Connect with us

Administratie

Consilierii județeni, chemați în ședința ordinară a lunii iunie. Rectificarea bugetului, printre proiectele din convocator

Mihaela Tîrpan

Publicat

la

Consilierii județeni sunt chemați în ședință. Printre proiectele trecute în convocatorul ședinței se află și rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al județului Constanța.

Dispoziţia nr. 216 / 22.06.2020 privind convocarea Consiliului Judeţean Constanţa în şedinţă ordinară pentru data de 30 iunie 2020, ora 13,00, Ţuțuianu Marius Horia, în calitate de Preşedinte al Consiliului Judeţean Constanţa,

În conformitate cu dispozițiile art.178 alin.(1), art. 179 al. (1) şi (2) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ;

În temeiul art.196 al. (1) lit.b din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ,

D I S P U N:

Art.1. Se convoacă Consiliul Județean Constanța în ședință ordinară pentru data de 30 iunie 2020, ora 13,00, ședință ce se va desfășura în sistem videoconferință, cu următorul proiect al Ordinii de zi:

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea procesului verbal al şedinţei Consiliului Judeţean Constanţa desfăşurată la data de 29 mai 2020.
Inițiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea Monografiei economico-militară a judeţului Constanţa.
Inițiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

3. Proiect de hotărâre privind exprimarea acordului referitor la constituirea Judeţului Constanţa ca parte civilă într-un dosar penal.
Inițiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea iniţiativei „Administraţia Judeţeană – mai aproape de cetăţean”.
Inițiator: Vicepreşedinte – Palaz Claudiu Iorga

5. Proiect de hotărâre privind actualizarea devizului general pentru obiectivul „Extindere Delfinariu, municipiul Constanţa”.
Inițiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

6. Proiect de hotărâre privind darea în administrare a unui bun imobil, proprietate publică a Judeţului Constanţa către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA Constanţa în vederea edificării investiţiei „Amenajare intersecţie DN22 (E87) km 286+050 cu DJ226”.
Inițiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

7. Proiect de hotărâre privind împuternicirea Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri Constanţa „în reorganizare, in judicial reorganisation, en redressment” să achiziţioneze servicii de cadastrare, servicii de expertiză tehnică şi servicii de întocmire documentaţii tehnice pentru DJ 392 Amzacea-Pecineaga-Vânători.
Inițiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

8. Proiect de hotărâre privind aprobarea evaluării anuale a managementului domnului Colesniuc Sorin Marcel, director/manager la Muzeul de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa.
Inițiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

9. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru Teatrul de Stat Constanţa.
Inițiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

10. Proiect de hotărâre privind aprobarea Caietului de obiective elaborat în vederea organizării concursului de proiecte de management pentru Centrul Cultural Judeţean Constanţa „Teodor T. Burada”.
Inițiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

11. Proiect de hotărâre privind aprobarea Comisiei pentru concursul de proiecte de management la Centrul Cultural Judeţean Constanţa „Teodor T. Burada”.
Inițiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

12. Proiect de hotărâre privind aprobarea Acordului de parteneriat între Unitatea Administrativ Teritorială Judeţul Constanţa şi Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Constanţa pentru derularea proiectului „Dotarea Centrelor sociale din cadrul DGASPC Constanţa în vederea consolidării capacităţii de gestionare a crizei sanitare Covid-19”.
Inițiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

13. Proiect de hotărâre privind stabilirea costurilor medii anuale pe 2020, pentru finanţarea serviciilor sociale destinate protecţiei şi promovării drepturilor copilului şi persoanei adulte cu handicap ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Constanţa.
Inițiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

14. Proiect de hotărâre privind acordarea unui ajutor financiar doamnei Murat Cristina.
Inițiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

15. Proiect de hotărâre privind repartizarea pe unităţi administrativ-teritoriale a unor sume din cote defalcate din impozitul pe venit în anul 2020 pentru susţinerea programelor de dezvoltare locală, pentru susţinerea programelor de infrastructură care necesită cofinanţare locală, precum şi pentru cheltuielile de funcţionare pe care unităţile administrativ-teritoriale din judeţ, în mod justificat, nu le pot finanţa din veniturile proprii, inclusiv din impozitul pe venit repartizat şi din sume defalcate din taxa pe valoare adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale.
Inițiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

16. Proiect de hotărâre privind repartizarea pe unităţi administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din T.V.A. pe anul 2020, pentru finanţarea cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale.
Inițiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

17. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2020 şi modificarea listei de investiţii pentru Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei” Constanţa.
Inițiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

18. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2020 şi modificarea listei de investiţii pe anul 2020 pentru Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Constanţa.
Inițiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

19. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării Bugetului de venituri şi cheltuieli şi a Listei de investiţii pe anul 2020 de la Muzeul de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa.
Inițiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

20. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării Bugetului de venituri şi cheltuieli şi a Listei obiectivelor de investiţii ale Judeţului Constanţa, pe anul 2020.
Inițiator: Preşedinte – Ţuţuianu Marius Horia

Art.2. – Proiectele de hotărâri vor fi puse la dispoziția consilierilor județeni prin intermediul site-ului Consiliului Județean Constanța la secțiunea „proiecte ședință CJC”;
– Proiectele de hotărâri menționate mai sus vor fi analizate și avizate de către Comisiile de specialitate ale Consiliului Județean Constanța;
– Se pot formula și depune amendamente cu privire la aceste proiecte de hotărâri în scris pe adresa de e-mail a Consiliului Județean Constanța (consjud@cjc.ro) sau la sediul Consiliului Județean Constanța din b-dul Tomis nr.51.
Art.3. Prezenta dispoziție va fi adusă la cunoștința locuitorilor județului Constanța prin mass media și prin afișarea pe pagina de internet a Consiliului Județean Constanța.

Comments

comments

Administratie

Primăria Constanța spune că este pregătită să intervină în sezonul rece pentru deszăpezirea orașului

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța spune că este pregătită să intervină în sezonul rece pentru deszăpezirea orașului. În această seară, viceprimarii Constanței Ionuț Rusu și Florin Cocargeanu au inspectat utilajele pe care Polaris M Holding le va folosi în iarna aceasta la deszăpezire. Reprezentanții Polaris spun că au montate peste 40 de pluguri pe autocamioane, 12 sărărițe mari și 9 mici.

„Constanța are la dispoziție utilaje pentru a acționa în orice zonă a orașului, fie că vorbim despre bulevarde, străzi înguste, trotuare sau spații greu accesibile. Astfel, în iarna 2020 – 2021, se va interveni cu:

Autospeciale cu lamă

Autospeciale cu lamă, cisternă și sărăriță

Încărcătoare frontale

Wole

Autobasculante cu braț

Containere de 16-20 mc pentru transportul zăpezii

Freze de mici dimensiuni

ATV-uri cu lamă

Pentru a se acţiona atunci când situația o va impune, au fost achiziționate peste 13.000 de tone de material antiderapant și peste 40 de tone de motorină.“, informează Primăria.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Prefectura se implică în lupta pentru putere de la Hârșova. A atacat hotărârea privind alegerea viceprimarului

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

După ce a fost mutat cu biroul „la cimitir“ de către primarul liberal Viorel Ionescu, viceprimarul orașului Hârșova Emil Paraschiv (PSD) are parte de o nouă contră. Este vorba de Prefectura Constanța, condusă de Silviu Coșa, susținut de PNL, partid din care face parte și primarul Hârșovei, Viorel Ionescu. Instituția Prefectului a atacat recent în instanță hotărârea prin care social-democratul Emil Paraschiv a fost ales în funcția de viceprimar de către majoritatea din Consiliul Local Hârșova.

 

Viceprimarul orașului Hârșova, Emil Paraschiv, spune într-o postare pe Facebook că din ce știe el prefectul a atacat hotărârea pe motiv de procedură, deși votul a fost secret.

„Procedura a fost folosită și în anii trecuți și s-a decis ca fiecare să rămână la locul lui și să taie unul din cei doi candidați. În plus, s-a păstrat distanța socială, iar votul a fost secret. Prefectul s-ar fi invocat faptul că procedura aleasă nu ar fi stabilită prin regulament.“, a declarat Paraschiv pentru Ordinea.ro.

„Deși mulți dintre dumneavoastră ați crezut că ați văzut totul în ceea ce-l privește pe actualul primar al orașului Hârșova, Ionescu Viorel, acesta a ținut să ne arate, încă o data, că este ”capabil” de mult mai mult, iar șicanele de la începutul mandatului meu de viceprimar, respectiv refuzul de a-mi pune la dispoziție biroul viceprimarului și trimiterea mea ”la cimitir”, au fost numai începutul unei lupte personale pe care a decis să o poarte cu mine, în dorința, lipsită de echivoc, de acaparare totală a puterii, prin nesocotirea votului dumneavoastră și al consilierilor locali, în majoritatea lor. Domnul primar a uitat foarte repede că hârșovenii au acordat PSD-ului cele mai multe voturi la alegerile locale din 27 septembrie, cu 41 mai multe decât PNL-ului, astfel încât PSD-ul a obținut 8 mandate de consilieri, iar PNL-ul numai 7. Cu puțin noroc însă și spre ghinionul USR-ului, PNL-ul l-a obținut și pe al optulea, la redistribuire. Dar nimic din aceste lucruri nu contează pentru actualul primar deoarece, din câte ne-a demonstrat și în mandatul precedent, pentru dumnealui voința cetățenilor este opțională, iar jocurile de culise sunt specialitatea casei.

După ce a pus o presiune imensă pe colegii mei, în încercarea de a-i determina să mă trădeze la vot, și după nenumăratele încercări, fără succes, de a mă determina să renunț prin demisie, domnul primar, alături de consilierii PNL, au hotărât să se adreseze Instituției Prefectului Județului Constanța, că doar ar fi fost păcat să nu se valorifice apartenența la aceeași familie politică (PNL), solicitând atacarea în contencios administrativ a Hotărârii Consiliului Local Hârșova nr. 121 din data de 02.11.2010, prin care am fost ales viceprimar. Și, de parcă se terminaseră problemele în județ și rămăsese aceea a primarului din Hârșova, solicitarea a luat, în foarte scurt timp, forma unei acțiuni în instanță pentru anularea hotărârii cu pricina.

Am încredere că instanța va înțelege caracterul politic al acestui demers și va judeca drept, dar mă întreb și eu: cât de departe pot merge ipocrizia și tupeul unora ? Cum să invoci nelegalitatea alegerii viceprimarului, pe motiv de nerespectare a caracterului secret al votului? Dar când s-a aplicat aceeași procedură de vot secret în mandatul precedent al consiliului local, în cazul a zeci de hotărâri, a fost bine? Mai mult decât atât, procedura aplicată la alegerea viceprimarului, în data de 02.11.2010, a fost aprobată inclusiv de actualul consiliu local, aceasta fiind votată cu majoritate absolută înaintea votului privind alegerea viceprimarului.

În cazul în care ați uitat atât de repede, stimați colegi consilieri, vă rog să urmăriți ședința Consiliului Local Hârșova din data de 23.07.2020, minutele 14:05, 17:45, 21:00, 21:35, precum și ședința din data de 26.03.2020, de la minutul 38:00, dar și alte ședințe din mandatul precedent, și veți observa că procedura de vot secret aplicată la alegerea viceprimarului, în data de 02.11.2020, este similară procedurii aplicate în mandatul anterior! Domnule primar, când veți înțelege că Hârșova nu este numai a dumneavoastră, iar respectarea voinței cetățenilor, exprimată prin votul din 27 septembrie, nu este opțională? Atât de mult vă deranjează alegerea mea în funcția de viceprimar al orașului, încât sunteți dispus să ne faceți pe toți de râs cu astfel de demersuri aberante, fără precedent în țară, sau urmăriți să distrageți atenția cetățenilor de la adevăratele probleme ale orașului?

Majoritatea constituită în cadrul consiliului local v-a demonstrat că susținerea proiectelor pentru cetățeni nu depinde de culoarea politică și, în urma unor dezbateri, cu sau fără rezerve, a decis să susțină toate aceste proiecte. Sunt convins că dumneavoastră nu ați fi făcut la fel, în locul nostru. Consilierii PSD și Pro România din Consiliul Local Hârșova vor rămâne uniți în jurul viceprimarului ales, indiferent de ce presiuni și jocuri de culise veți mai încerca. Această majoritate va lupta pentru binele orașului și nu va fi părtașă la mizeriile pe care le faceți. Vă rog eu frumos, nu mai consumați timpul în care sunteți plătit din banii hârșovenilor pe astfel de lucruri, oamenii au alte așteptări de la dumneavoastră!“, a scris Paraschiv pe Facebook.

Aici puteți urmări ședința în care a fost ales viceprimarul

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Constănțenii mai pot folosi doar câteva zile bicicletele puse gratuit la dispoziția lor de municipalitate

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

În 2 decembrie, sistemul de bike-sharing va fi întrerupt până la primăvară atunci când condițiile meteorologice vor permite, din nou, folosirea acestui mijloc de transport, anunță Primăria Constanța. În tot acest timp se va face o revizie a stațiilor și a bicicletelor, pentru ca totul să funcționeze în parametri optimi atunci când proiectul va fi reluat.

„În 2020, de când a repornit sistemul, au fost efectuate 69.700 de trasee cu cele 390 de biciclete, iar durata medie a unui traseu a fost de 50 de minute. Recordul folosirii bicicletei îl deține un constănțean care a efectuat anul acesta nu mai puțin de 315 trasee. Anul acesta încă 5193 de constănțeni și turiști s-au prezentat cu cartea de identitate la ghișeele de informații ale agențiilor SPIT pentru a solicita un card CT BIKE. În total, au fost emise 14.068 de carduri.“, mai notează Primăria.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: