Connect with us

Administratie

Raport de activitate al CJC. Doar 51 de UAT-uri din județul Constanța sunt racordate la sistemul de apă şi canalizare

Publicat

la

Conducerea Consiliului Județean Constanța a prezentat, astăzi, evaluarea aparatului propriu al instituției în cadrul unei conferințe de presă, la care au participat și managerii instituțiilor subordonate, precum și directorii direcțiilor din cadrul CJC.

În ceea ce privește rezultatele acestei evaluări, ca un diagnostic al activităţii aparatului propriu al CJC, preşedintele Mihai Lupu, a făcut o scurtă prezentare a câtorva elemente concludente pentru activitatea internă, precum şi măsurile de eficientizare propuse.

“În aceste luni care au curs de la preluarea mandatului de preşedinte al CJC, am prefigurat un plan de analiză şi acţiuni, care să ne arate exact structura existentă şi ce necesităţi sunt pentru ca această instituţie să funcţioneze cât mai eficient. Am pornit, aşa cum este firesc, de la evaluarea aparatului propriu, precum şi a instituţiilor subordonate CJC, iar în paralel cu  desfăşurarea acestui proces de analiză, am urmărit îndeaproape şi am pus la punct, elaborarea Strategiei de Dezvoltare Durabilă a Judeţului Constanţa. Am obţinut, astfel, un document programatic, cu obiective şi acţiuni concrete, măsurabile şi realizabile. Am gândit şi am realizat, alături de Primaria Municipiului Constanţa, un mecanism de aplicare a acestei strategii, prin înfiinţarea Asociaţiei de Dezvoltare Durabilă a judeţului Constanţa. Iată că astăzi, putem spune că această asociaţie este funcţională, bine structurată şi urmează să emită documentul final care ne va furniza linia exactă de dezvoltare pe care trebuie să o urmăm, în următorii 7 ani” – a spus Mihai Lupu, Președintele Consiliului Județean Constanța.

Pe parcursul prezentării, preşedintele CJC a făcut o trecere în revistă a tuturor direcţiilor/serviciilor, din punct de vedere al activităţii acestora, precum şi perspectiva măsurilor de îmbunătăţire a procedurilor de lucru. O propunere foarte importantă pentru eficientizarea şi transparenţa actului administrativ, constă în necesitatea digitalizării instituţiei, dar şi a specializării cât mai aplicate a personalului angajat.

Un alt subiect important, abordat în cadrul conferinţei, a fost reprezentat de necesitatea dezvoltării sistemului de management integrat al deşeurilor la nivelul judeţului Constanţa. Ca şi propunere de îmbunătăţire a serviciului, preşedintele CJC şi-a exprimat intenţia completării proiectului, aflat în stadiu final, prin atragerea unor noi fonduri, pe următoarele axe de finanţare, pentru completarea cu componenta transformării deşeurilor într-o sursă de energie şi materie primă, ce pot fi exploatate financiar, în folosul comunităţii.

Tot în cadrul conferinţei de astăzi, managerii instituţiilor subordonate au prezentat un scurt raport de activitate, precum şi proiectele pe care le au în derulare şi cele viitoare, cu privire la eficientizarea activităţii instituţiilor pe care le conduc. De asemenea, aceştia au mai prezentat şi dificultăţile întâmpinate în ultima perioadă.

La finalul conferinţei, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Mihai Lupu, a punctat necesitatea suportului necondiţionat a instituţiei pe care o conduce, pentru ca entităţile aflate în subordinea acesteia să poată derula şi implementa cât mai multe proiecte în folosul locuitorilor judeţului Constanţa.

“Dacă ne referim la cultură, toate instituţiile din subordine au nevoie de suportul CJC. În fiecare zi căutăm resursele financiare necesare pentru ca aceste instituţii să poată ajunge într-un timp cât mai scurt, la o capacitate optimă de funcţionare. Relocarea Tetrului pentru Copii şi Tineret într-un spaţiu cât mai propice este o necesitate. De asemenea, Teatrul de Stat are nevoie de o sală modernă, spaţioasă, pentru a putea găzdui un public mai numeros. Totodată, aşteptăm expertiza finală a Teatrului de Vară din Mamaia, pentru a avea o imagine reală asupra acestuia şi cum poate fi transformat, pentru a fi redat circuitului cultural. Nici muzeele nu le-am lăsat deoparte. Muzeul de Istorie este o instituţie ce găzduieşte piese extrem de valoroase ale identităţii noastre. Această clădire necesită reparaţii urgente ale acoperişului, dar şi lucrări la interior, care să pună în valoare cât mai eficient, patrimoniul pe care îl deţine. Muzeul de Artă Constanţa precum şi Biblioteca Judeţeană, au nevoie de noi sedii care să poată găzdui, patrimoniul educaţional al acestora.

Dacă ne referim la infrastructura de drumuri judeţene, este inacceptabil ca în secolul XXI, să avem, încă, 60 de km de drumuri la stadiu de pământ. De asemenea, nu putem accepta ca din totalul de 70 de UAT-uri, doar 51 să fie racordate la sistemul de apă curentă şi canalizare. Sănătatea este un domeniu vital al oricărei societăţi şi acord o atenţie deosebită acestui sector. În acest moment aşteptăm expertiza tehnică pe care o avem în derulare asupra clădirii SCJU pentru a cunoaşte exact, pentru cât timp această clădire va putea fi exploatată în condiţii optime.  Este impetuos necesar, construirea unui nou spital în judeţul nostru. Întreprindem toate demersurile posibile pentru ca în judeţul Constanţa să fie ridicat, în viitorul cât mai apropiat, un nou spital regional. Drămuim fiecare bănuţ pe care îl avem şi îl cheltuim transparent, pentru o dezvoltare cât mai eficientă şi unitară a judeţului” – a mai declarat Mihai Lupu, Președintele Consiliului Județean Constanța.

Comments

comments

Administratie

Cum va arăta Spitalul de pediatrie din Constanța. Consiliul Județean a prezentat proiectul

Publicat

la data de

Scris de

Consiliul Județean a prezentat astăzi proiectul spitalului de copii care va fi ridicat la Constanța. Spitalul de copii va avea 365 de paturi din care 247 de paturi spitalizare continua, 2 blocuri operatorii, 2 unități UPU, 110 locuri de parcare. Investiția se cifrează la peste 140 de milioane de euro, bani ce vor veni din PNRR.

Noua construcție va avea funcția unui spital și va fi destinată Departamentului ”Sănătatea mamei și copilului”, respectiv secțiilor de Obstetrică-Ginecologie I și II, Neonatologie, Pediatrie și Chirurgie-Ortopedie Pediatrică. Aceasta va avea o suprafața construită la sol de aproximativ 3.500 mp și un regim de înălțime format din: 2 etaje de subsol, un demisol, un parter, 8 etaje medicale și etajul 9 tehnic retras.

Acest nou corp al SCJU va beneficia de un număr total de 365 paturi, după cum urmează: 247 paturi pentru spitalizare continuă, 79 paturi pentru spitalizare de zi și 39 paturi pentru ATI. Tot aici vor fi și două blocuri operatorii, unul pentru secțiile de Obstetrică și Ginecologie, care va avea un număr de 5 săli, iar cel de-al doilea pentru secția de Chirurgie pediatrică va beneficia de patru săli de operații. Imobilul va fi deservit de un număr de 110 locuri de parcare, dintre care 98 la subsol şi 12 în exteriorul construcţiei. De asemenea, viitoarea structură medicală va deține și două unități de primiri urgențe pentru Pediatrie și pentru Obstetrică și Ginecologie, fiecare dintre acestea având flux propriu de primire a pacienților.

“În elaborarea acestui proiect am pornit, în primul rând, de la necesitatea realizării unui obiectiv destinat, în mod special, îngrijirii şi tratării medicale a copiilor. Infrastrucura de sănătate a judeţului Constanţa este reprezentată de SCJU, un spital gândit acum zeci de ani, ca un monobloc ce nu poate fi adaptat necesităţilor actuale şi recomandărilor europene. În prezent, în Europa, se construiesc spitale de tip pavilionar, astfel încât să poată fi realizate circuite pentru fluxul intern. Astăzi, împreună cu colegii mei din cadrul Direcţiei Generale de Proiecte, cu echipa managerială a SCJU, precum şi cu cei care au realizat studiul de fezabilitate pentru aceasă investiţie, vă prezentăm exact perspectivele şi obiectivele acestui proiect complex, ce are ca sursă de finanţare PNRR-ul. După cum bine ştiţi, toate demersurile realizate de departamentul de specialitate al CJC, au dus la includerea în PNRR a acestui proiect ce va completa zona de pediatrie, dar mai ales, va completa o zonă deficitară a actului medical în judeţul Constanţa” – a declarat Mihai Lupu, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa.

Costurile estimative ale investiției sunt de aproximativ 148.500.000 Euro + TVA, iar 30 % din această valoare este destinată achiziţionării de aparatură medicală de ultimă generaţie. Proiectul va fi depus la finanțare în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), unde este deja nominalizat la poziția 45 din Lista de investiții propuse în cadrul Componentei C12 – Sănătate, Investițiile 12.1 Infrastructură spitalicească publică nouă și 12.2 Echipamente și aparatură medicală. Finalizarea acestei investiții este preconizată spre finalul anului 2026.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Primăria Năvodari organizează o nouă ediție a evenimentului sportiv „Bicicleta, mijloc de locomoție și de sănătate”

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Năvodari organizează o nouă ediție a evenimentului sportiv „Bicicleta, mijloc de locomoție și de sănătate”. Timp de trei săptămâni, în fiecare zi de duminică, 14 august, 21 august și 28 august, începând cu ora 18.00, se va pleca de la Stadionul Flacăra din Năvodari, către pista de bicicliști de la Rompetrol Rafinare – Petromidia (și retur).

„Așa cum obișnuim deja de patru ani de zile, și în vara aceasta, toți iubitorii mersului pe bicicletă sunt chemați la pedalat la sfârșit de săptămână. Evenimentul sportiv nu are caracter de competiție! Promovăm mersul pe bicicletă timp de trei săptămâni, în fiecare zi de duminică, 14 august, 21 august și 28 august, începând cu ora 18.00, plecare de la Stadionul Flacăra din Năvodari, către pista de bicicliști de la Rompetrol Rafinare – Petromidia (și retur).“, notează Primăria.

Participanții vor fi înscriși la o tombolă cu premii. Sunt puse în joc: 2 biciclete (1 pentru adulți și 1 pentru copii) și multe alte premii constând în articole sportive specifice mersului pe bicicletă. Pot participa toți locuitorii orașului Năvodari, începând cu vârsta de 8 ani. Înscrierile se fac la numărul de telefon: 0726.191.659 (persoană de contact: Florian Adam). Atenție! Pentru a fi admiși la traseu, sunteți obligați să aveți cască de protecție, iar bicicleta să fie în stare bună funcționare.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Administrația Chițac recrutează membri pentru Consiliul de Administrație al SC Termoficare Constanța SRL. Vezi care sunt condițiile

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța a publicat un anunț pentru recrutarea și selecția membrilor Consiliului de Administrație al Societății Termoficare Constanța SRL.

Etapele de desfăşurare a procesului de recrutare şi selecţie sunt:

  1. Evaluarea prealabilă dosarelor de candidatură care alcătuiesc lista lungă.
  2. Evaluarea finală a candidaţilor selectaţi în lista scurtă. Interviul.

Condiţiile generale ale procesului de selecţie prealabilă sunt:

  • cel puţin doi membri trebuie să aibă studii superioare economice sau juridice absolvite cu diploma de licenta, cu experienţă de cel puţin 5 ani în domeniul economic, juridic, contabilitate, de audit sau financiar;
  • cel putin unul dintre membrii consiliului de administratie trebuie sa aibă studii superioare economice și experiență în domeniul economic, contabilitate, de audit sau financiar de cel puțin 5 ani
  • cel puţin unul dintre membrii consiliului de administraţie trebuie să aibă studii tehnice cu experienţă in domeniul tehnic;
  • în cazul consiliilor de administraţie al căror număr de membri se încadrează în prevederile art. 28, alin.(1) al OUG 109/2011, nu poate fi mai mult de 1 membru din rândul funcţionarilor publici sau altor categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare ori din cadrul altor autorităţi sau instituţii publice;
  • în mod obligatoriu, în selecţia candidaţilor se va avea în vedere evitarea situaţiilor de conflict de interese sau incompatibilităţi;
  • majoritatea membrilor consiliului de administraţie este formată din administratori neexecutivi şi independenţi, în sensul art. 138 alin. 2 din Legea 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • mandatul administratorilor este stabilit prin actul constitutiv, neputând depăşi 4 ani;
  • o persoană fizică poate exercita concomitent cel mult 3 mandate de administrator în societăţi sau întreprinderi publice al căror sediu se află pe teritoriul României;
  • membrii consiliului de administraţie sunt persoane fizice sau juridice, cu experienţă în imbunatatirea performantei societatilor sau regiilor autonome pe care le-au administrat sau condus;
  • selecţia se realizează cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului egal şi transparenţei;
  • candidaţii care vor fi selectaţi pentru a fi înscrişi pe lista scurtă vor fi ulterior înştiinţaţi să depună o Declaraţie de intenţie realizată conform prevederilor HR 722/2016 si in concordanta cu Scrisoarea de aşteptări.

Condițiile generale minime obligatorii care vor fi îndeplinite de membri Consiliului sunt următoarele:

a) Să aiba cetățenia română sau cetățenie altor state membre ale Uniunii Europene, cu condiția să aibă domiciliul în România;

b) Să aibă capacitate deplină de exercițiu;

c) Să fie apți din punct de vedere medical;

d) Să fie absolvent de învățământ superior cu diploma de licenta;

e) Să aibă cel puțin 5 ani experiență în domeniul economic sau juridic; acest criteriu e aplicabil candidaților care aplică pentru cele minim 2 posturi din structura Consiliului de administrație ce trebuie ocupate de candidații cu studii și expertiză în domeniile economic sau juridic;

f) Conform art. 28 alin. (4) din OUG nr. 109/2011, nu poate fi mai mult de 1 membru din rândul funcționarilor publici sau altor categorii de personal din cadrul autorității publice tutelare ori din cadrul altor autorități sau instituții publice;

g) Să nu fi fost destituit dintr-o funcție din cadrul unor întreprinderi de stat, cu capital majoritar de stat, sa nu ii fi fost revocat contractul de mandat sau să nu fi avut încetat contractul individual de muncă pe motive disciplinare în ultimii trei ani;

h) Să nu cunoasca ca se afla în conflict de interese care să-l facă incompatibil cu exercitarea funcției de membru în Consiliul de Administrație al Societatii TERMOFICARE CONSTANTA SRL;

i) Să nu fi fost condamnat definitiv dintr-o hotărâre judecătorească pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție și de serviciu, infracțiuni contra înfăptuirii justiției, infracțiuni de fals, infracțiuni contra patrimoniului, pentru infracțiuni prevăzute de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea și saturarea spălării banilor, precum și pentru instituirea unor măsuri de prevenire și combatere a înființării terorismului, cu modificările și completările ulterioare, sau pentru infracțiuni prevăzute de Legea nr. 85/2014 privind procedurile de desăvârșite cu intenție care ar face incompatibil cu exercitarea funcției;

j) Nu au făcut poliție politică, așa cum este definită prin lege;

k) Îndeplinesc criteriile cerute prin OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 111/2016 și Hotărârea de Guvern nr. 722/2016;

l) Candidații nu fac parte din mai mult de 3 consilii de administrație ale unor regii autonome sau societăți comerciale, conform art. 33 din OUG 109/2011, aprobată prin Legea nr. 111/2016;

m) Să aibă experiență în îmbunătățirea performanței societăților sau regiilor autonome pe care le-au administrat sau le-au condus;

n) Să aibă minimul de cunoștințe, aptitudini și experiență necesară pentru a-și îndeplini cu succes mandatul de administrator;

o) Să cunoască responsabilitățile postului;

p) Să aibă capacitatea de asumare a responsabilităților față de întregul consiliu și să dea dovadă de integritate și independență;

q) Să aibă cunoștințele necesare, aptitudinile și experiență în critica constructivă, muncă în echipă, comunicare, cultură financiară, luarea de decizii și detectarea tiparelor pentru a contribui la activitatea consiliului ca întreg.

Candidații selectați conform condițiilor minime de mai sus, vor fi evaluați în baza matricei Consiliului. Consiliul trebuie să fie compus în așa fel încât să existe o experiență a consiliului în domeniile care oglindesc activitatea societății și anticipează provocările în anii următori. Un membru al consiliului poate avea mai multe domenii de competență.

Întregul anunț poate fi citit aici:

http://primaria-constanta.ro/docs/default-source/documente-pwpmc/de-interes-public—legea-52-2003/transparen%C8%9B%C4%83-decizional%C4%83-ii/anun-recrutare-termoficare-iulie-august-2022.pdf?sfvrsn=2

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: