Connect with us

Administratie

Primăria Eforie, măsuri pentru siguranța turiștilor și eficientizarea serviciului de salvamar

Publicat

la

Stațuniunile Eforie Nord și Eforie Sud au fost cele mai căutate destinații de vacanță de pe litoralul românesc, în sesonul estival 2021. Așa arată statisticile de până acum, iar plajele pline de aici vin să confirme cifrele specialiștilor în turism, iar administrația orașului a luat în serios și gestionarea serviciului de salvamar din cele două stațiuni. Astfel, activitatea de de salvare acvatică desfăşurată prin serviciul de salvamar şi prin posturile de prim ajutor pe plajă este destinată salvării vieţii oamenilor. Utilizarea nejustificată a serviciilor de salvare acvatică (pentru căutarea în apă a unei persoane presupus dispărută – care de fapt se răcoreşte la terasă a anunţa în prealabil, un copil lasăt nesupravegheat şi rătăcit pe plajă sau alte cazuri similare) se poate concretiza într-un rezultat nefericit pentru o persoana care chiar are nevoie de ajutorul salvamarilor.

Geamandurile, balizele, bilele plutitoare îşi au rostul lor, fiind amplasate de către personalul calificat. Faptul că unele persoane ţin să dovedească, sieşi sau altora, cât de buni înotători sunt şi, pentru a nu depăşi linia balizei (fapt ce atrage atenţionarea de la salvamar) aleg sa tragă de acestea pentru a le muta din locul în care sunt ancorate, este un gest care are drept consecinţă punerea în pericol a celorlalţi utilizatori ai plajei şi zonei de îmbăiere.

Pentru a veni în sprijinul salvamarilor, consiliul local Eforie a hotărât prin HCL nr. 100/2021 că următoarele fapte constituie contravenţie:

  • Apelarea, în mod nejustificat, la reprezentanţii serviciului de salvare acvatică pentru căutarea în apă de persoane presupus dispărute de pe plajă;
  • Mutarea geamandurilor, balizelor sau a bilelor plutitoare în alte locuri decât sunt ancorate de către reprezentanţii serviciului de salvare acvatică;
  • Utilizarea geamandurilor drept colace de salvare sau acoperirea lor cu diverse materiale astfel încât să impiedice vizibilitatea acestora.

Persoanele fizice vor fi sancţionate cu amendă între 1.000,00 – 2.000,00 lei iar cele juridice între 1.500,00 – 2.500,00 lei; constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se realizează de către lucrătorii din Serviciul de Poliţie Locală al Primăriei Eforie sau de către alţi funcţionari publici încadraţi în Primăria Eforie şi împuterniciţi în acest scop prin dispoziţie a primarului.

Prin acelasi act normativ – Hotărârea Consiliului Local Eforie nr. 100 adoptată în data de 31.05.2021 au fost împuterniciţi reprezentanţii Poliţiei Locale Eforie pentru constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevăzute în HG nr. 1136/2007. Prin aceeaşi HCL s-a stabilit ca primarul poate nominaliza şi alţi lucratori din cadrul administraţiei local pentru constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor referitoare la nerespctarea însemnătăţii steagurilor arborate de către salvamari.

Serviciul de salvare acvatică Eforie a fost atribuit către SC Salvamar Service SRL. Pe plajele din Eforie sunt amplasate 22 posturi de observare (foişoare), 2 baze de salvare nautică care asigură 11 patrule rapide (câte una pentru fiecare 2 posturi de salvare) şi 2 posturi de prim ajutor. Programul zilnic de lucru este in intervalul 8.00 – 19.00 cu excepţia perioadei 16 iulie – 15 august inclusiv când programul zilnic este în intervalul 08.00-20.00.

foto: litoralulromanesc.ro

 

Comments

comments

Administratie

Poarta Albă. Atenție, șoferi! Mâine se asfaltează două străzi din comună

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Poarta albă îi informează pe cetățeni că mâine, 26 mai, se va turna covor asfaltic pe strada Primăriei (restul rămas neasfaltat) și pe strada Primarilor. Prin urmare, autoritatea locală îi roagă pe cetățeni să lase partea carosabila liberă.

Amintim că, Autoritățile locale din Poarta Albă au reluat lucrările de asfaltare a 42 de străzi, însumând 15,75 km de pe raza comunei. Toate străzile ce sunt asfaltate sunt la acest moment, la stadiul de piatră. Primarul Vasile Delicoti spune că, după asfaltarea străzilor, nu se va mai putea interveni la nivelul asfaltului pentru branșarea la utilități. Odată cu finalizarea acestui proiect toate străzile din comună vor avea asfalt toate arterele din Poarta Albă. Valoarea proiectului se ridică la aproximativ 2.100.000 de euro, banii provenind de la bugetul stat.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Consilierii județeni s-au reunit în ședință ordinară. Vezi ce proiecte au fost aprobate

Publicat

la data de

Scris de

Consilierii judeţeni s-au reunit, astăzi, 25 mai 2022, în şedinţă ordinară, pentru a dezbate şi vota cele 24 de proiecte de hotărâre aflate pe ordinea de zi. Ședința de astăzi a debutat cu depunerea jurământului lui Cristian Gelu Roșca, ca urmare a validării mandatului de consilier județean, conform legislației în vigoare.

Primul proiect pe ordinea de zi al ședinței de astăzi a fost cel privind constatarea încetării de drept a mandatului de consilier județean al lui George Bădilă, precum și vacantarea locului de consilier județean. În 3 mai 2022, Bădilă a înregistrat demisia sa din funcția de consilier județean, demisie cu efect imediat, în urma căreia a fost vacantat postul de consilier județean.

Un alt punct dezbătut a fost cel cu privire la aprobarea unor măsuri pentru implementarea procesului de bugetare participativă la nivelul județului Constanța. În urma dezbaterilor acest proiect nu a întrunit voturile necesare pentru a fi aprobat. Aleșii locali au considerat că o astfel de hotărâre presupune o analiză mai atentă și aprofundată.

Documentațiile de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitățile de sortare, tratare mecano-biologică și depozitare a deșeurilor municipale din județul Constanța – Proiect „Sistem de Management Integrat al Deșeurilor în Județul Constanța” și acordarea unor mandate, a reprezentat un punct important al ordinii de zi. În justificarea solicitării, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Dobrogea” arată faptul că la întocmirea documentațiilor de atribuire, aceasta a avut ca temei juridic atât prevederile Actului adițional nr.1 la Documentul de poziție aprobat de Adunarea Generală a Asociației prin Hotărârea nr. 2 din 02.02.2022, cât și cele ale Legii nr. 98/2016 privind achizițiile publice, Legii nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii și Legii nr. 51/2006, a serviciilor comunitare de utilități publice, republicată.

De asemenea, proiectul privind actualizarea prin introducerea unei noi curse pentru codul de traseu 94 a Programului de transport public județean de persoane prin curse regulate, în județul Constanța, aprobat prin H.C.J. nr. 400/2013, a fost și el aprobat în ședința de astăzi.  În vederea corelării nevoilor de deplasare ale locuitorilor cu necesitățile actuale de transport, a fost aprobată actualizarea codului de traseu 94 Independența – Negru Vodă – Cotu Văii – Vârtop – Coroana – Albești – Arsa – Mangalia, prin introducerea unei noi curse și modificarea graficului de circulație, până la finalizarea procedurilor pentru încheierea contractelor de servicii publice, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2022.

Tot în ședința de astăzi a fost dezbătut proiectul privind majorarea nivelului alocației de hrană pentru consumurile colective din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență „Sfântul Apostol Andrei” Constanța. Prin adresa înregistrată la CJC cu numărul 18767/02.05.2022, SCJU a solicitat acordul autorității publice județene privind finanțarea lunară a instituției sanitare pentru majorarea nivelului alocațiilor de hrană cu 2 lei/pacient/zi, la toate categoriile de pacienți prevăzuți în H.G. nr. 270/2021. Cererea Spitalului are ca fundament desfășurarea în condiții optime a activității instituției sanitare prin asigurarea unui cadru financiar sustenabil, vizând interesul public precum și acoperirea necesităților calorice ale pacienților prin asigurarea hranei adecvate a acestora.

Aprobarea rezultatelor evaluării proiectelor sportive eligibile, a sumelor acestora și aprobarea atribuirii contractelor de finanțare nerambursabilă din fonduri publice, alocate de la bugetul județului Constanța, pe anul 2022, a reprezentat un alt punct al ordinii de zi. CJC și-a propus să susțină proiectele și programele sportive de drept privat ale asociaților, pe ramură de sport județean, precum și acțiuni sau programe culturale de interes general. Programul anual pentru acordarea de finanțări nerambursabile din fondurile publice ale Județului Constanța, în cuantum total de 1.850.000 lei a fost destinat proiectelor din cadrul programelor sportive de utilitate publică „Sportul pentru toți” și „Redescoperă Oina”. Pentru mai multe detalii puteți consulta aici proiectul de hotărâre.

Tot astăzi, aleșii locali au dezbătut proiectul privind aprobarea depunerii la finanțare a proiectului „Plan de Amenajare a Teritoriului Județean Constanța”. Proiectul va fi depus la finanțare în cadrul apelului aferent Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Componenta 10 – Fondul local, I.4 – Elaborarea/actualizarea în format GIS a documentelor de amenajare a teritoriului  și de planificare urbană. Valoarea totală a proiectului fiind de 237.000 de euro fără TVA, cu o rata de finanțare de 100% din valoarea cheltuielilor eligibile.

Un alt punct al ordinii de zi a fost cel privind aprobarea trecerii unor bunuri imobile din domeniul public al județului Constanța în domeniul privat al județului Constanța în vederea desființării acestora. Prin adresa înregistrată la CJC cu nr. 43106/07.12.2021, SC RAJA SA Constanța ne transmite faptul că imobilele conductă magistrală de apă Dn 600 mm, colector menajer 250 mm Azb, colector menajer 350 mm Azb, sunt într-o stare avansată de degradare, având o vechime de 56 de ani, solicitând, totodată, aprobarea consilierilor județeni astfel încât acestea să poată fi dezafectate.

De asemenea, aleșii locali au dezbătut și aprobat proiectele de hotărâre privind rectificarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli pentru anul 2022 ale Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă „Albatros” și cel al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Constanța. În cazul centrului școlar, este vorba despre o majorare a bugetului cu suma de 331.629 lei, ca urmare a semnării contractului de finanțare a proiectului «Dotarea Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă “Albatros” Constanța în vederea consolidării capacității de gestionare a crizei sanitare Covid-19». Și în cazul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Constanța, vorbim tot de o majorare a bugetului în cuantum de 330.558 lei, ca urmare a încheierii unui contract de sponsorizare cu Rompetrol Downstream SRL, precum și de o modificare a bugetului între capitolele acestuia.

Proiectul privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al Județului Constanța pe anul 2022, a fost un alt punct aprobat în această ședință. Modificarea vine ca urmare a rectificărilor bugetelor Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă „Albatros” și cel al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Constanța. La ședința de astăzi au fost prezenți un număr de 33 de consilieri județeni, iar aceasta a fost ținută în regim de videoconferință.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Primăria Lumina acordă noi facilități fiscale locuitorilor comunei

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Lumina anunță că va acorda noi facilități fiscale locuitorilor comunei. Autoritatea locală din Lumina informează că a fost prelungit, până la sfârșitul lunii viitoare, termenul de anulare a obligațiilor accesorii aferente obligațiilor bugetare principale restante până la 31 martie 2020. Practic, Primăria Lumina acordă o facilitate fiscală, până la 30 iunie, dacă cetățenii plătesc debitul principal și li se șterg penalitățile și majorările. Conducerea Primăriei spune că un proiect de hotărâre în acest sens a fost adoptat de plenul Consiliului Local la ultima ședință ordinară. Potrivit actului normativ, numărul de beneficiari estimat care vor beneficia de această facilitate este de 5.826 contribuabili persoane fizice și juridice plătitori de impozite, taxe și alte venituri la bugetul local. Pot beneficia de anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale toți cei care sting integral, la zi, până la sfârșitul lunii iunie obligațiile principale exigibile până la 31 martie 2020 datorate bugetului local și depun o cerere pentru a beneficia de aceste facilități. Cerere trebuie depusă până la 30 iunie 2022 și va fi soluționată de organul fiscal în termen de 15 zile.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: