Connect with us

Societate

Trecem la ora de iarnă. Vezi când dăm ceasurile înapoi cu o oră

Maria Ionescu

Publicat

la

La sfârșitul acestei săptămâni, mai exact în noaptea dintre 26 și 27 octombrie vom trece la ora de iarnă. Ceasurile se vor da înapoi cu o oră, respectiv ora 4.00 va deveni ora 3.00.

Atunci va fi cea mai lungă zi a anului, cu 25 de ore.

În perioada orei de iarnă, diferenţa dintre ora României şi Timpul Universal (GMT) va fi de două ore, spre deosebire de trei ore, în ora de vară.

Deși s-a discutat foarte mult de renunțarea la schimbarea orei, decizia definitivă nu a fost încă luată, astfel că cel puțin anul acesta și anul viitor, această practică va continua.

Se va reveni la ora de vară când ceasurile se dau înainte cu o oră și ora 3:00 va deveni ora 4:00, în ultimul weekend din martie 2020, în noaptea de 28 spre 29 martie 2020.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

(VIDEO) Dr. Adrian Bîlbă, director CMSN: Cerem vizitatorilor să fie responsabili

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, dr. Adrian Bîlbă, director general al Complexului Muzeal de Științe ale Naturii Constanța, a făcut o declarație referitoare la secțiile CMSN. El a spus că  acestea funcționează, cu anumite particularități, și în condiții de pandemie.

”Funcționează cu anumite particularități,  restricții și obligații din partea vizitatorilor. Oamenii sunt de multe feluri … Câteodată excesiv de protectori, și asta e bine, că protector e bine să fii vizavi de acest virus. Câteodată sunt, dimpotrivă, delăsători, nepăsători vizavi de riscul infecțios.”

El a spus că la Delfinariu sunt niște restricții și niște limite vizavi de numărul de vizitatori, de modalitatea în care se realizează intrarea cu 30 de minute înainte.

”Avem un număr de vizitatori undeva la o treime din capacitatea sălii, pentru a permite această distanțare.”, a spus Bîlbă.

Adrian Bîlbă a precizat că se dezinfectează scaunele, aleile de acces, totul pentru siguranța vizitatorilor.

”Vă cerem să fiți responsabili.  Vă cerem ca încă din momentul în care vă pregătiți să intrați în Delfinariu să veniți din timp, să veniți cu 30 de minute înainte. (…). Să intrăm fără grabă. În situația în care vizitatorii vin în ultimele 15 minute, se întâmplă câte o înghesuială.  (…) Noi am și întârizat reprezentația din acest motiv, fiindcă noi nu permitem să se producă îmbulziri  de persoane în accesul la Delfinariu.”, a precizat Adrian Bîlbă.

Directorul general s-a referit și la Acvariu și Microrezervație.

”La Microrezervație nu se produc nici un fel de riscuri. Acolo ne putem scoate măștile dar trebuie să ne menținem distanțați fizic de alte grupuri de vizitatori.”

El a cerut vizitatorilor să păstreze distanțarea fizică acolo unde este foarte necesară.

Vizionați mai jos declarația integrală a directorului Adrian Bîlbă.

#Covid19

Măsuri Covid19 la Delfinariu ConstanțaHD https://youtu.be/-wQLBrcCY2Q#delfinariu #constanta

Publicată de Delfinariu Constanta pe Joi, 13 august 2020

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Ce spune ISU Constanța despre azotatul de amoniu depozitat în port

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Operatorii economici clasificați SEVESO care se află în evidența Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Dobrogea” al județului Constanța sunt clasificați potrivit Legii 59/2016 în funcție de cantitatea depozitată. Potrivit acestei legi, societatea care depășește nivelul superior, peste 5.000 de tone, are nevoie de autorizare ISU privind securitatea clădirii în care aceasta este depozitată la incendiu.

”Așadar, NU autorizăm azotatul de amoniu, ci clădirea, potrivit HG 571/2016. Facem precizarea că toți operatorii clasificați SEVESO sunt inspectați periodic de cadre ale inspectoratului (n.r. – ISU Constanța) împreună cu reprezentanți de la Garda de Mediu și APM, apoi colegii mei rămân și verifică inclusiv amplasamentele privind securitatea la incendiu.”, a precizat Anamaria Stoica, purtător de cuvânt al ISU Constanța.

În cursul acestei dimineți, Biroul de presă al CN APM Constanța a transmis un comunicat de presă prin care explică ce cantități de azotat de amoniu sunt la ora actuală în Portul Constanța.

Vezi detalii în textul publicat de Ordinea.ro:

Aproape 30.000 de tone de azotat de amoniu, STOCATE în Portul Constanța

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Aproape 30.000 de tone de azotat de amoniu, STOCATE în Portul Constanța

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Toți operatorii care manipulează mărfuri periculoase în portul Constanța, categorie în care se încadrează și azotatul de amoniu, au obligația întocmirii unui plan de măsuri de securitate aprobat de ISU privind manipularea, depozitarea și transportul acestor tipuri de mărfuri.

Azotatul de amoniu este folosit preponderent în industria producerii de îngrășăminte chimice, iar depozitarea se face în condiții speciale ferit de foc, în cantități limitate în funcție de concentrația de azot, culoare de acces între stive, ferit de materiale incompatibile (combustibili, lubrifianți, pulberi metalice).

Potrivit directorului general al APC, Costel Stanca, în evidențele CN Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța sunt 5 operatori care efectuează operațiuni de încărcare/descărcare și depozitare temporară a acestui tip de marfă.

Acest tip de marfă este stocat în magazii specializate certificate în acest sens de ISU.

Astăzi, 13 august 2020, sunt stocate 25.952 tone azotat de amoniu în portul Constanța, astfel:  – 908 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Schenker (Constanța Sud), urmând sa plece în următoarele 2 săptămâni în tranzit în Ungaria; – 521 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Chimpex (în zona de nord a portului Constanța); – 523 tone de azotat de amoniu sunt depozitate la Midia Internațional (în zona Midia a portului Constanța).

De la începutul anului până în prezent, s-au operat în portul Constanța 87.292 tone azotat de amoniu la navele maritime și fluviale, o cantitate normală și medie în raport cu cantitățile operate în ultimii 5 ani. Toți operatorii ce au operat acest tip de marfă îndeplinesc condițiile de siguranță impuse, conform ISU.

Ultima navă cu azotat de amoniu a fost operată în data de 17 iulie 2020.

”CN APM are proceduri de monitorizare și control a operațiunilor cu mărfuri periculoase, precum și personal instruit care efectuează inspecții în terminale, asigurându-se astfel de respectarea tuturor normelor în vigoare.”, precizează Costel Stanca, director general al CN APM.

Precizăm că azotatul de amoniu este substanța care a provocatul teribila explozie din zona portuară a capitalei Libanului. Peste 150 de oameni au murit, iar aproximativ 300.00 au rămas fără locuințe.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: