Connect with us

Administratie

Bugetul de stat pentru 2019: Deficit, în scădere la 2,55% din PIB, restricţii noi pentru bugetari și sute de milioane pentru drumurile județene

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Bugetul de stat pentru anul acesta este construit pe un Produs Intern Brut de 1.022,5 miliarde de lei, reprezentând o creştere de 5,5% faţă de 2018, o inflaţie medie anuală de 2,8% şi un deficit bugetar estimat la la 2,55% din PIB (cash) şi 2,57% din PIB (ESA), potrivit datelor prezentate joi seara de Ministerul Finanţelor Publice.

Proiectul de buget este configurat pe un cadru economic cu o creștere economică de 5,5% prevăzută pentru anul 2019 și un ritm mediu anual de 5,2% pe întreg orizontul 2020-2022.

Ținta de deficit bugetar cash pe anul 2019 este estimată la 2,55% din PIB, iar deficitul ESA la 2,57% din PIB, anul 2019 fiind primul an în care începe ajustarea deficitului bugetar, respectiv o ajustare de 0,39 puncte procentuale in termeni ESA fața de anul 2018 , care va continua pe orizontul 2020-2022, urmând ca acesta să ajungă în anul 2022 la 1,8 % din PIB, respectiv o ajustare de 0,77 puncte procentuale față de anul 2019.

Veniturile bugetului general consolidat proiectate pentru 2019 sunt estimate la 341,4 miliarde de lei, respectiv 33,4% din PIB. Potrivit estimărilor autorităţilor, cele mai mari venituri sunt prevăzute la contribuţiile de asigurări sociale – 11,5%, TVA – 6,8 %, accize – 3%, impozit pe salarii şi pe venit – 2,3% din PIB.

Cheltuielile bugetului general consolidat pentru anul 2019 sunt estimate la 367,5 miliarde lei, ceea ce reprezintă 35,9% din PIB. Cele mai mari ponderi în PIB le au cheltuielile cu asistenţa socială – estimate la 109,8 miliarde lei, respectiv 10,7% din PIB (se menţin la aceeaşi pondere ca şi în anul 2018) şi cheltuielile de personal – în sumă de 102,5 miliarde lei (10% din PIB).

Cursul luat în calcul la scrierea bugetului este de 4,6701 lei pentru un euro.  Între altele, raportul bugetului nu conţine prevederi legate de Prima Casă. De asemenea, nu există o poziţie bugetară care să arate valorificarea taxei pe lăcomie. Totodată, este prevăzută o creştere a pensiilor de la 1 septembrie. Iar cheltuielile de personal din bugetul de stat cresc cu peste 21% faţă de 2018.

Restricţii la cheltuieli de personal. Nu se mai dau tichete

Munca suplimentară efectuată peste durata normală a timpului de lucru sau în zilele libere se va compensa numai cu timp liber, cu anumite excepţii în cazul personalului din domeniile apararii, sigurantei si ordinii publice sau personalului cu statut special, spuneraportul care însoţeşte legea bugetului.

În perioada 2019-2021, instituţiile şi autorităţile publice nu acordă personalului premii, cu anumite exceptii in cazul sportivilor si colectivelor tehnice, studenților, elevilor şi profesorilor;

În perioada 2019-2021 nu se acordă ajutoarele sau, după caz, indemnizațiile la ieșirea la pensie, retragere, încetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea în rezervă.

În perioada 2019-2021 instituțiile și autoritatile publice nu acordă personalului bilete de valoare, cu excepția tichetelor de creșă reglementate de Legea 165/2018.

Proiectul poate fi consultat AICI.

Cheltuielile destinate investiţiilor în 2019 sunt prevăzute la 4,62% din PIB

Cheltuielile destinate investiţiilor în 2019 însumează 47,19 miliarde lei, reprezentând aproximativ 4,62% în PIB, potrivit datelor publicate joi seara de Ministerul Finanţelor Publice.

“În perioada 2017 – 2022, cheltuielile de investiţii s-au situat în permanenţă peste nivelul deficitului bugetar şi, deşi se constată o adâncire a deficitului în anul 2018, acesta intră pe traiectoria de ajustare începând cu anul 2019”, se arată în Raportul privind situaţia macroeconomică pe anul 2019 şi proiecţia acesteia pe anii 2020 – 2022

“O prioritate majoră a Guvernului o reprezintă îmbunătăţirea procesului de evaluare, selecţie, prioritizare şi implementare a investiţiilor publice, pentru a spori absorbţia fondurilor europene, în vederea descongestionării spaţiului fiscal şi a susţinerii creşterii economice”, se spune în document.

Potrivit sursei citate, cheltuielile de investiţii cuprind cheltuielile aferente programelor cu finanţare din fonduri externe nerambursabile postaderare (FEN postaderare), cheltuieli de capital şi cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă.

“La capitolul ‘Investiţii’, alocarea bugetară prevede investiţii în infrastructură, sănătate, educaţie, agricultură, creşterea absorbţiei fondurilor europene, prin finanţarea unor proiecte prioritare care să conducă la realizarea unor rezultate concrete, înfiinţarea Fondului de Dezvoltare şi Investiţii, pentru finanţarea proiectelor de investiţii ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale în domenii prioritare principale şi secundare, cum sunt: sănătate, educaţie, apă – canalizare, reţea de energie electrică şi reţea de gaze, transport, drumuri, salubrizare, cultură, culte, sport şi locuinţe, dar şi pentru finanţarea proiectelor de investiţii ale universităţilor. Având în vedere că investiţiile constituie motorul creşterii economice şi al creării de locuri de muncă, construcţia bugetară a avut în vedere promovarea în continuare a unui mediu favorabil investiţiilor care stimulează creşterea. Pe întreg orizontul de referinţă, sumele alocate proiectelor de investiţii se majorează gradual, ajungând la aproximativ 3,9% din PIB în anul 2022 şi respectă regula de aur a finanţelor publice, respectiv nivelul investiţiilor este mai mare ca nivelul ţintei de deficit bugetar”, se mai menţionează în document.

Cheltuielile pentru investiţii, care includ cheltuielile de capital, precum şi pe cele aferente programelor de dezvoltare finanţate din surse interne şi externe, au fost de 34,2 miliarde lei, cu 27,9% mai mari faţă de anul 2017, potrivit execuţiei preliminate a anului 2018.

În 2017, cheltuielile pentru investiţii s-au ridicat la 26,8 miliarde lei, respectiv 3,1% din PIB.

Veniturile bugetului general centralizat al unităţilor administrativ-teritoriale, estimate la 76,67 miliarde de lei

Veniturile bugetului general centralizat al unităţilor administrativ-teritoriale pe anul 2019 se estimează la 76,67 miliarde de lei, reprezentând 7,5% din Produsul Intern Brut, iar în cadrul acestora veniturile totale ale bugetelor locale se estimează la 57,65 miliarde de lei, respectiv 5,6% din PIB, în timp ce veniturile celorlalte bugete de la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale reprezintă 1,9% din PIB, potrivit datelor publicate joi seara de Ministerul Finanţelor Publice.

În Raportul privind situaţia macroeconomică pe anul 2019 şi proiecţia acesteia pe anii 2020 – 2022 se menţionează că veniturile proprii ale bugetelor locale (formate din impozite, taxe, contribuţii, alte vărsăminte, alte venituri) sunt estimate la 11,92 miliarde de lei şi reprezintă 20,7% din totalul veniturilor bugetelor locale, în creştere cu 1,1 puncte procentuale faţă de nivelul estimat al anului 2018.

“În anul 2019, prin derogare de la prevederile art. 32 şi 33 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, impozitul pe venit estimat a fi încasat la bugetul de stat la nivelul fiecărei unităţi administrativ-teritoriale rămâne integral în judeţul pe raza căruia a fost încasat şi se repartizează pe unităţi administrativ-teritoriale potrivit Legii bugetului de stat. Regula se aplică şi pentru municipiul Bucureşti. Nivelul impozitului pe venit estimat a fi încasat în anul 2019 este de 22.219,9 milioane de lei”, se menţionează în document.

300 de milioane de lei vor fi alocate în 2019 pentru finanţarea drumurilor judeţene şi comunale.

“Repartizarea sumelor pe judeţe s-a făcut după criteriile propuse de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice astfel: 50% din sumă se repartizează în mod egal tuturor judeţelor, 15% din sumă direct proporţional cu lungimea drumurilor, 35% din sumă invers proporţional cu capacitatea financiară a judeţelor. Repartizarea sumelor pe unităţi administrativ-teritoriale se face în funcţie de lungimea şi starea tehnică a drumurilor, prin hotărâre, de către consiliul judeţean, după consultarea primarilor”, potrivit raportului.

Finanţarea învăţământului particular şi a celui confesional, acreditate, se va ridica la 178,6 milioane lei, repartizate pe judeţe potrivit propunerilor Ministerului Educaţiei Naţionale, în baza standardelor de cost.

De la bugetul de stat vor fi alocate subvenţii în sumă de 4,919 miliarde de lei, din care, în principal, pentru: finanţarea drepturilor acordate persoanelor cu handicap (94 milioane lei), acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei cu lemne, cărbuni, combustibili petrolieri (50 milioane lei), finanţarea investiţiilor derulate potrivit Programului Naţional de Dezvoltare Locală, aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului 28/2013 (2,5 miliarde de lei); susţinerea derulării proiectelor finanţate din fonduri nerambursabile (FEN) postaderare (709 milioane de lei) implementate la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale şi finanţarea investiţiilor în sănătate (714,5 milioane lei).

Bugetul general centralizat al unităţilor administrativ-teritoriale (BGCUAT), estimat pe anul 2019, este rezultat din cumularea veniturilor şi cheltuielilor bugetelor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, judeţelor şi municipiului Bucureşti, bugetelor instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii din bugetele locale sau integral din venituri proprii, bugetului împrumuturilor externe şi interne şi a bugetului fondurilor externe nerambursabile şi reflectă dimensiunea efortului financiar public al unităţilor administrativ-teritoriale pe anul 2019.

sursa: economica.net

Comments

comments

Administratie

Festivalul Berii, motiv de râcă între consilierii PNL și șeful CJC, Horia Țuțuianu

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

A fost iar râcă între aleșii județeni ai PSD și cei ai PNL. Mai exact, între președintele Consiliului Județean Constanța, Marius-Horia Țuțuianu, și consilierii județeni ai PNL. Totul a plecat de la proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli, a listei de investiții și a programului de evenimente culturale, pe anul 2019, pentru Centrul Cultural Județean Constanța „Teodor T. Burada“. Înainte de supunerea la vot a acestui proiect, consilierul județean al PNL George Niculescu a intervenit și a cerut explicații cu privire la două evenimente incluse în calendarul pe acest an, Festivalul Berii, ediția a III-a, programat în perioada 3 – 5 mai, și Sărbătoarea Tradițiilor și Meșteșugurilor, programată în luna septembrie. Consilierul liberal a cerut ca Festivalul Berii să fie anulat, iar în cazul Sărbătorii Tradițiilor și Meșteșugurilor să fie redus considerabil bugetul alocat. Dacă pentru Festivalul Berii, CJC a pregătit un buget de 400.000 de lei, pentru Sărbătoarea Tradițiilor și Meșteșugurilor bugetul este de 450.000 de lei.

„În bugetul de venituri și cheltuieli al Centrul Cultural Județean Constanța „Teodor T. Burada“ vedem la capitolul acțiuni cu caracter științific și social-cultural, rețineți științific și social-cultural, suma de 1.600.000 de lei. Mergând mai departe, la programul de evenimente, vedem un total de 20 de proiecte, care însumează această sumă de 1,6 milioane de lei, din care avem două evenimente Festivalul Berii și Sărbătoarea Tradițiilor și Meșteșugurilor, care, însumat, au buget de peste 800.000 de lei. Putem să observăm că 18 proiecte științifice, sociale și culturale, le facem cu 750.000 de lei, iar două proiecte științifice, culturale și sociale, le realizăm cu 850.000 de lei. Revenind la Festivalul berii, aici nu avem nimic științific și cultural, poate doar social este. De aceea cer anularea acestuia, iar în cazul Sărbătorii Tradițiilor și Meșteșugurilor bugetul nu trebuie să fie mai mare de 100.000 de lei. Nu trebuie să aruncăm aceste sume mari de bani pe un festival al berii care nu are nimic în comun cu obiectul de activitate al Centrului Cultural. În plus, perioada de desfășurare a acestuia, 3 -­ 5 mai, pică în mijlocul campaniei electorale pentru alegerile europarlamentare. Acest festival al berii nu are de ce să fie organizat de CJC în timpul campaniei electorale. Din banii economisiți de la cele două evenimente, 750.000 de lei, putem suplimenta, spre exemplu, bugetul Spitalului Județean sau finanțarea Regiei Autonome Județene de Drumuri și Poduri Constanța pentru asfaltarea mai multor drumuri“, a spus Niculescu.

Replica din partea președintelui CJC, Marius-Horia Țuțuianu, nu a întârziat. Acesta a declarat că a asigurat bugetele tuturor instituțiilor din subordine pentru tot ceea ce s-a cerut. Țuțuianu a mai punctat că festivalul berii s-a ținut în fiecare an, în aceeași perioadă și în același loc.

„Faptul că acest festival coincide cu campania electorală nu e vina noastră. În altă ordine de idei, nu toți constănțenii au bani de Neversea, de whishy și de votcă prin cluburi. Cei mai mulți din Constanța nu sunt oameni avuți și poate, din când în când, mai au nevoie de o muzică populară gratuită și de un mic și o bere la 10 lei și nu la 100 de lei votca și băutura energizantă“, le-a transmis Țuțuianu liberalilor.

În schimb, consilierul județean Marian Crușoveanu a punctat că în județul Constanța sunt 70 de primării care au ansambluri folclorice și care ar putea fi invitate, iar astfel, nu ar mai trebui cheltuiți sute de mii de lei pe invitați plătiți cu mulți bani. În discuția celor două părți, a intervenit și directorul Centrului Cultural, Doina Voivozeanu, care a explicat faptul că Festivalul este un eveniment cultural.

„Partea Centrului Teodor Burada se referă strict la spectacol. Un spectacol fără un cap de afiș sau o persoană cunoscută nu are niciun farmec. Noi folosim toate formațiile de amatori din județ și avem evenimente dedicate lor. Nu putem să facem toate spectacolele cu formațiile din județ. Toate centrele culturale din țară fac la fel“, a spus Voivozeanu.

În final, proiectul a trecut în forma propusă de conducerea CJC, cu 20 de voturi „pentru“ și 16 „împotrivă“ (toate de la PNL), cu mențiunea că propunerile liberalilor (de anulare a Festivalului Berii și reducerea bugetului Sărbătorii Tradițiilor și Meșteșugurilor de la 450.000 la 100.000 de lei). Cu alte cuvinte, atât Festivalul Berii, cât și Sărbătoarea Tradițiilor și Meșteșugurilor vor fi organizate în acest an.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Consilierii locali din Constanța, în ședință. Cazinoul, din nou în centrul atenției!

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Primarul municipiului Constanța, Decebal Făgădău, a convocat joi, 25 aprilie, în ședință ordinară, Consiliul Local Municipal, pentru a dezbate și supune aprobării 55 de proiecte de hotărâre. Ședința CLM Constanţa a fost convocată în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, și va avea loc, de la ora 11.00, în sala „Sergiu Celibidache” a Colegiului Național de Arte „Regina Maria” Constanța. Printre proiectele care vor fi în atenția aleșilor se numără și cel privind modificarea HCL nr. 277/2014 privind predarea către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice prin Compania Națională de Investiții „CNI” S.A. a imobilului – teren și construcție „Cazino Constanța” în vederea consolidării și restaurării acestuia.

Iată convocatorul ședinței CLM Constanța din 25 aprilie:

  1. Aprobarea procesului verbal al ședinței ordinare a Consiliului local al municipiului Constanța din data de 28.03.2019;
  2. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului local pe anul 2019;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al RAEDPP Constanța pe anul 2019;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al SC Ecosal SRL Constanța pe anul 2019;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al RATC Constanța pe anul 2019;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al RADET Constanța pe anul 2019;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind stabilirea impozitelor și taxelor locale la nivelul municipiului Constanța în anul 2020;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind modificarea HCL nr. 385/2018 pentru aprobarea numărului și cuantumului burselor aferente semestrului I al anului școlar 2018-2019 pentru elevii din învățământul preuniversitar de stat;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre pentru aprobarea numărului și cuantumului burselor aferente semestrului II al anului școlar 2018-2019 pentru elevii din învățământul preuniversitar de stat;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea aderării Direcției generale de asistență socială la Rețeaua Socială Europeană – European Social Network (ESN);

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Acordului de parteneriat pentru organizarea evenimentului „Sărbătoarea zilei limbii tătare”;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind modificarea HCL nr. 277/2014 privind predarea către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice prin Compania Națională de Investiții „CNI” S.A. a imobilului – teren și construcție „Cazino Constanța” în vederea consolidării și restaurării acestuia;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de avizare a lucrărilor de intervenție și a principalilor indicatori tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Reabilitare Școala Gimnazială nr. 7, Remus Opreanu, Constanța”;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de avizare a lucrărilor de intervenție și a principalilor indicatori tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Creșterea eficienței energetice a imobilului Școala Gimnazială nr. 23, Constantin Brâncoveanu, Constanța”;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „Reabilitare Școala Gimnazială nr. 43, Ferdinand, Constanța” – faza DALI;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea HCL nr. 267/2018 de aprobare a participării în cadrul proiectului, de aprobare a indicatorilor tehnico-economici, a cheltuielilor legate de proiect, precum și de aprobare a Acordului de parteneriat și a Protocolului de asociere privind realizarea în comun a unei achiziții publice ocazionale pentru proiectul „Achiziție de mijloace de transport public – autobuze electrice cu lungimea de 12 m”;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea HCL nr. 49/2019 privind stabilirea nivelului chiriilor și subvenționarea acestora, ca urmare a repartizării locuințelor sociale în baza Legii nr. 114/1996, situate pe raza municipiului Constanța;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea HCL nr. 48/2019 privind stabilirea nivelului chiriilor și subvenționarea acestora, ca urmare a repartizării locuințelor sociale destinate chiriașilor evacuați sau care urmează a fi evacuați din locuințele retrocedate foștilor proprietari în baza OUG nr. 74/2007, situate pe raza municipiului Constanța;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind repartizarea unor spații de locuit construite de ANL în regim de închiriere din recuperări;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind repartizarea unor spații de locuit din fondul locativ de stat în regim de închiriere din recuperări;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice, faza de documentație de avizare a lucrărilor de intervenție aferente obiectivului de investiții „Lucrări de intervenții și modernizare bd. Mamaia, pe sectorul cuprins între str. I.G. Duca și str. Mircea cel Bătrân, municipiul Constanța;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului urbanistic de detaliu – construire imobil hotel-apartament, Stațiunea Mamaia, zona Pinguin, investitor SC Real Estate Investment SRL;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului urbanistic de detaliu – construire imobil locuire colectivă, str. Lucian Blaga nr. 15, investitor SC VDT Construct Impex SRL;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind completarea şi actualizarea inventarului bunurilor care aparţin domeniului privat al municipiului Constanța;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre pentru completarea și actualizarea HCL nr. 451/2017 privind aprobarea inventarului bunurilor care aparţin domeniului public al municipiului Constanța;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind radierea unor imobile din inventarul bunurilor care aparțin domeniului privat al municipiului Constanța;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre pentru modificarea HCL nr. 141/2014 privind darea în administrarea Serviciului de Ambulanță Județean Constanța a imobilului situat in str. Bravilor nr. 1;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre pentru modificarea HCL nr. 118/2019 privind trecerea unor imobile situate în municipiul Constanța din domeniul privat în domeniul public al municipiului Constanța;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre pentru modificarea HCL nr. 63/2013 privind aprobarea Contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat din municipiul Constanţa;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre pentru modificarea HCL nr. 500/2001 privind trecerea în administrarea RAEDPP Constanța a terenului în suprafață de 45,07 mp situat în Constanța zona Tomis III, în apropierea PT nr. 117 și PT nr. 171;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre pentru modificarea HCL nr. 116/2005 privind modificarea HCL nr. 220/2002 privind modificarea HCL nr. 493/2001 și aprobarea PUD – „Extindere și supraetajare spațiu comercial existent” pe terenul situat în Constanța, zona Piața Tomis III;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind retragerea dreptului de folosință gratuită acordat Arhiepiscopei Tomisului asupra terenului în suprafață de 1870 mp situat în municipiul Constanța, str. Lt. Petre Mănoiu colț cu str. Munții Tatra;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre pentru modificarea HCL nr. 414/2001 privind atribuirea în folosință gratuită, pe perioada existenței construcției, Arhiepiscopiei Tomisului a terenului în suprafata de 1500,00 mp situat în Constanta, zona Tomis III, aleea Voinicului în vederea edificării unui lăcaș de cult;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind transmiterea dreptului de folosință gratuită, pe perioada existenței construcției, asupra terenului în suprafață de 300 mp situat în municipiul Constanța – bd. Mamaia intersecție cu bd. Aurel Vlaicu, Arhiepiscopiei Tomisului, în vederea construirii Capelei „Buna vestire” și „Sfânta Cuvioasă Maria Egipteanca”;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind atribuirea în folosință gratuită a terenului în suprafață de 2136 mp situat în municipiul Constanţa – str. Dionisie cel Mic nr. 50A, Arhiepiscopiei Tomisului;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind preluarea în administrarea Consiliului local al municipiului Constanța din administrarea RADET Constanța a imobilului situat în str. Nicolae Bălcescu nr. 14;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea propunerii de schimbare a destinației a unor imobile situate în municipiul Constanța, str. Industrială nr. 7;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind solicitarea către Guvernul României de emitere a unei hotărâri pentru transmiterea imobilului situat în municipiul Constanța str. Primăverii nr. 2, din domeniul public al statului și administrarea Ministerului Tineretului și Sportului, în domeniul public al municipiului Constanța și administrarea Consiliului local al municipiului Constanța;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind dezmembrarea unui imobil aflat în domeniul public al municipiul Constanța, str. Industrială nr. 7, în vederea înscrierii în Cartea funciară;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre pentru modificarea HCL nr. 335/2011 privind transmiterea unor imobile aparținând domeniului public al municipiului Constanța din administrarea RAEDPP Constanța în administrarea unităților de învătământ preuniversitar de stat;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea raportului de evaluare nr. 71873/05.04.2019 ce stabilește prețul de vânzare al bunului imobil proprietate privată a municipiului Constanța, situat în str. Valului nr. 5B, în suprafață de 29 mp, în vederea vânzării directe către Nistorescu Iulian Ion;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea oportunități vânzării directe a terenului situat în municipiul Constanța, intersecția bd. Tomis cu str. Suceava, aferent activului „stație de alimentare cu combustibili auto”, în suprafață de 1700 mp, către SC Omv Petrom Marketing SRL;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea oportunității vânzării directe a terenului situat în municipiul Constanța, str. Soveja nr. 44, aferent activului „stație de alimentare cu combustibili auto”, în suprafață de 2288 mp, către SC Omv Petrom Marketing SRL;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea oportunității vânzării directe a terenului situat în municipiul Constanța, bd. Aurel Vlaicu intersecție cu str. Cumpenei, aferent activului „stație de alimentare cu combustibili auto”, în suprafață de 4716 mp, către SC Omv Petrom Marketing SRL;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea oportunității vânzării directe a terenului situat în municipiul Constanța, bd. I.C. Brătianu nr. 50 C, aferent activului „stație de alimentare cu combustibili auto”, în suprafață de 1745 mp, către SC Mol Romania Petroleum Products SRL;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea oportunității vânzării directe a terenului situat în municipiul Constanța, str. Bogdan Vasile nr. 121, în suprafață de 41 mp, către Constantin Ioan;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind revocarea HCL nr. 115/2019 privind aprobarea oportunității vânzării directe a terenului situat în municipiul Constanța, bd. Tomis nr. 1, în suprafață de 384 mp, către SC Doris Trading SRL;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea oportunității vânzării directe a terenului situat în municipiul Constanța, bd. Tomis nr. 1, în suprafață de 384 mp, către SC Doris Trading SRL;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea oportunității vânzării directe a terenului situat în municipiul Constanța, str. Pescarilor nr. 69B, în suprafață de 1718 mp, către SC Solid House SRL;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind închirierea prin licitație publică a cuvetei Lacului Siutghiol și a luciului de apă aferent pentru desfășurarea de activități de agrement, divertisment, culturale și sportive;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind modificarea anexei nr. 1 și anexei nr. 2 la HCL nr. 201/2016 privind constituirea Comisiilor permanente de specialitate ale Consiliului local al municipiului Constanţa;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind completarea anexei nr. 1 la HCL nr. 313/2018 cu un administrator provizoriu în Consiliul de administrație al SC Ecosal SRL Constanța;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind completarea anexei nr. 1 la HCL nr. 37/2019 cu un administrator provizoriu în Consiliul de administrație al RAEDPP Constanța;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind alegerea președintelui de ședință;

iniţiator: primar Decebal Făgădău

  1. Proiect de hotărâre privind acordarea titlului de „Cetățean de onoare al municipiului Constanța” domnului Mereuță Alexandru.

iniţiator: consilier local George-Andrei Popescu

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Șeful CJC îl amenință pe directorul Spitalului Județean Constanța!

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Neregulile găsite de ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea, la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă “Sf. Apostol Andrei” din Constanţa, care a efectuat un control inopinat, în noaptea de duminică spre luni, 7 spre 8 aprilie, împreună cu președintele Consiliului Județean Constanța (CJC), Marius-Horia Țuțuianu, nu avea cum să rămână fără urmări. După ce s-a cerut demiterea asistentei şefe de la Secţia de neurologie şi a celei de la Unitatea de Primiri Urgenţe, se pare că și scaunul managerului spitalului, dr. Cătălin Grasa, se clatină serios. Șeful CJC a declarat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, că și-a cam pierdut răbdarea în ceea ce-l privește pe Grasa, căruia îi reproșează că managementul său nu este tocmai unul performant. În plus, Țuțuianu a spus că, dacă nu va respecta termenele asumate pe anumite proiecte, cum ar fi, printre altele, redeschiderea Centrului de îngrijiri paliative „Casa Soarelui“ sau inaugurarea Centrului de sănătate multifuncțional Năvodari, Grasa ar putea să-și piardă postul de manager.

„Mai am puțină răbdare cu managerul Spitalului Clinic de Urgență Constanța, Cătălin Grasa. O spun public: dacă nu își va respecta termenele pe care le-am stabilit de comun acord nu cred că vom putea continua colaborarea. Doar să fie involuntar de el inaugurările obiectivelor fixate, în ceea ce privesc avizele ș.a.m.d. Dar dacă observ că lucrurile nu se vor mișca așa cum trebuie, ce ține de managementul spitalului, o mai spun o dată, colaborarea va înceta. La spitalul județean sunt mulțumit în general, pentru că nu e ușor să conduci o unitate de anvergura Spitalului Clinic de Urgență Constanța, mai ales cu probleme vechi, de 20 – 30 de ani. De aceea așteptăm un răspuns cu spitalul regional. Domnul Grasa este un doctor foarte bun, dar în ceea ce privește managementul ori mai are foarte multe de învățat ori nu vrea. De aceea, îi solicit public să facă toate demersurile ca lucrurile să se desfășoare cum trebuie în spitalul județean. Dacă este nevoie, să stea mai mult în spital, dacă este nevoie meargă noaptea, să o facă, dacă trebuie să stea sâmbăta și duminica în spital, să stea sâmbăta și duminica“, a spus Țuțuianu.

Întrebat ce îl nemulțumește concret, șeful CJC a spus că este vorba de managementul, în general.

„Nu pot să spun că este un management prost, dar nu pot spune că este unul bun. Poate sunt eu mai pretențios, mai pragmatic și mai rău câte o dată, dar nu cred că este un lucru absurd să ceri performanță la managerii din subordine“, a punctat Horia Țuțuianu.

Președintele CJC a mai spus 2019 este anul investiției în sănătate și drumuri, dar în special în sănătate.

„În afara secției de neurologie cu care vom intra cât de curând în reparații, mai avem inclusă în lista de investiții, printre altele, și achiziția a 14 incubatoare pentru nou-născuți“, a conchis șeful CJC.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: