Connect with us

Societate

Întregul port aparține Constanței! Primăria Agigea pierde 2 milioane de euro pe an!

Maria Ionescu

Publicat

la

De foarte mulți ani există disputa dintre primăria Constanța și primăria Agigea vizavi de administrarea portului Constanța. Dacă cei din Constanța susțineau că întreg portul le aparține, cei de la Agigea spuneau că portul Constanța Sud Agigea este al lor. Bine, disputele uriașe au pornit de la sumele mari de bani pe care administrațiile locale le încasau din partea agenților economici portuari. Iar acestea nu au fost niciodată de neglijat! Spre exemplu, anul acesta primăria Agigea ar trebui să primească de la firmele din port 2 milioane de euro. Adică o căruță de bani, cu care administrația locală ar ști ce trebuie să facă. Numai că atunci când apare o bătălie, lucrurile se complică și se schimbă radical.

Procesul a început în anul 2013

De ani de zile există procese între cele două instituții, dar în anul 2013 a început unul special, care a trecut prin absolut toate căile de atac. Este vorba despre un proces de grănțuire, adică de delimitare a  granițelor, demarat de prefectul județului Constanța. Potrivit unui comunicat de presă al SPIT Constanța, ”Ȋmpotriva Deciziei Civile nr. 201/10.02.2016, rămasă definitivă, pronunțată de Curtea de Apel Galați, prin care se stabilesc hotarele administrativ teritoriale ale Municipiului Constanţa și Comunei Agigea, cea din urmă a formulat contestație ȋn anulare (cale extraordinară de atac), aceasta la rândul ei fiind respinsă de Curtea de Apel Bacău, ȋn data de 06.09.2016, prin Hotărârea nr. 1034/06.09.2016. Prin urmare, întregul Port Constanța, inclusiv partea de sud, face parte din Municipiul Constanţa. Astfel, Serviciul Public de Impozite și Taxe (SPIT) Constanța informează contribuabilii care au sedii/puncte de lucru sau deţin bunuri în Incinta Portului Constanţa Sud că impozitele și taxele locale datorate se fac venit la bugetul local al Municipiului Constanţa.”

Primarul Cârjaliu este foarte nemulțumit dar unde-i lege, nu-i tocmeală!

Comunicatul de presă al SPIT Constanța este foarte sugestiv, dar fiind vorba despre două părți implicate, am dorit să aflăm și opinia primarului comunei Agigea, Cristian Cârjaliu. Într-o primă fază, a fost foarte rezervat și ne-a spus că este vorba despre o sentință definitivă, pe care nu mai are cum să o conteste și despre care nu are de făcut comentarii.  Am vrut, însă, să știm ce înseamnă pentru comună această pierdere financiară și ne-a declarat: ”Așa cum știți, procesul durează din anul 2013 și am recurs la toate căile de atac. Noi pierdem anual în jur de 2 milioane de euro, bani pe care îi foloseam în comună. Acum nu-i vom mai avea. Dar în opinia mea este unicat în România ce s-a întâmplat. Nu există o legătură între Constanța și portul Constanța Sud Agigea. Drumul trebuie să-l faci pe la Agigea. În mod normal, anul acesta agenții economici din port ar trebui să plătească la noi taxele, iar de la 1 ianuarie 2017 acestea vor fi plătite la Constanța. Deja agenții economici refuză să mai plătească și au apărut tot felul de discuții. Dar să ne înțelegem: lumea din comună va pierde foarte mulți bani și nu din vina mea.”, ne-a spus primarul Cristian Cârjaliu. Cum spuneam, unde-i lege, nu-i tocmeală așa că primarul de la Agigea trebuie să respecte decizia instanței.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

Agenția SPIT din City Park Mall, deschisă și în week-end

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Pentru a veni în sprijinul constănțenilor și al Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Constanţa, conducerea Serviciului Public de Impozite şi Taxe Constanţa a dispus prelungirea programului de lucru cu publicul în cadrul Agenţiei fiscale nr. 5, situată pe Bd. Alexandru Lăpușneanu nr. 116C, în incinta City Park Mall.

Prin urmare, sâmbătă, 26 septembrie 2020 şi duminică, 27 septembrie 2020, în locaţia menționată mai sus, va fi asigurat un ghişeu pentru încasarea taxelor necesare eliberării actelor de identitate.

Programul de lucru cu publicul va fi următorul:

-sâmbătă, 26.09.2020, între orele 0800-1600;

-duminică, 27.09.2020, între orele 0730-2100.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Azi e Ziua Mondială Maritimă. Vezi ce a transmis ambasadorul maritim Ovidiu Cupșa

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

 24 Septembrie reprezintă în acest an Ziua Mondială Maritimă. Scopul zilei este de a atrage atenţia asupra importanţei siguranţei transportului şi securităţii maritime, protejarea mediului marin şi pentru a sublinia caracterul special al activităţii Organizaţiei Maritime Internaţionale.

Tema selectată pentru anul 2020 se concentrează asupra “Transportului durabil pentru o planetă durabilă” şi oferă o ocazie excelentă de a creşte gradul de conştientizare cu privire la obiectivele dezvoltării durabile ale Organizaţiei Naţiunilor Unite şi de a prezenta acţiunile desfăşurate de Organizaţia Maritimă Internaţională (OMI) şi de statele membre în atingerea obiectivelor

În acest an, datorită măsurilor luate în contextul pandemiei COVID 19, evenimentul s-a desfășurat online.

Cu acest prilej, Ovidiu Sorin Cupșa, ambasador maritim a transmis secretarului general I.M.O,  Lim Kitack, un mesaj prin care îi mulțumește pentru activitatea depusă în această perioadă de pandemie. Totodată a atras atenția asupra faptului că prelungirea certificatelor marinarilor este doar o măsură provizorie și propune ca în soluționarea problemelor marinarilor și a schimburilor de echipaj să fie implicate mai activ organismele mondiale: Organizația Națiunilor Unite, Organizația Mondială a Sănătății, Organizația Internațională a Muncii, Federația Internațională a Muncitorilor din Transporturi, guvernele și armatorii.

În propunere se arată că numai prin adoptarea unei rezoluții ONU privind o practică mondială unitară a tuturor statelor memebre poate fi rezolvată problema schimburilor de echipaj.

“Marinarii sunt lucrătorii esențiali la nivel mondial și de modul în care își desfășoară activitatea depinde întreaga economie mondială. De transportul maritim, care asigură aprovizionarea cu medicamente, alimente și echipamente, depinde însuși capacitatea civilizației umane de a lupta cu pandemia COVID 19. La mulți ani navigatori, oriunde v-ați afla!” a spus Ovidiu Sorin Cupșa, director general CERONAV, ambasador maritim IMO.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

APIA lansează 3 scheme noi de sprijin pentru fermieri. De mâine se pot depune cererile

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) lansează 3 noi scheme de sprijin în cadrul Măsurii 21 – Sprijin temporar cu caracter excepțional acordat fermierilor și IMM-urilor care au fost afectați în mod deosebit de criza COVID-19 din Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR) 2014 – 2020, respectiv în sectorul zootehnic – bovine, sectorul zootehnic – ovine și / sau caprine, dar și în sectorul vegetal – legume-fructe și cartofi.

Sprijinul are în vedere atenuarea problemelor legate de lichidități care periclitează continuitatea activităților agricole, respectiv a producției primare în agricultură, în sectoarele antemenționate, acestea fiind cele mai afectate de impactul COVID-19.

Având în vedere pierderile suferite din cauza pandemiei de COVID- 19, fermierii vor fi sprijiniți în vederea reluării fluxului tehnologic normal al fermei și menținerea viabilității fermelor.

Sprijinul va fi acordat sub formă de sumă forfetară raportată la dimensiunea fermei și urmează să fie plătit până la 30 iunie 2021, pe baza cererii de sprijin aprobată de autoritatea competentă până la 31 decembrie 2020.

”Potențialii beneficiari ai acestui sprijin temporar cu caracter excepțional sunt fermierii activi, conform definiției în sensul art. 9 din Reg. (UE) nr.1307/2013, respectiv legislației naționale, crescători de animale din speciile bovine, ovine/caprine, și/sau fermieri din sectorul vegetal, respectiv cei din sectorul de legume-fructe și cartofi, înscrişi în evidenţa APIA cu cod unic de identificare, care au depus cerere unică de plată în anul 2020 și care respectă criteriile de eligibilitate, specifice schemei de sprijin temporar cu caracter excepțional acordat fermierilor și IMM-urilor care au fost afectați în mod deosebit de criza COVID-19.”, precizează Serviciul Relații cu publicul și Comunicare.

Fermierii activi sunt:

  • beneficiarii care au îndeplinit calitatea de fermier activ și au încasat plăți directe conform dovezilor verificabile aferente cererii unice de plată din campania 2019;
  • beneficiarii care au solicitat plăți directe pentru prima dată în anul 2020 și îndeplinesc prevederile OM nr.619/2015 cu modificările şi completările ulterioare.

Cererile de solicitare a sprijinului temporar cu caracter excepțional aferente sectoarelor bovine, ovine, caprine, sectorulului legume-fructe și cartofi, însoțite de documentele generale și specifice, pot fi depuse la centrele județene/locale ale Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, respectiv al municipiului București sau transmise prin fax, poștă sau format electronic scanat prin e-mail, cu condiția asumării prin semnătură de către beneficiar pe fiecare pagină a documentului transmis.

Cererile de sprijin se depun la centrele județene/locale ale APIA începând cu data de 25 septembrie 2020, până la data de 23 octombrie 2020.

Alocarea financiară pentru această măsură este de 150 milioane de euro.

 

 

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: