Connect with us

Actual

Microbuzele din Constanța – stricate, vechi, arhipline. Șoferii nu emit bilete!

Maria Ionescu

Publicat

la

Ani de zile am circulat cu microbuzele în Constanța. De ce am făcut acest lucru este simplu de explicat: pentru că, unele dintre ele, circulă pe trasee pe care mijloacele de transport în comun ale statului (adică autobuzele!) nu le au. Microbuzele aparțin anumitor firme de transport – sunt mijloace de transport în comun private. Am încercat să aflu din partea primăriei Constanța – unitatea care le supravegheză și le atribuie traseele – detalii referitoare la numărul de companii de transport private care operează în oraș și să obțin un punct de vedere oficial vizavi de circulația microbuzelor. Însă acest lucru a fost imposibil. La biroul Transport Local, cel care ar trebui să se ocupe în mod direct de aceste detalii care nu sunt nicidecum nesemnificative, ne-a răspuns o persoană care s-a prezentat drept femeia de serviciu!? Șefii și alte persoane de legătură se aflau, chipurile, într-o ședință. Dar femeia a dorit pentru început să știe cine sunt, ce ziar reprezint și de ce sunt interesată de activitatea de transport din Constanța. Ulterior am reușit să discut cu o altă persoană care mi-a spus că trebuie neapărat să ajung la birou și să stau de vorbă personal cu șeful ei, Liviu Pătrașcu. Dacă nu reușesc acest lucru, nu trebuie decât să trimit o cerere scrisă, la care voi primi răspuns în termen de 30 de zile, cum prevede legea! Și ne mai mirăm că lucrurile merg așa cum merg în municipiul Constanța! Cu toate aceste frecușuri din partea angajaților unei instituții a statului, am reușit să aflăm care sunt cele 3 firme de transport din Constanța.

Cum se circulă în Constanța

Foarte multe persoane circulă prin oraș cu autoturismele proprietate personală sau cu autobuzele. Ca atare, este absolut normal ca ele să nu cunoască detalii vizavi de mersul cu microbuzele. A trebuit, așadar, să mă axez strict pe concluziile pe care orice călător le trage de unul singur după un astfel de transport. Foarte, foarte rar microbuzele sunt pline doar la capacitatea lor normală. De cele mai multe ori, lumea se calcă pe picioare, și nu la  modul figurat, ci efectiv! Dacă într-un microbuz sunt 16-19 scaune, doar atâția călători ar trebuie să fie transportați. Numai că șoferii circulă extrem de încet și opresc din loc în loc, după cum observă că cineva le face semn cu mâna. Nu contează că peste 100 de metri este altcineva care le face semn să oprească.  Călătorii, care se calcă deja în picioare, mai suportă încă un om, dacă tot a plătit. Există trasee pentru care o călătorie costă 1 leu, foarte convenabil pentru călători, cum există și trasee pentru care se plătesc doi lei. Firește, fiecare traseu aparține altcuiva. Dacă este să facem o radiografie a circulației cu microbuzele, va trebui în primul rând să ne referim la confortul  acestora. Vă imaginați că o călătorie poate dura mai bine de o jumătate de oră. Iar oamenii fac comentarii atât în mașină cât, mai ales, după ce coboară.

Opiniile călătorilor sunt tranșante

Am stat de vorbă cu mulți călători, dornică să le aflu părerea. Iată ce răspunsuri mi-au oferit:

“De foarte multe ori mi-am jurat că nu voi mai circula cu microbuzul. Este jalnic! Lumea se calcă în picioare, iar șoferii tot opresc să ia călători”.

“Este un pericol uriaș să circuli cu aceste microbuze, care sunt adevărate cotigi”, ”Toți șoferii vorbesc permanent la telefon, iar pasagerii sunt înghesuiți ca sardelele”,

“De ce ne urcăm cu toții în aceste mașini? Nu vedeti că nimeni nu cere bilete? Ideea este că de multe ori doar de noi depinde să schimbăm lucrurile ”,

“Fac de patru ani naveta cu aceste mijloace de transport și niciodată nu mi s-a dat bilet”,

“Sunt coșciuge cu motor! Oare patronii acestor firma nu sponsorizează ARR-ul, Poliția și alte structuri cu misiunea de control?”,

“Nici cartofii nu pot fi transportați în aceste condiții, darămite oamenii”. Cam asta spun călătorii. Din păcate, însă, continua să circule în aceste condiții deoarece nu au alternativă.

În Constanța circulă peste 80 de microbuze

În Constanța circulă în jur de 50 de microbuze care aparțin firmei GMS, condusă de omul de afaceri Cameliu Babinciuc, care efectuează transporturi pe cinci linii. În plus, compania de transport face trasee regulate între Constanța și Năvodari, cu linia 23, pentru care au fost desemnate 20 de microbuze. De mai bine de un an și jumătate, conducerea a decis să ia măsuri pentru eliminarea transportului fără bilete. A pus chiar anunțuri în fiecare microbuz, pe care scrie “Cine nu primește bilet, călătorește gratuit”. Ți-ai găsit să stea lucrurile așa. Cu toate că au prins mulți șoferi care nu au emis bilete de călătorie, au avut surpriza să fie apostrofați chiar de călători. Unii dintre aceștia chiar le-au luat apărarea șoferilor, spunând “Săracii, nu le ajung banii. Nu credeți că putem circula și fără bilet? ”. Surse demne de încredere ne-au spus că șpaga pe care o primesc șoferii care circulă pe aceste linii se cifrează la cel puțin 150 de lei zilnic. Eu cred însă că ei beneficiază de mult mai mulți bani. Conducerea societății GMS ne-a spus că s-ar bucura foarte mult dacă vreo instituție le-ar putea fi de folos. “Singura noastră posibilitate ar fi să îl dăm afară pe șoferul care fură. Am mai făcut concedieri, dar nici asta nu este o soluție viabilă. Este o cerere foarte mare de salariați, iar mulți dintre ei preferă să plece din țară, mai ales că au oportunități de angajare în țările europene”, ne-a declarat directorul GMS, Mirela Mihalcea. Ea ne-a mai declarat că firma pierde foarte mulți bani, tocmai din această cauză. “Știm că, de cele mai multe ori, microbuzele sunt pline, iar șoferii nu eliberează nici măcar un bilet.”, ne-a spus Mirela Mihalcea.  Exact aceeași situație este și la firma Dorada SRL, care operează cu circa 30 de microbuze pe liniile 310 și 312.

GMS va cumpăra alte microbuze noi

Mirela Mihalcea ne-a spus că ultimele achiziții au fost făcute în urmă cu doi ani dar, cum s-au efectuat lucrări la drumul spre Năvodari, acest lucru a a avut urmări. “Sunt mașini de numai doi ani, dar sunt terminate din cauza drumului. Anul acesta vom mai cumpăra 15-20 de microbuze. Dar sperăm să circule în condiții normale”.

Cît timp au fost controale, șoferii au emis bilete

Controale au urmat dar nu s-a văzut nici o schimbare în bine. Nemulţumirile constănţenilor sunt mari, drept pentru care viceprimarul cu atribuţii de primar, Decebal Făgădău, a anunţat că activitatea firmelor care oferă servicii de maxi-taxi pe raza municipiului Constanţa va fi verificată. Inclusiv opririle la întâmplare, care îngreunează traficul rutier şi reduc drastic numărul călătorilor care optează pentru autobuzele RATC, se vor afla în atenţia comisiei de control, formată Poliția Rutieră, Autoritatea Rutieră Română, Registrul Auto Român și ISCIR.
Și au fost controale, atât pe 4 martie a.c., cât și la începutul lunii aprilie. Ce-i drept, în acele zile, adică vreo două-trei zile, toți șoferii au emis bilete de călătorie pentru oricine urca în microbuz. Și toți au vorbit non-stop la telefon, pentru a afla de la colegi pe unde sunt organele de control, pe cine au amendat acestea și cum stau lucrurile.  Dar … cum toate minunile țin doar două zile, nici de această dată nu s-a schimbat nimic! O să mai avem răbdare, dar nu știm câtă…

Comments

comments

Actual

(FOTO) Șantierul Naval Damen Mangalia a lansat la apă cinci nave

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Damen a lansat la apă cinci nave, aflate în lucru pe Șantierul Naval Damen Mangalia: cea mai modernă și tehnologizată navă off-shore pentru căutarea și recuperarea de diamante din lume, doua feriboturi RoRo hibride GNL și două nave fluviale tip cisternă, parțial echipate (Inland tankers). Lucrările la aceste nave au început în cursul anului trecut și vor continua în cursul anului viitor.

Șantierul Naval Damen Mangalia este cel mai mare șantier din Europa. Odată cu preluarea managementului șantierului, Damen s-a angajat într-un parteneriat strategic pe termen lung cu Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri. Șantierul Naval Damen Mangalia beneficiază de capacitatea comercială la nivel mondial și expertiza în domeniul construcțiilor și reparațiilor navale al Grupului Damen pentru a dezvolta continuu portofoliul de comenzi primite de șantier, pentru atragerea de forță de muncă și pentru a face toate investițiile necesare.

“Parteneriatul dintre Damen și România își arată primele rezultate. În contextul actualei pandemii, Șantierul Naval Damen Mangalia dovedește astfel că poate produce, în condiții dificile o gamă largă de nave medii și mari, foarte avansate din punct de vedere tehnologic. România redevine astfel un lider în Europa, în construcția navală”, a declarat Virgil Popescu, Ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.

“Suntem foarte entuziasmați să construim aceste nave la Șantierul Naval Damen Mangalia. Șantierul dovedeste calitate și are forța de muncă și infrastructura necesare pentru a construi nave de o complexitate înaltă. Suntem mândri că am reușit să facem un adevărat tur de forță în lansarea concomitentă la apă a cinci nave dovedind potențialul imens al parteneriatului dintre Damen și România”, a declarat Mark Vermeulen, Managing Director MSV Unit, Damen Group.

Cele cinci nave lansate săptămâna trecută la Mangalia deservesc arii diversificate pentru mai mulți clienți:

  • navă pentru căutarea și recuperarea de diamante de la mare adâncime – lungă de 177 de metri, comandată de către DeBeers Marine Namibia, va fi cea mai modernă și tehnologizată navă off-shore de acest tip din lume; Noua navă de tip offshore va beneficia de un sistem dinamic de poziționare – DP2, care se bazează pe un sistem cu șapte propulsoare – alimentate de șase generatoare de câte 3230 eKW fiecare. Valoarea contractului de aproximativ 42 de milioane de euro.
  • doua feriboturi/nave inovatoare hibride de tip RoRo -construite pentru Seaspan Ferries Corporation, ca parte a programului de înlocuire a flotei companiei. Navele vor fi clasificate de Bureau Veritas și vor intra în exploatare în 2021. Feriboturile vor fi dotate cu baterii de 2 megawați, dar vor permite inclusiv stocarea a peste 200 de metri cubi de GPL Fiecare dintre cele două nave inovatoare are o lungime de 149 de metri lungime și au fost proiectate de așa natură încât să permită încărcarea și transportul – pe culoare – cu o lungime totală de 1034 metri.
  • doua nave fluviale tip cisterna (Inland tankers), cu următoarele caracteristici: lungime totală de 85 metri, adâncime la puntea principală de 4,5 metri și o greutate Casco de 454 tone. Acestea sunt primele două din totalul de patru nave care vor fi construite pentru Gebr. De Jonge Shipbuilding Services B.V., în conformitate cu normele și reglementările Societaății de clasificare Lloyd’s Register. Navele sunt programate pentru livrare din Constanța, în luna decembrie a acestui an și vor fi predate clientului final în Olanda.

Această lansare este o etapă importantă în procesul de construcție a navelor și reprezintă un moment cheie, ce marchează finalizarea lucrărilor de sudură corp, presupunând, de asemenea, un progres semnificativ al lucrărilor de vopsitorie corp exterior și nu numai. De asemenea, după această fază, se vor instala echipamente specifice fiecărei nave, sistemele de tubulatură și se vor finaliza lucrările electrice și tâmplărie.

Damen a câștigat oferta de construire a acestor nave datorită reputației excelente, angajamentului față de calitate și infrastructurii dovedite de Șantierul Naval Damen Mangalia. Șantierul a lucrat îndeaproape cu clienții săi pentru a se asigura că noile nave îndeplinesc standardele stricte de siguranță, de performanță și de funcționare necesare pentru a oferi servicii optime.

 

 

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

OFICIAL! Orașul Cernavodă și alte două comune din județul Constanța intră în carantină

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

OFICIAL! Orașul Cernavodă și alte două comune din județul Constanța intră în carantină

Rând pe rând, localitățile din județul Constanța intra in carantina. Din cauza numărului mare de infectări cu noul coronavirus, autoritățile decid carantinarea localităților. Vineri, instituțiile abilitate au decis carantinarea orașului Cernavoda și a comunelor Cumpăna și Târgușor.

Măsura intra in vigoare din 28 Noiembrie, de la ora 20.00.

 

 

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Cadrele medicale de la Spitalul Județean asigură permanența în minivacanța de 1 Decembrie

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Activitatea medicală în cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență ”Sf. Apostol Andrei” nu va fi afectată de sărbătorirea zilelor de 30 noiembrie și 1 Decembrie, urmând să se desfășoare normal.

Astfel, ca și până acum, în cadrul Unității Primiri Urgențe, pacienții vor fi preluați non stop, investigați și, după caz, spitalizați.

”Vă reamintim că preluarea pacienților în UPU se face conform reglementărilor în vigoare. Astfel, se efectuează triajul epidemiologic pentru toți pacienții care se prezintă la Unitatea Primiri Urgențe, indiferent de mijloacele cu care sunt aduși (SAJ, SMURD sau mijloace proprii).”, precizează Crina Kibedi, purtător de cuvânt al unității spitalicești.

Zona de triaj epidemiologic este situată în afara UPU, în modulele special amenajate în imediata apropiere a Unității Primiri Urgențe iar cadrele medicale sunt pregătite pentru preluarea unui flux crescut de pacienți, în condiții de maximă siguranță.

Totodată, este important de precizat că timpul petrecut în UPU pentru pacienții suspecți de infecția cu noul coronavirus poate fi prelungit, având în vedere că în afară de investigațiile uzuale, se recoltează testul covid și, automat, timpul se prelungește până la sosirea rezultatului, în funcție de care se decide mai departe spitalul sau secția în care pacientul urmează să fie internat, dacă situația o impune.

Singurele modificări pentru zilele care urmează, sunt pentru cabinetele din cadrul Ambulatoriului de Specialitate. Conform prevederilor art. 139, alin (1) din Legea nr. 53/2003 privind Codul Muncii, cu modificările şi completările ulterioare, Ambulatoriul de Specialitate  va fi închis pe 30 noiembrie și 1 Decembrie.

”Conducerea Spitalului Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” Constanța vă asigură că, în permanență, se iau toate măsurile pentru asigurarea unui act medical continuu și de calitate și se depun toate eforturile pentru a fi protejați atât pacienții cât și personalul angajat.

În același timp, pentru siguranța Dumneavoastră și a celor din jur, vă recomandăm să aveți răbdare și să respectați cu strictețe recomandările autorităților. Evitați aglomerațiile, spălați-vă des pe mâini și nu ieșiți din casă decât dacă situația o impune.”, precizează Crina Kibedi.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: