Connect with us

Actual

Microbuzele din Constanța – stricate, vechi, arhipline. Șoferii nu emit bilete!

Maria Ionescu

Publicat

la

Ani de zile am circulat cu microbuzele în Constanța. De ce am făcut acest lucru este simplu de explicat: pentru că, unele dintre ele, circulă pe trasee pe care mijloacele de transport în comun ale statului (adică autobuzele!) nu le au. Microbuzele aparțin anumitor firme de transport – sunt mijloace de transport în comun private. Am încercat să aflu din partea primăriei Constanța – unitatea care le supravegheză și le atribuie traseele – detalii referitoare la numărul de companii de transport private care operează în oraș și să obțin un punct de vedere oficial vizavi de circulația microbuzelor. Însă acest lucru a fost imposibil. La biroul Transport Local, cel care ar trebui să se ocupe în mod direct de aceste detalii care nu sunt nicidecum nesemnificative, ne-a răspuns o persoană care s-a prezentat drept femeia de serviciu!? Șefii și alte persoane de legătură se aflau, chipurile, într-o ședință. Dar femeia a dorit pentru început să știe cine sunt, ce ziar reprezint și de ce sunt interesată de activitatea de transport din Constanța. Ulterior am reușit să discut cu o altă persoană care mi-a spus că trebuie neapărat să ajung la birou și să stau de vorbă personal cu șeful ei, Liviu Pătrașcu. Dacă nu reușesc acest lucru, nu trebuie decât să trimit o cerere scrisă, la care voi primi răspuns în termen de 30 de zile, cum prevede legea! Și ne mai mirăm că lucrurile merg așa cum merg în municipiul Constanța! Cu toate aceste frecușuri din partea angajaților unei instituții a statului, am reușit să aflăm care sunt cele 3 firme de transport din Constanța.

Cum se circulă în Constanța

Foarte multe persoane circulă prin oraș cu autoturismele proprietate personală sau cu autobuzele. Ca atare, este absolut normal ca ele să nu cunoască detalii vizavi de mersul cu microbuzele. A trebuit, așadar, să mă axez strict pe concluziile pe care orice călător le trage de unul singur după un astfel de transport. Foarte, foarte rar microbuzele sunt pline doar la capacitatea lor normală. De cele mai multe ori, lumea se calcă pe picioare, și nu la  modul figurat, ci efectiv! Dacă într-un microbuz sunt 16-19 scaune, doar atâția călători ar trebuie să fie transportați. Numai că șoferii circulă extrem de încet și opresc din loc în loc, după cum observă că cineva le face semn cu mâna. Nu contează că peste 100 de metri este altcineva care le face semn să oprească.  Călătorii, care se calcă deja în picioare, mai suportă încă un om, dacă tot a plătit. Există trasee pentru care o călătorie costă 1 leu, foarte convenabil pentru călători, cum există și trasee pentru care se plătesc doi lei. Firește, fiecare traseu aparține altcuiva. Dacă este să facem o radiografie a circulației cu microbuzele, va trebui în primul rând să ne referim la confortul  acestora. Vă imaginați că o călătorie poate dura mai bine de o jumătate de oră. Iar oamenii fac comentarii atât în mașină cât, mai ales, după ce coboară.

Opiniile călătorilor sunt tranșante

Am stat de vorbă cu mulți călători, dornică să le aflu părerea. Iată ce răspunsuri mi-au oferit:

“De foarte multe ori mi-am jurat că nu voi mai circula cu microbuzul. Este jalnic! Lumea se calcă în picioare, iar șoferii tot opresc să ia călători”.

“Este un pericol uriaș să circuli cu aceste microbuze, care sunt adevărate cotigi”, ”Toți șoferii vorbesc permanent la telefon, iar pasagerii sunt înghesuiți ca sardelele”,

“De ce ne urcăm cu toții în aceste mașini? Nu vedeti că nimeni nu cere bilete? Ideea este că de multe ori doar de noi depinde să schimbăm lucrurile ”,

“Fac de patru ani naveta cu aceste mijloace de transport și niciodată nu mi s-a dat bilet”,

“Sunt coșciuge cu motor! Oare patronii acestor firma nu sponsorizează ARR-ul, Poliția și alte structuri cu misiunea de control?”,

“Nici cartofii nu pot fi transportați în aceste condiții, darămite oamenii”. Cam asta spun călătorii. Din păcate, însă, continua să circule în aceste condiții deoarece nu au alternativă.

În Constanța circulă peste 80 de microbuze

În Constanța circulă în jur de 50 de microbuze care aparțin firmei GMS, condusă de omul de afaceri Cameliu Babinciuc, care efectuează transporturi pe cinci linii. În plus, compania de transport face trasee regulate între Constanța și Năvodari, cu linia 23, pentru care au fost desemnate 20 de microbuze. De mai bine de un an și jumătate, conducerea a decis să ia măsuri pentru eliminarea transportului fără bilete. A pus chiar anunțuri în fiecare microbuz, pe care scrie “Cine nu primește bilet, călătorește gratuit”. Ți-ai găsit să stea lucrurile așa. Cu toate că au prins mulți șoferi care nu au emis bilete de călătorie, au avut surpriza să fie apostrofați chiar de călători. Unii dintre aceștia chiar le-au luat apărarea șoferilor, spunând “Săracii, nu le ajung banii. Nu credeți că putem circula și fără bilet? ”. Surse demne de încredere ne-au spus că șpaga pe care o primesc șoferii care circulă pe aceste linii se cifrează la cel puțin 150 de lei zilnic. Eu cred însă că ei beneficiază de mult mai mulți bani. Conducerea societății GMS ne-a spus că s-ar bucura foarte mult dacă vreo instituție le-ar putea fi de folos. “Singura noastră posibilitate ar fi să îl dăm afară pe șoferul care fură. Am mai făcut concedieri, dar nici asta nu este o soluție viabilă. Este o cerere foarte mare de salariați, iar mulți dintre ei preferă să plece din țară, mai ales că au oportunități de angajare în țările europene”, ne-a declarat directorul GMS, Mirela Mihalcea. Ea ne-a mai declarat că firma pierde foarte mulți bani, tocmai din această cauză. “Știm că, de cele mai multe ori, microbuzele sunt pline, iar șoferii nu eliberează nici măcar un bilet.”, ne-a spus Mirela Mihalcea.  Exact aceeași situație este și la firma Dorada SRL, care operează cu circa 30 de microbuze pe liniile 310 și 312.

GMS va cumpăra alte microbuze noi

Mirela Mihalcea ne-a spus că ultimele achiziții au fost făcute în urmă cu doi ani dar, cum s-au efectuat lucrări la drumul spre Năvodari, acest lucru a a avut urmări. “Sunt mașini de numai doi ani, dar sunt terminate din cauza drumului. Anul acesta vom mai cumpăra 15-20 de microbuze. Dar sperăm să circule în condiții normale”.

Cît timp au fost controale, șoferii au emis bilete

Controale au urmat dar nu s-a văzut nici o schimbare în bine. Nemulţumirile constănţenilor sunt mari, drept pentru care viceprimarul cu atribuţii de primar, Decebal Făgădău, a anunţat că activitatea firmelor care oferă servicii de maxi-taxi pe raza municipiului Constanţa va fi verificată. Inclusiv opririle la întâmplare, care îngreunează traficul rutier şi reduc drastic numărul călătorilor care optează pentru autobuzele RATC, se vor afla în atenţia comisiei de control, formată Poliția Rutieră, Autoritatea Rutieră Română, Registrul Auto Român și ISCIR.
Și au fost controale, atât pe 4 martie a.c., cât și la începutul lunii aprilie. Ce-i drept, în acele zile, adică vreo două-trei zile, toți șoferii au emis bilete de călătorie pentru oricine urca în microbuz. Și toți au vorbit non-stop la telefon, pentru a afla de la colegi pe unde sunt organele de control, pe cine au amendat acestea și cum stau lucrurile.  Dar … cum toate minunile țin doar două zile, nici de această dată nu s-a schimbat nimic! O să mai avem răbdare, dar nu știm câtă…

Comments

comments

Actual

Constanța. Se redeschide „zona de climbing“ din complexul de sporturi extreme Gravity Park

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Vești bune pentru amatorii de escaladă! Începând din această săptămână, în complexul de sporturi extreme Gravity Park este permis accesul în zona de climbing, anunță conducerea Regiei Autonome “Exploatarea Domeniului Public și Privat” Constanța.

„Pentru a se putea cățăra, sportivii trebuie să stăpânească cel puțin tehnicile de bază. Instructorii complexului de agrement le vor verifica abilitățile, precum și cunoștințele despre sistemele de asigurare și autoblocare care se folosesc la panoul de alpinism sportiv, iar abia după aceea le vor permite accesul. Echipamentul folosit în zona de climbing este fie cel din dotarea complexului de agrement, fie echipamentul personal al sportivului, însă numai în urma verificărilor făcute de către un angajat al parcului. Echipamentul necesar pentru cățărare constă în coardă de alpinism, sistem de asigurare cu autoblocare, ham sportiv și espadrile (încălțămintea specială pentru cățărare nu este pusă la dispoziție de către RAEDPP Constanța). Accesul în incinta Gravity Park se face gratuit, pe bază de programare în prealabil, printr-un mesaj privat pe pagina de Facebook a RAEDPP Constanța (https://www.facebook.com/raedppCT). Programările se fac cu o zi în avans, de luni până vineri, în intervalul orar 10:00 – 12:00. Amintim faptul că, în contextul actual, accesul NU se va mai face pe bază de legitimație. Astfel, pentru a putea desfășura sporturi extreme în interiorul parcului de distracții, sportivii trebuie să prezinte un act de identitate valabil. Minorii vor fi însoțiți de către părinte/tutore legal. Durata standard de acces în complexul de sporturi extreme este de trei ore/serie, astfel:

– 09:00 – 12:00  SERIA 1;

– 12:00 – 15:00   ÎNCHIS PENTRU IGIENIZARE;

– 15:00 – 18:00  SERIA 2.

Gravity Park, administrat de RAEDPP Constanța, este cel mai mare complex de sporturi extreme din România, fiind situat pe malul sudic al Lacului Tăbăcărie (intrarea se face dinspre strada Soveja, vizavi de Palatul Copiilor).“, se arată într-un comunicat al Regiei.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Un minor din Hârșova, prins de polițiști fără permis la volan. Era și băut

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul nopții, polițiștii din Hârșova au oprit un autoturism care circula prin localitate și au stabilit că acesta este condus de către un tânăr care nu deține permis de conducere.

Potrivit Biroului de presă al IPJ Constanța, la data de 21 septembrie a.c., în jurul orei 00.10, polițiștii au identificat un minor, de 16 ani, care a condus un autoturism pe raza orașului Hârșova, fără a poseda permis de conducere pentru nici o categorie de vehicule.

În urma testării cu aparatul etilotest a rezultat o valoare de 0,10 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Cu ocazia cercetărilor, polițiștii au stabilit faptul că minorul ar fi sustras cheile autoturismului din locuința sa, fără știrea părinților, iar apoi s-ar fi urcat la volan și ar fi condus pe raza orașului Hârșova.

În cauză a fost întocmit un dosar de cercetare penală.

Foto: bistritaexpres.ro

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Update: Accident rutier MORTAL în localitatea Mihai Viteazu din județul Constanța (VIDEO)

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În urmă cu puțină vreme, în localitatea Mihai Viteazu, județul Constanța, a avut loc un dramatic accident între două autoturisme,  în urma căruia două persoane și-au pierdut viața.

La fața locului s-au deplasat de urgență două echipaje Saj B2, un echipaj Smurd B și un echipaj Smurd C.

Potrivit reprezentanților Serviciului de Ambulanță Constanța, cele 2 victime conștiente au traumatism toraco-abdominal și au fost transportate la spital.

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române informează că, pe DN 22 Constanța – Babadag, în zona localității Mihai Viteazu, județul Constanța, două autoturisme au fost implicate într-o coliziune, rezultând două persoane decedate și alte două rănite. Traficul se desfășoară alternativ, prin dirijare.

Știre  în curs de actualizare.

Update: Potrivit SAJ Constanța, o femeie și un bărbat în vârstă de aproximativ 50 de ani și-au pierdut viața pe loc. Cele două victime care au fost transportate la spital au politraumatisme minore. Este vorba despre o tânără de 24 de ani și un tânăr în vârstă de 26 de ani.

Update2: Iată cum s-a produs acest accident, potrivit Biroului de presă al IPJ Constanța.

Oficial: Astăzi, în jurul orei 12.55, un bărbat de 56 de ani a condus un autoturism pe DN22, dinspre Constanța către Tulcea și, ajungând în zona km 242+850, a pierdut controlul autoturismului, a pătruns pe sensul opus de mers, unde a intrat în coliziune cu un autoturism condus de un bărbat de 26 de ani, care circula dinspre Tulcea către Constanța.

În urma accidentului a rezultat decesul conducătorului auto și a pasagerului dreapta față (femeie, de 53 de ani) din primul autoturism și vătămarea corporală ușoară a conducătorului auto și pasagerei dreapta față, în vârstă de 25 de ani, din al doilea autoturism.

În cauză a fost întocmit un dosar de cercetare penală.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: