Connect with us

Societate

ANAF schimbă Declarația unică

Mihaela Tîrpan

Publicat

la

Prima acţiune a noii şefe ANAF, Mihaela Triculescu, este să semneze un proiect de ordin prin care se va modifica Declaraţia Unică. Declarația se depune electronic până la data de 15 martie 2019.

Prin formularul “Declarație unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice” au fost declarate de către persoanele fizice veniturile realizate în anul 2017, pe baza cărora organul fiscal a stabilit impozitul pe venit, contribuția de asigurări sociale și contribuția de asigurări sociale de sănătate
datorate pentru anul 2017.

Totodată, prin acest formular contribuabilii au declarat impozitul pe venitul estimat, precum și contribuțiile sociale datorate, potrivit legii, pentru anul 2018.
Întrucât începând cu anul 2018, stabilirea impozitului pe venit și a contribuțiilor sociale se realizează de către contribuabili, prin autoimpunere, este necesară modificarea formularului “Declarație unică privind impozitul pe venit și
contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice.

Prin prezentul proiect de ordin se propune aprobarea unui nou formular “Declarație unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice”, care va fi utilizat pentru declararea impozitului pe venit și a
contribuțiilor sociale datorate atât pentru veniturile realizate în anul 2018, cât și pentru veniturile estimate a se realiza în anul 2019.

Găsiţi în acest link noua Declaraţie unică

Modificările față de actualul formular sunt, în principal, următoarele:

– includerea rubricilor necesare stabilirii de către contribuabili a impozitului pe venit și a contribuțiilor sociale datorate pentru anul 2018;
– includerea unei secțiuni pentru declararea impozitului pe veniturile din jocuri de noroc ca urmare a participării la jocuri de noroc la distanță și festivaluri de poker, realizate în perioada 1 ianuarie – 22 martie 2018, inclusiv.
– modificarea secțiunii privind destinația unei sume din impozitul datorat pe venitul net/câștigul net anual impozabil, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult sau pentru acordarea de burse private, întrucât prin
Ordonanța de urgență a Guvernului nr.25/2018 a fost introdusă posibilitatea direcționării sumei reprezentând 3,5% din impozitul anual pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult care sunt furnizori de servicii sociale acreditați cu cel puțin un serviciu social licențiat, în condițiile legii;

– includerea unei secțiuni în vederea stabilirii venitului net anual impozabil și a impozitului datorat pentru anul 2018, în cazul veniturilor din activități independente și din drepturi de proprietate intelectuală, impuse în sistem real,
potrivit art.118 din Codul fiscal.

– includerea unei secțiuni care să sprijine contribuabilii la stabilirea sumei de plată.

Declarația se depune până la data de 15 martie 2019, prin mijloace electronice de transmitere la distanță, potrivit legii.

sursa: economica.net

Comments

comments

Societate

Grupul Damen CONCEDIAZĂ peste o mie de angajați. 870 sunt din România!

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Grupul Damen anunță restructurarea personalului și vor fi concediați 1050 de oameni la nivel internațional și în România vor fi dați afară 870 de angajați, în timp ce în Olanda vor fi concediați doar 173 de oameni.

”La ȋnceputul acestui an, Grupul Damen a prezentat un plan ambiţios de viitor pornind de la perspectiva navigaţiei ȋn condiţii de zero emisii de carbon dar şi a digitalizării şi standardizării platformelor de lucru. Ȋn acest scop, grupul a demarat deja investiţii specifice. Cu toate acestea, pretul scăzut al petrolului a determinat parţial, o ȋncetinire a activităţii ȋn segmentul offshore. Acest factor, coroborat cu consecinţele epidemiei COVID-19, conduce la necesitatea unor schimbări organizaţionale pe termen scurt, menite să asigure adaptarea companiei la noua realitate. Drept urmare, grupul va disponibiliza ȋn jur de 1.050 angajaţi din ȋntreaga lume. Modificările organizaţionale vizează, ȋn cea mai mare parte, divizia de Nave Medii. Ȋn România, se va proceda la disponibilizarea unui număr de 870 de angajaţi, ȋn vreme ce ȋn Olanda, cifra disponibilizărilor este de 173. Se estimează că numărul acestora va putea fi limitat prin intermediul proiectelor de mobilitate internă din cadrul filialelor noastre din grup. S-a solicitat avizul consiliilor de lucru relevante, concomitent cu consultarea sindicatelor din România și din Olanda. Nu excludem posibilitatea ca şi alte schimbări organizaţionale să se dovedească a fi necesare. Toate sunt măsuri dificile, cu impact atât asupra afacerii noastre de familie, cât şi asupra angajaţilor noştri. Cu toate acestea, schimbările sunt necesare pentru a putea menţine un climat sănătos ȋn companie şi a beneficia de bunele perspective ale proiectelor potenţiale pe termen lung din diverse sectoare ale pieţei construcţiilor şi reparaţiilor de nave.”, arată un comunicat al Grupului Damen.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Plata permiselor de acces în Rezervația Biosferei Delta Dunării se poate face și prin SMS

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Începând cu ziua de mâine, 6 august, plata permiselor de acces în rezervație se poate face și prin SMS. Această nouă facilitate vine în întâmpinarea publicului și completează celelalte opțiuni de plată, respectiv aplicația on-line de eliberare a permiselor, automatele de eliberare a permiselor amplasate la sediul instituției ARBDD din Tulcea, în localitățile Corbu, Vadu și Murighiol, precum și Centrele de Vizitare și Educație Ecologică din Sulina, Crișan și Chilia Veche.

Plata permiselor se va face prin SMS la numărul 7494 cu următoarele variante de text:
• pentru permise acces turist 1 zi – TUR1 urmat de Nume și Prenume (Ex: TUR1POPESCU ION)
• pentru permise acces turist 7 zile – TUR7 urmat de Nume și Prenume
• pentru permise acces turist 1 an – TURAN urmat de Nume și Prenume
• pentru permise acces auto 1 zi – AUTO1 urmat de Nr. înmatriculare autovehicul (Ex: AUTO1TL01ABC)
• pentru permise acces auto 1 an – AUTOAN urmat de Nr. înmatriculare autovehicul
• pentru permise acces ambarcațiune 7 zile – AMB7 urmat de date identificare ambarcațiune (tip barcă, nr. înmatriculare sau nume barcă) (Ex: AMB7Barcă laguna, AMB7002547, AMB7Marina)
• pentru permise acces ambarcațiune 1 an – AMBAN urmat de date identificare ambarcațiune (tip barcă, nr. înmatriculare sau nume barcă).

Se va primi, în cel mai scurt timp, un cod de confirmare, precum și detalii despre permisul solicitat. Pentru verificare este obligatoriu să aveți telefonul funcțional și să păstrați mesajul pentru control.
Tariful pentru SMS variază în funcție de costurile aplicate de operatorul de telefonie mobilă (Orange, Vodafone, DIGI, Telekom) și de cursul valutar BNR la data emiterii facturii telefonice către utilizator.

Costurile totale pentru permisele de acces sunt:
TUR1
1.05 Euro + TVA
6.04 lei* (TVA inclus)
Pentru acces în RBDD turist 1 zi

TUR7
3.15 Euro + TVA
18.14 lei* (TVA inclus)
Pentru acces în RBDD turist 1 săptămână

TURAN
6.30 Euro + TVA
36.26 lei* (TVA inclus)
Pentru acces în RBDD an

AUTO1
2.10 Euro + TVA
12.10 lei* (TVA inclus)
Pentru acces în RBDD 1 zi

AUTOAN
20.30 Euro + TVA
116,91 lei* (TVA inclus)
Pentru acces în RBDD an (disponibil in rețelele Vodafone si Orange)

AMB7
4.20 Euro + TVA
24.19 lei* (TVA inclus)
Pentru acces în RBDD 1 săptămână

AMBAN
20.30 Euro + TVA
116,91 lei* (TVA inclus)
Pentru acces în RBDD an (disponibil in rețelele Vodafone si Orange)
* Prețul în lei este calculat la un curs mediu de 4.84 lei/euro.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

63% rata de promovare a concursului de titularizare la nivelul județului Constanța

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Ministerul Educației și Cercetării a publicat pe site-ul titularizare.edu.ro rezultatele obținute de cadrele didactice care au susținut proba scrisă din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar – sesiunea 2020 (înainte de înregistrarea contestațiilor).

La nivelul județului Constanța:

  • 504 candidați din cei 801 care au susținut proba scrisă au obținut note peste 7 (șapte);
  • 6 candidați au obținut nota 10, iar 498 de candidați au obținut note între 7 și 9,99.

Contestațiile se depun la sediile inspectoratelor școlare județene sau se pot transmite prin mijloace electronice în zilele de 4 august, după afișarea rezultatelor, până la ora 21:00, respectiv 5 august, până la ora 12:00. Rezultatele finale se afișează la sediile inspectoratelor școlare județene și pe site-ul menționat anterior, în data de 11 august.

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidații trebuie să obțină la proba scrisă minimum nota 7 (șapte), iar pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), minimum nota 5 (cinci).

Repartizarea candidaților pe posturile didactice de predare vacante, publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă, se realizează în ședințe publice sau on-line, organizate de către inspectoratele școlare în intervalul 12 – 14 august.

Detalii suplimentare sunt disponibile în dosarul de presă atașat.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: