Conecteaza-te cu noi

Societate

Tunelul Palas va fi reabilitat. Acesta va asigura al doilea acces feroviar în Portul Constanța

Published

on

cfr

Tunelul Palas a fost primul tunel feroviar urban din România. Ca urmare a inundațiilor din vara anului 1992, care au provocat numeroase pagube, dar și din cauza degradării căptușelii construcției și a colmatării șanțurilor de scurgere acesta a fost închis. Acum se va reabilita.

Potrivit CFR Infrastructură, a fost semnat contractul de atribuire ”Reabilitarea și electrificarea liniei CF 816 Palas – Port A, consolidare tunel km. 224+670 – 225+160 pentru a asigura al doilea acces feroviar în Portul Constanța – expertiză și DALI“.

Câștigătorul licitației publicate pe platforma SEAP a fost desemnat SC ISPCF SA.

Valoarea contractului este de:

Advertisement
  • 449.000,00 lei fără TVA
  • 534.310.00 lei cu TVA

Societatea câștigătoare are termen 45 de zile de la emiterea de către SRCF Constanța a ordinului de începere a prestării serviciului.

Expertiza Tehnică şi ȋntocmirea DALI se vor realiza ȋn vederea reabilitării și eventual electrificării liniei cf 816 Palas – Port A, precum şi a consolidării tunelului existent ȋntre km. 224+670 şi 225+160.

Soluţiile tehnice prezentate de către achizitorul prezentului Caiet de Sarcini vor avea ȋn vedere următoarele aspecte:

  1. Proiectarea și execuția BLA (Bloc de linie automat), LC (Linie continuă) şi protecţie a instalaţiilor din cale şi vecinătate pentru distanța Palas PC1 – Port A (linia 816).
  2. Necesitatea reproiectării și execuției lucrărilor pentru instalaţiie CCS-T (Comandă și Control Semnalizare Terestră), LC şi protecţie a instalaţiilor din cale şi vecinătate pentru instalaţia de centralizare electronică din staţia Palas PC1, și modificarea software-ului actual pentru asigurarea funcționării corespunzătoare;
  3. Corelarea cu proiectul „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa” aflat ȋn stadiul de Studiu Fezabilitate, conform căruia:
  4. Necesitatea modificării variantelor software aferente instalaţiei de centralizare electronice din staţia Palas PC1, privind:
  5. Introducerea noilor elemente de instalații de electrificare în supravegherea SCADA existentă, cu modificarea corespunzătoare a software-ului.
  6. Elementele CCS-T, LC nou introduse (macazuri, circuite de cale, semnale) ȋn instalaţie de centralizare aferentă staţiei Palas PC1, acestea trebuie să fie de acelaşi tip cu cele existente.

Info background

Tunelul Palas sau Carol I cum era denumit la inaugurare, în 1907, acum cunoscut de mulți drept Saligny, a fost primul tunel feroviar urban din România.

Inaugurat în anul 1900, tunelul a primit inițial numele „Carol I”, în cinstea Regelui Carol I al României și a fost tranzitat timp de aproape un secol.

Construcția tunelului a durat cinci ani, în perioada 1895-1900, lucrările fiind realizate după planurile inginerului Anghel Saligny.

Advertisement

Tunelul a fost închis în 1992, ca urmare a inundațiilor din vara acelui an, care au provocat numeroase pagube, dar și din cauza degradării căptușelii construcției și a colmatării șanțurilor de scurgere.

cfr

Intrarea se face dinspre Gara CFR Constanța, iar tunelul are o înălțime de 6 metri și o lățime de 10. În interior poate fi remontată o singură linie de cale ferată. Construcția traversează două cartiere, un bulevard cu șase benzi, trece pe lângă spitalul CFR și ajunge chiar în Portul Constanța.

Tunelul subtraversează calea ferată dublă 813 Constanța–Mangalia, DN 39 Constanța –Mangalia, străzi și diverse conducte de termoficare, gaze, canalizare, alimentare cu apă de pe teritoriul Municipiului Constanța.

Valentin Costea, consilier CFR Infrastructură: „Am demarat lucrarea de reabilitare și electrificare a acestei linii, și consolidarea tunelului. Am identificat avantaje și în ceea ce privește operatorii de exploatare portuară, prin reducerea timpilor de intrare și scoatere a vagoanelor de la descărcare.”

Odată cu reabilitarea Tunelului Saligny, se va reface legătura între triajele de la periferia orașului și principala zonă de transport a cerealelor din Portul Constanța, iar CFR câștigă încă 12 kilometri de cale ferată.

Advertisement

Tunelul Palas este inclus în categoria lucrărilor de artă din Patrimoniul Național, prin soluția arhitectonică a portalelor și prin cea inginerească a secțiunii transversale, respectiv căptușeală integrală din zidărie de piatră de talie.

Plecând de la necesitatea asigurării unui al doilea acces feroviar în Portul Constanța Nord (stațiile Constanța Port Zona A, Constanța Port Zona B și Constanța Port Mol V), Sucursala Regionala C.F. Constanța a demarat în semestrul 2 din 2022, achiziția lucrării Reabilitarea și electrificarea liniei cf 816 Palas-Port A, consolidare tunel km.224+670/225+160 pentru a asigura al doilea acces feroviar în Portul Constanța – expertiză și DALI.

Finanțarea se asigură de la bugetul de stat.

cfr

Foto: CFR Infrastructură

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions