Connect with us

Societate

DSVSA Constanța: Lebedele găsite moarte în Portul Constanța aveau gripă aviară

Maria Ionescu

Publicat

la

Două cazuri de gripă aviară au fost descoperite în municipiul Constanța, la două lebede care au murit în mare, în Dana 30 a Portului Constanța. Verdictul a fost dat de către reprezentanții DSVSA Constanța, după ce probele recoltate au fost testate în laborator.
Precizăm că,  în dimineața zilei de 7 ianuarie a.c., în Portul Constanța au fost descoperite mai multe lebede în stare letargică. Două dintre ele muriseră deja. Persoana care a observat acest lucru a anunțat comisarii Gărzii de Mediu Constanța. Aceștia, împreună cu reprezentanți ai ABADL au demarat cercetările în Dana 30 a portului.
Potrivit Gărzii de Mediu, la verificările efectuate nu au fost identificate urme de produs petrolier pe luciul apei și nici mirosuri specifice de substanțe chimice. În vederea stabilirii calității apei de mare, s-au prelevat probe de către laboratorul ABADL. De asemenea, pentru stabilirea cauzei mortalității, a fost contactată Direcția Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Constanța.
DSVSA Constanța a stabilit că acestea au murit ca urmare a gripei aviare. Pe pagina oficială a instituției fost postat următorul comunicat de presă:
”Urmare a confirmării, în 11.01.2021, a două cazuri de INFLUENȚĂ AVIARĂ (GRIPA AVIARĂ) de tipul H5 la 13 LEBEDE DE IARNĂ prelevate din Șantierul Naval Constanța, Dana 30 a Portului Constanța din localitatea CONSTANȚA, județul CONSTANȚA, au fost notificate toate structurile implicate și se  vor aplica măsurile impuse prin Manualul Procedural în conformitate cu prevederile DIRECTIVEI 2005/94/CE A CONSILIULUI privind măsurile comunitare de combatere a influenței aviare, transpusă în legislația națională prin Ordinul Președintelui A.N.S.V.S.A. nr. 54/2007 și Decizia 2005/734/CE, Decizia 2006/563/CE transpusă în legislația națională prin Ordinul Președintelui A.N.S.V.S.A. nr. 37/2007.

Măsuri aplicate în zona afectată  sunt:

– Recensământul și identificarea tuturor exploataţiilor din zonă ce deţin păsări domestice și sălbatice;

– Toate păsările sunt plasate și ținute în clădiri închise pentru a impiedica venirea în contact a păsărilor domestice  cu cele sălbatice ;

– Prevenirea oricărui contact direct și indirect între păsările sălbatice vii, în special cele de apă, și păsările de curte și alte păsări, în special rațele și găștele;

– Interzicerea accesului la luciu de apă a rațelor și găștelor domestice pentru prevenirea oricărui contact direct și indirect cu păsările sălbatice vii;

– Separarea rațelor și găștelor domestice de alte păsări de curte;

– La intrare și ieșirea din explotații se vor respecta condițiile de biosecuritate (limitarea accesului în curtea păsărilor la o singură pesoană și asigurarea mijloacelor de protecţie pentru interzicerea accesului şi contactului cu păsările sălbatice);

– Interzicerea adăpării păsărilor de curte cu apa de suprafată, provenită din lacuri, balți;

– Informarea de către propietari a oricăror semne de boală sau mortalitate;

– În cazul identificării păsărilor moarte, sălbatice sau domestice, se va contacta in regim de urgență medicul veterinar de liberă practică sau DSVSA CONSTANȚA pentru dirijarea acestora la LSVSA din DSVSA CONSTANȚA in vederea efectuarii examenului de laborator;

-Dezinfecția echipamentelor și vehiculelor uitilizate pentru transportul păsărilor sau altor materii posibile purtătoare de virus;

– INTERZICEREA (restricții) de mișcare din/sau în afara exploatațiilor fără aprobarea autorității   competente, respectiv DSVSA CONSTANȚA;

–  Proprietarii țin evidența persoanelor care intră și ies din exploatație;

– Interdicția de evacuare sau de răspândire a așternutului, gunoiului de grajd și dejecțiilor în afara exploatațiilor;

– Interzicerea circulației sau a transportului a păsărilor, ouălelor, cărnii și cadavrelor păsărilor;

– Vehiculele și echipamentele utilizate pentru transportul păsărilor, cadavrelor, hranei, gunoiului și a apelor uzuale sunt curatate și dezinfectate dupa contaminare;

– Interzicerea ieșirii și intrării de păsări din exploatație fără aprobarea autoritații locale;

–   Expedierea din zona de control a cărnii proaspete, a cărnii tocate, a cărnii separate mecanic, a preparatelor şi a produselor din carne provenite de la păsări domestice originare din zonele de control şi de la vânat sălbatic cu pene din zona respectivă;

– Interzicerea târgurilor, piețelor si expozițiilor.

– Intensificarea supravegherii oficiale a populaţiilor de păsări sălbatice, în special a păsărilor de apă, şi monitorizarea suplimentară a păsărilor moarte sau bolnave, dacă este necesar cu cooperarea vânătorilor şi a ornitologilor, şi raportarea descoperirilor de păsări moarte autorităţilor competente, precum şi îndepărtarea, la cât mai mare distanţă, a carcaselor de păsări moarte, de către un personal instruit în prealabil în legătură cu măsurile de autoprotecţie împotriva infectării cu virus şi de prevenire a răspândirii virusului la animalele susceptibile.”

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă
Apasă pentru a comenta

Trebuie să te autentifici pentru a scrie un comentariu Login

Lasă un răspuns

Societate

Spitalul Județean Constanța angajează economist. Ce condiții trebuie îndeplinite

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei” din Constanţa organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcției contractuale, vacante, de economist II.

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale:

  • a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
  • b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
  • c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  • d) are capacitate deplină de exercițiu;
  • e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  • f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
  • g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

Condițiile specifice necesare în vederea participării la concurs și a ocupării funcției contractuale sunt:

  • certificat absolvire inspector resurse umane;
  • curs/atestat ECDL;
  • vechimea în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – peste 2 ani.

Concursul se va desfășura conform următorului calendar:

  • 22 februarie 2021, ora 10.00: proba scrisă;
  • 26 februarie 2021, ora 10.00: proba interviu.

Dosarele de înscriere se depun la sediul instituției în termen de 10 zile de la publicarea anunțului. Conform art. 6 al Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar de concurs care va conține următoarele documente:

  1. cererea de înscriere la concurs adresată conducătorului autorității sau instituției publice organizatoare;
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
  3. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
  4. carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
  5. cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează;
  6. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
  7. curriculum vitae.

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății.

În cazul în care candidatul depune o declarație pe proprie răspundere că nu are antecedente penale, în cazul în care este declarat admis la selecția dosarelor, acesta are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.

Copia actului de identitate, copiile documentelor de studii și carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se obțin la sediul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei” din  Constanţa, bd. Tomis, nr. 145, telefon 0241/503.460.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Mâine puteți face observații astronomice la Planetariul Constanța

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Pe pagina de Facebook a Planetariului Constanța a fost postat un anunț potrivit căruia, în condiții de cer senin, se fac observații la Lună și la planeta Marte în ziua de 23 ianuarie, între orele 19.00 – 21.00.

Acestea au putut fi observate și aseară, tot în intervalul orar 19.00 -21.00.

Anul acesta, constănțenii au mai fost invitați la Planetariu pentru observații astronomice, însă au fost straturi de nori care nu au permis observarea cerului în condiții bune.
Potrivit conducerii Planetariului, printre straturile de nori, s-au creat din când în când breșe și astfel satelitul nostru natural, Luna, a putut fi observat prin lunetă.
Precizăm că Planetariul este secție a Complexului Muzeal de Științe ale Naturii și este situat pe b-dul Mamaia, nr. 255.
În fiecare zi sunt demonstrații, de la orele 10.15, 11.45, 13.00, 14.15.
Numărul de vizitatori admiși la o demonstrație va fi de 20, cu respectarea normelor privind prevenția și infectarea cu SARS-CoV2.
Tarifele sunt următoarele: Adulți, 8 lei, elevi și studenți – 2 lei. Copiii sub 7 ani nu au acces.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Se REDUCE numărul maxim de elevi dintr-o clasă. Inspectoratele refac planul de școlarizare

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul serii trecute, pe pagina oficială a Ministerului Educației  a fost postat un comunicat de presă prin care se anunță reducerea la 26 a numărului maxim de elevi dintr-o clasă de liceu, filiera teoretică și la 24 pentru clasă tehnologică, școală profesională și liceu vocațional. Până acum clasele se constituiau cu 28 de elevi. Este important de precizat că inspectoratele școlare trebuie să refacă cifrele de școlarizare până la 1 februarie.

Ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu, a decis că numărul de elevi în clasele de început de ciclu, în învăţământul liceal cu frecvență – zi, se va reduce:

– de la 28 la 24 de elevi în clasă pentru filiera tehnologică și învățământul profesional, inclusiv dual, precum şi pentru filiera vocațională – profil sportiv, teologic, pedagogic şi învățământul liceal de artă;

– de la 28 la 26 de elevi în clasă pentru filiera teoretică.

În cursul zilei de ieri, 21 ianuarie a.c., a fost transmis la Monitorul Oficial ordinul de ministru pentru aprobarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat, evidența efectivelor de preșcolari și elevi școlarizați în unitățile de învățământ particular, precum și emiterea avizului conform în vederea organizării rețelei unităților de învățământ preuniversitar pentru anul școlar 2021-2022. Astfel, decizia de astăzi modifică ordinul de ministru nr. 5.599/2020.

Având în vedere modificările promovate, activitățile specifice mobilităţii personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar (privind constituirea, încadrarea şi vacantarea posturilor didactice/catedrelor din unităţile de învăţământ preuniversitar) au fost decalate corespunzător.

Astfel, inspectoratele şcolare vor transmite până la data de 1 februarie 2021, la Ministerul Educaţiei, proiectele planurilor de școlarizare revizuite conform noilor reglementări, în vederea fundamentării cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat.

Această măsură vine ca urmare a reclamațiilor mai multor licee, care au precizat faptul că au pierdut clase din cauza scăderii numărului de elevi.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: