Connect with us

Societate

Persoane sus-puse în mafia alcoolului, pagube însemnate! Instituții respectate, implicate prin anumiți oameni!

Maria Ionescu

Publicat

la

În completarea comunicatelor din 18 octombrie 2016 privind fapte care au determinat un prejudiciu în dauna bugetului de stat de aproximativ 600 milioane euro, prin conduita presupus frauduloasă a unor societăți din domeniul băuturilor alcoolice, Biroul de Informare și Relații Publice din cadrul Direcției Naționale Anticorupție vine cu noi precizări: ”Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și luarea măsurii controlului judiciar pe o durată de 60 de zile, începând cu data de 20 octombrie 2016, față de inculpații: JARDA ANA – la data faptelor, director în cadrul Direcției generale management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, membru al Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor (ședința 12.03.2010),
DIACONESCU DANIEL – la data faptelor, directorul general al Direcției generale de informații fiscale din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, membru al comisiei anterior menționate,
VIZOLI MARIANA – la data faptelor, director al Direcției de legislație în domeniul TVA din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, membru al comisiei anterior menționate,
BADEA CIPRIAN – la data faptelor, directorul general al Direcției generale juridice din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, vicepreședintele comisiei anterior menționate,
NEGRUȚIU MONICA – la data faptelor, directorul general al Direcției generale de reglementare a colectării creanțelor bugetare – ANAF și membru al membru al comisiei (ședința din 30.01.2012),
Toți funcționari publici, în sarcina cărora s-a reținut infracțiunea de abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit,
POTÎRNICHE CORNEL și POTÎRNICHE VIOREL, administratori a două societăți comerciale, în sarcina cărora s-au reținut infracțiuni de complicitate la infracțiunea de evaziune fiscală în formă continuată.

Ce spun procurorii?

În ordonanțele procurorilor se arată că, în cauză, există date și probe care conturează următoarea stare de fapt:
În perioada 2010-2014, patru societăți cu activitate de producere și comercializare a băuturilor alcoolice, deținute sau controlate de Ivănescu George, Bucura Cătălin, Zlotea Gheorghe și de alte persoane, au produs un prejudiciu total de 597.218.168,76 lei (aproximativ 132 milioane de euro) bugetului de stat prin sustragerea de la plata obligațiilor fiscale. Activitatea infracțională s-a desfășurat în condițiile în care funcționarii publici din cadrul autorităților fiscale și vamale competente fie nu au îndeplinit actele la care erau obligați prin atribuțiile de serviciu, fie au îndeplinit asemenea acte în mod defectuos.
Cauzele producerii acestui prejudiciu, identificate în cauză, sunt:
– autorizarea, cu încălcarea dispozițiilor legale, a trei antrepozite fiscale de producție alcool și băuturi alcoolice deținute de societăți;
– sustragerea de la plata taxei pe valoarea adăugată, a accizelor și a altor obligații fiscale prin înregistrarea unor operațiuni fictive, care au mărit taxa deductibilă;
Cu referire la participarea penală a funcționarilor publici anterior menționați, facem precizarea că aceștia au făcut parte din Comisia pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate din cadrul Ministerului Finanțelor Publice. În cazul a două dintre antrepozitele fiscale de producere a băuturilor alcoolice, aceștia au încălcat legea în procedura de autorizare, prin adoptarea unor soluții de admitere a cererilor în alte condiții decât cele legale (ședințele din datele de 12.03.2010 și 30.01.2012).
Prin aceste demersuri, funcționarii publici au contribuit la crearea unui folos necuvenit în favoarea a două dintre cele patru societăți de producere și comercializare a băuturilor alcoolice vizate de anchetă, având și o contribuție la producerea prejudiciului în dauna bugetului de stat, determinat de activitățile celor două societăți.

Ce vor face inculpații?

Pe timpul cât se află sub control judiciar, inculpații trebuie să respecte următoarele obligații:
a)să se prezinte la Direcția Națională Anticorupție – Structura Centrală și la unitatea de poliție din raza de domiciliu, ori de câte ori sunt chemați;
b)să informeze de îndată Direcția Națională Anticorupție – Structura Centrală și unitatea de poliție din raza de domiciliu cu privire la schimbarea locuinței;
c)să se prezinte la unitatea de poliție din raza de domiciliu conform programului de supraveghere întocmit de organul de poliție sau ori de câte ori sunt chemați
d)să nu depășească limita teritorială a României, decât cu încuviințarea prealabilă a organului de urmărire penală;
e)să nu ia legătura, direct sau indirect, pe nici o cale, cu anumite persoane menționate în ordonanța de dispunere a controlului judiciar
f)să nu dețină, să nu folosească și să nu poarte arme;
Cu privire la funcționarii publici Jarda Ana și Diaconescu Daniel, s-a dispus și obligarea acestora de a nu participa la ședințele Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, activitatea în exercitarea căreia a săvârșit faptele.
Inculpaților i s-a atras atenția că, în caz de încălcare cu rea-credință a obligațiilor care le revin, măsura controlului judiciar se poate înlocui cu măsura arestului la domiciliu sau măsura arestării preventive.
Inculpaților li s-au adus la cunoștință calitatea procesuală și acuzațiile, în conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedură penală.
În cauză se efectuează acte de urmărire penală și față de alte persoane.
Facem precizarea că punerea în mișcare a acțiunii penale reprezintă etape ale procesului penal reglementate de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activități care nu pot, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

”Navigatorii români sunt obstrucționați chiar de țara lor”, consideră liderii SLN

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Navigatorii trebuie să fie tratați ca o categorie esențială în transportul internațional și nu numai declarativ.

Sindicatul Liber al Navigatorilor a înțeles gravitatea pandemiei și a fost alături de toți navigatorii pe tot parcursul anului 2020 și până în prezent, știindu-se implicarea noastră zi de zi si oră de oră.

Înca de la începutul pandemiei, Sindicatul Liber al Navigatorilor a cerut guvernanților ca navigatorii români să poată dispune în România de un centru de testare RT-PCR înaintea plecării în voiaj și asta susținem în continuare. SLN a cerut ca navigatorii să nu fie restricționați în drumul lor către nave și nici atunci când trebuie să fie repatriați. Mai mult, aceștia aveau nevoie să poată pleca la lucru către nave și de aceea trebuiau aprobate zboruri Charter special pentru navigatori și chiar utilizarea zborurilor umanitare făcute de operatorul aerian național la inițiativa MAE.

Cu oarecare întârziere, autoritățile din România au înțeles fenomenul și au reacționat, fiind o perioadă bună de timp în fruntea țărilor care respectau rezoluțiile internaționale ale IMO, ILO, UE, Camera Internațională de Comerț, ITF și ISF cu privire la desemnarea navigatorilor ca personal cheie în transportul internațional. S-a înteles că navigatorii nu reprezintă o sursă de infectare, cazurile de infecție de la nave au fost extrem de puține și toate din cauza contactului cu Autoritățile din porturile respective iar navele de croazieră și-au încetat activitatea de transport al turiștilor.

Odată cu apariția vaccinului împotriva Sars-CoV-2, Sindicatul Liber al Navigatorilor a cerut introducerea navigatorilor români în etapa lucrătorilor esențiali pentru vaccinare, cerând un centru special pentru vaccinarea navigatorilor, în urma discuțiilor purtate cu INSP și alte autorități din domeniu.

Zilele acestea, Autoritatea Maritimă din Cipru a propus demararea la scară mondială a vaccinării cu prioritate a navigatorilor, a celor 1.700.000 de oameni, și astfel, țările lumii să ridice orice obstacol sau restricție de liberă circulație, navigatorii să poată să facă schimbul de echipaj la timp, să poata coborî la uscat și activitatea de transport maritim a bunurilor să se poată face în siguranță.

Navigatorii sunt obosiți mental și fizic după un an de pandemie și de restricții în condițiile unei munci deosebit de periculoase care a ținut și ține economia mondială la suprafață. Susținem această initiativă și vom fi aproape pentru ca acest lucru să se întample și în România.

Tot zilele acestea, guvernul roman prin Departamentul pentru Situații de Urgență a dispus ca navigatorii sa fie testați RT-PCR înainte de a urca în avion la drumul de întoarcere către casă la fel ca orice alt cetațean, lucru care a avut repercusiuni imediate. Schimburile de echipaje la unele societăți au fost sistate, iar altele au fost foarte îngreunate.

”Insistențele și explicațiile noastre nu au putut convinge Guvernul Român că navigatorii nu sunt o sursă de infecție, că ei sunt izolați pe nava lor timp de luni bune și întreg procesul de îngreunare a schimburilor de echipaj va atârna greu în menținerea locurilor de muncă și așa greu de obținut pentru ei.”, precizează liderii Sindicatului Liber al Navigatorilor.

În opinia lor, ”navigatorii români sunt obstrucționați chiar de țara lor, cum nici o altă țară nu a mai făcut-o”. În Italia, Franța, Olanda, Marea Britanie, Germania, Spania etc., navigatorii sunt exceptați de la orice restricție atunci când călătoresc în interes de serviciu. Cum România poate face o asemenea gafă?

”Am crezut că nu s-a înțeles la început, apoi am explicat în detaliu dar acum vedem că lucrurile dăunează grav menținerii locurilor de muncă ale navigatorilor români aflați într-o competiție acerbă care abia așteaptă cea mai mică greșeală.”, au afirmat reprezentanții SLN.

De ce nu se înteleg lucruri care nu costă, nu sunt periculoase, sunt sigure și au rezulate benefice pentru toți? Pentru că navigatorii nu au o autoritate guvernamentală care să le reprezinte cauza.

SLN a susținut mereu că în Ministerul Transporturilor ar fi trebuit să existe un Departament Special pentru Navigatori (DSN) care să fie foarte aplecat pe problemele de educație, de muncă, de angajare, de certificare, de formare și apoi de promovare a unui produs care este cerut pe piața internaționala și care are beneficii incomensurabile.

Ca o comparație, Canalul Suez aduce anual peste 4 miliarde de dolari guvernului Egiptean, PIB-ul din Filipine este bazat 40% pe veniturile navigatorilor etc. România, cu această forță de muncă calificată și extrem de bine cotată în piața internațională, cu școli de renume internațional, cu un sprijin si lobby guvernamental ar putea exploata această nișă internațională cu beneficii pentru milioane de cetățeni româani.

SLN va iniția în continuare demersuri pentru exceptarea navigatorilor de la orice restricții și pentru crearea unui program de vaccinare special pentru navigatori, la fel ca în cazul personalului medical sau profesori.

România are și România poate pentru o Românie mai bună !

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Constanța. Autobuzele liniilor 44 și 51 circulă deviat pe sensul către Casa de Cultură

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

CT BUS anunță publicul călător că, începând cu 01.03.2021, autobuzele liniilor 44 și 51 circulă deviat pe sensul către Casa de Cultură pe următorul traseu: str Mihai Viteazu – str. Constantin Brătescu – str. I.G.Duca.

Totodată, autobuzele aparținând celor două trasee nu vor mai opri în stația ,,Școala 13” (amplasată pe str. Mihai Viteazu), ci vor opri în stația de pe str. I.G.Duca.

Devierea survine din cauza lucrărilor de resistematizare a circulației rutiere desfășurate de Primăria Municipiului Constanța pe str. Țepeș Vodă.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

(VIDEO) ÎPS Teodosie speră să se reînființeze Mitropolia Tomisului. Vezi ce demersuri s-au făcut

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

ÎPS Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului doreşte reînfiinţarea Mitropoliei Tomisului şi a depus în acest sens o solicitare la Sfântul Sinod. În cursul zilei de azi, în cadrul unei conferințe de presă a precizat că demersurile în acest sens ar putea dura două sau trei luni.

El a declarat, că şi-a dorit reînfiinţarea Mitropoliei la scurt timp după ce a devenit Arhiepiscop al Tomisului, adică din 2002, dar acest lucru nu s-a materializat atunci. El a menţionat că argumentele aduse acum sunt mai multe izvoare istorice recuperate care arată că au existat mitropoliţi în fiecare secol, iar în Constanța a fost mitropolie din secolul V.

“Mitropolie a fost și trebuie să fie! Am avut această inițiativă din anul 2002. Am făcut demersuri. Argumentele sunt mulţimea de izvoare recuperate. Chiar anul trecut pe baza căreia noi am înfiinţat Academia Tomitană, sunt din 85 de arhive şi biblioteci, foarte multe de la Vatican, se păstrează vestigiile înaintaşilor noştri de aici date că au existat mitropoliţi în fiecare secol, în care istoria nu consemnează că izvoarele s-au pierdut, Dobrogea a intrat în stăpânire străină şi a revenit în 1878, dar izvoarele s-au păstrat în diverse locuri”, a transmis ÎPS Teodosie.

ÎPS Teodosie a precizat că, în cursul săptămânii trecute, a înregistrat o adresă la Patriarhia Română, la Cancelaria Sfântului Sinod.

”Se fac pași în care argumentele să fie puse în lumină.  (…) Noi nu facem mitropolia ca o fantomă, dintr-o dată, ci să urmeze toate demersurile canonice care trebuie să pună în evidenţă acest scaun mitropolitan care este înscris şi în canoanele organizatorice ale sinoadelor ecumenice”, a precizat ÎPS Teodosie.

Înaltul prelat a precizat faptul că demersurile ar putea dura două-trei lini de zile, așa că nu este exclus ca până la Paște să avem Mitropolie la Constanța.

Urmăriți declarația sa integrală în video de mai jos:

Foto: Ilustrativ

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: