Conecteaza-te cu noi

Actual

Sute de angajaţi ai şantierului DAMEN din Mangalia, trimiși în şomaj tehnic

Published

on

Măsurile de restricție impuse de guvernul liberal, ca urmare a pandemiei de coronavirus, au efecte drastice asupra economiei. Printre societățile afectate se numără și Şantierul Naval DAMEN Mangalia, care a fost nevoit să trimită în șomaj tehnic aproximativ 500 de angajați.

Reprezentanţii Damen au declarat pentru Ordinea.ro că măsura este una temporară și va fi pentru o perioadă de aproximativ două săptămâni. Aceştia au spus că au fost mulţi angajați care au fost la instruire în străinătate. În plus, reprezentanţii companiei au mai precizat că nicio persoană străină nu are acces pe șantier. Şantierul are, în prezent, peste 2.300 de angajați, iar compania DAMEN este în plină recrutare de personal.

Potrivit ziarului editiadesud.ro, a fost modificat şi programul de lucru în două schimburi, pentru a se evita supraaglomerarea, aceasta fiind una dintre măsurile de prevenire de infectare cu virusul ucigaș. Sursa citată notează că, de asemenea, s-au stabilit pentru angajaţi o serie de reguli pe care trebuie să le respecte cu stricteţe.

„Având în vedere conjunctura actuală, ca o dovadă a preocupării permanente pentru sănătatea şi siguranţa tuturor angajaţilor care îşi desfăşoară activitatea pe platforma societăţii, în ultima perioadă au fost implementate o serie de măsuri concrete, în scopul prevenirii răspândirii virusului COVID-19.

Advertisement

Astfel, am decis:

–           restricţionarea accesului în incinta societăţii tuturor persoanelor sosite din străinătate, excepţie făcând salariaţii proprii;â

–           achiziţia de echipamente „non-contact” pentru măsurarea temperaturii corporale a salariaţilor,  atât la intrarea în incinta societăţii, cât şi pe durata programului de lucru;

–           dezinfectarea tuturor vestiarelor;

–           dezinfectarea tuturor căilor de acces şi a drumurilor uzinale din incintă, cu o frecvenţă de două ori pe zi;

Advertisement

–           organizarea programului de lucru în două schimburi şi acordarea posibilităţii unor categorii de salariaţi de a lucra de la domiciliu;

–           restricţionarea temporară a deplasărilor în interes de serviciu a salariaţilor societăţii;

–           transmiterea cu regularitate către toţi angajaţii societăţii a unor mesaje de informare cu privire la modalităţile de prevenire a răspândirii infectării cu coronavirus.

–           Totodată, ca o măsura complementară,  menită a veni în sprijinul salariaţilor noştri, vă facem cunoscut faptul că, începând cu data de 19.03.2020, a fost amenajat un spaţiu destinat cazării angajatilor  DSM suspecţi de contaminare care doresc să se autoizoleze pe o perioadă de 14 zile, pentru a nu pune în pericol sănătatea membrilor familiei.

În acest sens, orice solicitare pentru cazarea în acest spaţiu, se va transmite către departamentul Corporate Affairs ( tel. 0730078078).

Advertisement

–           În continuare, vă reamintim câteva dintre regulile de bază care trebuie avute în vedere în perioada următoare la locul de muncă: păstrarea distanţei de 1,5 m la orice întrunire în spaţii comune: birouri, holuri, spaţii de recreere, chiar şi în timpul pauzelor; respectarea organizării şedinţelor cu maximum 10 persoane, păstrând distanţa de siguranţa de 1,5m; respectarea prevederilor Regulamentului Intern cu privire la interzicerea consumului de seminţe, care prezintă risc biologic de răspândire a virusului COVID-19.

–           Totodată, raportat la contextul actual, facem următoarele precizări: orice informație, suspiciune, neclaritate, cu privire la posibila prezenţă în şantier a persoanelor suspecte de contaminare sau venite din zone de risc, va fi comunicată, de îndată, conducătorului locului de muncă, sau direct către HSEQ Dept. (tel. 0731 022 418) pentru a fi clarificată şi evitată răspândirea de informații distorsionate, ce pot induce o stare de panică nejustificată; conducătorii locurilor de muncă vor transmite în timp util programarea la cabinetul medical pentru controlul medical periodic, întrucât acesta se organizează în grupuri de maximum 10 persoane, conform unui program bine stabilit; aparatele etilotest funcţionează fără ca persoana supusă controlului să aibă contact direct cu dispozitivul respectiv. Dacă în urma testării, aparatul indică prezenţa alcoolului în aerul expirat, se procedează la o noua testare, cu utilizarea unui alt aparat, cu suflare în muștiuc de contact steril, de unica folosință. Niciunul dintre aparate nu prezintă risc de contaminare. Vă mulţumim pentru înţelegere!”, mai arată sursa citată. Sursa: http://editiadesud.ro/

 

Advertisement

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions