Connect with us

Societate

Mii de bebeluși nu au făcut serul anti-tuberculoză! Ce-i de făcut?

Maria Ionescu

Publicat

la

În România se nasc anual în jur de 180.000 de copii, iar numărul lor scade cu o ritmicitate amețitoare. Cu toate acestea, micuții au parte de multe lipsuri, iar acestea încep încă din maternități. În această perioadă nou-născuții și familiile lor au o foarte mare problemă, care poate fi rezolvată doar de către Ministerul Sănătății. Din maternități lipsește serul împotriva tuberculozei (BCG), destinat vaccinării nou-născuților. Adică zeci de mii de copii care s-au născut din luna august încoace nu au mai fost vaccinați. Potrivit dr. Mihaela Cocu de la Direcția de Sănătate Publică Constanța, acest ser nu există în majoritatea județelor țării. ”Achiziția acestui ser  este națională. Ministerul Sănătății trebuie să o facă. De mai bine de o lună și jumătate nu mai este. Poate să mai fie câte o doză prin vreo maternitate. Ministrul Sănătății a promis că vom primi în cursul săptămânii viitoate acest ser, iar noi avem speranța că se va rezolva rapid această problemă.”, ne-a spus dr. Cocu. Cum dânsa nu putea să ne ofere mai multe detalii, am luat legătura cu dr. Loti Popescu, purtător de cuvânt al DSP. Ea ne-a spus că nu există o statistică oficială la nivelul instituției din care să reiasă numărul copiilor care s-au născut în ultima perioadă la Constanța și că acest vaccin se face în prima săptămână după naștere. Cu toate acesteai, dr. Popescu ne-a spus că este vorba despre circa 1200-1300 de copii care nu au fost vaccinați, deoarece în maternitățile din județ se nasc aproximativ 600 de copii în fiecare lună. Ce riscă atunci copiii născuți și care nu au beneficiat de acest vaccin?

România este singura ţară din UE unde se mai efectuează vaccinarea BCG la naştere!

Pe vremuri acest vaccin se făcea în toate țările europene, pentru a preveni îmbolnăvirea de tuberculoză. Însă anii au trecut și încet-încet, foarte multe țări au renunțat la efectuarea lui. Dintre statele UE, doar în România se mai face accest vaccin. Dar mai există țări europene,  care au făcut pe vremuri parte din Uniunea Sovietică, în care există o prevalență mare de tuberculoză și, ca atare, acest vaccin se face în continuare. Este inutil să ne întrebăm care este cauza. Dar este bine de știut că în țara noastră sunt în jur de 30.000 de bolnavi de tuberculoză. Ministerul Sănătății a promis că acest vaccin va ajunge în toată țara, în cursul următoarelor zile. Este vorba despre 64.000 de doze.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

Autostrăzile A2 și A4, modernizate cu fonduri europene. Care este valoarea lucrărilor

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

La finele lunii februarie a.c., Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a elaborat și depus o cerere de finanțare pentru proiectul  „Implementarea unui ansamblu de măsuri pentru sporirea nivelului de siguranță rutieră pe infrastructura rutieră Autostrada A2 și Autostrada A4”.

În calitate de solicitant, CNAIR a depus această cerere în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă.

Obiectivul general al proiectului este: creșterea gradului de siguranță rutieră și, implicit, scăderea numărului accidentelor rutiere, în conformitate cu obiectivul impus de Uniunea Europeană de scădere a numărului accidentelor rutiere cu până la 50% până în anul 2020 precum și îndeplinirea obiectivului impus în Strategia Națională de Siguranță Rutieră pentru perioada 2016 – 2020.

Potrivit CNAIR, obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  1. achiziția de utilaje pentru protejarea lucrătorilor care efectuează intervenții de urgență la infrastructura autostrăzii, tip “Atenuator montat pe camion TMA” (5 bucăți);
  2.  achiziția de sisteme cu mesaje variabile (VMS) mobile pentru furnizare informații/avertizări în perioadele de vârf de trafic, în special în sezonul estival/ semnalizarea locului unui accident (5 bucăți);
  3. achiziționare și asamblare specializată gard de protecție pe Autostrada A2 km 9+500 – km 64+000 (97 590 ml);
  4. achiziționare și asamblare specializată gard de protecție pe Autostrada A2 km 64+000 – km 143+990 (157 097 ml);
  5. realizarea de instalații de iluminat public, conectate la rețeaua electrică, pe podurile existente pe A2 (km 15+500 – km 49+500) peste Râul Colentina, Valea Tanganu, Valea Pasărea, Valea Mostiștea și Râul Benga, precum și instalații de iluminat cu sursă electrică de alimentare individuală, prin panouri solare, pe podurile peste râul Sulimanu și Pârâul Profira;
  6. achiziție indicatoare și marcaje rutiere pentru autostrăzile A2 și A4;
  7. achiziționare parapet de beton tip NEW JERSEY și parapete metalic pentru poduri pe Autostrada A2;
  8. amenajări suplimentare de/în spații de servicii și elemente de peisagistică.

Valoarea totală a  proiectului este de 201.228.599,92 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 128.759.875,92 lei, 15% contribuția proprie- 22.722.331,05 lei.

Durata proiectului este de 31 luni.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Se fac angajări la Liceul „Nicolae Rotaru” din Constanţa. Vezi ce posturi sunt disponibile

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Liceul cu Program Sportiv „Nicolae Rotaru” din Constanţa organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcțiilor contractuale de execuție vacante, astfel:

  1. administrator patrimoniu IS – 1 post;
  2. muncitor calificat – fochist – 1 post.

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

  • a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
  • b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
  • c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  • d) are capacitate deplină de exercițiu;
  • e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  • f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
  • g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

Condițiile specifice necesare în vederea participării la concurs și a ocupării funcției contractuale sunt:

  • administrator patrimoniu cu studii superioare în domeniul tehnic sau economic cu vechime în specialitatea înscrisă pe diplomă de 6 ani și 6 luni;
  • fochist cu studii medii, calificare și autorizație ISCIR, vechimea în specialitatea postului – minimum 6 luni;
  • să aibă capacitate deplină de exercițiu.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 29 martie 2021, ora 09:00: proba scrisă;
  • 29 martie 2021, ora 12:00: proba practică;
  • 29 martie 2021, ora 14:00: proba interviu.

Dosarele de înscriere se depun la sediul instituției în termen de 10 zile de la publicarea anunțului. Conform art. 6 al Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar de concurs care va conține următoarele documente:

  1. cererea de înscriere la concurs adresată conducătorului autorității sau instituției publice organizatoare;
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
  3. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
  4. carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
  5. cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează;
  6. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
  7. curriculum vitae.

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății.

În cazul în care candidatul depune o declarație pe proprie răspundere că nu are antecedente penale, în cazul în care este declarat admis la selecția dosarelor, acesta are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.

Copia actului de identitate, copiile documentelor de studii și carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială.  Relații suplimentare se obțin la Liceul cu Program Sportiv „Nicolae Rotaru”, str. Ion Corvin nr. 2, Constanţa, Judeţul Constanţa, telefon 0241/694.827.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Listele de așteptare pentru vaccinarea anti – covid, disponibile din 15 martie. Cum se face înscrierea

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Coordonatorul campaniei de vaccinare Valeriu Gheorghiţă a anunţat că lista de aşteptare va fi disponibilă pe platforma de vaccinare din data de 15 martie, iar fiecare persoană care vrea să se vaccineze se poate înscrie pe această listă. El a mai spus că nu a fost operaţionalizată lista de aşteptare până acum pentru că trebuiau activitate toate cele peste 750 de centre de vaccinare. De asemenea, persoanele cu boli cronice se pot programa individual pentru vaccinare, fără a mai fi nevoie să apeleze la medicul de familie sau medicul curant în acest sens.

„Lista de aşteptare va fi disponibilă pe platformă din data de 15 martie. Într-adevăr, prin operaţionalizarea listei de aşteptare fiecare persoană va avea posibilitatea să opteze pentru un centru de vaccinare, va putea vizualiza câte persoane se află în faţă şi astfel putem estima şi momentul la care ar putea fi vaccinate. De ce am amânat această operaţionalizare a listei de aşteptare? Pentru că ne-am dorit practic să putem activa toate centrele de vaccinare, cele peste 750 de centre de vaccinare prevăzute în actuala campanie de vaccinare, tocmai pentru a da posibilitatea persoanelor să opteze pentru unul dintre aceste centre. Dacă operaţionalizam lista de aşteptare mai devreme de a pune în activitate aceste centre de vaccinare, reduceam foarte mult din opţiunile pentru care o persoană ar fi putut să dorească să opteze. Ori, din acest punct de vedere, cred că din 15 martie această listă va fi disponibilă şi fiecare persoană care doreşte să se vaccineze o poate accesa înscriindu-se pe această listă. Trebuie să ţinem cont de un aspect – după ce va deveni disponibilă această listă de aşteptare, programarea efectivă, adică ocuparea unui loc în platformă, se va efectua doar din această listă de aşteptare. Practic nu vor mai exista persoane care se vor programa direct pe un loc liber pentru că platforma va avea această primă opţiune, de a notifica în prima etapă persoanele care sunt în lista de aşteptare. Se aşteaptă 24 de ore pentru confirmare programării din partea persoanelor notificate şi abia apoi, dacă nu se ocupă toate locurile, vor fi vizualizate de către ceilalţi”, a afirmat Valeriu Gheorghiţă duminică seara la Digi 24.

Întrebat de ce persoanele cu boli cronice nu se pot programa singure pe plaformă şi au nevioe de cineva să le asiste, Gheorghiţă a răspuns: „Eu aş vrea să menţionez faptul că, în momentul de faţă, persoanele cunoscute cu boli cronice majoritatea cazurilor se pot programa singure, pentru că a fost actualizată baza de date care ne-a fost pusă la dispoziţie de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate”.

„Într-adevăr la debutul celei de-a doua etape a campaniei de vaccinare adresată şi persoanelor cu boli cronice baza de date a fost incompletă şi într-adevăr destule persoane nu erau regăsite în această bază de date şi era nevoie de confirmarea prin intermediul medicului de familie sau medicului curant. Acum se poate face această programare individual. Prin platformă se creează acel cont şi în momentul în care selectăm opţiunea de persoană cu boală cronică se face această interogare a bazei de date. Se validează că într-adevăr persoana respectivă este cu boală cronică şi atunci se poate programa individual. În situaţia în care persoana nu este regăsită în baza de date, atunci putem să apelăm la serviciul operatorilor de call center. Sunt aproape 600 de operatori în call centere care vor putea prelua 600 de apeluri telefonice într-un interval de aproximativ 5 minute. Va fi un timp de aşteptare, dar vă pot spune că funcţionează foarte bine serviciul de call center”, a completat coordonatorul campaniei de vaccinare citat de jurnaliștii de la stiripesurse.ro.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: