Conecteaza-te cu noi

Administratie

Toate instituțiile și autoritățile publice vor avea obligația să înregistreze datele de contact într-un registru național

Published

on

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) pregătește înființarea Registrului Național al Datelor de Contact (RNDC), în care instituțiile și autoritățile publice vor avea obligația să înregistreze datele de contact.

“În termen de 180 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, toate instituțiile și autoritățile publice din România au obligația înrolării în platforma contact.gov.ro. În termen de 90 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, metodologia de înrolare a instituțiilor publice și autorităților publice din România se aprobă prin ordin comun al Ministrului Cercetării, Inovării și Digitalizării și al Secretariatului General al Guvernului, care se publică în Monitorul Oficial al României”, scrie în proiectul de hotărâre.

RNDC și platforma contact.gov.ro sunt administrate de Secretariatul General al Guvernului, care va asigura și suportul tehnic al platformei. Jurnaliștii de la profit.ro publică documentul pe care îl puteți studia AICI

“Crearea unui registru național al datelor de contact are rolul de a îmbunătăți calitatea, eficiența și controlul interacțiunilor dintre administrația publică, pe de o parte, și cetățeni, mediul de afaceri și reprezentanți ai societății civile, pe de altă parte. O astfel de platformă ar permite interogarea rapidă de către cetățeni, instituții și autorități publice, dar și alte părți interesate a datelor de contact ale unei alte instituții/autorități din administrația publică românească”, scrie în nota de fundamentare.

În România sunt reglementate în prezent opt registre de bază respectiv registrul de stare civilă, ROCRIS – sistemul informatic al cazierului judiciar român, registrul național de evidență a persoanelor, registrul electronic național al nomenclaturilor stradale (RENNS), registrul național de evidență a permiselor de conducere și înmatricularea vehiculelor, sistemul integrat de cadastru și carte funciară, registrul comerțului și registrul procedurilor de insolvență (Buletinul procedurilor de insolvență).

“Aceste registre sunt insuficiente pentru a acoperi multitudinea de nevoi de informare reciprocă pe care instituțiile și autoritățile publice le au în prestarea serviciilor publice, iar, suplimentar, se remarcă nevoia întăririi cooperării interinstituționale”, mai scrie în nota de fundamentare.

Advertisement

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Activitatea mea profesională nu este una complicată. Am descoperit frumusețea textului jurnalistic în 2002 în redacția cotidianului “Replica de Constanța”, unde am fost redactor timp de 5 ani și jumătate, după care am ales ca întrebările incomode pe departamentul Politică / Administrație să le adresez din redacția unui alt important cotidian constănțean. “Observator de Constanța” a fost pentru 8 ani locul unde m-am dezvoltat profesional, am cunoscut oameni din toate categoriile sociale și am primit aprecieri pentru fiecare efort depus. În 2015, am ales întreruperea activității pentru a mă alătura unei echipe de campanie electorală pentru alegerile locale din vara lui 2016. Experiența a fost interesantă, însă dorul de tastele laptopului unde-mi scriam materialele de presă nu m-au lăsat să-mi doresc o carieră în administrație. Așa am ales “Ordinea.ro”!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions