Connect with us

Actual

Reprezentanții unui nou port georgian, în Constanța

Maria Ionescu

Publicat

la

 

Azi, 13 decembrie 2017, reprezentanții Portului Anaklia din Georgia, Levan Akhvlediani – CEO și Salome Kelenjeridze – Director Comercial – Marketing, au vizitat Portul Constanța și au avut întâlniri de afaceri cu firme din domeniul portuar.Delegația georgiană și conducerea Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA Constanța au avut discuții pe tema dezvoltării noului port din Anaklia, ca potențial partener pentru Portul Constanța, având în vedere și încheierea unui protocol de colaborare între cele două porturi. S-a pus accent pe importanța dezvoltării traficului între Portul Constanța și porturile georgiene, prin revitalizarea conexiunilor directe între România și Georgia. La sediul CN APM au fost organizate și întâlniri de afaceri cu importante companii cu activitate în Portul Constanța, în vederea unor colaborări viitoare. La eveniment au participat și reprezentanții Constanța Port Business Association. Vizita celor doi delegați georgieni este o urmare a demersurilor pe care conducerea CN APM SA Constanța le-a făcut la Tbilisi Belt&Road Forum, din 27-29 noiembrie 2017, în Georgia. România și Georgia reprezintă o punte între Europa și Asia, prin intermediul Mării Negre. În acest sens, explorarea întregului potențial de cooperare între Portul Constanța și porturile georgiene reprezintă una dintre prioritățile CN APM SA Constanța, care au determinat noua strategie de promovare a Portului Constanța. Anaklia Development Consortium este semnatarul contractului de investiții cu guvernul Georgiei, prin care a primit dreptul de a dezvolta, construi, opera și exploata Portul Anaklia. Anaklia Development Consortium este un joint-venture format din TBC Holding (Georgia) și Grupul Conti International (SUA). Noul port Anaklia, un proiect regional de anvergură, va avea o poziționare strategică menită să atragă trafic suplimentar de mărfuri în regiunea Caucazului și a Asiei Centrale, contribuind la restaurarea vechiului Drum al Mătăsii. Având în vedere adâncimile de până la 16 metri de care va dispune, Portul Anaklia va așeza Georgia pe rutele serviciilor directe ale navelor portcontainer. Ținând cont de caracteristicile tehnice, poziționare și potențial, porturile Anaklia și Constanța dețin premisele necesare îndeplinirii tuturor condițiilor de a face parte din inițiativa „One Belt, One Road”. Portul Constanța continuă procesul de dezvoltare a unor relații bilaterale direcționate spre realizarea unei rețele complexe de schimburi de mărfuri, propunându-și să încheie parteneriate solide cu porturi importante din Europa, Caucaz și Orientul Mijlociu, mizându-se pe poziția sa strategică la Marea Neagră și conexiunea cu Dunărea ca avantaj major, în contextul dezvoltării comerțului regional și global.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Portul Constanța. Focuri de armă pentru prinderea unor contrabandiști de țigări, marinari sirieni

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au depistat în Portul Constanța Sud Agigea, cinci marinari sirieni care comercializau țigări de contrabandă. În urma acțiunii au fost confiscate aproximativ 14.000 de pachete cu țigări de contrabandă.

În data de 19.09.2020, în jurul orei 23.00, polițiștii de frontieră din cadrul Serviciului Prevenirea și Combaterea Migrației Ilegale și Infracționalității Transfrontaliere, coordonați de procurorul din cadrul Parchetului Curții de Apel Constanța, aflându-se în exercitarea atribuțiilor de serviciu în Portul Constanța Sud, au desfășurat o acțiune in vederea prevenirii și combaterii contrabandei cu țigări.

Astfel, la țărm, în dreptul unei nave sub pavilion Panama, polițiștii de frontieră au depistat 5 persoane care au descărcat 6 baxuri de țigări netimbrate, în vederea comercializării. Polițiștii de frontieră au intervenit pentru reținerea persoanelor, iar întrucât acestea nu s-au supus somațiilor verbale, încercând să fugă, au fost  executate 12 focuri de avertisment, în plan vertical.  La cercetări s-a stabilit ca cele cinci persoane sunt marinari  sirieni pe nava acostată în port, având  vârste cuprinse între 21 și 54 de ani.

În continuarea acțiunii s-a efectuat un supracontrol asupra navei sub pavilion Panama, în urma căruia au mai fost descoperite, disimulate într-un tanc de apă, alte pachete cu  țigări netimbrate, de diferite mărci.

Întreaga cantitate de țigarete, 13.820 pachete în valoare de aproximativ 207.300 lei, a fost confiscată, iar în cauză, polițiștii de frontieră au întocmit dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de contrabandă, la finalizare urmând a fi luate masurile legale.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Cifrele care stau în spatele programului IMM Invest. De ce vom avea o revenire economică în „V”

Claudiu Vuță

Publicat

la data de

Scris de

Niciodată în ultimii ani nu s-a discutat atât de aprins legat de economie și este lesne de înțeles de ce. Economia creștea pe baza majorării consumului, împrumuturile mergeau cu motoarele turate. Nimic nu părea a zdruncina teoria creșterii pe consum.

Dar la început de 2020, criza Covid-19 a lovit atât în sănătatea oamenilor, dar și în sănătatea economiei. Este cea mai importantă criză economică din ultimii o sută de ani.

Ce au făcut guvernele? Pentru a limita daunele economice, guverne precum cel al Statelor Unite au apelat la instrumentul denumit „Bonds” și s-au împrumutat cu aproximativ 7 trilioane de dolari. Pachete de susținere economică au fost implementate și de către Uniunea Europeană. România va beneficia, astfel, de un pachet de 80 de miliarde de euro pentru finanțarea proiectelor, pachet format din granturi și credite, pentru următorii 7 ani.

Dar în timp ce de banii de la Uniunea Europeană, România va beneficia în baza unor proiecte, care nu pot fi implementate peste noapte, economia românească avea nevoie de stimulente pentru a nu sucomba.

Lipsa educației financiare va duce la crearea unei mase largi de cetățeni ușor manipulabili. Este necesar ca educația financiară să fie predată de la vârste fragede

Unul dintre programele ce au venit în sprijinul economiei este IMM Invest, un program care nu a oferit bani gratis, ci bani accesibili, pe care companiile i-au utilizat pentru a-și continua afacerile. Astfel, angajații nu și-au pierdut locurile de muncă, companiile au plătit taxe și impozite, au continuat să funcționeze și să susțină economia românească.

Din momentul în care programul IMM Invest a fost adoptat de către actualul guvern, am analizat atent modul în care acesta a evoluat. Plafonul inițial, de 15 miliarde de lei, a fost majorat la 20 de miliarde de lei. Privind cifrele, este clar că IMM Invest a venit în sprijinul mediului privat.

Afirm cu ce mai mare responsabilitate, fără susținerea mediului privat, România moare economic. Suntem în fața celei mai mari crize economice din istorie, iar susținerea mediului privat nu este doar o necesitate, este o obligație.

Programul este unul inovativ. A venit în sprijinul companiilor private, a acordat posibilitatea acestora de a-și finanța capitalul de lucru și cel investițional, dar în același timp a permis acestor companii a susține locurile de muncă.

Ce dobânzi plătește România pentru împrumuturile pe termen lung și cum se poziționează țara noastră față de celelalte țări din Uniunea Europeană?

Cifrele pentru IMM Invest, valabile la data de 15 septembrie 2020, arată conform celor de mai jos:

  • 68359 companii înscrise în program. Aceste companii susțin 838.000 de locuri de muncă
  • Credite aprobate de către bănci în valoare de peste 13 miliarde de lei (echivalentul a peste 2,6 miliarde euro)
  • 17.056 credite aprobate de către bănci

Precizez mai jos structura pe categorii de IMM-uri:

Iese în evidență echilibrul foarte bun între creditele acordate pentru a finanța capitalul de lucru (49% din totalul sumei creditelor acordate), dar și creditele pentru investiții (51% din totalul sumelor creditelor acordate).

Structura solicitărilor IMM Invest pe categorii de IMM-uri:

Programul IMM Invest susține peste 830 de mii de locuri de muncă, efectul de multiplicare în economie fiind de 7. Mai exact, fiecare leu pe care IMM Invest l-a injectat în economie, în vederea susținerii mediului privat, a dus la crearea a altor 7 lei.

Structura creditelor acordate IMM Invest pe categorii de de IMM-uri:

Execuția la 6 luni a FNGCIMM arată în felul următor: profit la 6 luni – 57 de milioane lei, cu 194% mai mult față de planificarea inițială, și cu 15% față de semestrul 1 al anului 2019.

În 2019, FNGCIMM a acordat pentru IMM-uri 2.992 garanții în valoare de 913 milioane lei. În doar 8 luni din 2020 au fost semnate 17.513 de garanții pentru finanțări pentru IMM-uri, ce totalizează 10,1 miliarde lei (de 6 ori mai multe decât anul trecut, valoarea fiind de 10 ori mai mare.

În 18 ani de existență 2002 – 2019, FNGCIMM a acordat pentru IMM-uri 74.387 garanții în valoare de 34,1 miliarde lei. Deci, 15% din numărul de garanții pentru IMM-uri, acordate de fond în 18 ani (din 2002 până în prezent) și 30% din valoarea lor pe aceeași perioadă, respectiv 18 ani, au fost acordate în doar 8 luni.

În data de 16 septembrie, Institutul Național de Statistică a publicat datele economice aferente primelor 7 luni din acest an.

Constanța, orașul distracțiilor de noapte sau un pol al dezvoltării economice?

În perioada 1.I-31.VII.2020, cifra de afaceri din serviciile de piaţă prestate în principal întreprinderilor, în termeni nominali, a crescut fâță de perioada 1.I-31.VII.2019, atât ca serie brută cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 2,7%, respectiv cu 2,5%.

În perioada 1.I-31.VII.2020 cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), în termeni nominali, a crescut fâță de perioada 1.I-31.VII.2019,atât ca serie brută cât şi ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,9%, respectiv cu 2,5%.

În perioada 1.I-31.VII.2020, faţă de perioada 1.I-31.VII.2019, volumul lucrărilor de construcții a crescut, ca serie brută, cu 18,1%, iar ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 20,0%

Revenirea economică va fi una în „V”. România a înregistrat o cădere economică de cca. 10,5%, în T2/2020 (atunci când economia a fost, practic, închisă), față de T2/2019 și minus 12,3% față de T1/2020. În S1/2020, economia s-a contractat cu 4,7%..

Comunicatul INS a scos în evidență evoluții interesante, atât cifra de afaceri din serviciile de piață prestate în principal întreprinderilor,  dar și cifra de afaceri din comerțul cu ridicata, precum și volumul lucrărilor de construcții au cunoscut creșteri importante.

Când citiți cele afirmate mai sus, legat de revenirea economiei, aruncați o privire către IMM Invest.

Articol publicat și pe platforma Project-E, link-ul se poate accesa aici

Explicația pentru care unii oameni își cumpără SUV-uri, telefoane scumpe și își fac concediile în locuri exotice, deși „nu-și permit”

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

În timpul uraganului Sally, un comandant de navă român a salvat 4 marinari

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Duminică, 13 septembrie 2020, nava “COSCO Malaysia” la comanda căreia se afla comandantul de cursă lungă român Bogdan Rusu, a salvat 4 marinari aflați pe un velier în Golful Mexic.
Evenimentul a avut loc la aproximativ 68 de mile vest de Clearwater, în jurul orei 11 dimineața (local GMT),
în timpul furtunii tropicale Sally.
Cei 4 marinari ai velierului „Yes Dear” erau în mare pericol după ce nava lor a luat apă, iar US Coast Guard a abandonat salvarea cu un elicopter HH – 60 Jayhawk din cauza vremii nefavorabile.
Nava „COSCO Malaysia”, înregistrată în Hong Kong, sub conducerea comandantului Bogdan Rusu, a înfruntat uraganul și a lansat o acțiune de salvare a celor 4 marinari, debarcându-i apoi în siguranță în portul Tampa Bay.
US Coast Guard a mulțumit comandantului navei pentru curajul și efortul echipajului, prin președintele Grupului de Căutare și Salvare, Benjamin Strong, afirmând că “salvarea unei vieți pe mare este o provocare, salvarea a patru vieți într-o furtună tropicală este un lucru extraordinar”.
Bogdan Rusu, comandantul care și-a asumat riscul de a înfunta marea, pentru a-și salva semenii, merită propus pentru premiul “Bravery at Sea”, conferit de Secretariatul General al Organizației Maritime Internaționale ( IMO), pentru acte de bravură pe mare. Propunerile pentru acest premiu se fac anual către Secretariatul General al Organizației Maritime Internaționale ( IMO) până în luna aprilie a anului următor.
”Bogdan Rusu este membru al Asociației Comandanților de Navă din România, potrivit declarației
comanadantului Marius Țuțuianu, președinte al acesteia.”, a precizat Ovidiu Sorin Cupșa, Ambasador maritim IMO. 

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: