Connect with us

Administratie

Regulamentul de acces în Zona Peninsulară, aprobat de consilierii PNL și PSD. Riveranii au voie doar cu o mașină

Publicat

la

Consilierii locali ai PNL și PSD din Constanța au aprobat, astăzi, un nou regulament de acces în Zona Peninsulară după ce vechea formă a fost anulată de instanță la inițiativa Constanța Altfel. În cadrul ședinței, liderul consilierilor USR, Dumitru Caragheorghe, a cerut retragerea proiectului pentru armonizarea lui cu cerințelor riveranilor din Peninsulă. Propunerea USR a fost ignorată de primarul Vergil Chițac, care a găsit și de această dată sprijinul la PSD. Astfel, proiectul a fost votat de 18 consilieri de la PNL și PSD, iar 8 consilieri de la USR au votat împotrivă.

Amimtim că zeci de locuitori din zona veche a Constanței au discutat, în urmă cu o lună, cu aleșii locali ai USR-PLUS pe marginea Regulamentul de acces în Peninsulă. Cei de la USR-PLUS spun că noul regulament de acces gândit de primarul Chițac și consilierii săi va avea impact asupra întregului oraș, fiind o zonă emblematică pentru Constanța, dar cei mai afectați vor fi locuitorii și agenții economici din zonă. În discuțiile cu aleșii de la USR-PLUS, cetățenii din Peninsulă au transmis că, în principiu sunt de acord cu impunerea unui regulament, dar că trebuie modificate o serie de aberații. Cea mai mare dintre acestea se referă la decizia de a le permite riveranilor să intre în Zona Peninsulară cu o singură mașină și pe care să o parcheze doar în locurile special amenajate. Locuitorii din Peninsulă spun că sunt familii cu copii care au câte două mașini. Oamenii au solicitat să le fie permis să aibă acces în Peninsulă cu minim două mașini. O altă aberație din regulamentul de acces face referire la sancționarea celor care strică dalele cu mașina. Consilierul local al USR-PLUS Cătălin Iacob a declarat că în acest caz este greu să demonstrezi cine a distrus dalele.

Cei mai afectați vor fi cei care locuiesc în zonă și care vor avea voie doar o singură mașină pe unitate locativă și care vor avea voie să parcheze doar în locurile special amenajate.

Din punct de vedere al destinației Z.P. este separată în două părți:

a)Zone exclusiv pietonale (cu destinație pietonală cu excepția desfășurării unor evenimente sociale, culturale și/sau sportive, a executării de lucrări de construire, amenajare și modernizare, în situații de intervenție pentru situații de urgență sau situații speciale):

  • Faleza promenadă Cazino Constanța;
  • Bd. Tomis (segmentul cuprins între Str. Traian și Str. Vasile Alecsandri, segmentul cuprins între Str. Vasile Alecsandri și Str. Sulmona și segmentul cuprins între Str. Sulmona și Piața Ovidiu);
  • Piața Ovidiu și Str. Vasile Canarache (segmentul cuprins între Str. Petru Rareș și Piața Ovidiu).

Intrarea și/sau ieșirea vehiculelor în/din aceste zone se realizează prin punctele stabilite în anexa nr. 1 la regulament.

  1. b) Zone ocazional carosabile (cu destinație preponderent pietonală și ocazional carosabilă):
  • Str. 9 Mai;
  • Str. Arhiepiscopiei;
  • Str. C. A. Rosetti;
  • Str. Callatis;
  • Str. Căpitan Vasile Țurcanu;
  • Str. Constantin Brâncoveanu;
  • Str. Crângului;
  • Str. Cristea Georgescu;
  • Str. Dianei;
  • Str. Dimitrie Cantemir;
  • Str. Doinei;
  • Str. Dr. Aristide Karatzali;
  • Str. Dr. Francisc Reiner;
  • Str. Ecaterina Varga (segmentul cuprins între Str. Vasile Alecsandri și Str. Callatis);
  • Str. Grigore Tocilescu;
  • Str. Horia;
  • Str. Ion Theodorescu Valahu;
  • Str. Krikor H. Zambaccian;
  • Str. Maior Gheorghe Șonțu;
  • Str. Marcus Aurelius;
  • Str. Mircea cel Bătrân (segmentul cuprins între Str. Vasile Alecsandri și Piața Ovidiu);
  • Str. Nicolae Titulescu;
  • Str. Orient;
  • Str. Ovidiu;
  • Str. Petru Rareș;
  • Str. Poștei;
  • Str. Profesor Doctor Ion Cantacuzino;
  • Str. Remus Opreanu;
  • Str. Revoluției din 22 Decembrie 1989;
  • Str. Sulmona;
  • Str. Traian (segmentul cuprins între Str. Doinei și Piața Ovidiu);
  • Str. Vasile Canarache (segmentul cuprins între Str. Termele Romane și Str. Petru Rareș);
  • Str. Vântului.

Art.5.

(1) Străzile din Z.P. devin astfel preponderent pietonale, delimitarea fizică între zona

centrală a străzilor (ocazional carosabilă) și zonele laterale ale acestora (destinate exclusiv pietonilor) fiind realizată prin utilizarea unor culori și tipuri diferite de pavaj sau prin borduri și trotuar.

(2) Circulația rutieră prin Z.P. este permisă ocazional pentru aprovizionare, pentru

furnizorii serviciilor de utilități publice, pentru rezidenți, pentru instituții publice, pentru

amenajări, pentru furnizorii serviciilor de catering, poștă sau curierat, transport valori,

transport public de persoane cu autovehicule electrice (CT Bus), pentru organizarea unor evenimente sociale, culturale sau sportive sau religioase și pentru situații excepționale sau situații de urgență. În Zonele Pietonale, pe căile de acces, sunt prevăzute elemente fixe/mobile, piese de mobilier urban și indicatoare de semnalizare rutieră pentru limitarea sau selecția accesului

vehiculelor.

(2) Accesul și identificarea vehiculelor în interiorul Z.P. se face în baza unui permis de acces Z.P. cu excepția situațiilor prevăzute în mod expres în Regulamentul Z.P.

(3) Emiterea permisului de acces Z.P. se face de către Direcția generală gestionare

servicii publice din cadrul Primăriei municipiului Constanța și Serviciului Public de Impozite și Taxe Constanța, după depunerea cererilor împreună cu documentele necesare și înregistrarea datelor în baza electronică deținută de către Serviciului Public de Impozite și Taxe Constanța.

Solicitarea eliberării unui Permis de acces Z.P. se poate face de către:

– rezidenți persoane fizice;

– rezidenți persoane juridice;

– instituții publice;

– organizatorii de evenimente;

– furnizorii de servicii sau produse;

– alte persoane fizice/juridice în cazul situațiilor excepționale.

Art.8.

Accesul vehiculelor în Z.P.

(1) Intrarea și ieșirea vehiculelor se efectuează prin punctele prevăzute în anexele

  1. 1 și 2 la regulament, în care sunt amplasate indicatoare de semnalizare rutieră,

elemente fixe/mobile (manuale/automate) pentru blocarea/selecția accesului vehiculelor.

(2) a) Deplasarea vehiculelor în Z.P. se face pe drumul cel mai scurt între punctul de

intrare, amplasamentul destinație (unitate locativă, spațiu comercial, instituție, loc

desfășurare eveniment, etc.) și punctul de ieșire;

  1. b) Deplasarea vehiculelor destinate asigurării întreținerii sau intervențiilor în

domeniul public, la clădiri, rețele de utilități publice, etc. se va realiza similar

reglementărilor de la litera a), sau pe un traseu optim ce cuprinde succesiv punctele de oprire/intervenție.

(3) Viteza de deplasare a vehiculelor în Z.P. este de maxim 30 km/h, pietonii și

activitățile desfășurate în perimetrul Z.P. având prioritate în raport cu deplasarea

vehiculelor cu excepția vehiculelor prevăzute la art. 7, alin 5 prima teză, în cazul în care se deplasează cu mijloacele de semnalizare luminoase și acustice în funcțiune;

(4) Modelul permiselor de acces în Z.P. și al formularelor necesare pentru eliberarea

acestor permise sunt cuprinse în anexele nr. 3-16 ale prezentului regulament;

Tipurile de permise de acces în Z.P., perioada de valabilitate și condiții de acces

(1) PERMIS DE ACCES PENTRU REZIDENȚI PERSOANE FIZICE – pe perioada

valabilității actului de deținere a locuinței situată în Z.P., pentru vehiculul deținut cu masa maximă admisă mai mică sau egală cu 2.500 kg; permite accesul doar în zonele ocazional carosabile, pentru un vehicul pentru fiecare unitate locativă sau se acordă în funcție de numărul de locuri de parcare deținute, cu destinația de parcare, staționarea/parcarea fiind interzisă pe domeniul public în afara locurilor special amenajate semnalizate prin indicatoare de semnalizare rutieră, conform Regulamentului de circulație al vehiculelor în Zona Peninsulară a municipiului Constanța întocmit de administratorul drumului;

(2) PERMIS DE ACCES PENTRU REZIDENȚI PERSOANE JURIDICE – pe perioada

valabilității actului de deținere a spațiului în care își desfășoară activitatea, situat în Z.P., pentru vehiculul deținut cu masa maximă admisă mai mică sau egală cu 2.500 kg; permite accesul doar în zonele ocazional carosabile și se acordă în funcție de numărul de locuri de parcare deținute cu destinația de parcare, staționarea/parcarea fiind interzisă pe domeniul public;

(3) PERMIS DE ACCES PENTRU EVENIMENTE – în perioada aprobată, pentru

vehiculele masa maximă admisă mai mică sau egală cu 3.500 kg, ce transportă materiale pentru amenajarea locațiilor sau care participă la desfășurarea unor evenimente publice sociale, culturale sau sportive, etc., permite accesul atât către zonele ocazional carosabile cât și către zonele exclusiv pietonale, cu indicarea amplasamentului și traseului de urmat;

(4) PERMIS DE ACCES PENTRU APROVIZIONARE – anual, în intervalul orar 23.00-

06.00, pentru vehiculele de transport marfă cu masa maximă admisă mai mică sau egală cu 3.500 kg, permite accesul doar în zonele ocazional carosabile, pe drumul cel mai scurt;

(5) PERMIS DE ACCES PENTRU INSTITUȚII PUBLICE – anual, pentru vehiculele

instituțiilor de interes public, cu masa maximă admisă mai mică sau egală cu 3.500 kg, în vederea unei bune desfășurări a activității acestora; permite accesul atât către zonele ocazional carosabile cât și pe drumul cel mai scurt și se acordă în funcție de numărul de locuri de parcare deținute, fiind interzisă staționarea/parcarea pe domeniul public;

(6) PERMIS DE ACCES PENTRU AMENAJĂRI – în perioada aprobată, pentru vehiculele cu masa maximă admisă mai mică sau egală cu 3.500 kg utilizate în cadrul lucrărilor de construire, amenajare sau modernizare; permite accesul atât către zonele ocazional carosabile cât și către zonele exclusiv pietonale, cu indicarea traseului de urmat și amplasamentului fiind interzisă staționarea/parcarea pe domeniul public;

(7) PERMIS DE ACCES PENTRU FURNIZORII SERVICIILOR DE UTILITĂȚI PUBLICE – anual, pentru vehiculele furnizorilor de servicii de utilități publice, pază/monitorizare și administratorul drumului public, care efectuează lucrări sau intervenții în zonă cu masa maximă admisă mai mică sau egală cu 3.500 kg; permite accesul atât către zonele ocazional carosabile cât și către zonele exclusiv pietonale, pe drumul cel mai scurt;

(8) PERMIS DE ACCES PENTRU FURNIZORII SERVICIILOR DE CATERING, POȘTĂ SAU CURIERAT ȘI TRANSPORT VALORI – anual/în perioada aprobată, pentru vehiculele de transport produse voluminoase (exemplu – torturi nunți în cazul catering sau frigider, mașină de spălat în cazul poștei sau curieratului), având masa maximă admisă mai mică sau egală cu 3.500 kg; permite accesul doar în zonele ocazional carosabile, pe drumul cel mai scurt, fiind interzisă staționarea și parcarea în Z.P.;

(9) PERMIS DE ACCES PENTRU EVENIMENTE RELIGIOASE – în perioada aprobată, pentru vehiculele cu masa maximă admisă mai mică sau egală cu 3.500 kg care participă la desfășurarea unor evenimente religioase (nuntă, botez, înmormântare, etc.) până la ora 19,00; permite accesul doar în zonele ocazional carosabile (maxim 5 vehicule pentru fiecare eveniment și maxim 2 ore);

(10) PERMIS DE ACCES SITUAȚII EXCEPȚIONALE – în perioada aprobată, pentru vehicule cu încărcarea de maxim 7,5 tone pe osie, în cazul situațiilor excepționale: microbuze electrice destinate transportului public de persoane (între 8-14 locuri), transport expres bunuri voluminoase (pentru maxim 2 ore), transport electric propriu al hotelurilor/pensiunilor din Z.P. (pentru transportul clienților cu bagaje în Z.P., cu itinerar definit și oprire scurtă, doar 15 minute, pentru încărcare și descărcare bagaje în zona drop off/drop on din apropierea unității de cazare), vehicule care deservesc persoane cu mobilitate limitată sau afectată (până în apropierea domiciliului sau instituției publice la care se deplasează), vehicule de intervenție în cazul unor situații de urgență (cladiri cu risc seismic în stare avansată de degradare), situații excepționale de securitate în cazul unor evenimente publice, vehicule pentru amenajare în cazul proiectelor de reabilitare pe fonduri europene, cu avizul Comisiei de Circulație; permite accesul vehiculelor atât către zonele ocazional carosabile cât și/sau către zonele exclusiv pietonale (cu indicarea traseului de urmat și a amplasamentului), iar solicitarea se efectuează în zilele lucrătoare, cu cel puțin 72 ore înainte de acces.

Art.19.

Proprietarii de vehicule care au acces în Z.P. au obligația de a elibera anumite spații încazul efectuării unor lucrări edilitare sau cu ocazia organizării de evenimente sociale, culturale, sportive, religioase, etc. Proprietarii/deținătorii/utilizatorii de vehicule vor fi informați cu privire la obligația de a elibera spațiul cu minim 48 de ore înainte de dispunerea masurilor de interdicție prin anunțuri publice în mass media, prin aplicarea de înștiințări scrise pe caroseria vehiculului precum și telefonic sau pe e-mail dacă există această posibilitate.

Comments

comments

Administratie

Constănțeni, pregătiți-vă să rămâneți fără căldură în iarna aceasta. Chițac: „Vor fi probleme. Tot sistemul este vechi de 70 de ani“

Publicat

la data de

Scris de

Primarul Constanței, Vergil Chițac, a declarat într-o emisiune la Digi 24 că locuitorii municipiului pe care îl conduce trebuie să se aștepte la întreruperi la căldură, pentru că rețeaua e veche și în unele locuri țevile sunt precum „foița de țigară“. El afirmă că s-au făcut cârpeli, pe ici, pe colo, la rețeaua de distribuție, dar în ceea ce privește rețeaua de transport a agentului termic care pleacă de la CET nu a putut interveni pentru că are proiecte europene în așteptare, prin care vor fi înlocuite toate conductele. Pe de altă parte, Vergil Chițac a dat vina pe prețul mare la gigacalorie, care este cel mai mare din țară, tot pe vechimea rețelei, care înregistrează pierderi uriașe.

„Avem probleme pentru că prețul cel mai mare la gigacalorie din România este la Constanța, 1.034 de lei și este un preț real. Prețul este așa mare pentru că și producția este foarte scumpă, ca și tariful de distribuție și tariful de transport. De ce? Pentru tot sistemul este vechi. Toată rețeaua este veche de 70 de ani. Noi nu am început în furnizăm energie termică pentru că nu au fost îndeplinite condițiile de lege ca trei nopți consecutiv să avem temperaturi mai jos de 10 grade. Însă, eu anticipez că vom avea probleme pentru că, atunci când va trebui să încărcăm sistemul pentru producția de căldură și temperatura agentului termic va trebui să crească, plus presiunea, conductele acestea vechi vor ceda. Probabil, așa cum a fost și iarna trecută, pentru perioade scurte când vom interveni, pe anumite porțiuni va trebui să întrerupem agentul termic.“, a afirmat Chițac.

Întrebat de moderatoare dacă Primăria a profitat de sezonul cald și a făcut lucrări de înlocuire a conductelor, primarul Constanței a spus că s-au făcut, cât s-a putut, pe partea de distribuție, însă pe partea de transport, care merg de la CET până punctele termice, autoritatea locală are două proiecte europene aflate în evaluare.

„Eu nu anticipez o îmbunătățire semnificativă (a furnizării agentului termic, n.r.) decât în iarna următoare, 2022 – 2023. Dacă mergem bine, vom reuși să schimbăm o parte din tubulatură anul viitor. Repet, mă aștept să avem probleme iarna asta pentru că am fost iarna trecută pe teren și am văzut că țevile sunt groase cât foița de țigară“, a declarat Chițac la Digi 24.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Ce propune PRO România în locul Galeriilor Soveja

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța, prin RAEDPP, intenționează să demoleze Galeriile Soveja. De aceea, RAEDPP îi întreabă pe cetățeni, prin intermediul unui chestionar online, care ar fi cea mai bună investiție în locul acestui spațiu. PRO România propune, în schimb, ca în locul acestor spații să fie amenajat un parc, locuri de joacă, spații pietonale și o parcare subterană de peste 600 de locuri. Este un proiect prezentat anul trecut, în campania electorală de fostul deputat Mircea Dobre, după ce fosta conducere a RAEDPP anunțase că vrea să ridice un supermarket sau hypermarket.

„Primăria Constanta a pus in dezbatere publica viitorul zonei Galeriilor Soveja. Noi, PRO România Constanța, rugăm pe aceasta cale autoritățile locale, să analizeze proiectul propus de peste un an de zile, un proiect care creste calitatea vieții locuitorilor din zona, în care am prevăzut:

– amenajare parc cu zone de relaxare, spațiu de joacă pentru copii, țarc pentru câini, toalete publice.

– parcări și fluidizare trafic prin lărgire strada Ștefăniță Vodă.

Pe aceasta cale, îi rugam pe constănțenii care au susținut și mai susțin acest proiect să completeze chestionarul postat pe https://raedpp-constanta.ro, Secțiunea Consultare Publica. Durează 15 secunde, eu l-am completat.“, a spus liderul PRO România, filiala Constanța, Răzvan Filipescu.

Proiect Zona Galeriilor Soveja – Ștefăniță Vodă

Pe o suprafață de teren care însumează un lot de 2.975 mp și unul de 9.407 mp, adică 12.382 mp, PRO România propune proiecte care să atingă mai multe obiective:

Obiectivul 1 – fluidizarea circulației:

  • Lărgirea străzii Ștefăniță Vodă, la câte 2 benzi pe sens: intersecție cu Stradă Soveja – proiect pentru care este necesară o suprafață de 668 mp de teren;
  • Amenajarea locului de întoarcere a autobuzului – stație cap de linie și realizarea de locuri de parcare la sol, unele necesare funcționarii Bisericii (terenul aferent Bisericii este de 1.755 mp);

Obiectivul 2️ – PARC/spațiu verde amenajat 5.396 mp;

Obiectivul 3️ – Alei pietonale și zone de relaxare și petrecere a timpului în aer liber: 2.182 mp;

Obiectivul 4️ – Circulație și alei carosabile: 1.300mp;

Obiectivul 5️ – Loc de joacă pentru copii: 400 mp;

Obiectivul 6️ – Fantana/Ochi de apă: 236 mp;

Obiectivul 7️ – Țarc amenajat pentru câini 🐕: 375 mp;

Obiectivul 8️ – locuri de parcare. Se propune o parcare publică subterană, formată din 2 corpuri, generând un total de 664 locuri de parcare, dispuse pe 2 subsoluri astfel:

C1 supraf. Constr. 2.000 mp – 90 LOCURI DE PARCARE PE NIVEL – REZULTĂ 180 LP; Scd = 4.000 mp

C2 supraf. Constr. 6.275 mp – 242 LOCURI DE PARCARE PE NIVEL – REZULTĂ 484 LP; Scd = 12.550 mp

Parcarea subterană, daca e dificil de realizat vezi țevi etc, se poate face pe o suprafață mai mică sau măcar un corp sau doar la sol, în jurul parcului, notează cei de la PRO România.

Obiectivul 9️ – Stand fructe, legume, apa – 50 mp;

Obiectivul 10 – Grup sanitar pentru public: 20mp.

Citește și:

RAEDPP face noi pași pentru desființarea Galeriilor Soveja. Oare ce va apărea în loc?

Pericol de Hypermarket la Galeriile Soveja. Deputatul Mircea Dobre vine cu o altă soluție

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

PMP Năvodari: „SC Termica Distribuție are năravuri vechi“

Publicat

la data de

Scris de

Consilierii PMP Năvodari acuză SC Termica Distribuție de lipsă de transparență în privința comunicării problemelor cu care se confruntă. Mai exact, societatea care se ocupă cu distribuția apei calde și a agentului termic în Năvodari nu a anunțat Consiliul Local al orașului, unicul acționar al SC Termica Distribuție, de preavizele emise de UT Midia (producătorul de agent termic) că v-a sista furnizarea apei calde.
„Este de neacceptat faptul că această societate, subordonată Consiliului Local Năvodari, nu a considerat că este importantă înștiințarea de îndată a consilierilor pentru a prezenta situația critică în care a ajuns serviciul de distribuție a agentului termic. De asemenea, precizăm că dacă în acest sezon rece nu se va furniza agent termic sau se va întrerupe furnizarea acestuia, având în vedere comunicarea defectuoasă dintre societatea de distribuție Termica și producătorul U.T. Midia (CET, n.r.), dar și lipsa de transparență față de noi și de năvodăreni, consilierii PMP Năvodari nu vor mai susține conducerea societății Termica.“, notează conducerea PMP Năvodari.

În 5 octombrie, CET Midia a sistat apa caldă către populație. După îndelungi discuții, CET Midia a reluat furnizarea apei calde. Consilierii PMP Năvodari au aflat cu surprindere, din discuțiile cu cei de la UT Midia, că SC Termica primise mai multe preavize de întrerupere a livrării de energie termică, dar niciunul din acestea nu a ajuns și la cunoștința Consiliului Local, acționarul unic al SC Termica Distribuție.

Sursa foto: ziuaconstanta.ro

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: