Connect with us

Politica

Primarii de municipii, în frunte cu Boc, critică Guvernul Cîțu: „Constatăm cu dezamăgire practicile nesănătoase ale guvernelelor anterioare“

Publicat

la

Primarii din țară critică Guvernul Cîțu. Edilii sunt nemulțumiți în legătură cu Ordonanța de Urgență pregătită de Guvern, prin care sunt adoptate mai multe măsuri fiscal-bugetare și care amână cu un an pensiile speciale ale primarilor.

„Având în vedere Ordonanța de Urgență privind unele măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, care va fi supusa aprobării în următoarea ședința de Guvern, Asociația Municipiilor din România transmite primului-ministru și miniștrilor cabinetului Cîțu un mesaj ferm: Dialogul instituțional nu este o opțiune a unui ministru sau a unui funcționar din minister, ci o obligație legală a Guvernului României, statuată atât în Codul administrativ, cât și în Carta europeană a autonomiei locale, iar Asociația Municipiilor din România nu va lăsa nesancționate, public și juridic, derapajele de la această obligație.

Asociația Municipiilor din România face următoarele precizări:

Prin Codul administrativ este statuată obligația autorităților publice centrale de a consulta structurile asociative ale administrației publice locale asupra oricărui proiect de act normativ care privește în mod direct administraţia publică locală. În situațiile urgente, termenul de consultare este de 10 zile lucrătoare.

Constatăm cu dezamăgire că „practicile nesănătoase” ale guvernelor anterioare au fost însușite rapid de Guvernul Cîțu. Proiectul de OUG propus spre adoptare, fără consultarea AMR și a celorlalte structuri asociative, transformând astfel un instrument de dialog între doi parteneri egali (administrația centrală-administrația locală) într-un act formal, menit să mimeze respectarea legii, dar încălcând în fapt și litera și spiritul ei.

Adoptarea unei ordonanțe de urgență care modifică peste 20 de acte normative, cu impact în diverse domenii precum: bugete locale, fiscalitate, asistență socială, educație, salarizare, sănătate, muncă, etc, fără respectarea minimă a regulilor în domeniul transparenței și dialogului cu structurile asociative, este de natură să tragă un semnal de alarmă cu privire la capacitatea Guvernului de a realiza reforma statului, așa cum și-a asumat prin programul de guvernare.“

Comments

comments

Politica

Biden anunță CREȘTEREA prezenței militare a SUA în România: forță de luptă cu 3.000 de soldați și 2.000 de angajați

Publicat

la data de

Scris de

Președintele Biden a anunțat miercuri la Madrid, înaintea summit-ului NATO, că SUA își vor crește prezența militară în România. E vorba despre o nouă forță de luptă, o brigadă rotativă cu 3.000 de militari și 2.000 de angajați.

„Statele Unite își vor îmbunătăți poziția de apărare în Europa pentru a răspunde provocărilor și mediului de securitate și vor servi, de asemenea, la consolidarea securității noastre colective. La începutul acestui an, am trimis încă 20.000 de soldați în Europa pentru a întări Alianța și pentru a răspunde mișcărilor Rusiei, ceea ce duce forțele militare în Europa la 100.000 de trupe”, a spus Biden într-o scurtă declarație de presă împreună cu secretarul general NATO, Jens Stoltenberg.

Biden a dat ulterior detalii despre noile forțe militare americane în Europa.

”În Spania vom crește numărul de distrugătoare pe care le avem la baza navală Rota, de la patru la șase. În Polonia vom crea un sediu permanent al Corpului 5 de Armată al SUA pentru a consolida colaborarea noastră cu NATO. Vom avea și brigada rotativă cu 3.000 de soldați și 2.000 de angajați stabiliți în România, ne vom îmbunătăți dislocațiile rotative în statele baltice și vom trimite încă două escadrile de avioane F35 de în Regatul Unit și altele. capabilități de apărare aeriană în Germania și Italia. Putin și-a dorit finlandizarea Europei, dar a obținut NATO-izarea Europei. Este exact ce nu și-a dorit, dar e ceea ce trebuie făcut pentru a garanta securitatea Europei”, a spus Biden.