Connect with us

Administratie

Problema parcărilor din municipiul Constanța, între strategie și posibilitățile orașului

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Politica de parcare a municipiului Constanţa a fost dezbătută în cadrul unei ședințe a Forumului de Mobilitate Urbană Durabilă organizată zilele trecute de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Zona Metropolitană Constanța”, în colaborare cu Primăria Constanța, Universitatea Ovidius, Portul Constanța și Centrul European pentru Dezvoltare.

Documentul elaborat și prezentat va sta la baza politicii de parcare a Constanței emisă de municipalitate, strategie care va fi supusă dezbaterii publice.

„Noi dorim să sprijinim municipalitatea în adoptarea unui astfel de document strategic care să reglementeze problema parcărilor cu care se confruntă municipiul Constanța. Aceasta este una dintre măsurile proiectului PORTIS implementat la nivelul municipiului Constanța prin programul CIVITAS Horizon 2020. Am propus câteva măsuri realiste și rezonabile în raport cu posibilitățile pe care le are municipiul Constanța“, a declarat coordonatorul ADI ZMC, Adrian Crăciun.

Comments

comments

Administratie

Primăria Cernavodă se lăfăie. Vezi ce lefe uriașe au tipa de la turism, șoferul și îngrijitoarea

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Creșterile de salarii promise de Guvern în 2019 stârnesc deja controverse. Poliţiştii, militarii şi profesorii, alături de alţi bugetari, se bucură de salarii mai mari începând de anul acesta. Potrivit graficelor realizate pe baza legii salarizării, de la începutul anului 2019, angajaţii de la stat vor avea o creştere a salariului de 25%. Așa se face că angajații administrației locale din Cernavodă ajung să câștige – cu sporuri și alte beneficii obținute în funcție de vechimea în muncă, pregătirea profesională sau… condițiile de muncă, zeci de mii de lei. De departe, sar în evidență salariile directorului departamentului de turism din Primăria Cernavodă, cel al șoferului, dar și al îngrijitoarei. Cu toții primesc, pe lângă zecile de mii de lei trecute în dreptul rubricii “salariu brut” și spor pentru condiții de muncă.

“Ordinea.ro” a analizat salariile de bază ale personalului din cadrul aparatului de specialitate al primarului orașului Cernavodă stabilite conform Legii cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Ce înseamnă asta?! Dacă nu știați cu câți bani este plătit Liviu Negoiță, primarul orașului Cernavodă, atunci este bine să aveți în vedere că, lunar, edilul are o indemnizație de 14.820 de lei. Viceprimarul Șerif Cârjali nu se află departe de câștigul salarial al primarului Negoiță. Astfel, numărul doi în administrația locală din Cernavodă are o indemnizație lunară de 12.540 de lei.

Ceea ce este cu mult mai interesant abia acum urmează. Conform documentului pe care vi-l punem la dispoziție, dar pe care îl puteți studia și pe pagina de internet a administrației orașului Cernavodă, secretarul orașului este răsplătit pentru munca depusă cu o leafă de 11.400 de lei la care se adaugă un spor pentru… condiții de muncă de 10%. Mai departe, directorul executiv din Primăria Cernavodă are un salariu de 10.260 de lei și 10% spor pentru condiții de muncă. Arhitectul șef al administrației din orașul Cernavodă câștigă 9.257 de lei și primește și cele zece procente pentru condiții de muncă. La fel ca și arhitectul, unui șef de serviciu din aceeași administrație locală are un salariu de bază în valoare de 9.257 de lei. Mergând mai departe, un consilier IA care își desfășoară activitatea în cadrul aparatului propriu al primarului din Cernavodă are un salariu de bază de… 6.954 de lei și 15 % spor pentru condiții de muncă. De asemenea, inspectorii de specialitate din cadrul aceleiași administrații locale se învârt în jurul sumei de 4.000 de lei, salariu de bază. Nici salariul unui șofer din Primăria Cernavodă nu este unul de trecut cu vederea. Astfel, un șofer grad I are un salariu de bază care ajunge la 2.896 de lei și 15 % spor pentru condiții de muncă. Mergând pe același principiu, tot în administrația din Cernavodă, un paznic are un salariu de bază de 3.352 de lei și 15 % spor pentru condiții de muncă.

Care sunt salariile pe care le au angajații Direcției de Asistență Socială, vă invităm să studiați în documentul pe care vi-l punem la dispoziție:

Salarii%20de%20baza

Turism yok plătit cu zeci de mii de lei

Cu siguranță că ați remarcat în documentul anexat că la Cernavodă se face turism. Directorul acestui Departament, Alina Sava (soția consilierului local Marian Sava – fost candidat din partea PMP la fotoliul de primar al orașului Cernavodă), are un venit brut în valoare de… 8.778 lei și 10 % spor pentru condiții de muncă. Interesante sunt obiectivele turistice pe care orașul Cernavodă le prezintă celor veniți în vizită.

Marian Iordache, consilierul primarului Liviu Negoiță, n-a reușit să ni le prezinte. În schimb, a vorbit pentru “Ordinea.ro” despre gradul mare de ocupare al hotelurilor din Cernavodă, în anul 2018. Cinci la număr, din declarațiile sale. Mai mult, consilierul personal al primarului Negoiță nu a pierdut ocazia de a ne vorbi despre Mariana Mircea. A declarat pentru ziarul nostru că fostul primar al orașului Cernavodă a intrat în campanie electorală…

“Eu nu am prea multe comentarii de făcut. Salariile sunt în conformitate cu legislația în vigoare și ceea ce dvs. vedeți pe pagina de internet a Primăriei Cernavodă este salariul de bază, nu net. Cu sporuri. De exemplu, la paznic, Primăria Cernavodă are paznic la Căminul de Bătrâni și primește spor de noapte. Dincolo de acest aspect, pot să înțeleg și de ce m-ați întrebat de salariul angajatului de la turism (?!) dar noi chiar derulăm activități care presupun dezvoltarea turismului din Cernavodă. Și ca să aveți idee despre acest aspect, vă invit să vedeți, de exemplu, câți oameni au fost cazați în cele 5 hoteluri din Cernavodă, numai anul trecut. De asemenea, pot să mai înțeleg și de ce doamna Mariana Mircea a promovat discuția asta referitoare la salariile din administrația locală din Cernavodă; a intrat în campania electorală.”

Între timp, doamna de la turism are activitate serioasă. Pe contul de Facebook al Centrului de Turism din cadrul Primăriei Cernavodă apar – după cum se poate observa și din fotografia din deschiderea articolului nostru – informații despre cum crește… stuful din Transilvania, dar și despre deltele din aceeași zonă a țării. Și pentru această activitate, Alina Sava are un salariu brut de aproape 9 mii de lei.

NOTĂ! Este important să precizăm faptul că documentarea jurnalistică privind salariile din Primăria orașului Cernavodă a pornit de la declarațiile fostului primar al localității, Mariana Mircea, care a prezentat câteva dintre salariile pe care oamenii din echipa primarului Negoiță le au. Și nu sunt mici, dimpotrivă… Vi le reamintim:

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Constanța. Consiliul Județean cumpără mobilier de birou. Cine poate participa la licitație

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Conducerea Consiliului Județean Constanța anunță intenția achiziției de mobilier de birou pentru clădirea administrativă de pe Bd. Tomis. Conform anunțului postat pe pagina de internet a instituției, achiziția va fi una directă, conform legislației în vigoare iar sursa de finanțare anunțată este bugetul Consiliului Județean.

Pot participa toți operatorii economici interesați, indiferent dacă aceștia dețin sau nu cont de SICAP. Atribuirea contractului se va realiza, conform aceleiași surse, în conformitate cu prevederile art. 43 din HG 395/2016.

“În condițiile în care oferta declarată câțtigătoare se regăsește în catalogul electronic, achiziția directă se va realiza prin intermediul SICAP. (…) Criteriul de atribuirea stabilit este prețul cel mai scăzut. Oferta declarată câștigătoare este cea cu prețul cel mai scăzut, în condițiile îndeplinirii cerințelor din prezenta invitație și a cerințelor minime solicitate în specificațiile tehnice. (…) Livrarea produselor inclusiv montajul se face la sediul autorității contractante, în termen de 60 de zile lucrătoare de la data semnării contractului de către ambele părți”, se arată în documentul pe care vi-l punem la dispoziție și care poate fi consultat și pe site-ul administrației județene.

Oferta este valabilă 60 de zile de la data limită de depunere a ofertelor, iar termenul limită stabilit pentru depunerea ofertelor este data de 26.02.2019, ora 12.00.

01 Invitatie

 

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Ședință a Consiliului Județean Constanța! Vezi ce proiecte sunt pe ordinea de zi

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În ultima zi a lunii februarie, la CJC Constanța a fost convocată o ședință ordinară, în care consilierii județeni vor avea de discutat pe marginea a 18 proiecte de hotărâre.

Potrivit comunicatului de presă remis redacției noastre,  ședința a fost convocată în conformitate cu dispoziţiile art. 94 alin. 1 şi 3 din Legea nr. 215/2001 a Administraţiei Publice Locale, republicată, pe data de­­ 28.02.2019, ora 13,00 în Sala ”Remus Opreanu” din cadrul Palatului Administrativ – Consiliul Judeţean Constanţa.

Iată care sunt proiectele care urmează a fi votate:

  C O N V O C A T O R

În conformitate cu dispoziţiile art. 94 alin. 1 şi 3 din Legea nr. 215/2001 a Administraţiei Publice Locale, republicată, se convoacă Consiliul Judeţean Constanţa în şedinţă ordinară, pe data de­­ 28.02.2019,    ora 13,00 în Sala “Remus Opreanu” din cadrul Palatului Administrativ – Consiliul Judeţean Constanţa, cu următorul proiect al Ordinii de zi:

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea comisiei de organizare şi desfăşurare a evaluării anuale a managerului Muzeului de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa pe anul 2018.

Iniţiator : Preşedinte: Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea comisiei de organizare şi desfăşurare a evaluării anuale a managerului Muzeului de Artă Constanţa pentru anul 2018.

Iniţiator : Preşedinte: Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea comisiei de organizare şi desfăşurare a evaluării anuale a managerului Teatrului pentru Copii şi Tineret „Căluţul de Mare” constanţa pentru anul 2018.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea comisiei de organizare şi desfăşurare a evaluării anuale a managerului Bibliotecii Judeţene „I.N.Roman” Constanţa pentru anul 2018.

Iniţiator : Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea comisiei de organizare şi desfăşurare a evaluării anuale a managerului Centrului Cultural Judeţean Constanţa „Teodor T. Burada” pentru anul 2018.

Iniţiator : Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind modificarea HCJ Constanţa nr. 24/30.01.2019 privind aprobarea comisiei de organizare şi desfăşurare a evaluării anuale a managerului Teatrului de Stat Constanţa pentru anul 2018.

Iniţiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea rezultatului final al concursului, proiectul de management câştigător şi durata contractului de management la Complexul Muzeal de Ştiinţe ale Naturii Constanţa.

Iniţiator : Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea preluării unui bun imobil din domeniul public al Comunei Chirnogeni în domeniul public al Judeţului Constanţa şi aprobarea unui act adiţional la contractul privind delegarea gestiunii serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare către SC RAJA SA.

Iniţiator : Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea preluării unor bunuri imobile din domeniul public al UAT Comuna Nicolae Bălcescu în domeniul public al Judeţului Constanţa în vederea construirii a 3(trei) locuinţe protejate şi un centru de zi cu o capacitate de minim 30 de locuri.

Iniţiator : Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind modificarea punctului 5 din anexa nr.1 la HCJ nr.13/30.01.2019 privind aprobarea preluării unor bunuri imobile din domeniul public al UAT Comuna Chirnogeni în domeniul public al Judeţului Constanţa în vederea construirii a 4 locuinţe protejate şi a unui centru de zi.

Iniţiator : Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Protocolului de Colaborare între Consiliul Judeţean Constanţa şi Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Constanţa privind modalitatea de cooperare interinstituţională, în vederea implementării Ordonanţei Guvernului nr. 24/2016, actualizată.

Iniţiator : Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre pentru aprobarea Planului anual de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Judeţean Constanţa, pentru anul 2019.

Iniţiator : Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei nr.2 la HCJC nr.254/03.12.2014 privind repartizarea spaţiilor cu destinaţia de birouri, precum şi a locuinţelor de serviciu, din imobilul bloc L4, situat în Municipiul Constanţa, Al. Magnoliei nr.2, aprobarea criteriilor de repartizare, a chiriei, precum şi a contractului de închiriere.

Iniţiator : Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind încetarea aplicării prevederilor Hotărârii Consiliului Judeţean Constanţa nr.168/17.08.2016 privind constituirea Comisiei de analiză a solicitărilor unităţilor administrativ-teritoriale în vederea repartizării sumelor defalcate din unele surse de la bugetul de stat.

Iniţiator : Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Protocolului cu S.C. Tracon S.R.L Brăila în vederea integrării infrastructurii deţinute de aceasta în cadrul Sistemului de management Integrat al Deşeurilor în judeţul Constanţa.

Iniţiator : Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Protocolului cu S.C. Iridex Group Salubrizare S.R.L. Costineşti în vederea integrării infrastructurii deţinute de aceasta în cadrul Sistemului de Management Integrat al Deşeurilor în judeţul Constanţa.

Iniţiator : Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2018 al Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf.Apostol Andrei” Constanţa.

Iniţiator : Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

  1. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2018 al Spitalului Clinic de Pneumoftiziologie Constanţa.

Iniţiator : Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: