Connect with us

Societate

Întregul port aparține Constanței! Primăria Agigea pierde 2 milioane de euro pe an!

Maria Ionescu

Publicat

la

De foarte mulți ani există disputa dintre primăria Constanța și primăria Agigea vizavi de administrarea portului Constanța. Dacă cei din Constanța susțineau că întreg portul le aparține, cei de la Agigea spuneau că portul Constanța Sud Agigea este al lor. Bine, disputele uriașe au pornit de la sumele mari de bani pe care administrațiile locale le încasau din partea agenților economici portuari. Iar acestea nu au fost niciodată de neglijat! Spre exemplu, anul acesta primăria Agigea ar trebui să primească de la firmele din port 2 milioane de euro. Adică o căruță de bani, cu care administrația locală ar ști ce trebuie să facă. Numai că atunci când apare o bătălie, lucrurile se complică și se schimbă radical.

Procesul a început în anul 2013

De ani de zile există procese între cele două instituții, dar în anul 2013 a început unul special, care a trecut prin absolut toate căile de atac. Este vorba despre un proces de grănțuire, adică de delimitare a  granițelor, demarat de prefectul județului Constanța. Potrivit unui comunicat de presă al SPIT Constanța, ”Ȋmpotriva Deciziei Civile nr. 201/10.02.2016, rămasă definitivă, pronunțată de Curtea de Apel Galați, prin care se stabilesc hotarele administrativ teritoriale ale Municipiului Constanţa și Comunei Agigea, cea din urmă a formulat contestație ȋn anulare (cale extraordinară de atac), aceasta la rândul ei fiind respinsă de Curtea de Apel Bacău, ȋn data de 06.09.2016, prin Hotărârea nr. 1034/06.09.2016. Prin urmare, întregul Port Constanța, inclusiv partea de sud, face parte din Municipiul Constanţa. Astfel, Serviciul Public de Impozite și Taxe (SPIT) Constanța informează contribuabilii care au sedii/puncte de lucru sau deţin bunuri în Incinta Portului Constanţa Sud că impozitele și taxele locale datorate se fac venit la bugetul local al Municipiului Constanţa.”

Primarul Cârjaliu este foarte nemulțumit dar unde-i lege, nu-i tocmeală!

Comunicatul de presă al SPIT Constanța este foarte sugestiv, dar fiind vorba despre două părți implicate, am dorit să aflăm și opinia primarului comunei Agigea, Cristian Cârjaliu. Într-o primă fază, a fost foarte rezervat și ne-a spus că este vorba despre o sentință definitivă, pe care nu mai are cum să o conteste și despre care nu are de făcut comentarii.  Am vrut, însă, să știm ce înseamnă pentru comună această pierdere financiară și ne-a declarat: ”Așa cum știți, procesul durează din anul 2013 și am recurs la toate căile de atac. Noi pierdem anual în jur de 2 milioane de euro, bani pe care îi foloseam în comună. Acum nu-i vom mai avea. Dar în opinia mea este unicat în România ce s-a întâmplat. Nu există o legătură între Constanța și portul Constanța Sud Agigea. Drumul trebuie să-l faci pe la Agigea. În mod normal, anul acesta agenții economici din port ar trebui să plătească la noi taxele, iar de la 1 ianuarie 2017 acestea vor fi plătite la Constanța. Deja agenții economici refuză să mai plătească și au apărut tot felul de discuții. Dar să ne înțelegem: lumea din comună va pierde foarte mulți bani și nu din vina mea.”, ne-a spus primarul Cristian Cârjaliu. Cum spuneam, unde-i lege, nu-i tocmeală așa că primarul de la Agigea trebuie să respecte decizia instanței.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

Ce spectacole puteți vedea în acest week-end la Teatrul de Stat Constanța

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În acest weekend, Teatrul de Stat Constanța vă invită la un program ce vă provoacă să vă înveseliți, să meditați la ironia sorții, dar și să participați la construcția în timp real a unui spectacol .

Sâmbătă, 6 martie, de la ora 19:00, vă așteptăm la „Memoria apei” de Shelagh Stephenson, în traducerea și regia lui Vladimir Anton.

Trei surori, cu firi și trasee de viață total diferite, se reunesc după mulți ani și își confruntă amintirile din copilărie, constatând că nicio situație trecută nu are pentru toate aceleași contururi și aceleași semnificații; că fiecare dintre surori își amintește altceva, traumele fiecăreia fiind diferite. Își reiau certurile, disputele, rivalitățile, dar regăsesc, treptat, și afecțiunea ce le leagă, și mecanismele prin care se susțin reciproc.

Din distribuție fac parte Dana Dumitrescu, Liviu Manolache, Alina Manțu, Georgiana Rusu, Laura Iordan-Adrian și Andu Axente.

Scenografia este semnată de Maria Miu, iar lighting design-ul, de Lucian Moga.

Duminică, 7 martie, de la ora 19:00, vă invităm din nou la „Meciul de comedie”, în regia lui Dragoș Muscalu, un spectacol care este de fiecare dată altfel, căci se bazează pe sugestiile spectatorilor. Ei sunt aceia care le spun actorilor ce să interpreteze pe scenă, iar capacitatea de improvizație a acestora din urmă este cheia succesului fiecărei reprezentații. Tot spectatorii, prin aplauzele lor, decid care dintre cele două echipe ce se înfruntă pe scenă – Real Stavrid sau AC Biban – este câștigătoarea meciului.

În distribuție: Mirela Pană, Florina Stănculeț, Andrei Cantargiu, Remus Archip, Cătălina Mihai, Lucian Iftime, Florin Aioane, Andrei Bibire, Ecaterina Lupu, Ștefan Mihai, Vlad Lință. Actorii sunt acompaniați live de pianistul Mădălin Nicolae Mușat, care improvizează și el o muzică adecvată poveștilor inventate de actori pornind de la un cuvânt, un nume sau o meserie.

Scenografia este creată de Lăcrămioara Dumitrașcu.

”Asigurăm spectatorii că în Teatrul de Stat Constanța sunt aplicate toate măsurile de protecție – nebulizarea spațiilor și distanțarea atât în timpul accesului și ieșirii, cât și în timpul reprezentațiilor.

Biletele la spectacolele Teatrului de Stat Constanța pot fi achiziționate fie online, prin platforma www.mystage.ro , fie de la casa de bilete a Teatrului de Stat Constanța – Bulevardul Ferdinand Nr. 11

Vă mulțumim că ne sunteți mereu alături și vă așteptăm cu drag la teatru!”, au precizat reprezentanții Biroului de presă al Teatrului de Stat Constanța.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Autostrăzile A2 și A4, modernizate cu fonduri europene. Care este valoarea lucrărilor

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

La finele lunii februarie a.c., Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a elaborat și depus o cerere de finanțare pentru proiectul  „Implementarea unui ansamblu de măsuri pentru sporirea nivelului de siguranță rutieră pe infrastructura rutieră Autostrada A2 și Autostrada A4”.

În calitate de solicitant, CNAIR a depus această cerere în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă.

Obiectivul general al proiectului este: creșterea gradului de siguranță rutieră și, implicit, scăderea numărului accidentelor rutiere, în conformitate cu obiectivul impus de Uniunea Europeană de scădere a numărului accidentelor rutiere cu până la 50% până în anul 2020 precum și îndeplinirea obiectivului impus în Strategia Națională de Siguranță Rutieră pentru perioada 2016 – 2020.

Potrivit CNAIR, obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  1. achiziția de utilaje pentru protejarea lucrătorilor care efectuează intervenții de urgență la infrastructura autostrăzii, tip “Atenuator montat pe camion TMA” (5 bucăți);
  2.  achiziția de sisteme cu mesaje variabile (VMS) mobile pentru furnizare informații/avertizări în perioadele de vârf de trafic, în special în sezonul estival/ semnalizarea locului unui accident (5 bucăți);
  3. achiziționare și asamblare specializată gard de protecție pe Autostrada A2 km 9+500 – km 64+000 (97 590 ml);
  4. achiziționare și asamblare specializată gard de protecție pe Autostrada A2 km 64+000 – km 143+990 (157 097 ml);
  5. realizarea de instalații de iluminat public, conectate la rețeaua electrică, pe podurile existente pe A2 (km 15+500 – km 49+500) peste Râul Colentina, Valea Tanganu, Valea Pasărea, Valea Mostiștea și Râul Benga, precum și instalații de iluminat cu sursă electrică de alimentare individuală, prin panouri solare, pe podurile peste râul Sulimanu și Pârâul Profira;
  6. achiziție indicatoare și marcaje rutiere pentru autostrăzile A2 și A4;
  7. achiziționare parapet de beton tip NEW JERSEY și parapete metalic pentru poduri pe Autostrada A2;
  8. amenajări suplimentare de/în spații de servicii și elemente de peisagistică.

Valoarea totală a  proiectului este de 201.228.599,92 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 128.759.875,92 lei, 15% contribuția proprie- 22.722.331,05 lei.

Durata proiectului este de 31 luni.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Se fac angajări la Liceul „Nicolae Rotaru” din Constanţa. Vezi ce posturi sunt disponibile

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Liceul cu Program Sportiv „Nicolae Rotaru” din Constanţa organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcțiilor contractuale de execuție vacante, astfel:

  1. administrator patrimoniu IS – 1 post;
  2. muncitor calificat – fochist – 1 post.

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

  • a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
  • b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
  • c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  • d) are capacitate deplină de exercițiu;
  • e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  • f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
  • g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

Condițiile specifice necesare în vederea participării la concurs și a ocupării funcției contractuale sunt:

  • administrator patrimoniu cu studii superioare în domeniul tehnic sau economic cu vechime în specialitatea înscrisă pe diplomă de 6 ani și 6 luni;
  • fochist cu studii medii, calificare și autorizație ISCIR, vechimea în specialitatea postului – minimum 6 luni;
  • să aibă capacitate deplină de exercițiu.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 29 martie 2021, ora 09:00: proba scrisă;
  • 29 martie 2021, ora 12:00: proba practică;
  • 29 martie 2021, ora 14:00: proba interviu.

Dosarele de înscriere se depun la sediul instituției în termen de 10 zile de la publicarea anunțului. Conform art. 6 al Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar de concurs care va conține următoarele documente:

  1. cererea de înscriere la concurs adresată conducătorului autorității sau instituției publice organizatoare;
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
  3. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
  4. carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
  5. cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează;
  6. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
  7. curriculum vitae.

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății.

În cazul în care candidatul depune o declarație pe proprie răspundere că nu are antecedente penale, în cazul în care este declarat admis la selecția dosarelor, acesta are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.

Copia actului de identitate, copiile documentelor de studii și carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială.  Relații suplimentare se obțin la Liceul cu Program Sportiv „Nicolae Rotaru”, str. Ion Corvin nr. 2, Constanţa, Judeţul Constanţa, telefon 0241/694.827.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: