Connect with us

Administratie

Primarii de orașe din România, apel la rațiune și echilibru. Vezi lista solicitărilor trimisă la Finanțe

Publicat

la

Asociaţia Oraşelor din România, reprezentantă a oraşelor mici şi mijlocii din România, solicită imperios Ministerului Finanţelor Publice şi Guvernului următoarele:

1. Respectarea angajamentelor luate de Guvernul României în programul de Guvernare 2018-2020, în cadrul Capitolului “Administraţie publică. Politici regionale” punctul 2. “Finanţarea autorităţilor locale”, conform cărora impozitul pe venit şi impozitul din pensii vor reveni integral bugetelor administraţiilor publice locale, începând cu 1 ianuarie 2019, şi repartizarea către bugetele unităţilor administrativ-teritoriale în următoarele cote, astfel:

a. 60% la bugetele locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor pe al căror teritoriu îşi desfăşoară activitatea plătitorii de impozit pe venit;

b. 20% la bugetul local al judeţului;

c. 20% într-un cont distinct, deschis pe seama direcţiei generale regionale a finanţelor publice/administraţiile judeţene ale finanţelor publice la trezoreria municipiului reşedinţă de judeţ, pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor.

2. În cadrul mecanismului folosit pentru echilibrarea bugetelor locale ale municipiilor, oraşelor şi comunelor, prin care se completează veniturile proprii în vederea asigurării unui buget minim de funcţionare, stabilirea sumei pe locuitor să se facă ţinând cont de faptul că aproape toate unităţile din mediul urban organizează şi asigură funcţionarea unor servicii publice de diversitate, mărime şi complexitate sporite, care deservesc, pe langă locuitorii acestor UAT-uri şi locuitorii din comunele învecinate.

Susţinem ca sumele pe locuitor care se vor lua în calcul la asigurarea bugetui minim de funcţionare pentru anul 2019 să fie:

a. 850 lei/locuitor pentru unităţi administrativ-teritoriale care au statut de comună.

b. 1.000 lei/locuitor pentru unităţi administrativ-teritoriale care au statut de oraş sau municipiu, altele decât municipiile reşedinţă de judeţ.

c. 1.150 lei/locuitor pentru unităţi administrativ-teritoriale care au statut de reşedinţă de judeţ.

3. Pentru comune, oraşe, municipii şi judeţe să se stabilească ca nivel minim al bugetelor de funcţionare următoarele valori:

2.000.000 lei pentru comune cu până în 5.000 de locuitori;

5.000.000 lei pentru comune cu un număr mai mare de 5.000 locuitori;

8.000.000 lei pentru oraşele cu un număr mai mic de 10.000 de locuitori;

15.000.000 lei pentru oraşele şi municipiile care nu sunt reşedinţă de judeţ, cu un număr între 10.001 locuitori şi 20.000 locuitori;

30.000.000 lei pentru oraşele şi municipiile care nu sunt reşedinţă de judeţ, cu un număr între 20.001 locuitori şi 50.000 locuitori;

40.000.000 lei pentru municipiile care nu sunt reşedinţă de judeţ, cu un număr mai mare de 50.000 locuitori;

60.000.000 lei pentru municipiile reşedinţe de judeţ;

90.000.000 lei pentru judeţe.

4. Sumele din taxa pe valoarea adăugată care se alocă pentru echilibrarea bugetelor locale să fie cel puţin egale cu sumele alocate cu această destinaţie în bugetul de stat din anul 2018 sau cel puţin suficiente pentru asigurarea unor bugete minime de funcţionare la valorile prevăzute la punctul 2.

5. Excluderea oricărei abordări eronate, în vederea asigurării unui buget minim de funcţionare pentru municipii, oraşe şi comune a sumelor considerate excedent la sfârşitul anilor anteriori, întrucât cea mai mare parte a sumelor denumite astfel în legea bugetului de stat pe 2018 au reprezentat credite bugetare neutilizate din motive obiective.

6. Constituirea în cadrul bugetului de stat a unui fond special din care să fie susţinută cofinanţarea proiectelor cu finanţare din fonduri europene şi a unui mecanism de atribuire a acestor sume către unităţile administrativ-teritoriale care au dreptul să beneficieze de sumele în cauză.

Ne delimităm strict de prevederile din propunerea de lege de buget pentru anul 2019 privind alocarea financiară a unităţilor administrativ-teritoriale făcută de actualul Guvern, autonomia locală şi capacitate de dezvoltare a unităţilor administrativ-teritoriale fiind puternic afectată de propunerile făcute zilele acestea de către membrii Executivului.
Asociaţia Oraşelor din România face apel la raţiune şi echilibru, cerând Guvernului României să înţeleagă nevoile reale ale comunităţilor locale şi să găsească, împreună cu structurile asociative ale comunelor, oraşelor şi municipiilor, soluţii pentru finanţarea acestora. (Comunicat de presa AOR)

Comments

comments

Administratie

Chițac varsă în bugetul RAEDPP aproape 18 milioane de lei. 7 milioane de lei sunt alocați pentru reabilitarea de piețe

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța a publicat proiectul de buget pentru 2022. Printre cheltuielile pe care administrația Chițac le ia în calcul se numără și transferul unor sume de bani în conturile RAEDPP pentru reabilitarea unor imobile și modernizarea unor piețe. În proiectul de buget prevăzut pentru acest an este inclusă transferul a 10.964.000 de lei de la bugetul local în conturile RAEDPP pentru reabilitarea unor imobile aflate pe domeniul public și privat al Primăriei Constanța prin RAEDPP. De asemenea, alte 6.978.000 de lei pentru reabilitarea și modernizarea unor piețe din Constanța. Pentru reamenajarea Pieței agroalimentare TIC-TAC”, administrația Chițac a alocat din buget 2.119.000 de lei. Alte 2.044.000 de lei vor fi alocate pentru „Reconfigurarea, modernizarea și încadrarea într-un nou concept urban pentru municipiul Constanța al Pieței Agroalimentare Grivița”. Pentru „Reamenajarea și modernizarea Pieței Agroalimentare Brotăcei” Primăria va aloca 1.325.000 de lei, iar pentru „Reamenajarea și modernizarea Pieței Agroalimentare I.L. Caragiale” a fost alocată 1.490.000 de lei.

Referitor la proiectul de buget, liderul consilierilor locali ai USR, Dumitru Caragheorghe, critică faptul că primarul Chițac nu a consultat formațiunile politice din Consiliul Local, acum ar fi fost normal.

„11 ianuarie 2022. Răsfoiesc paginile de social media și aflu că vom avea prima întâlnire între executivul Primăriei și Consiliul Local pe marginea bugetului local pentru anul 2022. Privesc neîncrezător știrea și mă dumiresc. Este vorba despre o întâlnire la Primăria Municipiului Pitești. La Constanța continuă tradiția neconsultărilor nici măcar a colaboratorilor de guvernare și ne trezim cu bugetul expus în transparență decizională, în pagina Primăriei, în noaptea dintre 12 și 13 ianuarie. Să menționez și un lucru foarte important. În urma presiunilor USR Constanța, prin viceprimarul Florin Cocargeanu în mod special, este primul an când se urcă în consultare bugetul în format excell, ușurând munca de analiză și verificare. Căci de n-ar fi fost USR… tot cu scan … tot cu scan…“, spune Caragheorghe.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Primăria Constanța vrea să cumpere cartușe și tonere pentru imprimante și copiatoare. Bugetul este de 145.000 de lei

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța a publicat un anunț prin care vrea să achiziționeze cartușe cu cerneală și toner pentru imprimante și copiatoare. În total, Primăria vrea să cumpere 468 de cartușe cu cerneală pentru imprimante și copiatoare și 22 de cartușe cu toner pentru copiatoare și imprimante. Pentru acestea, Primăria pune la bătaie 121.733 de lei fără TVA sau 144.862 de lei cu TVA.

Atribuirea achiziției se va face pe baza criteriului “prețul cel mai scăzut”.  Termenul limită pentru primirea de oferte este de 19.01.2022, ora 23:59.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Bugetul Primăriei Constanța, supus consultării publice. Cheltuielile pentru funcționare sunt mai mari decât cele pentru dezvoltare

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța a publicat proiectul de buget pe anul 2022. Veniturile totale sunt estimate la 1.247.574.000, din care 448.218.000 de lei sunt din cote și sume defalcate, 176.391.000 de lei din taxe și impozite pe proprietate și 267.897.000 din fonduri europene. Pe de altă parte, cheltuielile sunt mai mari decât veniturile. Administrația Chițac estimează cheltuieli de 1.442.288.000 de lei. Rezultă astfel o diferență în minus de 194.714.000 de lei între venituri și cheltuieli. Interesant este că totalul cheltuielilor de funcționare este de 885.378.000 de lei, iar totalul cheltuielilor de dezvoltare este numai 556.910.000.

Download (PDF, 179KB)

În ceea ce privește investițiile, Primăria a alocat 1.000.000 de lei pentru reabilitarea și modernizarea fântânilor arteziene. Aceeași sumă va fi alocată pentru ”Reabilitare și extindere sistem de irigații în municipiul Constanța”. De asemenea, autoritatea va aloca 3.442.000 de lei pentru ”Elaborare documentație tehnico-economică (SF, PT, Proiect pentru autorizarea/ desființarea executării lucrărilor DDE), execuție și montare Parcări supraterane”.

Pentru Spitalul Clinic de Infecțioase Constanța, Primăria va aloca de la 2.220.000 de lei de la bugetul local și 49.888.000 de lei din fonduri europene.

Download (XLS, 459KB)

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: