Connect with us

Politica

Un teren de 2,5 hectare din Parcul Tăbăcărie, motiv de scandal între Claudiu Palaz și liberalii din CJC! Palaz: “Voi sunteti sănătoși la cap?”

Mihaela Tîrpan

Publicat

la

Claudiu Iorga Palaz, vicepreședintele Consiliului Județean Constanța, a propus astăzi, în ședința ordinară a lunii octombrie, proiectul de hotărâre privind aprobarea formulării unei solicitări de transmitere a dreptului de administrare asupra terenului adiacent Pavilionului Expozițional Constanța, teren aflat în proprietatea publică a municipiului Constanța.

În expunerea de motive, vicele CJ Constanța a susținut următoarele: “Terenul ce face obiectul prezentei hotărâri, în suprafață de 25.530 mp, se află în domeniul public al Municipiului Constanța și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Constanța și ne este necesar pentru întregirea spațiului verde adiacent Pavilionului Expozițional precum și pentru creșterea atractivității a imobilului prin amenajarea spațiului verde aflat în vecinătatea acestuia”, cu precizarea că terenul aferent imobilului Pavilion Expozițional Constanța în suprafață de 39.440 mp se află în domeniul public al Municipiului Constanța și administrarea Consiliului Județean Constanța, conform carte funciară nr. 246875.

În cadrul ședinței, în prezentarea proiectului, Claudiu Palaz a fost mai puțin protocolar și a făcut declarații politice, după ce consilierii județeni din partea Partidului Național Liberal au cerut explicații privind activitatea pe care autoritatea județeană urmează să o desfășoare în condițiile în care proiectul ar urma să treacă de votul Consiliului Județean. Consilierii județeni din partea PNL au cerut o pauză de 10 minute pentru a se consulta în privința votului, la întoarcere “purtătorul de cuvânt al acestora fiind fostul primar al municipiului Medgidia, Marian Ioardache, actual consilier județean și consilier personal al primarului orașului Cernavodă, Liviu Negoiță.

“Vă rugăm să faceți o propunere pe care să o votăm, astfel încât Primăria Constanța să poată duce la îndeplinire întreținerea spațiilor verzi din zona Pavilionului Expozițional”, a transmis Marian Iordache și a spus conducerii Consiliului Județean Constanța că în atribuțiile instituției județene nu intră îngrijirea spațiilor verzi din municipiul Constanța. în grija CJC fiind starea drumurilor, punerea în valoare a obiectivelor turistice.

În replică, Palaz i-a răspuns: “Ați fost primar, când obțineți o hotărâre judecătorească în baza Legii 10 de compesare pentru astfel de zone sau nu? Dacă ați fi trecut-o la Consiliul Județean fiți sigur că acest teren se putea administra mai bine. știu că sunt diverși avocați în instanță care sunt foarte abili, gen Hașotti, Mocanu sau care mai sunt și care reușesc să obțină retrocedări pe bandă rulantă, dar cred că era foarte bine ca acest teren să fie la noi, să nu se mai ciopțrțească din parcul ăsta. Este opțiunea dvs dacă vreți să opriți aceste lucruri; știu că vizavi are retrocedare domnul Butnaru, tot în parc și tot pe spațiul verde era. Eu încerc să opresc aceste lucruri”

De asemenea, consilierul județean George Niculescu a susținut că în expunerea de motive li s-a transmis un singur mesaj și ăla incomplet pentru importanța acestui proiect. “În document este trecut un singur aspect: creșterea atractivității și nimic despre ce va urma să se petreacă în ceea ce privește suprafața de teren din discuție”, a explicat Niculescu.

“Sunteți sănătoși la cap?”

Ceva mai târziu, Palaz a concluzionat și mai dur votul negativ al consilierilor PNL pentru acest proiect, fapt ce a dus la respingerea inițiativei, proiectul având nevoie de două treimi pentru a trece, fiind trecut în categoria celor de patromoniu.

“SĂ NU AUD CA VA MAI PLÎNGETI CĂ NU SUNT PARCURILE ÎNTREȚINUTE DOMNULOR DE LA PNL! Am venit cu o propunere concretă si clară iar Dvs ați picat proiectul pentru orgolii politice: DE CE ESTE INIȚIAT DE PALAZ?! Ăsta e Argument? Mai oamenilor sunteți sănătoși la cap?! Zona cu verde din imagine este cea care face obiectul proiectului de hotarirea! ATÎT a mai rămas! Restul ce este colorat, este RETROCEDAT!!!! Daca mai aveam o șansă sa oprim acest fenomen al retrocedărilor din parcul TĂBĂCĂRIEI, azi, PNL, a spulberat-o! De ce, nici ei nu știu! Dar, EU STIU! Ru-si-ni-că, domnilor consilieri PNL!”, este mesajul deloc protocolar pe care Claudiu Palaz îl transmite liberalilor după votul de astăzi.

O nouă rundă de discuții cu liberalii

La rândul său, președintele CJ Constanța, Horia Marius Țuțuianu a spus le va solicita noi discuții liberalilor pentru a le explica, încă o dată, motivele care stau la baza promovării unui astfel de proiect de hotărâre și că votul pentru acesta vine în interesul constănțenilor, dar și al locuitorilor județului Constanța.

“Este opțiunea celor de la PNL de a nu dori ca Consiliul Județean și implicit Pavilionul Expozițional să-și mărească activitatea și modul de administrare, implicit mărirea spațiului unde se pot face obiective culturale. Era în beneficiul locuitorilor județului Constanța și în beneficiul locuitorilor orașului Constanța. Le-aș transmite consilierilor PNL să se implice mai mult în dezvoltarea județului Constanța, să susțină mai mult proiectele de interes județean că aceste proiecte nu sunt făcute pentru un X sau un Y, sunt făcute pentru locuitorii județului Constanța, iar constănțenii sunt locuitori au acestui județ. Voi avea o altă discuție cu liberalii și cu liderul grupului, George Muhscină, le voi explica, încă o dată, cum stau lucrurile și că prin această solicitare către Primăria Constanța se poate mări lista de activități culturale care se pot desfășura la Pavilionul Expozițional”, a declarat șeful administrației județene.

Liberalii, explicația votului într-un comunicat de presă

Consilierii județeni ai Partidului Național Liberal au decis, astăzi, în ședința Consiliului Județean Constanța, să nu voteze proiectul de hotărâre privind aprobarea formulării unei solicitări de transmitere a dreptului de administrare asupra terenului adiacent Pavilionului Expozițional Constanța, teren aflat în proprietatea publică a municipiului Constanța.

„Dacă Primăria Constanța nu mai poate administra spațiile verzi de pe raza municipiului, aceasta ar trebui să ceară ajutorul Consiliului Județean Constanța, iar consilierii județeni ai PNL nu se vor opune. Primăria municipiului Constanța este administratorul spațiilor verzi în municipiu, ea să le îmbunătățească și să le aducă la un stadiu de atractivitate maximă. Atributul CJC este de a întreține drumurile județene, de a pune în valoare obiectivele istorice, de a îmbunătăți condițiile din Spitalul Județean. Consider că avem mult mai multe de făcut, decât să devenim administratori de spații verzi în municipiu. Această propunere nu este oportună în această formă, iar dacă se dorește îmbunătățirea de către Primăria Constanța, atunci, într-o ședință de buget, putem avea o propunere financiară pe care să o aprobăm, astfel încât primăria să poată pună la îndeplinire obiectul de îmbunătățire a spațiului verde din zona pavilionului. Pe de altă parte, inițiatorul acestui proiect, vicepreședintele CJC Claudiu Palaz, s-a referit în argumentația sa la retrocedări ilegale. Domnul Palaz să spună cu nume și prenume despre ce retrocedări ilegale este vorba și dacă avea cunoștință despre ele și în perioada în care a fost prefect!. Grupul consilierilor liberali nu se opune creșterii atractivității Pavilionului Expozițional și a zonei aferente, ci schimbării administratorului spațiilor verzi din municipiu, fără o argumentație solidă”. Declarația îi aparține consilierului județean Marian Iordache.

Comments

comments

Politica

2021, anul CONCEDIERILOR la stat. Se cere evaluarea ajutoarelor sociale și restructurări printre bugetari

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Temerile se adeveresc. Guvernul Cîțu se pregătește să taie în carne vie: concedieri masive și mai puține ajutoare sociale. Pe de o parte, ministrul Muncii, Raluca Turcan, anunță că vor primi în continuare ajutoare sociale doar persoanele care sunt cu adevărat vulnerabile. Ministrul Muncii a scris pe o rețea socială că vor fi controale și reevaluări ale dosarelor pentru ajutoarele socială, astfel încât să poată să fie identificați românii care iau bani de la stat, deși pot să muncească în continuare.

„Suntem în etapa de pregătire a campaniei naționale de evaluare a ajutoarelor sociale, care va demara în curând în toată țara cu echipe mixte ale Agențiilor județene pentru plăți și inspecție socială, Inspectoratelor teritoriale de muncă și Agențiilor județene pentru ocuparea forței de muncă. Împreună cu reprezentanții Asociațiilor Orașelor, Municipiilor și Comunelor din România, am discutat astăzi despre obiectivele acestei campanii și despre modul de lucru. Vom identifica, în primul rând, beneficiarii de ajutoare sociale care se află în situații cu adevărat vulnerabile, fiind inapți de muncă, persoane cu vârstă de pensionare sau care au în întreținere copii mici. Pentru această categorie de beneficiari, vom identifica măsuri integrate de sprijin pentru a reduce gradul de vulnerabilitate. În al doilea rând, vom găsi soluții pentru creșterea gradului de ocupare în rândul beneficiarilor de ajutor social care pot munci. Ca un exemplu, în acest moment, 30% din totalul locurilor de muncă neocupate sunt adresate muncitorilor necalificați. Piața muncii ar putea absorbi o parte din persoanele apte de muncă din cele aproximativ 170 000 care primesc venit minim garantat, în România. Apreciez foarte mult deschiderea și interesul pe care le-au arătat autoritățile locale față de demersul Ministerului Muncii, care este calibrat în acord cu politicile europene în domeniu: sprijin integrat și mai bine țintit pentru categoriile vulnerabile, precum și sprijinirea reinserției în cazul persoanele apte de muncă. Campania națională de evaluare va fi eficientă doar în măsura în care va exista o colaborare strânsă cu reprezentanții primăriilor pentru a pune la dispoziție instituțiilor implicate informațiile despre beneficiari și pentru a facilita relația acestora cu potențialii angajatori din comunitate.“, a scris Turcan pe Facebook.

Pe de altă parte, Executivul Cîțu pregătește concedieri în companiile de stat, conform Antena 3. Ministrul Finanțelor Publice, Alexandru Nazare, are deja în vedere restructurări în companiile mari care au pierderi uriașe. Pe listă se află Metrorex, CFR și TAROM, ale căror conduceri au salarii substanțiale, în ciuda dificultăților financiare. Acestora li se cere, printre altele, să întocmească liste cu angajaţii care vor fi disponibilzaţi, pentru reducerea cheltuielilor. Vor fi afectaţi angajaţii de la CFR, METROREX, CNAIR, RAR, angajaţii aeroporturilor din Constanţa, Timişoara sau Bucureşti, angajaţii Regiilor Autonome Administraţia Fluvială a Dunării de Jos şi Administraţia Canalului Navigabil Bega, angajaţii din porturi, Radionav, TAROM şi ROMATSA. Documentul a fost trimis companiilor respective luni 19 ianuarie.

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Guvernul a aprobat documentul care va duce la desființarea Secției speciale de investigare a infracțiunilor din Justiție

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

În ședința de astăzi, 20 ianuarie, Guvernul a aprobat Memorandumul cu tema „Demersuri prioritare necesare pentru finalizarea Mecanismului de Cooperare și Verificare (MCV) – legislația în domeniul justiției”. Documentul prevede calendarul pentru adoptarea de către Executiv a proiectelor de interes pentru sistemul judiciar. Astfel, în document se prevede aprobarea, cu prioritate, în Guvern, până la sfârșitul lunii februarie 2021, a proiectului de lege de desființare a Secției de Investigare a Infracțiunilor din Justiție şi transmiterea acestuia spre adoptare, în procedură de urgență, de către Parlament. Proiectele legilor justiției vor fi, de asemenea, aprobate de către Guvern până la sfârșitul lunii aprilie 2021 și transmise spre adoptare, în procedură de urgență, de către Parlament. Aceste demersuri sunt necesare pentru îndeplinirea recomandărilor cuprinse în ultimul Raport MCV, publicat de Comisia Europeană la 22 octombrie 2019.

Stelian Ion, Ministrul Justiției, a declarat: „Astăzi, Guvernul a adoptat Memorandumul pentru finalizarea MCV. Ne-am asumat, în programul de guvernare, îndeplinirea acestor criterii esențiale pentru statul de drept din România. Ulterior, finalizarea MCV va veni ca o consecință a eforturilor noastre concretizate. A sosit acum momentul de a repara tot ceea ce s-a stricat în ultimii ani, de a pune Justiția pe drumul cel bun și de a consolida statul de drept și democrația din România.”

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Proiect. Recompense generoase pentru personalul din instanțe: 35 de zile de concediu, locuință de serviciu, medicamente gratuite…

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Ministerul Justiției a pus în dezbatere publică o Lege privind statutul personalului de specialitate judiciară și al altor categorii de personal din cadrul instanţelor judecătoreşti, al parchetelor de pe lângă acestea și al Institutului Naţional de Expertize Criminalistice.

Potrivit proiectului, clasificarea categoriilor profesionale din cadrul instanţelor şi al parchetelor va fi: personal de specialitate judiciară: grefieri judiciari, grefieri documentarişti, grefieri de şedinţă şi grefieri principali; personal de asistenţă: grefieri şi agenţi procedurali; personal tehnic: specialişti IT, specialiști criminaliști și tehnicieni criminalişti; personal administrativ: șoferi. Personalul de specialitate criminalistică este format din experţi criminalişti şi asistenţi criminalişti. Personalul care ocupă funcţii auxiliare de specialitate criminalistică este format din tehnicieni criminalişti şi secretari-dactilografi laborator expertize criminalistice.

Pentru aceste catogorii, beneficiile vor fi:

– Durata normală a programului de lucru este de 8 ore pe zi și 40 de ore pe săptămână. Orele prestate peste durata normală a timpului de lucru se compensează cu timp liber corespunzător. În cazul în care compensarea muncii suplimentare cu timp liber corespunzător nu a fost posibilă în următoarele 60 de zile după efectuarea acesteia, orele suplimentare se vor plăti, în luna următoare, cu un spor din salariul de bază, după cum urmează : a) 75% din salariul de bază pentru primele două ore de depăşire a duratei normale a zilei de lucru ; b) 100% din salariul de bază pentru orele următoare. Cu un spor de 100% se plătesc şi orele lucrate în zilele de repaus săptămânal sau în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează.

– Concediu anual de odihnă, plătit, de 35 de zile lucrătoare.

– Trei călătorii în ţară dus-întors, gratuite, la transportul pe calea ferată clasa I, auto, naval şi aerian sau de decontarea a 7,5 litri combustibil la suta de kilometri pentru o călătorie în ţară dus-întors, în cazul în care deplasarea se efectuează cu autoturismul.

– Concedii plătite, pentru studii de specialitate, pentru participarea la cursuri sau alte forme de specializare organizate în ţară sau în străinătate, pentru pregătirea şi susţinerea examenelor sau concursurilor de promovare.

– Personalul în activitate sau pensionari, precum şi soţul/soţia beneficiază în mod gratuit de asistenţă medicală, medicamente şi proteze și dispozitive medicale destinate recuperării unor deficiențe organice sau funcționale, în condiţiile respectării dispoziţiilor legale privind plata contribuţiei la asigurările sociale de sănătate. Aceste drepturi nu au caracter salarial și nu se impozitează. Se aplică în mod corespunzător și copiilor aflați în întreținerea personalului de specialitate, în activitate sau pensionari.

– Dreptul la atribuirea unei locuinţe de serviciu dacă, în localitatea unde îşi desfăşoară activitatea, acesta, soţul/soţia sau copiii aflaţi în întreţinerea lui nu beneficiază de locuinţă proprietate personală ori nu i s-a atribuit o locuinţă de către autorităţile administraţiei publice locale.

– Personalul de specialitate judiciară, în funcţie sau pensionat, are dreptul de a i se asigura măsuri speciale de protecţie împotriva ameninţărilor, violenţelor sau a oricăror fapte care pot pune în pericol viața, integritatea corporală, sănătatea sau bunurile sale sau ale membrilor de familie, ca urmare a exercitării atribuțiilor de serviciu sau în legătură cu acestea. Măsurile speciale de protecţie, condiţiile şi modul de realizare a acestora se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Justiţiei şi a Ministerului Afacerilor Interne.

– Personalul de specialitate judiciară beneficiază de despăgubiri acordate din fondurile bugetare ale înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, ale Ministerului Justiţiei, Ministerului Public în cazul în care viaţa, sănătatea ori bunurile îi sunt afectate în exercitarea atribuţiilor de serviciu sau în legătură cu acestea. Despăgubirile se acordă în condiţiile stabilite prin hotărâre a Guvernului.

Sursa: stiripesurse.ro

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: