Connect with us

Administratie

Asistații social din Constanța, scoși de Primărie la lucrări de igienizare și întreținere

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Primăria Constanța ne informează prin intermediul unui comunicat de presă că angajații Serviciului Igiena Publică împreună cu persoanele asistate social și cele care prestează muncă în folosul comunităţii au acționat săptămâna aceasta în cartierul Tomis Nord, pe bulevardul Aurel Vlaicu, în zona centrală, în stațiunea Mamaia și zona Vârful cu Dor. Muncitorii au măturat, au strâns gunoiul și au spălat străzile. Sursa citată mai arată că, în același timp, echipele Serviciului Gestionare Spații Verzi au cosit iarba în cartierul Tomis Nord, în stațiunea Mamaia, a fost tuns cardul viu din mai multe cartiere, au fost întreținute spațiile verzi din sensurile giratorii și jardinierele în cartierul Inel II, bulevardul Aurel Vlaicu, bulevardul Tomis. După aceste acțiuni au fost măturate aleile, au fost strânse și transportate resturile vegetale și au fost golite coșurile de gunoi.

„Astfel de lucrări vor continua în perioada următoare și în alte zone din municipiul Constanța. Facem, din nou, apel la constănțeni să nu mai arunce gunoaie/resturi menajere la întâmplare. Persoanele surprinse că aruncă deșeuri pe spațiul public vor fi sancționate cu amenzi cuprinse între 400 și 800 de lei“, se mai arată în comunicatul Primăriei.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă
Apasă pentru a comenta

Trebuie să te autentifici pentru a scrie un comentariu Login

Lasă un răspuns

Administratie

Primăria a republicat regulamentul de transport în regim de taxi. Vezi ce spune Lică Neagu!

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Municipiului Constanța anunță că, în conformitate cu prevederile art. 7 al Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, se aduce la cunoștința publică proiectul de hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și executarea serviciului de transport în regim de taxi  în municipiul Constanța. Proiectul de hotărâre poate fi consultat: la sediul Primăriei Municipiului Constanța din strada Ștefan Mihăileanu nr. 10; Serviciul Management Drumuri și Transport Public; pe site-ul oficial la adresa www.primaria-constanta.ro, la secțiunea “De interes public – Transparență decizională pe Legea 52/2003”, începând cu data de 17.07.2019.

„În temeiul prevederilor art. 7, alin. (4) al Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, până la data de 15.08.2019 se pot trimite propuneri, sugestii sau opinii cu valoare de recomandare, privind proiectul de hotărâre supus dezbaterii publice. Propunerile, sugestiile sau opiniile pot fi trimise în scris:

– prin poștă, la sediul din Ștefan Mihăileanu nr. 10 – serviciul Management Drumuri și Transport Public

– prin email, la adresa alexandru.bica@primaria-constanta.ro.

Informații suplimentare pot fi obținute la numerele de telefon 0241/485890, 0241/488169, persoana de contact: Alexandru Bică. Materialele transmise vor purta mențiunea: „Recomandare la proiectul pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și executarea serviciului de transport în regim de taxi în municipiul Constanța”“, se arată într-un comunicat al Primăriei.

Numărul de autorizații, mult prea mic!

Potrivit regulamentului privind organizarea şi executarea serviciului de transport în regim de taxi în municipiul Constanța, la articolul 10 este prevăzut că „numărul maxim de autorizaţii taxi pentru executarea serviciului de transport persoane în regim de taxi în municipiul Constanța, pentru o perioadă de 5 ani, este de 4 la 1.000 de locuitori, stabilindu-se astfel un număr de 1262 de autorizații taxi. De asemenea, pentru transportul de bunuri în regim de taxi pe raza municipiul Constanța s-a stabilit numărul de 150 de autorizații. În plus, la articolul 11 se arată că în cazul disponibilizării unor autorizaţii taxi, sub numărul stabilit la art. 10 alin. (1) sau în cazul măririi numărului de autorizaţii taxi, se declanşează procedura de atribuire a acestora, procedură la care au prioritate transportatorii autorizaţi înscrişi în listele de așteptare.“

Cu toate că legea prevede ca numărul maxim de autorizaţii taxi să fie de 4 la 1.000 de locuitori, taximetriștii din Constanța spun că 1.262 de autorizații sunt mult prea puține pentru nevoile orașului.

„În prezent sunt 1.600 de autorizații de taxi, pentru că municipiul Constanța avea mai mulți locuitori potrivit recensământului din 2001. Nu vrem ca acest număr să scadă, pentru că orașul Constanța este unul turistic, iar în timpul verii numărul locuitorilor crește semnificativ. Cu 1.262 de taxiuri nu faci față pe timp de vară, mai ales în perioada Festivalului Neversea“, a spus, pentru Ordinea, președintele Camerei Taximetriştilor din Constanța, Lică Neagu.

Lică Neagu a afirmat că va organiza o dezbatere la Casa de Cultură cu toți taximetriștii din oraș, pentru a analiza acest regulament, discuție la care va fi invitat și primarul Decebal Făgădău. Neagu a mai spus că la dezbatere va fi discutat inclusiv comportamentul unor taximetriști din Constanța, criticat de unii cetățeni.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Primăria ne explică de ce mai avem încă țânțari!

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Constanța ne-a informat, prin intermediul unui comunicat, faptul că programul echipelor de dezinsecție a fost dat peste cap de ploile din ultimele zile, motiv pentru care, în timpul pe care l-a avut la dispoziție, societatea responsabilă de reducerea numărului de insecte care produc disconfort a suplimentat echipele pentru a acționa în toate spațiile verzi din municipiul Constanța.

„Lucrătorii stropesc astăzi spațiile verzi din Tomis I, II și III, Casa de Cultură, Icil și Trocadero. Mâine, echipele vor ajunge în Faleză Nord, Centru, Peninsulă și I.C. Brătianu, iar vineri se va acționa în stațiunea Mamaia, cartierele Tomis Plus, Palazu, Compozitori, Tomis Nord și parcul Tăbăcărie. Concomitent, platformele de gunoi sunt stropite împotriva insectelor și sunt igienizate. La acțiunea din această seară vor participa și reprezentanți ai asociațiilor de proprietari din zonele menționate, ai Direcției de Sănătate Publică și ai Primăriei Constanța, care și-au manifestat intenția de a participa la dezinsecție. Menționăm faptul că substanțele folosite de Primăria Municipiului Constanța sunt SolfacTrio Ec 200 și Deltatim plus, soluții avizate de Ministerul Sănătății și care au o sferă largă de acţiune destinată combaterii insectelor care produc disconfort (ţânţari, muşte, căpușe, gândaci, furnici, etc.). Pentru a combate insectele se folosesc 1,5 litri de soluție pentru 100 de litri apă. Atenționăm persoanele juridice și fizice din municipiu că au obligația să efectueze activităţile de dezinsecție și deratizare ale imobilelor, incintelor și gospodăriilor pe care le dețin, folosind numai substanțele aprobate de Ministerul Sănătății și prestatorii autorizați, concomitent cu acțiunile Primăriei precum și ori de câte ori este necesar – conform H.C.L.M. Constanța nr. 184/2013 art. 3, alin. 3“, notează Primăria.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Un consilier PNL șterge pe jos cu Primăria Constanța! Ținta principală: Direcția de dezvoltare și fonduri europene

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Pentru că până la alegerile locale a rămas mai puțin de un an, puterea și opoziția din Constanța au început, fiecare cum poate, să lucreze la sensibilizarea electoratului. Pe de o parte, administrația locală condusă de PSD anunță de o bucată de vreme tot felul de lucrări în oraș, ba la nivelul tramei stradale, ba la locurile de joacă. Spre exemplu, astăzi, Primăria i-a informat pe constănțeni că, prin SC Confort Urban SRL, continuă programul de reabilitare a zonei destinate circulației pietonilor din cartierele din oraș. Alde Făgădău și compania ne anunță că se intervine în cartierul Coiciu, pe strada Baba Novac, tronsonul cuprins între strada Frunzelor și strada Biruinței, unde se montează bordurile. Similar, în cartierul Tomis I, muncitorii lucrează pe strada Poporului, între bulevardul Tomis și strada Secerișului iar în cartierul Faleză Nord se reabilitează strada Patriei.

Făgădău, o dezamăgire pentru PNL

De partea cealaltă, opoziția, în cazul de față PNL se încălzește pentru campania de anul viitor de la alegerile locale, scoțând la iveală toate nerealizările administrației conduse de Făgădău. Printre cei care critică Primăria se numără consilierul local al PNL Adriana Arghirescu, care pus tunurile Direcția de dezvoltare și fonduri europene, pe care o acuză de incompetență.

„Avem nevoie de „regenerare urbană“ dar nu ne interesează proiecte majore pe care le putem implementa cu fonduri de la Uniunea Europeană. Avem taxe uriașe de parcare, stâlpișori în tot orașul și un număr de mașini în continuă creștere, dar NU avem parcări și nici premise pentru construirea acestora. V-ați întrebat, în ritmul acesta, cum va arăta Constanța peste 20 de ani“, se arată într-un mesaj postat pe Facebook de Adriana Arghirescu.

Ea spune că de când este consilier, orice proiect care a venit în dezbaterea Consiliului Local întotdeauna a votat „pentru“, deoarece orașul are nevoie de proiecte.

„Avem nevoie de proiecte majore, în toate domeniile. Un răspuns foarte dur este incompetența Direcţiei de dezvoltare şi fonduri europene, care trebuie să vină cu nişte explicaţii în ceea ce priveşte proiectele, în ce stadiu sunt. Conducerea Direcţiei ne trimite pe site-ul Primăriei să vedem acolo ce se întâmplă. Cumva, se lasă se înţeleagă faptul că Primăria e nedreptăţită, că nu i se alocă fonduri, dar regulile sunt aceleaşi şi pentru Constanţa, şi pentru Cluj şi pentru Iaşi…La fel ca în multe alte direcţii, nu suntem în stare să respectăm termene, facem proiecte pe genunchi şi nu mergem pe o discuţie aplicată. Toate proiectele Constanţei sunt îngheţate. Constanţa ar trebui să fie un oraş puternic. Mă aşteptam de la actualul primar (Decebal Făgădău), mai ales că e şi tânăr, să rupă gura târgului. De fapt, nu a putut să gestioneze nici măcar ce are. Vedem că  lucrurile se degradează în fiecare zi“, mai spune consilierul PNL.

Amintim că, într-un articol anterior, cotidianul Ordinea scotea în evidență faptul că administrația publică locală din acest va atrage doar 1,5 milioane de euro din fonduri europene.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: