Connect with us

Societate

S-a stins din viață Decebal Traian Remeș

Maria Ionescu

Publicat

la

În cursul zilei de azi, 14 februarie 2020, a murit Decebal Traian Remeș (70 de ani), fost ministru al Finanțelor și ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, în guvernele Radu Vasile și Călin Popescu Tăriceanu.

Remeș suferea de cancer și fusese internat în urmă cu o săptămână la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Baia Mare.

Sorina Pintea, directorul Spitalului Județean Baia Mare a declarat, pentru Mediafax: ”Domnul ministru a fost o perioadă îndelungată internat în spital, din cauza bolii pe care o avea. Joi, familia a cerut să îl ia acasă, pentru că starea era foarte gravă. Vineri seara, în jurul orei 18.00, am fost anunțată că a murit. Avea o afecțiune oncologică. A cerut imperativ să fie lăsat acasă. Din punct de vedere medical nu se mai putea face nimic. Nu pot să dau amănunte, dar era într-o stare destul de gravă. El a cerut să fie lăsat acasă.”

Era născut la 26 iunie 1949 în comuna maramureșeană Băsești.

Potrivit wikipedia, Decebal Traian Remeș era de profesie economist (absolvent al Facultății de Științe Economice din cadrul Universității “Al. I. Cuza” din Iași, promoția 1971).

După absolvirea facultății, a lucrat ca economist, șef birou, șef serviciu la Electroprecizia Săcele (1971-1978), în paralel fiind și asistent la Universitatea Brașov (1973-1978). În anul 1978 este numit în funcția de inspector la D.P.M.S. Maramureș, apoi din anul 1980 lucrează în funcția de contabil șef la I.P.I.C.C.F. Maramureș.

În anul 1990 devine director economic și apoi director general la SC “RAMIRA” Baia Mare. După ce în perioada 1992-1995 a îndeplinit funcțiile de vicepreședinte și apoi președinte al Consiliului Județean Maramureș, Decebal Traian Remeș va conduce sucursală bancară Credit Bank din Baia Mare, în calitate de director al acesteia (1995-1996).

La data de 23 septembrie 1998, Daniel Dăianu este revocat din funcția de ministru al finanțelor și în aceeași zi, președintele Emil Constantinescu îl numește pe Decebal Traian Remeș în funcția de ministru al finanțelor. Acesta va conduce portofoliul de ministru al finanțelor în perioada 23 septembrie 1998 – 28 decembrie 2000.

Din punct de vedere administrativ, a fost vicepreședinte și apoi președinte al Consiliului Județean Maramureș (în perioada 1992-1995). A fost deputat PNL (pe listele Convenției Democrate Române) în legislatura 1996-2000. Politic, a devenit membru al PNL (din ianuarie 1991), a fost vicepreședinte PNL Maramureș (1992-1993) și președinte PNL Maramureș (1996).

În anul 2000, a demisionat din PNL și a devenit președinte al PNL Tradițional, care milita pentru rămânerea PNL în Convenția Democrată Română. În anul 2002 devine membru al PNȚCD, apoi în anul 2003 este inițiator și vicepreședinte al Partidului Acțiunea Populară, fondat de către fostul președinte al României, Emil Constantinescu, apoi demisionează din Partidul Acțiunea Populară și se înscrie pentru o scurtă perioadă în Partidul Umanist din România (PUR). În anul 2005, revine în PNL, după o absență de 5 ani și în perioada 2006-2007 îndeplinește funcția de secretar general al PNL.

În anul 2007 a demisionat din funcția de ministru al Agriculturii ca urmare a implicării sale într-un scandal de luare de mită (împreună cu fostul ministru al Agriculturii, Ioan Avram Mureșan) – cunoscutul caz al “Șpăgii televizate” (prezentată la TVR), sau „Dosarul Caltaboșul”. În martie 2008, DNA a început urmărirea penală împotriva lui Remeș, iar în iunie a fost trimis în judecată pentru „trafic de influență”, în cazul favorizării unei firme din Negrești Oaș pentru câștigarea unei licitații, în schimbul unui autoturism de lux, produse alimentare și a 15.000 de euro.

Exact în urmă cu 8 ani, pe data de 14 februarie 2012 a fost condamnat, împreună cu Ioan Avram Mureșan, de către Înalta Curte de Casație și Justiție la 3 ani de închisoare cu executare. Decizia a fost confirmată, în 25 februarie 2013, de ÎCCJ și Remeș a intrat în închisoare. Pe 11 februarie 2014 a fost eliberat condiționat.

Foto: Epoch Times Romania

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

Spitalul Județean Constanța angajează economist. Ce condiții trebuie îndeplinite

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei” din Constanţa organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcției contractuale, vacante, de economist II.

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale:

  • a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
  • b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
  • c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  • d) are capacitate deplină de exercițiu;
  • e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  • f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
  • g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

Condițiile specifice necesare în vederea participării la concurs și a ocupării funcției contractuale sunt:

  • certificat absolvire inspector resurse umane;
  • curs/atestat ECDL;
  • vechimea în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – peste 2 ani.

Concursul se va desfășura conform următorului calendar:

  • 22 februarie 2021, ora 10.00: proba scrisă;
  • 26 februarie 2021, ora 10.00: proba interviu.

Dosarele de înscriere se depun la sediul instituției în termen de 10 zile de la publicarea anunțului. Conform art. 6 al Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar de concurs care va conține următoarele documente:

  1. cererea de înscriere la concurs adresată conducătorului autorității sau instituției publice organizatoare;
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
  3. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
  4. carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
  5. cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează;
  6. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
  7. curriculum vitae.

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății.

În cazul în care candidatul depune o declarație pe proprie răspundere că nu are antecedente penale, în cazul în care este declarat admis la selecția dosarelor, acesta are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.

Copia actului de identitate, copiile documentelor de studii și carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se obțin la sediul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei” din  Constanţa, bd. Tomis, nr. 145, telefon 0241/503.460.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Mâine puteți face observații astronomice la Planetariul Constanța

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Pe pagina de Facebook a Planetariului Constanța a fost postat un anunț potrivit căruia, în condiții de cer senin, se fac observații la Lună și la planeta Marte în ziua de 23 ianuarie, între orele 19.00 – 21.00.

Acestea au putut fi observate și aseară, tot în intervalul orar 19.00 -21.00.

Anul acesta, constănțenii au mai fost invitați la Planetariu pentru observații astronomice, însă au fost straturi de nori care nu au permis observarea cerului în condiții bune.
Potrivit conducerii Planetariului, printre straturile de nori, s-au creat din când în când breșe și astfel satelitul nostru natural, Luna, a putut fi observat prin lunetă.
Precizăm că Planetariul este secție a Complexului Muzeal de Științe ale Naturii și este situat pe b-dul Mamaia, nr. 255.
În fiecare zi sunt demonstrații, de la orele 10.15, 11.45, 13.00, 14.15.
Numărul de vizitatori admiși la o demonstrație va fi de 20, cu respectarea normelor privind prevenția și infectarea cu SARS-CoV2.
Tarifele sunt următoarele: Adulți, 8 lei, elevi și studenți – 2 lei. Copiii sub 7 ani nu au acces.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Se REDUCE numărul maxim de elevi dintr-o clasă. Inspectoratele refac planul de școlarizare

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul serii trecute, pe pagina oficială a Ministerului Educației  a fost postat un comunicat de presă prin care se anunță reducerea la 26 a numărului maxim de elevi dintr-o clasă de liceu, filiera teoretică și la 24 pentru clasă tehnologică, școală profesională și liceu vocațional. Până acum clasele se constituiau cu 28 de elevi. Este important de precizat că inspectoratele școlare trebuie să refacă cifrele de școlarizare până la 1 februarie.

Ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu, a decis că numărul de elevi în clasele de început de ciclu, în învăţământul liceal cu frecvență – zi, se va reduce:

– de la 28 la 24 de elevi în clasă pentru filiera tehnologică și învățământul profesional, inclusiv dual, precum şi pentru filiera vocațională – profil sportiv, teologic, pedagogic şi învățământul liceal de artă;

– de la 28 la 26 de elevi în clasă pentru filiera teoretică.

În cursul zilei de ieri, 21 ianuarie a.c., a fost transmis la Monitorul Oficial ordinul de ministru pentru aprobarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat, evidența efectivelor de preșcolari și elevi școlarizați în unitățile de învățământ particular, precum și emiterea avizului conform în vederea organizării rețelei unităților de învățământ preuniversitar pentru anul școlar 2021-2022. Astfel, decizia de astăzi modifică ordinul de ministru nr. 5.599/2020.

Având în vedere modificările promovate, activitățile specifice mobilităţii personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar (privind constituirea, încadrarea şi vacantarea posturilor didactice/catedrelor din unităţile de învăţământ preuniversitar) au fost decalate corespunzător.

Astfel, inspectoratele şcolare vor transmite până la data de 1 februarie 2021, la Ministerul Educaţiei, proiectele planurilor de școlarizare revizuite conform noilor reglementări, în vederea fundamentării cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat.

Această măsură vine ca urmare a reclamațiilor mai multor licee, care au precizat faptul că au pierdut clase din cauza scăderii numărului de elevi.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: