Connect with us

Energie&Mediu

20.000 de lei pentru fiecare român care devine prosumator. Ghidul de finanțare, în dezbatere publică

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Românii care doresc să-și instaleze panouri fotovoltaice și să producă energie care să le acopere necesarul de consum, dar și să livreze surplusul în rețeaua națională, pot obține finanțare în procent de până la 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile, în limita sumei de 20.000 lei. Banii de la stat sunt pentru achiziția, proiectarea și montarea de panouri fotovoltaice, cât și a structurii PV-urilor.

Ministerul Muncii supune dezbaterii publice, timp cde 10 zile, proiectul de ordin de ministru pentru aprobarea Ghidului de finanțare a Programului  privind instalarea de sisteme fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum și livrării surplusului în rețeaua națională.

Potrivit proiectului de ordin, poate beneficia de finanțare solicitantul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

– are domiciliul în România;

– este proprietar al imobilului-construcţie pe care se amplasează sistemul de panouri fotovoltaice, astfel cum rezultă din extrasul de carte funciară; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deservește construcția se amplasează pe teren, este proprietar/deține un drept de folosință și asupra imobilului-teren, astfel cum rezultă din extrasul de carte funciară;

–  are acordul tuturor proprietarilor cu privire la implementarea proiectului, în situația în care imobilul-construcție pe care se amplasează sistemul de panouri fotovoltaice este deținut în coproprietate, astfel cum rezultă din cererea de finanțare;

– imobilul nu trebuie să facă obiectul unui litigiu în curs de soluţionare la instanţele judecătoreşti, vreunei revendicări potrivit unei legi speciale sau dreptului comun, sau a unei proceduri de expropriere pentru cauză de utilitate publică;

– nu are obligaţii restante la bugetul de stat și la bugetul local, conform legislaţiei naţionale în vigoare, la data înscrierii;

–  solicitantul și coproprietarii pot depune o singură cerere de finanțare în cadrul programului pentru același imobil; în cazul în care există mai mulţi proprietari asupra imobilului pentru care se solicită finanţare, cererea de finanţare va fi depusă doar de către unul dintre aceştia și va fi semnată de toți coproprietarii.

Nu este eligibil solicitantul care deţine în proprietate un imobil format din teren cu una sau mai multe construcţii, dintre care unele părţi sunt comune, iar restul sunt proprietăţi individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă şi câte o carte funciară individuală pentru mai mult de două unităţi individuale, apartamente-locuinţe, aflate în proprietate exclusivă, care poate fi reprezentată de locuinţe şi spaţii cu altă destinaţie, după caz, potrivit documentului menționat. De asemenea, este eligibil proiectul care are ca scop producerea energiei electrice pentru consum propriu, surplusul de energie fiind preluat de rețeaua națională, folosind sisteme de panouri fotovoltaice în conformitate cu prevederile prezentului ghid, se precizează în Ghid.

Prin program se finanţează proiecte privind instalarea de sisteme de panouri fotovoltaice cu o putere instalată de minimum 3kWp.

Cheltuieli eligibile în cadrul programului sunt:

– Cheltuielile cu achiziţia sistemului de panouri fotovoltaice cu putere minimă instalată de 3kWp, având ca principale părți componente: panouri fotovoltaice;  invertor; materiale conexiuni; structura de montaj a sistemului de comunicație contor inteligent care măsoară cantitatea de energie produsă de sistemul de panouri fotovoltaice și care permite colectarea și transmiterea datelor relevante de la distanță, în format electronic; tablou electric curent continuu/curent alternativ.

–  Cheltuieli cu montajul și punerea în funcțiune a sistemului de panouri fotovoltaice, reprezentând maximum 15% din costurile echipamentelor și instalațiilor electrice.

–  TVA aferentă cheltuielilor eligibile. Sunt considerate eligibile numai cheltuielile efectuate după semnarea contractului de finanţare nerambursabilă.

Mai multe informații găsiți în Ghidul aflat în dezbatere publică AICI

sursa: InvestEnergy.ro

Comments

comments

Energie&Mediu

Studiu. Proiectul Unităților 3 și 4 de la Cernavodă ar crea… 8.000 de noi locuri de muncă

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Potenţiala participare a industriei nucleare româneşti la finalizarea proiectului Unităţilor 3 şi 4 Cernavodă cu bunuri și servicii  este evaluată la cca 1 – 1,6 miliarde Euro, ceea ce ar reprezenta între 25 și 40 % din valoarea totală a contractului de Inginerie, Procurare, Constructie și Punere în funcțiune (EPCC), potrivit unui studiu.

Forumul Atomic Roman („ROMATOM”) anunță finalizarea studiului privind Capabilitatea Industriei Nucleare Românești de a participa la Proiectul Unităților 3 și 4 de la CNE Cernavodă. Acesta a fost realizat in perioada aprilie-august 2018, pe un număr de 42 de societăți,  cu o cifra totală de afaceri de 2.73 miliarde lei (cca 590 milioane Euro) și un număr de aproximativ 11.000 angajați  (11 societăţi specializate în furnizarea de servicii de project management, inginerie, proiectare, cercetare, consultanţă; 21 societăţi specializate în fabricaţia de echipamente si componente, precum şi alte activităţi; 10 societăţi specializate în activități de construcţii-montaj, punere în functiune și alte activități aferente acestora).

În baza studiului, se estimează că industria locala poate asigura un număr maxim de 19.000 locuri de munca dedicate finalizării Proiectului : 11.000 existente la care se pot adăuga 8.000 locuri de muncă care se pot crea în condițiile primirii de comenzi.

Iată comunicatul ROMATOM:

Forumul Atomic Roman („ROMATOM”) anunta finalizarea studiului privind Capabilitatea Industriei Nucleare Romanesti de a participa la Proiectul Unitatilor 3 si 4 de la CNE Cernavoda, aflat la cea de-a treia editie.

Studiul a fost realizat in perioada aprilie-august 2018, pe un numar de 42 de societati,  cu o cifra totala de afaceri de 2.73 miliarde lei (cca 590 milioane Euro) si un numar de aproximativ 11.000 angajati:

  • 11 societăţi specializate în furnizarea de servicii de project management, inginerie, proiectare, cercetare, consultanţă;
  • 21 societăţi specializate în fabricaţia de echipamente si componente, precum şi alte activităţi;
  • 10 societăţi specializate în activități de construcţii-montaj, punere în functiune și alte activități aferente acestora.

In baza studiului, se estimeaza că potenţiala participare a industriei nucleare româneşti la finalizarea proiectului Unităţilor 3 şi 4 Cernavodă cu bunuri și servicii  este evaluată la cca 1 – 1,6 miliarde Euro, ceea ce ar reprezenta intre 25 si 40 % din valoarea totală a contractului de Inginerie, Procurare, Constructie si Punere in functiune (EPCC).

De asemenea, se estimeaza ca industria locala poate asigura un numar maxim de 19.000 locuri de munca dedicate finalizarii Proiectului Unitatilor 3 si 4 (11.000 existente la care se pot adauga 8.000 locuri de munca care se pot crea in conditiile primirii de comenzi).

Reamintim faptul ca in conformitate cu Strategia pentru continuarea proiectului Unitatilor 3 si 4 de la CNE Cernavoda aprobata de catre Guvernul Romaniei, se are in vedere promovarea industriei nucleare romanesti cu un volum indicativ de 30% dar nu mai putin de 20% din valoarea lucrărilor, procurărilor de echipamente, materiale și ingineriei.

Mentinerea si dezvoltarea unei industrii orizontale puternice, preocupare pe care o au si alte State Membre ale Uniunii Europene, reprezinta o garantie de securitate nationala si de reconectare a unei parti importante a industriei nationale la domeniul de vârf al producţiei de echipamente şi livrării de servicii destinate centralelor nuclearoelectrice, ceea ce va conduce la ridicarea şi consolidarea nivelului tehnic al industriei romanesti, contribuind totodata la creşterea competitivităţii pe pieţele externe.

ROMATOM considera ca realizarea Proiectului Unitatilor 3 si 4 va conduce la o revigorare a investiţiilor directe în firmele româneşti interesate să participe la finalizarea acestuia, pentru modernizarea şi/sau înnoirea echipamentelor de producţie, inclusiv angajarea şi formarea de noi specialişti în domeniul energeticii nucleare şi fabricaţiei de echipamente.

Studiul ROMATOM poate fi accesat pe site-ul asociatiei la adresa: http://romatom.org.ro/

 

 

 

                                                                                                      

Despre ROMATOM:

ROMATOM s-a constituit la data de 10 ianuarie 2001, când 14 companii, cu capital privat sau de stat, precum si doua asociatii non-guvernamentale, au decis constituirea Forumului Atomic Roman. In prezent, ROMATOM numara peste 30 de membri.

Asociatia are drept scop promovarea utilizarii in scopuri pasnice a energiei nucleare în Romania si susținerea programului nuclear national, precum si coordonarea tuturor activitatilor asumate prin aderarea si participarea Asociatiei la FORATOM – Forumul Atomic European. Totodata, ROMATOM militeaza pentru protectia si promovarea intereselor membrilor sai, reprezentand vocea industriei nucleare nationale, avand in vedere nivelul tehnologic si de know-how dobandite, in vederea fructificarii acestora in practica. http://romatom.org.ro/

Comments

comments

Continuă să citești

Energie&Mediu

CNE Cernavodă caută economiști. Vezi condițiile impuse pentru angajare

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Conducerea Nuclearelectrica SA scoate la concurs mai multe posturi. Printre ele regăsim și mai multe locuri de muncă vacante la CNE Cernavodă. Astfel, conducerea centralei nucleare de la Cernavodă are nevoie de doi economiști. Iată cerințele:

Denumirea postului – economist 221
• Economist (1 post)

Departament / Compartiment
Sucursala CNE Cernavoda / Serviciul Financiar / Biroul Decontari

Cerinte
• Studii – superioare, domeniul economic
• Experienta
• Minim 4 ani pe un post de economist in domeniul financiar-contabilitate
• Cerinte specifice:
• Cunostinte bune in domeniul legislatiei financiar-contabile, fiscale, achizitiilor publice,
• Cunostinte si experienta in domeniul Standardelor Internationale de Raportare Financiara – IFRS;
• Cunostinte de operare PC (MS Office, programe financiar contabile)
• Noţiuni generale privind inventarierea creantelor, datoriilor si produselor;
• Specializari / calificari profesionale: auditor financiar si/sau expert contabil si/sau consultant fiscal– constituie avantaj
• Alte cerinte:
• Integritate, etica, profesionalism, operativitate;
• Asumarea raspunderii, atitudine cooperanta, spirit de echipa, disponibiltate la efort suplimentar;
• Aptitudini de calcul, analiza, sinteza si de a lucra cu documente;
• Capacitate de gestionare a sarcinilor complexe si atingerea obiectivelor stabilite

• Responsabilitati
• Tine evidenta analitica si sintetica a conturilor de furnizori interni/externi (produse, servicii, investitii), inclusiv cei cu sucursala in Romania
• Intocmeste lunar note contabile , balante sintetice si analitice ale conturilor de care raspunde, precum si alte inregistrari in conformitate cu atributiunile de serviciu ,
• Verifica facturile pe baza clauzelor contractuale, comenzilor si a altor proceduri sau reguli si pregateste pachetul de plata ,
• Asigura efectuarea platilor conform prevederilor contractuale, cu respectarea procedurilor si a legislatiei in vigoare si raspunde de intocmirea corecta a documentelor de plata ,
• Colaboreaza cu furnizorii si bancile corespunzatoare si rezolva eventualele discrepante aparute in relatia cu furnizorii ,
• Urmareste retinerea si plata impozitelor pentru prestatiile nerezidentilor in conformitate cu legislatia in vigoare, intocmeste declaratiile lunare si cea anuala in acest scop ,
• Analizeaza lunar conturile de care raspunde si propune masuri pentru rezolvarea problemelor aparute ,
• Face parte din comisiile evaluare/analiza/atribuire contracte conform legii achizitiilor ,
• Pregateste rapoartele financiar-contabile si statistice periodic sau ori de cate ori sunt solicitate
• Intocmeste documentatia financiar contabila pentru deplasarile in strainatate, urmareste acordarea si justificarea/recuperarea avansurilor de trezorerie in valuta, precum si impozitarea sumelor conform legislatiei in vigoare,
• Pastreaza dosarele si documentatia intr-o maniera corecta si completa conform legislatiei in vigoare
• Alte responsabilitati si sarcini conform Fisei Postului.

Salarizare si alte beneficii
• Conform Contractului Colectiv de Munca al Societatii Nationale Nuclearelectrica SA

Alte informatii
• Activităţi desfasurate in sistem de lucru procedurat
• Conditii de lucru la nivelul standardelor
• Facilitati de dezvoltare profesionala

Data limita de transmitere a CV-urilor este 27.09.2018

Informatii suplimentare : telefon – 0241-801301
Candidatii ale caror CV-uri vor fi selectate pentru participare la concurs vor fi invitati la Serviciul Dezvoltare si Strategie Resurse Umane din cadrul CNE Cernavoda pentru completarea formularelor si depunerea documentelor necesare in vederea participarii la concurs sau, functie de optiunea acestora, li se va indica adresa de email la care vor putea sa transmita documentele solicitate. Data concursului va fi comunicata ulterior candidatilor care au dosarul de candidatura complet.

De asemenea, un alt post de economist scos la concurs de conducerea CNE Cernavodă are următoarele cerințe:

Denumirea postului – economist 213
• Economist (1 post)

Departament / Compartiment
Sucursala CNE Cernavoda / Serviciul Financiar / Biroul Decontari

Cerinte
• Studii – superioare, domeniul economic
• Experienta
• Minim 4 ani pe un post de economist in domeniul financiar-contabilitate
• Cerinte specifice:
– Cunoştinţe solide în domeniul legislaţiei financiar-contabile;
– Cunostinte de operare PC (MS Office, programe financiar contabile)
– Specializari / calificari profesionale: auditor financiar si/sau expert contabil si/sau consultant fiscal– constituie avantaj

• Alte cerinte:
– Integritate, etica, profesionalism, operativitate;
– Abilitati de planificare si organizare, flexibilitate, operativitate, orientare spre rezultate, atentie la detalii, rezistenta la stres in conditiile unui ritm alert de activitate;
– Abilitati de relationare interpersonala;
– Adaptabilitate la modul de lucru procedurat;
– Cunostinte privind modul de stabilire si acordare a drepturilor salariale, retinerea si virarea obligatiilor aferente acestora catre bugete.

• Responsabilitati
– Intocmeste statele de plata, in baza pontajelor si a celorlalte documente necesare transmise de Serviciul Resurse Umane
– Intocmeste documentele de plata pentru toate platile reprezentand drepturi salariale,
– Tine evidenta si efectueaza corect retinerile din salarii (catre bugete sau terti)
– Vireaza pe destinatii retinerile din salarii operate conform legislatiei in vigoare
– Tine evidenta si raspunde de conturile de salarii , asimilate salariilor si a celor privind contributiile catre bugetul de stat si a bugetului de asigurari sociale
– Intocmeste lunar notele contabile aferente si balantele analitice ale conturilor de care raspunde
– Raspunde de respectarea cu strictete a disciplinei financiar-contabile in domeniul salarizarii personalului.
– Elaboreaza fise si rapoarte financiar-contabile solicitate.
– Pastreaza dosarele si documentatia intr-o maniera corecta si completa conform legislatiei in vigoare.
– Gestioneaza si pastreaza arhiva de fisiere cu informatiile privind salariile.
– Alte responsabilitati conform Fisei Postului

Salarizare si alte beneficii
• Conform Contractului Colectiv de Munca al Societatii Nationale Nuclearelectrica SA

Alte informatii
• Activităţi desfasurate in sistem de lucru procedurat
• Conditii de lucru la nivelul standardelor
• Facilitati de dezvoltare profesionala

Data limita de transmitere a CV-urilor este 27.09.2018

Informatii suplimentare : telefon – 0241-801301
Candidatii ale caror CV-uri vor fi selectate pentru participare la concurs vor fi invitati la Serviciul Dezvoltare si Strategie Resurse Umane din cadrul CNE Cernavoda pentru completarea formularelor si depunerea documentelor necesare in vederea participarii la concurs sau, functie de optiunea acestora, li se va indica adresa de email la care vor putea sa transmita documentele solicitate. Data concursului va fi comunicata ulterior candidatilor care au dosarul de candidatura complet.

Comments

comments

Continuă să citești

Energie&Mediu

Șefii de la Nuclearelectrica își asigură scaunele pentru patru ani

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Conducerea Nuclearelectrica informează acționarii și investitorii, printr-un comunicat transmis către Bursa de Valori București, că în data de 12.09.2018 a primit o solicitare de completare a ordinii de zi a Adunării Generale a Acțioarilor, ședință stabilită pentru data de 29.09.2018 / 01.10.2018 din partea acționarului majoritar, Ministerul Energiei, după cum urmează:

Solicitare de introducere a 5 puncte suplimentare pe ordinea de zi a AGOA, dupa punctul 3 al ordinii de zi așa cum a fost publicată:

1.      Alegerea membrilor Consiliului de Administrație al SN Nuclearelectrica SA prin aplicarea metodei votului cumulativ.

2.      Stabilirea duratei mandatului administratorilor aleși prin aplicarea metodei votului cumulativ pentru o perioada de 4 (patru) ani.

3.      Stabilirea indemnizației fixe brute lunare a administratorilor aleși prin aplicarea metodei votului cumulativ.

4.      Aprobarea formei contractului de mandat ce va fi încheiat cu administratorii aleși prin aplicarea metodei votului cumulativ.

5.      Mandatarea reprezentantului acționarului majoritar, Statul Român prin Ministerul Energiei, pentru semnarea contractelor de mandat cu administratorii aleși prin aplicarea metodei votului cumulativ.

Proiectele de hotărâre aferente punctelor suplimentare introduce pe ordinea de zi a AGOA sunt menționate în solicitarea de completare atașată prezentului raport curent.

De asemenea, conducerea Nuclearelectrica mai aduce la cunoștința tuturor celor interesați și faptul că acționarii care doresc să facă propuneri pentru poziția de administrator SNN trebuie să respecte cerintele de identificare menționate în convocatorul AGA în secțiunea privind completarea ordinii de zi.

Pentru detalii, consultați documentul oficial al SNN:

SNN 20180912165429 Raport Curent AGA Completare 12092018

Administratorii în funcție până la data AGOA sunt înscriși de drept pe lista candidaților pentru alegerea în noul Consiliu de Administrație. Din actualul CA fac parte: Iulian-Robert Tudorache, Președinte; Mihai Daniel Aniței, Cristian Gențea, Elena Popescu, Cristian Dima, Dragoș Ionuț Bănescu, Mirel-Alexandru Marcu – membri.

La ședința din 28 septembrie, acționarii vor stabili indemnizația fixă lunară a noilor administratori și vor aproba forma contractului de mandat. Consiliul de Administratie al SN Nuclearelectrica a decis prelungirea duratei contractelor de mandat ale Directorului General, Directorilor Generali Adjuncți și Directorului Financiar  pentru o perioadă provizorie de 2 luni începând cu data de 05.09.2018. Cosmin Ghiţă a fost numit Director General al SNN, cu un mandat provizoriu, începând cu data de 2 septembrie 2017. Șefii SNN au fost numiti in functie pentru o perioadă provizorie de 4 luni prin decizia Consiliului de Administratie nr. 63/25.04.2018, prelungirea mandatului acestora urmând să intre în vigoare cu data de 05.09.2018, în conformitate cu prevederile legale aplicabile până la finalizarea procedurii de selecție a conducerii administrative și executive a SNN în baza prevederilor OUG nr. 109/2011, se precizează într-o informare recentă a companiei transmisă BVB.

Nuclearelectrica a raportat un profit net de 182.314 mii lei pentru primele 6 luni ale anului în curs, în creștere cu 15,93% față de perioada similara a anului trecut, potrivit Raportului aferent semestrului I al exercițiului financiar 2018. Rezultatul din exploatare (EBIT) a înregistrat o creștere cu 27,26% în primul semestru, iar EBITDA o majorare cu 10,47% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, în principal ca urmare a creșterii veniturilor din exploatare cu 13%, influențate de creșterea cu 11% a veniturilor din vânzarea energiei electrice.

Notă! În prezent, administratorii sunt aleși după metoda 4-2-4. Asta înseamnă că, prin vot, administratorii primesc mandate de patru luni – două luni – patru luni. Acum își asigură scaunele cu mandate de… 4 ani.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: