRL, pentru suma de 2.699.868,43 de lei. Și această datorie imensă frizează zona penală. Situația are legătură cu o licitație din anul 2007, cu mai mulți participanți, pentru atribuirea traseelor de minicare din Mangalia. Fiind vorba de mai multe trasee, licitația putea avea mai mulți câștigători. În anul 2008, pe finalul procedurii de licitație, un funcționar al Primăriei a întocmit un referat, prin care a propus descalificarea tuturor participanților. Erdan Import SRL și Fill I Com SRL au contetat soluția în instanță, într-un proces comun. De asemenea, o altă societate participantă, R&MM Co SRL, a contestat, la rândul ei, într-un proces separat, soluția de descalificare. În ambele procese, instanțele au pronunțat soluții similare, prin care au desființat raportul de descalificare și au obligat municipalitatea să continue procedura de licitație. Logic și legal era ca toate cele trei firme să fie invitate la continuarea procedurii. Însă, în anul 2012, primarul Mangaliei, Cristian Radu, s-a prezentat în fața Consiliului Local, cerând aprobarea de a semna contractul pentru traseele de minicare doar cu firma R&MM Co SRL, în baza hotărârii judecătorești. Despre cealaltă hotărâre judecătorească, soluționată în mod similar, nu a suflat un cuvânt. Lucrurile se complică, deoarece R&MM Co SRL intrase între timp în insolvență, cesionând drepturile către o altă societate. Cesiunile de acest tip sunt ilegale, însă Primăria nu a ținut cont, atribuind contractul către firma cesionară, care nu participase, în realitate, la nicio licitație. Celelalte firme participante, care trebuiau să beneficieze de aceleași drepturi, au fost ignorate. Erdan și Fill I Com au cerut însă daune în justiție pentru întârzierea punerii în aplicare a hotărârii judecătorești, întârziere începută de fostul primar Claudiu Tusac și continuată de actualul primar, Cristian Radu. În acest fel s-a ajuns la actualul dosar de executare silită de aproape 600.000 de euro.

Alte întârzieri de sute de mii de euro

Pe lista creditorilor care execută silit Primăria se mai numără o persoană fizică, Marius Vișan, care nu a primit la timp un teren potrivit unei sentințe de retrocedare. Și în acest caz vorbim de sume născute din întârzierea nejustificată a îndeplinirii unei obligații. Vișan are de încasat 253.297 de euro.

Firma Recon & Doje SRL, implicată în construcția zidului de pe faleza orașului, execută la rândul ei Primăria pentru o plată restantă de 222.490,77 de lei.

În documentul atașat puteți citi lista tuturor creditorilor obligați să întreprindă acte de executare silită ca să-și încaseze drepturile confirmate definitiv de instanțele de judecată. În mod șocant, printre aceștia se numără și două persoane fizice care au de încasat 600 de lei. Primăria Mangaliei refuză să achite această sumă infimă din data de 30 martie 2018, trădând o rea-credință ieșită din comun.

Download (PDF, 3.56MB)

Consilierii locali de opoziție din Mangalia au convocat, recent, o ședință extraordinară a Consiliului Local. Ei au cerut dezbaterea unui proiect care viza obligarea primarului Cristian Radu de a depune rapoarte explicative în primul rând pentru penalitățile de întârziere colosale către Callatis Therm, iar în al doilea rând pentru o serie de prejudicii constate de Curtea de Conturi (plăți ilegale către o casă de avocatură și către o firmă de PR). Majoritatea controlată de Cristian Radu a boicotat acest demers, lipsind de la ședință.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: