Conecteaza-te cu noi
SEAS

Actual

Un deputat din Constanța propune modificarea Codului Rutier: Confiscarea mașinii pentru șoferii drogați!

Published

on

accident rutier sofer drogat Constanta

După multele tragedii rutiere la care am asistat șocați, în ultima perioadă, un deputat din Constanța informează că a depus la Parlament un proiect prin care solicită, alături de un coleg parlamentar, modificarea Codului Rutier.

Într-o postare pe Facebook, parlametarul constănțean aduce și câteva argumente care stau la baza inițiativei:

“Săptămâna trecută, ȋn Constanţa, un şofer drogat a produs un accident ȋn care au fost rănite 8 persoane. Printre victime, un copil de 6 ani şi un bebeluş. Şoferul vinovat avea permisul suspendat, deoarece cu o zi ȋn urmă a fost depistat ȋn trafic conducând sub influența alcoolului și a drogurilor. Asta nu l-a ȋmpiedicat să ȋşi conducă ȋn continuare maşina, tot drogat, ȋn baza dovezii provizorii primite de la Poliţia Rutieră. Din păcate, se pare că cea mai bună metodă pentru a preveni astfel de tragedii este să ţinem departe de şosele asemenea indivizi inconştienţi. În fața acestor tragedii, am depus deja o iniţiativă legislativă de modificare a Codului Rutier, pe care am lucrat-o ȋmpreună cu colegul meu Alexandru Kocsis. În privinţa unora dintre modificări aveam mici ezitări, dar am consultat şi specialişti din cadrul Poliţiei Rutiere şi mi-au ȋntărit faptul că au nevoie de asemenea modificări pentru a putea lupta eficient cu aceşti derbedei cu carnet de conducere”, scrie deputatul Bogdan Bola în mediul online.

Pe scurt, acestea ar fi câteva dintre modificările pe care le aducem legislaţiei actuale:

Dublăm perioada de suspendare pentru şoferii recidivişti. Creştem perioada de suspendare a permisului de la 120 de zile la 180 de zile pentru şoferii care depăşesc viteza legală cu peste 70km/h. Conducătorii auto sancționați contravențional în condițiile art. 101 alin. (3) lit. h), art. 103 alin. (2) lit. a), art. 103 alin. (3) lit. i), art. 108 alin. (1) lit. c) pct. 3, art. 108 alin. (1) lit. d), pct. 3, sunt obligați să urmeze un curs de formare în vederea conducerii defensive. Nu le detaliez pe fiecare ȋn parte ca să nu lungesc prea mult acest text, ȋnsă vă invit să consultaţi iniţiativa aici: https://senat.ro/legis/lista.aspx?nr_cls=b507&an_cls=2023

Transformăm din contravenţie ȋn faptă penală depăşirea vitezei legale cu peste 80 km/h. Dacă vi se pare o măsură dură, gândiţi-vă că şoferul ȋn cauză ar trebui să circule cu peste 130 km/h ȋn localitate şi peste 210 km/h pe autostradă. Nu te obligă nimeni să devii un glonţ pe şosele şi să nenoroceşti oameni nevinovaţi ȋn goana ta. Introducem temeiul legal pentru ca judecătorii să poată confisca maşinile celor care au fost depistaţi conducând drogaţi sau cu o alcoolemie de peste 0,80 gr/l alcool pur ȋn sânge, precum şi maşinile celor care, cum am scris şi mai sus, depăşesc viteza legală cu peste 80 km/h (peste 130 km/h ȋn localitate şi peste 210 km/h pe autostradă). În cazul șoferilor care au fost condamnați pentru ucidere din culpă în urma unui accident pe care l-au provocat fie conducând fără permis, fie urcându-se beți sau drogați la volan, perioada dintre executarea pedepsei și recăpătarea dreptului de a conduce să fie crescută de la 6 luni la 10 ani.

“Modificările pe care le propunem sunt ample şi destul de severe, dar gândiţi-vă că suntem, totuşi, pe primul loc ȋn Europa ca număr de accidente rutiere zilnice şi număr de decese. Cele mai multe critici le-am primit pentru prevederea cu confiscarea maşinii, dar asta pentru că oamenii nu ȋnţeleg exact cum funcţionează acest mecanism. În primul rând, maşina nu se confiscă direct, poliţia rutieră o indisponibilizează, iar confiscarea efectivă poate fi dispusă de către un judecător, care va aprecia, în concret, proporționalitatea măsurii față de siguranța traficului. Totuși, să conduci beat mort, drogat sau cu peste 130 km/h ȋn localitate şi peste 210 km/h pe autostradă nu mai reprezintă greșeli, ci acțiuni voite, egoiste și inconştiente. Pentru astfel de specimene la volan, dispozițiile în vigoare ale legislației rutiere sunt regresive, amenzile devin sancţiuni insignifiante pentru beizadele cu bolizi de lux care își fac un titlu de glorie din a încălca regulile rutiere şi ȋşi bat joc de siguranţa şi viaţa tuturor celorlalţi participanţi la trafic. Dacă există voinţă ȋn Parlament, putem preveni viitoare tragedii, dacă nu, vom continua să dezbatem la nesfârşit la televizor, vom compătimi victimele şi vom blama ȋn continuare statul pentru impotenţa sa”, explică parlamentarul constănțean.

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Activitatea mea profesională nu este una complicată. Am descoperit frumusețea textului jurnalistic în 2002 în redacția cotidianului “Replica de Constanța”, unde am fost redactor timp de 5 ani și jumătate, după care am ales ca întrebările incomode pe departamentul Politică / Administrație să le adresez din redacția unui alt important cotidian constănțean. “Observator de Constanța” a fost pentru 8 ani locul unde m-am dezvoltat profesional, am cunoscut oameni din toate categoriile sociale și am primit aprecieri pentru fiecare efort depus. În 2015, am ales întreruperea activității pentru a mă alătura unei echipe de campanie electorală pentru alegerile locale din vara lui 2016. Experiența a fost interesantă, însă dorul de tastele laptopului unde-mi scriam materialele de presă nu m-au lăsat să-mi doresc o carieră în administrație. Așa am ales “Ordinea.ro”!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions