Connect with us

Societate

Ce ne facem cu cadeții? Fără un stagiu obligatoriu, vor fi probleme mari!

Published

on

Resursa umană este cea mai importantă resursă a industriei maritime, iar asigurarea calificarii personalului navigant reprezintă garanția operării în siguranță a navelor. România se situează pe primul loc în Uniunea Europeană ca furnizor de personal calificat pentru flota maritimă mondială, cu peste 30.000 de navigatori. În ceea ce privește ofițerii maritimi, aceștia reprezintă 3% din totalul ofițerilor din această flotă, situând România între primele 10 țări la nivel mondial. Cu ocazia World Maritime Day, a avut loc A II-a Întâlnire a Ambasadorilor Maritimi cu Secretarul General al International Maritime Organization, la Londra. Ambasadorii Maritimi prezenți au semnalat că rata de înlocuire a ofițerilor este afectată de interesul scăzut al armatorilor să sponsorizeze stadiul de cadeție de 12 luni a viitorilor ofițeri, stagiu obligatoriu conform STCW. Conform raportului recent al BIMCO/ICS Manpower se estimează la nivel global un deficit curent de aproximativ 16.500 de ofițeri (2,1%), iar deficitul prognozat pentru anul 2025 va crește la 147.000 în cazul în care industria maritimă nu reacționează. ”Având în vedere dimensiunea fenomenului, personal am adoptat poziția că sponsorizarea de către companii a stagiului de cadeție nu mai este o simplă opțiune, ci un deziderat al întregii industrii maritime și al IMO în calitatea sa de organism de reglementare, pe termen mediu și lung fiind cea mai ieftină și eficientă strategie atât pentru armatori cât și pentru ceilalți actori din industria maritimă. Propunerea pe care am susținut-o pentru echilibrarea cererii de ofițeri de marină a fost aceea ca IMO să introducă pentru armatori obligativitatea de a angajare în echipajul de siguranță al navei, pe lângă ofițerii de cart, și a câte unui cadet pe compartiment. Această măsură ar avea ca efect creșterea gradului de absorbție a tinerilor ofițeri maritimi cu efecte benefice directe și pentru cadeții români, menținând România între primii furnizori de ofițeri din flota mondială. Ca urmare a evaluării pozitive de către participanți a acestei propuneri, am înaintat către Secretarul General IMO o scrisoare oficială, în vederea supunerii ei spre consultare comitetelor IMO, autorităților naționale și armatorilor.”, a precizat dr.ing. Ovidiu Cupșa, ambasador maritim IMO. International Maritime Organisation este organismul specializat al Organizaţiei Naţiunilor Unite, care coordonează, reglementează şi standardizează activitatea maritimă la nivel mondial. IMO s-a înfiinţat în 1948 şi include 171 de state membre şi 3 state cu statut de membru asociat. România este stat membru al IMO din 20 martie 1965.

 

 

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!