Connect with us

Administratie

Se redeschid creșele în Constanța! Ce trebuie să facă părinții?

Publicat

la

Primăria Municipiului Constanța anunță că, începând cu 29 iunie, se vor redeschide creșele aflate în subordinea Direcției Generale de Asistență Socială.

„Siguranța copiilor noștri este o prioritate pentru noi, de aceea am luat toate măsurile de protecție necesare: materiale de igienă și dezinfectanți, lămpi bactericide, spații dedicate pentru respectarea distanțării sociale și a efectuării triajului epidemiologic etc. Părinții care vor să își aducă micuții la creșă trebuie să completeze declarația pe proprie răspundere și să o trimită unității frecventate de copil. Adresele de mail le găsiți accesând următorul site:

http://www.primaria-constanta.ro/spas/social/crese/prezentare .

Toți părinții copiilor care frecventau creșele de stat au fost contactați de reprezentanții unităților și au primit formularele necesare. Părinții vor mai depune la dosar adeverințe de la locurile de muncă, din care să reiasă că au contracte de muncă active, nu suspendate, iar la revenirea în creşă (dacă cererea a fost aprobată), părinţii vor prezenta avizul epidemiologic de intrare în colectivitate eliberat de către medicul de familie. Precizăm că numărul de locuri din creșe a fost redus aproape la jumătate pentru respectarea unui spațiu de 4,5 mp pentru fiecare copil.“, se arată într-un comunicat al Primăriei

Sursa citată notează că toate creșele din Constanța vor funcționa cu respectarea prevederilor Ordinului nr. 1076/4518/3936/2020:

– înainte de redeschiderea creșelor se vor efectua analize de laborator pentru verificarea conformității cu Legea nr. 458/2002 privind calitatea apei potabile, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

– la redeschiderea creșei, apa de la robinet va fi lăsată să curgă o perioadă mai lungă de timp, pentru a se asigura înlocuirea apei stagnante în conducte cu apa potabilă sigură (tratată) de la rețeaua de distribuție sau din sursă proprie;

– înainte de utilizare, sistemele de apă caldă vor fi readuse la o temperatură de funcționare de 60°C sau mai mare și la o temperatură de circulație de peste 50°C pentru a gestiona riscurile microbiene, inclusiv Legionella. Sistemele de apă rece vor fi readuse la temperatura de sub 20°C. Rezervoarele de depozitare la nivel de clădire pot necesita dezinfectare înainte de reutilizare;

– ușile de intrare vor fi menținute deschise la venirea copiilor în unitate, în măsura în care problemele de securitate permit, pentru a limita punctele de contact;

– accesul în holul de primire va fi limitat, se eșalonează sosirile/plecările, pentru a se respecta distanțarea fizică;

– copiii vor fi primiți individual de către persoana desemnată și preluați de părinte la ușa unității, evitându-se circulația în interior;

– se va face triajul epidemiologic zilnic, scanarea temperaturii cu termometru noncontact, temperatura înregistrată nu trebuie sa depășească 37,3 grade Celsius;

– în cazul în care temperatura înregistrată depășește 37,3 grade Celsius, se recomandă repetarea măsurării temperaturii, după o perioadă de 2-5 minute de repaus; dacă se constată menținerea unei temperaturi peste 37,3 grade Celsius sau/și prezența de simptome respiratorii și/sau alte semne/simptome de boli infectocontagioase acute, copiii nu sunt primiți la program. Aceștia sunt lăsați în grija părinților cu recomandarea unui consult medical de specialitate;

-copiii vor fi ajutați și învățați să se spele pe mâini cu apa și săpun timp de 20 de secunde;

-se va face curățenie generala și dezinfecția tuturor încăperilor, mobilierului și jucăriilor;

-aerisirea încăperilor la fiecare 20 de minute;

-sălile de grupă vor fi astfel amenajate încât să permită reducerea numărului de copii în cameră, iar distanța dintre ei să fie maximizată, fără a compromite funcționarea normală a activităților pedagogice. Se recomandă reducerea numărului de copii în grupă, astfel încât să fie asigurată o suprafață de minimum 4,5 mp/copil.

-distanțarea fizică se va asigura în toate încăperile dormitoare și sălile de mese

– se vor asigura încăperi dedicate pentru a evita contactul dintre persoanele din grupuri diferite; va fi nominalizat personalul care lucrează la fiecare grupă de copii și vor fi repartizate spațiile în care aceștia își vor desfășura activitatea zilnică în mod constant. prin plasarea paturilor respectiv a măsuțelor cu cel puțin 2 m distanta între ele;

-pătuțul va fi strict individualizat și va fi folosit întotdeauna de același copil;

– izolatorul se va organiza pentru izolarea copilului cu temperatura peste 37,3 grade Celsius și/sau altă simptomatologie de boală infectocontagioasă acută dezvoltată în timpul șederii în unitate; nu va comunica cu restul spațiilor definite; va fi deservit de o persoană adultă numită anume și instruită pentru supraveghere.

– la intrarea în unitate, personalul va purta încălțăminte ce va fi utilizată exclusiv în incinta acesteia.

-mănușile de unică folosință sunt obligatorii la schimbarea scutecelor și în timpul efectuării curățeniei. După îndepărtarea mănușilor de unică folosință este obligatorie spălarea mâinilor cu apă și săpun, minimum 20 de secunde.

-măștile și mănușile de unică folosință purtate vor fi colectate în vederea eliminării, în locuri special amenajate, în recipiente adecvate deșeurilor medicale

-persoana adultă desemnată și instruită pentru supravegherea copilului cu simptome respiratorii trebuie să se spele pe mâini după ce a predat copilul familiei, minimum 20 de secunde, cu apă și săpun. După plecarea copilului din unitate se vor face curățenia și dezinfecția tuturor spațiilor și obiectelor utilizate de acesta (sala de grupă, dormitor, sala de mese, grupuri sanitare, locuri de joacă, jucării etc.).

– copiii cu boli infectocontagioase acute nu vor fi aduși la creșă;

-temperatura copilului se va măsura de către părinți înainte de a pleca la creșă;

-transferul de obiecte sau echipamente între casă și unitate trebuie limitat la ceea ce este strict necesar: haine de schimb și încălțăminte suplimentară.

-copiii nu trebuie să aducă de acasă jucării sau alte obiecte care nu sunt necesare. Părinții trebuie să ajute/supravegheze copiii să se spele pe mâini înainte de a pleca la creșă.

Comments

comments

Administratie

Răsăuțeanu taxează dur ipocrizia lui Chițac: „În 2020 susținea sistemul centralelor de cartier. Acum vrea un CET nou“

Publicat

la data de

Scris de

Liderul consilierilor PSD, Costin Răsăuțeanu îl taxează dur pe primarul Vergil Chițac și îl acuză de ipocrizie, atât pe el, cât și pe liberali. Răsăuțeanu afirmă că, în campania electorală din 2020, candidatul Vergil Chițac susținea că singura soluție pentru încălzirea apartamentelor în municipiul Constanța este sistemul centralelor de cartier.

„Le găsise și locația: structura actualelor puncte termice. Așa după cum era notat în programul său electoral. Program care a dispărut de Altfel, șters fiind de pe site-ul primarului în exercițiu! Mai mult decât atât, candidatul Vergil Chițac înfiera cu mânie liberală soluția pe care administrația PSD a prezentat-o încă din 2019, respectiv construcția unui CET nou cu instalații de cogenerare! Ca să nu mai amintim și faptul că, la acel moment, PNL a votat împotriva propunerii social – democraților.

În 2022, mai precis în cadrul ședinței extraordinare desfășurată ieri, primarul Vergil Chițac în postură de inițiator (!!!) a supus votului proiectul „Sursă de producţie energie utilă termic şi electrică prin cogenerare de înaltă eficienţă, în municipiul Constanţa“. Adică fix ce hulea cu doar doi ani în urmă! Așa cum au procedat și liberalii. Cei care, ieri, l-au votat!

Drept este că acum au fost supuse votului și cheltuielile  legate de proiect în vederea depunerii acestuia în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă. La fel de adevărat este, însă, și că banii din PNRR sunt acolo, dar nu ajung în visteria municipiului dacă administrația publică locală nu știe cum să-i acceseze. Iar până acum, administrația Chițac nu a dat dovadă de prea multă pricepere în accesarea de fonduri!“, spune Răsăuțeanu.

„Astăzi (ieri, n.r.) s-a votat un proiect extrem de important pentru Constanța și constănțeni: am trecut într-o nouă etapă a Strategiei de termoficare în sistem centralizat a municipiului Constanța, inițiată de PSD în 2019. Se pare că, până la urmă, soluția PSD a fost una foarte bună, având în vedere faptul că actualul primar o preia și o pune în practică. Trebuie să nu se greșească atunci când se va depune proiectul pentru a primi finanțare. În același timp, trebuie să ne mișcăm repede pentru a nu pierde oportunitatea finanțării prin PNRR. Banii sunt acolo, dar trebuie să știm cum să îi accesăm. Altfel putem să îi pierdem definitiv.

Prețul enorm pe care îl plătesc astăzi constanțenii pe gigacalorie poate să scadă semnificativ, dacă lucrurile se vor mișca rapid și cum trebuie. Constănțenii nu mai pot aștepta ani de zile pentru ca prețul gigacaloriei să scadă și să ajungă la un nivel acceptabil”, mai afirmat Costin Răsăuțeanu.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Primăria Constanța va cheltui 1,2 milioane de lei pe muzică de petrecere. Evenimentele vor avea loc în perioada 2 – 4 septembrie

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța caută o firmă care să organizeze evenimentele din perioada 2 – 4 septembrie 2022, care vor avea loc în parcarea de la Plaja Modern. Este vorba despre un spectacol de muzică românească lăutărească și de petrecere, precum și cele ale etniilor. Recitalurile vor fi susținute de artiști, orchestre, tarafuri și ansambluri.

Valoarea totală estimată a acestui spectacol 1.091.230 de lei fără TVA sau 1.298.563 de lei cu TVA.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Serviciul de salvare acvatică Eforie, atribuit către SC Salvamar Service SRL

Publicat

la data de

Scris de

Activitatea de de salvare acvatică desfăşurată prin serviciul de salvamar şi prin posturile de prim ajutor pe plajă este destinată salvării vieţii oamenilor. Utilizarea nejustificată a serviciilor de salvare acvatică (pentru căutarea în apă a unei persoane presupus dispărută – care de fapt se răcoreşte la terasă a anunţa în prealabil, un copil lasăt nesupravegheat şi rătăcit pe plajă sau alte cazuri similare) se poate concretiza într-un rezultat nefericit pentru o persoana care chiar are nevoie de ajutorul salvamarilor.

Geamandurile, balizele, bilele plutitoare îşi au rostul lor, fiind amplasate de către personalul calificat. Faptul că unele persoane ţin să dovedească, sieşi sau altora, cât de buni înotători sunt şi, pentru a nu depăşi linia balizei (fapt ce atrage atenţionarea de la salvamar) aleg sa tragă de acestea pentru a le muta din locul în care sunt ancorate, este un gest care are drept consecinţă punerea în pericol a celorlalţi utilizatori ai plajei şi zonei de îmbăiere.

Pentru a veni în sprijinul salvamarilor, consiliul local Eforie a hotărât prin HCL nr. 100/2021 că următoarele fapte constituie contravenţie:

  • Apelarea, în mod nejustificat, la reprezentanţii serviciului de salvare acvatică pentru căutarea în apă de persoane presupus dispărute de pe plajă;
  • Mutarea geamandurilor, balizelor sau a bilelor plutitoare în alte locuri decât sunt ancorate de către reprezentanţii serviciului de salvare acvatică;
  • Utilizarea geamandurilor drept colace de salvare sau acoperirea lor cu diverse materiale astfel încât să impiedice vizibilitatea acestora.

Persoanele fizice vor fi sancţionate cu amendă între 1.000,00 – 2.000,00 lei iar cele juridice între 1.500,00 – 2.500,00 lei; constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se realizează de către lucrătorii din Serviciul de Poliţie Locală al Primăriei Eforie sau de către alţi funcţionari publici încadraţi în Primăria Eforie şi împuterniciţi în acest scop prin dispoziţie a primarului.

Prin acelasi act normativ – Hotărârea Consiliului Local Eforie nr. 100 adoptată în data de 31.05.2021 au fost împuterniciţi reprezentanţii Poliţiei Locale Eforie pentru constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevăzute în HG nr. 1136/2007. Prin aceeaşi HCL s-a stabilit ca primarul poate nominaliza şi alţi lucratori din cadrul administraţiei local pentru constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor referitoare la nerespctarea însemnătăţii steagurilor arborate de către salvamari.

Serviciul de salvare acvatică Eforie a fost atribuit către SC Salvamar Service SRL. Pe plajele din Eforie sunt amplasate 22 posturi de observare (foişoare), 2 baze de salvare nautică care asigură 11 patrule rapide (câte una pentru fiecare 2 posturi de salvare) şi 2 posturi de prim ajutor. Programul zilnic de lucru este in intervalul 8.00 – 19.00 cu excepţia perioadei 16 iulie – 15 august inclusiv când programul zilnic este în intervalul 08.00-20.00.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: