Connect with us

Societate

Se impun schimbări! Iată ce spune ministrul Educației Naționale despre meditațiile elevilor

Maria Ionescu

Publicat

la

Ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, afirmă că este de neacceptat ca elevii să fie meditaţi chiar de către profesorul lor de la clasă sau să facă orele de after school cu învăţătoarea lor şi afirmă că ar fi necesare anumite reglementări legislative în acest sens.

În opinia ministrului, meditaţiile reprezintă un fenomen extrem de complex, care ar trebui analizat corespunzător şi luate anumite măsuri.

”În legătură cu meditaţiile, aici fenomenul este mult mai complex şi noi îl privim în mod corespunzător. Sigur, nu putem să învinovăţim profesorii, sau numai profesorii. În egală măsură, sunt foarte mulţi părinţi care fac presiune asupra profesorilor pentru aceste ore de meditaţii în particular. (…) Am discutat de multe ori în minister că nu este etic, şi acest lucru va trebui să îl precizăm foarte clar şi în lege, deşi este exprimat prin ordin de ministru, ca elevii din clasa profesorului să fie meditaţi de acest profesor. Acest lucru mi se pare că este de neacceptat. Aşa cum este de neacceptat mi se pare şi faptul că o învăţătoare de la o clasă îşi ia copiii la propriul after school. Şi acest lucru nu ar avea ce căuta, pentru că de asemenea creează suspiciunea, cel puţin, că elevii aceia sunt preferenţial trataţi. Şi acest lucru nu trebuie să existe în şcoală”, a spus ministrul Educaţiei, joi, la Cluj, într-o conferinţă de presă, citată de către Romaniatv.net.

Ecaterina Andronescu a afirmat că anumite schimbări legislative se impun, deoarece deoarece în viaţa de zi cu zi au apărut situaţii care obligă ministerul să ia decizii.

Întrebată dacă i se pare normal ca elevi din ciclul primar să ia meditaţii, ministrul a precizat că părerea ei nu va influenţa atitudinea părinţilor faţă de această practică. De asemenea Ecaterina Andronescu a subliniat că trebuie luate măsuri, deoarece evaluările arată că, pe vreme ce elevii cresc, apar decalaje tot mai mari între copiii care aparţin aceleiaşi generaţii, iar acestea sunt foarte dificil de recuperat în apropierea vârstei de 13-14 ani.

”Dacă răspunsul meu este ‘nu mi se pare normal’ (n.r. – să ia meditaţii) să nu credeţi că de mâine părinţii vor încerca într-o măsură mai mică să îşi trimită copiii la meditaţii. Cred că încet-încet şi cu întărirea pregătirii şcolare pe care trebuie să o avem în vedere vom diminua şi acest fenomen, pentru că aş putea să îl numesc în felul acesta. (…) Am constatat, din evaluările pe care le avem, (…) că începând chiar de la clasa a II-a apar decalaje între copiii care aparţin aceleiaşi generaţii. Şi aceste decalaje, dacă ar fi să luăm linia orizontală, (…) cresc pe măsură ce ne îndepărtăm de clasa a II-a spre clasa a VIII-a. Şi ajungem să fie la clasa a VIII-a să fie aproape de nerecuperat”, a spus Ecaterina Andronescu.

La Cluj-Napoca se desfăşoară, în perioada 6-8 februarie, Conferinţa naţională “Priorităţile Preşedinţiei României la Consiliul UE în domeniul educaţiei”, organizată de Ministerul Educaţiei Naţionale şi de Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj, eveniment la care participă ministrul Ecaterina Andronescu şi şefii inspectoratelor şcolare din ţară.

În cursul vizitei de la Cluj ministrul Ecaterina Andronescu s-a întâlnit cu directorii şcolilor din judeţ, cu rectorii universităţilor şi cu inspectorii şcolari.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

MApN: A fost prelungită campania de recrutare pentru rezerviștii voluntari

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Ministerul Apărării Naţionale a prelungit, până la data de 27.09.2019, campania de recrutare şi selecţie pentru cetăţenii care doresc să îndeplinească serviciul militar în rezervă în calitate de rezervist voluntar în Armata României pentru posturile de ofiţeri, maiştri militari şi subofiţeri.

Acestea sunt disponibile în unităţi militare din judeţele Bacău, Bihor, Brăila, Călăraşi, Cluj, Constanţa, Covasna, Ilfov, Tulcea şi din municipiul Bucureşti.

Procesul de recrutare şi selecţie se desfăşoară în baza Legii nr. 270/2015 privind Statutul rezerviştilor voluntari şi a Ordinului ministrului apărării naţionale nr. M. 25/2017 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 270/2015.

Pentru înscriere, cetăţenii se pot prezenta, atât la sediul centrului militar zonal/judeţean sau de sector pe a cărui rază de responsabilitate îşi au domiciliul, cât şi la oricare alt centru militar zonal/judeţean sau de sector, în situaţia în care locul de muncă sau reşedinţa temporară diferă de localitatea de domiciliu.

La înscriere, cetăţenii care doresc să îndeplinească serviciul militar în rezervă în calitate de rezervist voluntar în Armata României vor completa o cerere de înscriere.

Totodată, vor avea asupra lor următoarele documente, astfel:
a) actul de identitate, în original şi în copie;
b) certificatul de cazier judiciar, eliberat cu maxim şase luni înainte de data depunerii;
c) acte de studii şi/sau alte documente care atestă alte competenţe dobândite în viaţa civilă, în original şi în copie;
d) permisul de conducere, în original şi în copie, dacă este cazul, pentru candidaţii fără pregătire militară, dacă îndeplinirea atribuţiilor postului pentru care candidează presupune conducerea tehnicii specifice;
e) livretul militar, în original şi în copie, dacă este cazul, numai pentru cei care deţin calitatea de rezervist.

La prezentarea la centrul militar, persoanele vor fi informate cu privire la etapele pe care le presupune procesul de recrutare şi selecţie, respectiv unitatea militară în care urmează să susţină probele de selecţie, unitatea sanitară militară unde urmează să susţină examinarea medicală şi unitatea militară/centrul de instruire în care se va executa programul de instruire iniţială, în cazul candidaţilor proveniţi din rândul cetăţenilor fără pregătire militară.

De asemenea, candidaţii proveniţi din rândul cetăţenilor fără pregătire militară vor fi consiliaţi în ceea ce priveşte exprimarea opţiunilor, în sensul orientării către arme/servicii şi specialităţi militare pentru care aceştia prezintă abilităţi şi aptitudini.

Potrivit MApN, pentru alte detalii suplimentare, recomandăm prezentarea la sediul centrelor militare zonale/judeţene sau de sector. Adresele poştale şi datele de contact ale acestora sunt disponibile
pe pagina de internet la adresa http://recrutare.mapn.ro/index.php?pagina=Contact sau http://www.mapn.ro/contact/index.php.

Potrivit art. 15 alin. (2) din Legea nr. 270/2015, pe perioada programului de instruire iniţială, rezerviştii voluntari beneficiază lunar de o sumă egală cu solda de funcţie corespunzătoare unui soldat profesionist în activitate, la care se adaugă solda gradului minim al fiecărui corp de personal militar pentru care se instruieşte.

”Prima de fidelitate prevăzută la art. 5 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 270/2015, se acordă la semnarea fiecărui contract cu o durată minimă de 3 ani şi este egală cu suma reprezentând solda de funcţie pe care sunt încadraţi (conform contractului încheiat) şi solda gradului deţinut.

În vederea creșterii atractivității serviciului militar în calitate de rezervist voluntar, Ministerul Apărării Naționale a elaborat o serie de propuneri pentru modificarea şi completarea Legii nr. 270/2015 și Ordinului ministrului apărării naţionale nr. M.25/2017, propuneri care se află, la acest moment, în procedură de avizare interinstituțională.

Una dintre aceste propuneri se referă la creşterea nivelului de remunerare la semnarea contractului şi pe durata acestuia, astfel încât prima de fidelitate să se raporteze la salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată şi să cuprindă, în plus faţă de prevederile actuale, gradaţiile şi solda de comandă, acolo unde este cazul, iar cuantumul remuneraţiei acordate în perioada în care rezerviştii voluntari nu participă la instruire sau la misiuni, cuatumul sumei primite lunar să fie mărit de la 10%, cât este în prezent, la 30% din solda de funcţie, la care să fie adăugată solda gradului deţinut.”, precizează comunicatul de presă al MApN.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

SPIT: Se reia încasarea taxei de folosire a tramei stradale de către utilaje

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Serviciul Public de Impozite și Taxe (SPIT) Constanța aduce la cunoștința contribuabililor faptul că în conformitate cu prevederile art. 14 alin. (1) din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ și fiscal, republicată cu modificările și completările ulterioare, suspendarea parțială a executării dispozițiilor HCL nr. 507/2018 privind modificarea şi completarea HCL nr. 136/2018 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale la nivelul municipiului Constanța începând cu anul 2019, respectiv a dispozițiilor cuprinse în cap. III din anexa 2 la HCL nr. 507/2018 cu referire la taxa de folosire a tramei stradale de către utilaje şi autovehicule concepute şi construite pentru transportul de materiale de construcții şi de alte mărfuri, a încetat de drept întrucât reclamanta din dosarul civil nr. 799/118/2019 nu a formulat acțiune în anulare a actului administrativ în termen de 60 zile de la pronunțarea sentinței civile nr. 609/19.04.2019 de către Tribunalul Constanța.

Urmare a celor mai sus menționate, vă aducem la cunoștință faptul că se reia încasarea taxei de folosire a tramei stradale de către utilaje şi autovehicule concepute şi construite pentru transportul de materiale de construcții şi de alte mărfuri.

Verificarea autenticității autorizațiilor de circulație emise se poate efectua pe site-ul instituției www.spit-ct.ro  ”Servicii online” – “Verifică Document Emis” – “Autorizații Circulație”.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

RADET Constanța face angajări

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

R.A.D.E.T. Constanța, angajează următorul personal:

 – responsabil materiale (1 post),

Condiții necesare: studii liceale, profil tehnic,

Se asigură:  – contract de muncă pentru perioadă nedeterminată; – salariu atractiv;  – tichete de masă, contravaloare pe card,  – echipament de lucru adecvat postului,  – condiții bune de lucru. – constituie avantaj experiența în domeniu.

secretară (2 posturi),

Condiții necesare: studii medii; – abilități de comunicare și lucru în echipă,  – gândire sistematică, adaptabilitate, inițiativă; – fără antecedente penale;  – constituie avantaj experiența în domeniul relațiilor cu clienții.

Se asigură: – contract de muncă pentru perioadă nedeterminată; – salariu atractiv; – tichete de masă, contravaloare pe card; – condiții bune de lucru.

Persoanele care se încadrează în prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 60/2018, au prioritate  pentru posturile care nu necesită calificare de specialitate.

Interviul pentru posturile vacante scoase la concurs va fi susținut în data de 05.09.2019, orele 11:00, la sediul R.A.D.E.T. Constanța din strada Badea Cârțan nr. 14A, parter, sala pentru  Audiențe.

Până la data de 04.09.2019 inclusiv, candidații vor depune la sediul R.A.D.E.T. Constanța din strada Badea Cârțan nr.14A, registratură, parter sau prin email, la adresa office@radet-constanta.ro, următoarele înscrisuri: – cerere de participare la concurs (care va conține date de identificare, adresa de  corespondență și nr. telefon pentru contact); – copie buletin/carte identitate;

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: