Connect with us

Actual

Traficul de cereale prin portul Constanța s-a triplat!

Maria Ionescu

Publicat

la

Ziua Portului Constanţa la Budapesta a ajuns la cea de-a X-a ediţie, evenimentul având loc azi, 17 noiembrie, la BETHLEN GÁBOR FOUNDATION PALACE, în prezența a peste 180 de invitați din mediul de afaceri ungar, diplomați, reprezentanți ai organizațiilor transportatorilor din Ungaria. Alături de delegația CN APM SA, organizatorul evenimentului, la ediția aniversară a Zilei Portului Constanța din Ungaria au fost și reprezentanții CN Administrația Canalelor Navigabile, precum și cei ai companiilor portuare Chimpex, Comvex, Socep, TTS, Umex, CSCT și Barter Port Operator. Ziua Portului Constanța la Budapesta este organizată în acest an sub semnul aniversării celor 120 de ani de la inaugurarea lucrărilor la portul modern Constanța. “Bazându-se pe o experiență cu tradiție în schimbul de mărfuri între țările noastre, prin utilizarea tuturor modurilor de transport, România și Ungaria au înțeles că potențialul comercial al Dunării trebuie să fie valorificat în beneficiul țărilor riverane, al porturilor interioare, alcătuind hinterlandul deservit de portul Constanța. Acești 10 de ani de contacte directe între reprezentanții singurului port maritim și fluvial pe Marea Neagră și reprezentanții entităților comerciale cele mai relevante din Ungaria interesate de utilizarea Portului Constanta ca poarta de acces spre Marea Neagră și alte destinații au demonstrat pe deplin că doar lucrând împreună am putea realiza mai mult”, a declarat în deschiderea evenimentului Marian Tănase, directorul general adjunct al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA Constanța.

Camera de Comerț ungară vrea să fie un partener important

S-a subliniat faptul că împreună cu partenerii maghiari, în condițiile unei piețe în transformare, Portul Constanța a jucat cu succes rolul său de port de tranzit principal pentru Ungaria de-a lungul acestui deceniu. Ambasadorul României în Ungaria, dr. Marius Lazurca, a marcat importanța României pentru economia Ungariei, fiind cea de-a doua mare piață de desfacere pentru mărfurile ungurești. “Dar relațiile economice dintre cele două țări nu se reduc la comerț, investițiile vin să întărească acest parteneriat. De asemenea, Portul Constanța este un pod între țările noastre. Infrastructura modernă, serviciile competitive, grija pentru mediu fac din Portul Constanța o alternativă viabilă pentru economia ungară pentru a ajunge pe piețele din Caucaz sau Orientul Indepartat”, a declarat ambasadorul României în Ungaria. Președintele Camerei de Comerț și Industrie din Budapesta, Zoltan Kiss, a spus în cadrul evenimentului că instituția pe care o reprezintă și-a propus să fie un partener important al Portului Constanța și al afacerilor care se dezvoltă aici, date fiind oportunitățile pe care acesta le oferă economiei Ungariei.

Traficul de cereale s-a triplat în ultimii 10 ani

Alexandru Mădălin Crăciun, director comercial al CN APM SA Constanţa, a evidențiat rolul Portului Constanța pentru economia Ungariei, ca legătura ideală între Europa Centrala și de Est, Orientul Mijlociu și Asia Centrală. Participanților le-au fost prezentate planurile de dezvoltare ale Portului Constanța – construirea unui terminal LNG, a insulei artificiale, a molului III – IV. A fost subliniat potențialul de business pe care îl oferă platforma portuară și noile perspective de transport pe Dunăre. Evoluția traficului de cereale din ultimii ani, corelată cu evidențierea capacităților de depozitare dezvoltate de-a lungul Dunării până în Portul Constanța a reprezentat un punct de interes al prezentărilor. Portul Constanța a înregistrat de la începutul acestui an un trafic de circa 50 milioane tone mărfuri, cu o creștere de 4%, din care traficul fluvial a fost de 11 milioane tone.“Traficul de cereale înregistrat în perioada ianuarie – octombrie 2016 în Portul Constanța a depășit 16 milioane tone. Iar dacă o să vă uitați în urmă, în ultimii 10 ani, se observă că traficul de cereale prin Portul Constanța s-a triplat”, a spus directorul comercial al CN APM SA Constanța. Mărfurile din Ungaria sunt exportate, cu tranzit prin portul Constanța, spre Coreea de Sud, Spania, Iran, Canada, Statele Unite ale Americii, Rusia și Australia. Scopul acestui eveniment de promovare este menținerea și dezvoltarea relațiilor bilaterale în vederea creșterii traficului de mărfuri în zonă, dar și identificarea unor noi zone de interes în vederea atragerii de noi fluxuri de mărfuri. CN APM SA își propune să întărească parteneriatele stabilite până în prezent și să încurajeze inițierea de noi conexiuni multimodale cu alte porturi. Interesul arătat de companiile din Ungaria pentru evenimentele de promovare a Portului Constanța indică un mesaj pozitiv pentru potențialul de dezvoltare a relațiilor dintre cele două țări în ceea ce privește transportul naval, portul fluvio-maritim Constanța oferind o alternativă mai eficientă de transport și o economie semnificativă de timp pentru tranzitul mărfurilor provenite din Orientul Indepărtat, o alternativă de tranzit pentru țările din Europa Centrală și de Est și o perspectivă pozitivă în vederea menținerii unui trafic consistent de cereale și mărfuri vrac. În cadrul evenimentului, participanţii au avut posibilitatea să iniţieze contacte de afaceri directe cu parteneri din acelaşi domeniu de interes, identificând noi oportunități și  rezolvări ale unor situaţii care îi preocupă cu privire la dezvoltarea propriilor afaceri. Pe durata delegației CN APM în Ungaria au mai avut loc întâlniri la Ambasada României la Budapesta, discuții bilaterale cu reprezentanții organizațiilor transportatorilor din Ungaria, conducerea companiei efectuând și o vizită la portul Csepel.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Accident rutier MORTAL la intrarea în localitatea Topraisar

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul acestei seri, în jurul orei 19.10, la intrarea în localitatea Topraisar din județul Constanța a avut loc un grav accident rutier soldat cu decesul unei persoane și cu rănirea gravă a altor două. Tragicul eveniment rutier s-a produs pe DN38, la ieșirea din Topraisar spre Movilița, între două autoturisme.

Potrivit Biroului de presă al Serviciului de Ambulanță Constanța, este vorba despre o persoană care a murit pe loc, una care este inconștientă și una conștientă.

Știre  în curs de actualizare.

Update: Potrivit Biroului de presă al ISU Constanța, la acest accident au intervenit pompierii Stației Tuzla cu o autospecială de stingere cu modul de descarcerare, o ambulanță smurd B dar și două echipaje medicale ale Serviciului de Ambulanță.

”La fața locului au fost găsite 3 victime încarcerate în cele doua autoturisme implicate în accident. Au fost extrase persoanele, iar două dintre acestea au fost transportate la spital. Cea de-a treia prezenta leziuni incompatibile cu viața, medicii declarând decesul acesteia.”, a precizat Anca Chiriță, din partea Biroului de presă al ISU Constanța.

Potrivit reprezentanților SAJ Constanța, bărbatul care a decedat avea 29 de ani și era din județul Hunedoara. Ceilalți doi au 20, respectiv 50 de ani și sunt din județul Constanța.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Patru navigatori, printre care și un român, au fost răpiți în Golful Guineei

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Patru navigatori (doi filipinezi, un rus și un român) au fost răpiți în ultimul atac de piraterie din Golful Guineei care a implicat un tanc petrolier.

Apele maritime din vestul Africii rămân periculoase pentru navigație.

Sindicatul Liber al Navigatorilor, alături de organizațiile navigatorilor din toată lumea reunite sub ITF, consideră că zona Golfului Guineea tebuie securizată cât mai urgent din acest punct de vedere.

”Pirateria este un real pericol pentru navigatori și nu de puține ori aceste atacuri barbare au dus la pierderea vieții a mai multor navigatori, în ciuda faptului că aceste rapiri vizează direct un scop material, acela de a obține sume de bani din partea răpitorilor.”, precizează reprezentanții SLN. 

Atacul asupra tancului Agisilaos, navă înregistrată în Insulele Marshall, a fost raportat ieri seară, pe 29 noiembrie 2020, în timp ce aceasta se afla în marș, la 5 mile marine de la marginea de vest a Golfului Guineei și la 22 de mile marine la vest de Togo.

Echipajul navei a încercat să evite îmbarcarea prin manevre evazive, dar nu a avut succes. Petrolierul ar fi avut la bord 23 de membri în echipaj înainte de incident, inclusiv cetățeni ruși, români și filipinezi.

Nava se află acum în siguranță cu restul echipajului la bord. Autoritățile au fost notificate.

”Acesta este cel de-al 24-lea incident de răpire confirmat în apele Golfului Guineei în 2020, cu 122 de echipaje răpite de pe nave, arată datele din Dryad. Atacul este raportat în spatele unui șir de răpiri reușite în zonă în ultima lună.”, precizează reprezentanții Sindicatului Liber al Naviagatorilor. 

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

FLAG DOBROGEA NORD susține sectorul pescăresc și de acvacultură. Sunt lansate proiecte de sute de mii de euro

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Asociația Grup Local Dobrogea Nord, cu sediul în Constanța, Aleea Magnoliei nr. 2, bl. L4, birou 116, jud. Constanța, anunță deschiderea Apelului cu nr. 4 de depunere proiecte în cadrul Strategiei de Dezvoltare Locală, Miercuri – 02.12.2020, ora 12:00. Tipul apelului este competitiv, termenul limită pentru depunerea proiectelor fiind 09.12.2020, ora 23:00.

Proiectul “Dobrogea Nord – Pământul sălbatic între Dunăre și mare” este finanțat prin Programul Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime 2014-2020, cofinanțat din FEPAM 2014-2020, în baza contractului de finanțare nerambursabilă nr. 91/29.12.2017, încheiat cu MADR – prin DGP AMPOPAM, în calitate de Autoritate Contractantă.

În cadrul prezentei sesiuni, cererile de finanțare și documentele anexate se vor depune prin încărcare în sistemul informatic MySMIS 2014. Un solicitant poate depune o singură cerere de finanțare în cadrul MĂSURII 1.2 -„Dezvoltarea infrastructurii specifice sectoarelor de pescuit și acvacultură pentru susținerea unui sector pescăresc și de acvacultură competitiv și viabil”, iar suma totală alocată prezentului apel de depunere a proiectelor este de 370.932,95 euro/1.696.795,70 lei.

Valoarea maximă eligibilă aferentă unui proiect este de 400.000 euro/1.829.760 lei, iar valoarea minimă eligibilă aferentă unui proiect este de 5.000 euro/22.872 lei. Cursul de schimb este stabilit prin Decizia Directorului General al DGP AM-POPAM, respectiv 1 euro = 4,5744 lei.

Cererea de finanțare se va completa urmărind „Instrucțiunile de completare a cererii de finanțare”, Anexa 1 la ghidul solicitantului, precum și tutorialele și instrucțiunile pe care le puteți găsi pe site-ul Ministerului Fondurilor Europene la adresa http://www.fonduri-ue.ro/mysmis#manuale, pe site-ul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale la adresa www.ampeste.ro și pe site-ul FLAG-ului www.flagnord.ro. Mai multe informații puteți afla la telefon 0724.529.969, sau pe e-mail: office@flagnord.ro.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: