Connect with us

Societate

McDonald’s pierde un proces cu OPC Constanța. Vezi ce a decis instanța

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Premier Restaurants România SRL pierde un proces cu Protecția Consumatorului. Societatea este cea care administrează lanțul de fast food McDonald’s.

Conform informațiilor oferite de Horia Constantinescu, inspectorul șef al OPC Constanța, societatea a fost sancționată, în decembrie 2017, după un control al echipelor de la Protecția Consumatorilor care au descoperit mai multe nereguli la locațiile din Constanța. Urmare a procesului verbal încheiat în data de 18.12.2017 după control a fost formulată o plângere de către societate împotriva Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor, solicitarea fiind de anulare a documentului, respectiv a amenzii contravenționale și restituirea contravalorii mărfii distruse în valoare de 10.000 de lei. Totodată, în subsidiar s-a cerut solicitarea înlocuirii amenzii cu un avertisment.

De asemenea, conform aceluiași document pus la dispoziție de inspectorul șef al OPC Constanța, în urma controlului din decembrie 2017, au fost identificate următoarele nereguli: în cazul prăjiturii cheesecake cu caramel, nu este afișată și data limită de consum, (s-a aplicat amendă de 5.000 lei şi s-a dispus oprirea temporară de la comercializare a acestor produse până la remedierea deficiențelor). În cazul produselor fast-food (Big Mac, Hamburger, Cheeseburger, McChicken etc) nu au pe ambalaj mențiunile obligatorii prevăzute de Regulamentul CE nr 1169/2011, art 9 alin 1 (s-a aplicat amendă de 5.000 lei). În situația celor două modele de jucării Powerpuff (5207 buc) nu sunt menționate pe ambalaj și alte avertizări și informații privind siguranța jucăriilor. De exemplu, că jucăria este utilizată sub supravegherea unui adult, conține piese mici detașabile sau avertizări specific, în afara avertizării că este recomandată copiilor peste 3 ani (s-a aplicat avertisment şis –a dispus măsura retragerii de pe piată a acestor jucării.

Premier Restaurants România SRL a piedut acest proces atât pe fond, cât și în apel.

“Pe scurt, aceștia au obligația ca, în termen de 30 de zile, să inscripționeze pe cutiile de carton în care sunt așezate produsele lor, toate detaliile cu privire la componența, ingrediente, alergeni etc. Cred ca este un prim pas important! Mai sunt două contestații în faza de judecată. Este primul proces de acest tip, CÂȘTIGAT! Cum noi suntem reprezentanții ANPC în teritoriu, această măsura devine obligatorie la nivel național!”, explică Horia Constantinescu, șeful OPC Constanța.

 

Comments

comments

Societate

Mama lui Mazăre: “Soțul meu a pus etichetă pe niște vin în 1975 că se va deschide la nunta lui Radu”

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Mama lui Radu Mazăre e extrem de bucuroasă că fiul ei se însoară, chiar dacă nunta care va avea loc la Penitenciarul Rahova nu va fi așa cum a visat de ani buni.

“Vine spre sfârșitul lunii. Asta cu rochia,  cu inelele e în sarcina lui Mihai, fratele lui. Nu se poate, nu ai ce să pregătești. Meniu nimic, zero. Chiar am întrebat și eu că soțul meu în 1975 a pus niște vin și a scris pe etichetă că se va deschide la nunta lui Radu, dar acum am întrebat și nu se poate. Nu știu cine vor fi nașii, își dorește pe cineva. La capitolul ăsta am lucrat destul de mult de-a lungul anilor să îl lămuresc să se însoare. Lumea s-a schimbat. Cred că acum o și iubește. Sunt împreună de ani de zile. E de apreciat că stă lângă el în situația asta. E de apreciat A vrut să facă un gest care să îi compenseze într-un fel această dăruire a Roxanei”, a declarat mama lui Radu Mazăre citată de jurnaliștii de la stiripesurse.ro.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Cum puteți plăti mai puțin la factura de electricitate

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Consumatorii care îşi aleg singuri firma care să le realizeze lucrările de racordare la reţeaua electrică plătesc mai puţin, în comparaţie cu cei care acceptă tariful iniţial propus de operatorul de reţea pentru aceste lucrări, potrivit unui comunicat al Consiliului Concurenţei. Aceasta este una dintre concluziile analizei preliminare derulate de Consiliul Concurenţei pe piaţa branşamentelor la reţelele energetice.

Iată documentul:

Consumatorii care își aleg singuri firma care să le realizeze lucrările de racordare la rețeaua electrică plătesc mai puțin pentru aceste servicii, în comparație cu consumatorii care acceptă tariful inițial propus de operatorul de distribuție, este una dintre concluziile analizei preliminare derulate de Consiliul Concurenței pe această piață „Acest lucru arată că implicarea noastră, prin propunerile de ajustare a legislaţiei şi condiţiile impuse în urma unor investigaţii, a condus la îmbunătăţirea concurenţei pe această piaţă şi că mecanismul de contractare a lucrărilor de racodare, mecanismul prin care consumatorul îşi selectează direct prestatorul, a produs efectele anticipate la demararea procesului de liberalizare a acestei pieţe”, a declarat Bogdan Chiriţoiu,
preşedintele Consiliului Concurenţei. În ceea ce priveşte racordarea la reţeaua de gaze naturale, Consiliul Concurenţei a constatat o îmbunătăţire semnificativă a legislaţiei aferente, în sensul în care consumatorii pot selecta operatorul autorizat care să efectueze lucrările de proiectare şi/sau execuţie a instalaţiilor
de gaze naturale și să negocieze cu acesta tariful/tarifele.

Costul mediu de racordare la reţeaua electrică de joasă tensiune, reţea la care sunt conectaţi majoritatea clienţilor casnici, a înregistrat valori cuprinse între 978 lei și 2.602 lei.

Totodată, nivelul mediu al tarifului de racordare la rețeaua de gaze naturale pentru un consumator casnic a înregistrat în perioada analizată valori cuprinse între 943 lei și 3.346 lei. Costurile de racordare sunt influențate de dispersia clienţilor și de arhitectura reţelei, adică tipul de lucrare ce trebuie realizată. De exemplu, dacă racordarea la rețea implică lucrări suplimentare pentru extinderea sau redimensionarea acesteia, iar investiția necesară realizării acestor lucrări nu este cuprinsă în planul de investiții al operatorului de distribuție, clienții finali trebuie să suporte  costurile extinderii/redimensionării. În schimb, dacă lucrările de extindere necesare pentru racordare sunt prevăzute în planul de investiții al operatorului de distribuție sau în contractul de concesiune, clienții nu au obligația de a suporta costurile unor eventuale extinderi sau redimensionări ale rețelei. Analiza Consiliului Concurenţei a reliefat faptul că există un număr mare de operatori economici care dețin autorizațiile necesare pentru a activa pe piaţa lucrărilor de racordare, în vederea realizării activităților de proiectare, executare și verificare a lucrărilor de racordare.

Cu toate acestea, Consiliul Concurenţei a constatat că există dificultăţi în a contacta operatorii autorizați, deoarece unii dintre aceștia nu și-au actualizat informaţiile puse la dispoziţie pe site-ul Autorităţii Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).

Astfel, Consiliul Concurenţei va colabora cu ANRE în vederea identificării unor măsuri prin care operatorii economici autorizați să fie obligați să actualizeze, într-un termen rezonabil, datele de contact proprii puse la dispoziția utilizatorilor pe site-ul ANRE.

În acelaşi timp, în cadrul analizei, Consiliul Concurenței a constatat că există o tendință, în special în rândul operatorilor reţelelor de gaze naturale, de a apela la personalul propriu pentru realizarea activităților de proiectare și executare a instalațiilor de racordare.

Favorizând personalul propriu, există riscul ca operatorii de distribuție să aibă un comportament anticoncurențial în raport cu firmele care sunt autorizate de ANRE să presteze activități de proiectare, executare și verificare a instalațiilor de racordare.

„Operatorii de distribuție trebuie să înţelegă faptul că nu au voie să își folosească poziția deținută pe piața distribuției de energie electrică sau de gaze naturale într-o anumită zonă pentru a influența concurența pe piețele conexe acestora, piețe pe care şi operatorul de rețea activează alături de alți concurenți”, a mai declarat președintele Consiliului Concurenței.

În acest context, autoritatea de concurență recomandă introducerea obligației pentru operatorii de distribuție de a informa din oficiu utilizatorii cu privire la faptul că au dreptul să-și selecteze singuri operatorul calificat din lista publicată pe site-ul ANRE, care să le realizeze lucrările de racordare.

În acelaşi timp, în perioada 2015-2018, numărul cererilor de racordare pentru rețelele de gaze și de energie electrică înregistrate la nivel național a crescut în mod constant, iar durataprocesului de racordare a fost, în general, una destul de mare, cu diferențe semnificative între diferite zone de rețea. Spre exemplu, în cazul racordării la reţelele de energie electrică, în anul 2017, durata medie a procesului de racordare la reţeaua de joasă tensiune a fost de 83 de zile, iar la reţeaua de medie tensiune de 234 zile. În cazul racordării la rețelele de gaze naturale, în funcție de operatorul de distribuție concesionar şi de întinderea/dimensiunea reţelei pe care o administrează, durata medie de racordare a înregistrat valori foarte diferite, cuprinse între 21 zile și 270 zile. În cadrul analizei derulate s-a semnalat Consiliului Concurenţei faptul că durata mare a procesului de racordare este cauzată, în principal, de colaborarea dificilă a operatorilor cu autoritățile locale în vederea obținerii avizelor și autorizațiile prevăzute de legislație, necesare pentru a realiza lucrările de racordare. Ca urmare, autoritatea de concurenţă recomandă modificarea legislaţiei, astfel încât să fie introduse termene clare de soluţionare a solicitărilor, inclusiv pentru autorităţile locale implicate în procesul de racordare.

Reamintim că, în urma unei investigaţii a autorității de concurenţă, E-Distribuție Muntenia SA şi-a luat angajamentul de a adopta măsuri pentru creşterea transparenței procesului de racordare la rețeaua electrică de distribuție şi promovarea drepturilor consumatorilor în cadrul fiecărei faze a procesului, asigurând un tratament corect și nediscriminatoriu pentru toţi participanții la acest proces. În acest caz, investigația viza un potenţial abuz de poziţie dominantă, manifestat printr-o posibilă discriminare a companiilor de pe piaţa serviciilor conexe distribuţiei, ca urmare a selectării unor societăţi care elaborează studii de soluţie, proiectează şi execută lucrări de instalaţii electrice, pe alte criterii decât cele prevăzute în procedurile de achiziţie publică sau libera alegere a utilizatorului, precum şi prin influenţarea duratei, a costurilor de racordare la reţeaua de energie electrică a Municipiului Bucureşti şi a opţiunii utilizatorilor de a alege prestatorii de servicii conexe. Totodată, în cadrul acestei investigaţii, operatorul de distribuţie şi-a asumat derularea unor acțiuni sub forma unor întâlniri periodice cu reprezentanţii autorităţilor locale, în sensul  îmbunătățirii colaborării cu acestea. Măsura a fost asumată în scopul diminuării duratei procesului de racordare la rețea, iar în cazul în care întâlnirile periodice cu autorităţile locale iniţiate de către E-Distribuţie Muntenia SA îşi vor dovedi eficienţa, Consiliul Concurenţei va recomanda ca această abordare să fie extinsă la nivelul tuturor operatorilor din piaţă.

Autoritatea de concurenţă are în derulare mai multe investigaţii privind posibile abuzuri de poziţie dominantă pe piaţa serviciilor de avizare tehnică a proiectelor, recepţie şi punere în funcţiune a instalaţiilor de utilizare a gazelor naturale ale companiilor Gaz Sud SA, Distrigaz Sud Rețele SRL sau Megaconstruct SA (societate care a propus angajamente pentru eliminarea îngrijorărilor anticoncurențiale).

La sfârşitul anului trecut, Consiliul Concurenţei a declanșat o investigație ce vizează un posibil abuz de poziție dominantă a Delgaz Grid SA, prin favorizarea unei alte entități din cadrul grupului E.ON, activă pe piața serviciilor de revizii și verificări ale instalațiilor de gaze naturale.

Rezultatele analizei preliminare privind racordarea la rețelele de energie electrică și gaze naturale pot fi consultate pe site-ul Consiliului Concurenței: www.consiliulconcurentei.ro.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Au fost reluate zborurile spre Tallinn de pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu. Vezi programul

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța vă informează că începând cu data de 15 iunie 2019, se redeschid zborurile pe ruta Tallinn – Constanța – Tallinn, cursă operată de  compania aeriană națională a Estoniei, Nordica.

Zborurile pe această rută se vor desfășura în perioada 15.06.2019 – 28.09.2019, cu 2 frecvențe pe săptămână, în zilele de miercuri și sâmbătă, conform programului următor:

Orar de zbor
Plecare Tallinn – 06:05
Sosire Constanța – 08:35/ Plecare – 09:10
Sosire Tallinn – 11:45

Durata călătoriei este de 2 ore și 35 minute. Biletele sunt disponibile pe site-ul companiei aeriene, https://www.nordica.ee.

Cu acest prilej, jurnaliștii sunt invitați să ia parte la eveniment începând cu ora 08:00. Un microbuz va fi pus la dispoziția presei, cu plecare la ora 07:15 din Constanța, zona Vaporaș Gară. Avem rugamintea de a ne confirma participarea până la data de 14.06.2019, ora 11:00  la: tel.: 0733.730.940, informatii_publice@mk-airport.ro.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: