Connect with us

Societate

Nu mai e ca pe vremuri! Acum sunt puțini copii în tabere la mare

Maria Ionescu

Publicat

la

Fiecare sezon estival este o mare bucurie pentru copii, în special, dar și pentru părinți. Copiii iau vacanță, părinții încearcă să-și ia câteva zile libere pentru a fi împreună cu micuții și a se simți bine cu ei. Cei mai mulți dintre ei – din lipsă de bani, de cele mai multe ori – își petrec vacanța la țară, în curtea bunicilor. Iar amintirile pe care le adună în lunile de vară devin minunate, de neuitat chiar. În ceea ce privește oamenii mai cu dare de mână, aceștia se gândesc la vacanțe însorite, petrecute la țărmul mării. Și cum fac asta? Păi își drămuiesc banii cum știu ei mai bine, astfel încât vara să își permită măcar câteva zile de vacanță la mare. Unii vin pe cont propriu, alții își achiziționează bilete, iar pentru copii lor fie plătesc tabere la mare, fie îi iau cu ei și fac vacanța împreună. Dar pentru cei mici, cele mai importante vacanțe sunt petrecute alături de alți copii, în taberele de pe malul mării. Aici se formează prietenii pentru o viață, iar amintirile pe care și le fac împreună nu se pot egala cu o vacanță petrecută împreună cu părinții. Deși sunt minunate și astea! Pe litoralul românesc veneau pe vremuri zeci de mii de copii în taberele special amenajate. Mai exact, până la Revoluţie, în taberele şcolare de pe litoral veneau peste 20.000 de turişti pe serie. Agenţia Teritorială a Taberelor şi Turismului Şcolar Constanţa avea în administrare Tabăra Luminiţa – Eforie Nord, Cravata Roşie din Eforie Sud, Tabăra de la Tuzla, Tabăra de la Costineşti şi Tabăra de la 2 Mai. În prezent, statul mai deţine doar trei dintre ele: la Eforie Nord, Eforie Sud şi 2 Mai. Ele se află în administrarea Direcţiei pentru Tineret şi Sport. Mai era și tabăra de la Năvodari, Tabăra Năvodari, pe vremuri cel mai vestit loc de distracţie pentru copiii. Tabăra îşi deschidea porţile începând din luna mai, când veneau orfanii din centrele de plasament, în două serii, fiecare de 7.000 de copii. După 15 iunie, locurile erau rezervate copiilor din învăţământul de masa, din toată țara.  Veneau copii din toată țara. La ora actuală, primăria Năvodari deține 40% dintre acțiunile Taberei, iar restul aparțin unui investitor privat.

Au mai rămas puține tabere pe litoral

Acum, doar câteva sute de copii au posibilitatea de a-și petrece vacanţa în puţinele tabere de stat care au mai rămas la malul mării.  Să le luăm pe rând, pentru a vedea ce tabere mai avem acum pe litoral. Complexul de cazare din Năvodari are o capacitate de peste 2500 locuri dispuse în 3 locații, ce se întind pe o suprafață de 56 hectare. Și vorbim despre tabăra Delfin, hotel Delfin și campingul Lebăda. Tabăra de copii Delfin din Năvodari are o experiență de peste 50 ani în turismul școlar din România. Are o capacitate de 1000 locuri (dintre care 500 locuri au fost inaugurate în sezonul 2013), iar oferta se adresează grupurilor de copii și tineri din grădinițe, școli generale și diverse fundații culturale sau religioase. Tabăra Luminiţa din staţiunea Eforie Nord este din nou administrată de către Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret (DJST), după ce mai bine de 11 ani a fost data unei societăți private. Tabăra are o capacitate de cazare de 250 de locuri, în camere cu două şi trei paturi, cu baie proprie. Clădirea a fost igienizată, au fost efectuate reparaţii şi s-a zugrăvit. În prezent funcţionează la capacitate maximă. Tabăra New Paradise Eforie Sud are 448 de locuri, în camere cu 2,3,5,6 și 8 locuri de cazare. Are și locuri de joacă pentru copii, terenuri de sport, sală de şedinţe, sală de dans, aparate de fitness în aer liber, acces la Internet, discotecă în aer liber. Centrul de agrement 2 Mai dispune de 200 locuri de cazare, în camera cu 2,4,5 paturi. Dispune, de asemenea, de locuri de joacă pentru copii, sală de ședințe, acces la Internet, teren de sport, teren de minigolf, discotecă în aer liber, sală de mese cu 120 de locuri, fiecare cameră are grup sanitar propriu. Vacanța petrecută de copii în taberele de la mare este de 7 zile, cu șase pensiuni complete, iar cazarea și masa costă între 388 și 530 de lei, în funcție de perioadă.  

Dar controalele nu întârzie să apară

Și pentru că niciodată nu se știe cum decurg lucrurile în tabără, ce hrană primesc copiii, cum sunt punctele de ajutor etc., Ministerul Sănătății organizează pe litoral, în perioada 4 iulie – 2 septembrie, un comandament de control care va funcționa în coordonarea Inspecției Sanitare de Stat. 18 inspectori din mai multe județe ale țării au fost detașați pentru a sprijini Direcția de Sănătate Publică din Constanța. Aceștia vor asigura sprijin pentru efectuarea acțiunilor de control și supraveghere sanitară a taberelor de elevi și studenți, a apelor de îmbăiere, a organizării punctelor de prim ajutor și a unităților de turism și alimentație publică. Obiectivul general al acestui comandament de control îl reprezintă monitorizarea permanentă a taberelor școlare, precum și asigurarea conformității unităților turistice cu normele de igienă și sănătate publică. Inspectorii sanitari vor lucra pentru diminuarea și eliminarea riscurilor la adresa sănătății publice. În cazul în care vor fi constatate deficiențe se vor aplica măsuri conform legislației în vigoare.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

Ce spectacole puteți vedea în acest week-end la Teatrul de Stat Constanța

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În acest weekend, Teatrul de Stat Constanța vă invită la un program ce vă provoacă să vă înveseliți, să meditați la ironia sorții, dar și să participați la construcția în timp real a unui spectacol .

Sâmbătă, 6 martie, de la ora 19:00, vă așteptăm la „Memoria apei” de Shelagh Stephenson, în traducerea și regia lui Vladimir Anton.

Trei surori, cu firi și trasee de viață total diferite, se reunesc după mulți ani și își confruntă amintirile din copilărie, constatând că nicio situație trecută nu are pentru toate aceleași contururi și aceleași semnificații; că fiecare dintre surori își amintește altceva, traumele fiecăreia fiind diferite. Își reiau certurile, disputele, rivalitățile, dar regăsesc, treptat, și afecțiunea ce le leagă, și mecanismele prin care se susțin reciproc.

Din distribuție fac parte Dana Dumitrescu, Liviu Manolache, Alina Manțu, Georgiana Rusu, Laura Iordan-Adrian și Andu Axente.

Scenografia este semnată de Maria Miu, iar lighting design-ul, de Lucian Moga.

Duminică, 7 martie, de la ora 19:00, vă invităm din nou la „Meciul de comedie”, în regia lui Dragoș Muscalu, un spectacol care este de fiecare dată altfel, căci se bazează pe sugestiile spectatorilor. Ei sunt aceia care le spun actorilor ce să interpreteze pe scenă, iar capacitatea de improvizație a acestora din urmă este cheia succesului fiecărei reprezentații. Tot spectatorii, prin aplauzele lor, decid care dintre cele două echipe ce se înfruntă pe scenă – Real Stavrid sau AC Biban – este câștigătoarea meciului.

În distribuție: Mirela Pană, Florina Stănculeț, Andrei Cantargiu, Remus Archip, Cătălina Mihai, Lucian Iftime, Florin Aioane, Andrei Bibire, Ecaterina Lupu, Ștefan Mihai, Vlad Lință. Actorii sunt acompaniați live de pianistul Mădălin Nicolae Mușat, care improvizează și el o muzică adecvată poveștilor inventate de actori pornind de la un cuvânt, un nume sau o meserie.

Scenografia este creată de Lăcrămioara Dumitrașcu.

”Asigurăm spectatorii că în Teatrul de Stat Constanța sunt aplicate toate măsurile de protecție – nebulizarea spațiilor și distanțarea atât în timpul accesului și ieșirii, cât și în timpul reprezentațiilor.

Biletele la spectacolele Teatrului de Stat Constanța pot fi achiziționate fie online, prin platforma www.mystage.ro , fie de la casa de bilete a Teatrului de Stat Constanța – Bulevardul Ferdinand Nr. 11

Vă mulțumim că ne sunteți mereu alături și vă așteptăm cu drag la teatru!”, au precizat reprezentanții Biroului de presă al Teatrului de Stat Constanța.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Autostrăzile A2 și A4, modernizate cu fonduri europene. Care este valoarea lucrărilor

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

La finele lunii februarie a.c., Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a elaborat și depus o cerere de finanțare pentru proiectul  „Implementarea unui ansamblu de măsuri pentru sporirea nivelului de siguranță rutieră pe infrastructura rutieră Autostrada A2 și Autostrada A4”.

În calitate de solicitant, CNAIR a depus această cerere în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă.

Obiectivul general al proiectului este: creșterea gradului de siguranță rutieră și, implicit, scăderea numărului accidentelor rutiere, în conformitate cu obiectivul impus de Uniunea Europeană de scădere a numărului accidentelor rutiere cu până la 50% până în anul 2020 precum și îndeplinirea obiectivului impus în Strategia Națională de Siguranță Rutieră pentru perioada 2016 – 2020.

Potrivit CNAIR, obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  1. achiziția de utilaje pentru protejarea lucrătorilor care efectuează intervenții de urgență la infrastructura autostrăzii, tip “Atenuator montat pe camion TMA” (5 bucăți);
  2.  achiziția de sisteme cu mesaje variabile (VMS) mobile pentru furnizare informații/avertizări în perioadele de vârf de trafic, în special în sezonul estival/ semnalizarea locului unui accident (5 bucăți);
  3. achiziționare și asamblare specializată gard de protecție pe Autostrada A2 km 9+500 – km 64+000 (97 590 ml);
  4. achiziționare și asamblare specializată gard de protecție pe Autostrada A2 km 64+000 – km 143+990 (157 097 ml);
  5. realizarea de instalații de iluminat public, conectate la rețeaua electrică, pe podurile existente pe A2 (km 15+500 – km 49+500) peste Râul Colentina, Valea Tanganu, Valea Pasărea, Valea Mostiștea și Râul Benga, precum și instalații de iluminat cu sursă electrică de alimentare individuală, prin panouri solare, pe podurile peste râul Sulimanu și Pârâul Profira;
  6. achiziție indicatoare și marcaje rutiere pentru autostrăzile A2 și A4;
  7. achiziționare parapet de beton tip NEW JERSEY și parapete metalic pentru poduri pe Autostrada A2;
  8. amenajări suplimentare de/în spații de servicii și elemente de peisagistică.

Valoarea totală a  proiectului este de 201.228.599,92 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 128.759.875,92 lei, 15% contribuția proprie- 22.722.331,05 lei.

Durata proiectului este de 31 luni.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Se fac angajări la Liceul „Nicolae Rotaru” din Constanţa. Vezi ce posturi sunt disponibile

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Liceul cu Program Sportiv „Nicolae Rotaru” din Constanţa organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcțiilor contractuale de execuție vacante, astfel:

  1. administrator patrimoniu IS – 1 post;
  2. muncitor calificat – fochist – 1 post.

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

  • a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
  • b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
  • c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  • d) are capacitate deplină de exercițiu;
  • e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  • f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
  • g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

Condițiile specifice necesare în vederea participării la concurs și a ocupării funcției contractuale sunt:

  • administrator patrimoniu cu studii superioare în domeniul tehnic sau economic cu vechime în specialitatea înscrisă pe diplomă de 6 ani și 6 luni;
  • fochist cu studii medii, calificare și autorizație ISCIR, vechimea în specialitatea postului – minimum 6 luni;
  • să aibă capacitate deplină de exercițiu.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 29 martie 2021, ora 09:00: proba scrisă;
  • 29 martie 2021, ora 12:00: proba practică;
  • 29 martie 2021, ora 14:00: proba interviu.

Dosarele de înscriere se depun la sediul instituției în termen de 10 zile de la publicarea anunțului. Conform art. 6 al Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar de concurs care va conține următoarele documente:

  1. cererea de înscriere la concurs adresată conducătorului autorității sau instituției publice organizatoare;
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
  3. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
  4. carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
  5. cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează;
  6. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
  7. curriculum vitae.

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății.

În cazul în care candidatul depune o declarație pe proprie răspundere că nu are antecedente penale, în cazul în care este declarat admis la selecția dosarelor, acesta are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.

Copia actului de identitate, copiile documentelor de studii și carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială.  Relații suplimentare se obțin la Liceul cu Program Sportiv „Nicolae Rotaru”, str. Ion Corvin nr. 2, Constanţa, Judeţul Constanţa, telefon 0241/694.827.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: