Connect with us

Politica

Radu Mazăre, din închisoare: “Am luptat destul cu statul român abuziv”

Mihaela Tîrpan

Publicat

la

Radu Mazăre pare resemnat cu ce i se va întâmpla. Fostul edil a declarat, pentru Antena 3, că a obosit “să lupte” și dacă va fi extrădat, după ce-și ispășește pedeapsa, vrea să revină în Madagascar.

„Dacă instanța aceasta din Madagascar va decide că trebuie să fiu extrădat nu mă voi mai opune pentru că am obosit să lupt, am luptat destul cu statul român abuziv, nu voi mai lupta și aici, în Madagascar. Dacă voi ajunge în România prin extrădare, după ce se va termina pedeapsa mă voi întoarce aici în Madagascar până la sfârșitul zilelor”, a afirmat Mazăre.

Fostul primar al Constanţei are de executat 9 ani de închisoare pentru atribuirea nelegală a unor terenuri, cu un prejudiciu estimat de procurorii DNA la 114 milioane de euro.

Comments

comments

Politica

PMP Constanța spune STOP DEMOLĂRII pasarelei regale din stațiunea Mamaia! Vezi argumentele lui Palaz

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Claudiu-Iorga Palaz, în calitate de președinte al organizației județene PMP Constanța și vicepreședinte al Consiliului Județean, a depus azi un memoriu la Consiliul Județean Constanța pentru preluarea pasarelei din Mamaia de către Consiliul Județean Constanța și începerea lucrărilor de reabilitare și reamenajare a acesteia.

Cunoscută drept ,,pasarela regală”, construcția face parte din Ansamblul Cazinoului, inaugurat în anul 1935, în ziua de 15 august, în prezenţa Regelui, a membrilor Guvernului şi a autorităţilor Municipiului şi Portului Constanţa. Lucrarea a fost calculată să reziste la vânt, zăpadă şi la o încărcătură cu oameni de 600 kg/mp. În perioada interbelică, complexul găzduia un restaurant modern, cabine pentru plajă în clădirile laterale, un cazino și o pasarelă ce se avânta în mare, unde se afla singurul bar maritim din Europa.

O scară de acces susţinută prin trei vanguri în formă de cadre conducea pe pasarela care avea zece deschideri a zece metri, cu o consolă înspre bar. În dreptul pilei a opta, unde adâncimea apei era de 0,80 – 100 m, deci o adâncime optimă pentru joaca copiilor, s-au amenajat două tobogane compuse fiecare din câte o boltă circulară, ce susţinea o scară de acces a publicului de pe pod pe cheia bolţii, şi un planşeu având o formă curbă cu inflexiune, studiată astfel ca să prezinte forma cea mai potrivită pentru alunecare.

Grinzile aveau console de patru metri, armate puternic, cu rolul de a contravântui fundaţiile. În axele blocurilor de fundaţii erau încastraţi cei patru stâlpi care înconjurau partea centrală, între ei fiind plasate bufetele barului, iar restul, fiind tot o consolă, de unde se putea admira cerul şi marea, fără niciun obstacol. De jur-împrejurul barului era un parapet identic cu al pasarelei. Textul, destul de tehnic, din care reproducem parţial, îi aparţine lui Constantin Cătuneanu, autorul unui amplu studiu despre creaţia inginerească de unicat a lucrărilor de la Mamaia.

Cazinoul din Mamaia, împreună cu pasarela ce ieșea în mare, reprezentau centrul de atracție al turismului din stațiune, alături de alte două simboluri interbelice – Castelul Reginei Maria, inaugurat în anul 1926 și Hotelul Rex, inaugurat în prezența Regelui Carol al II-lea, în anul 1936. Simbol al istoriei stațiunii Mamaia, menționat deseori în studii culturale, important punct de interes turistic al acelor vremuri, ansamblul Cazinoului, din care face parte și pasarela, a fost introdus în lista monumentelor istorice, începând cu anul 2010.

Administrația Bazinală de Apă Dobrobea Litoral (A.B.A.D.L.) a demarat procedurile în vederea realizării lucrărilor, în acest sens fiind obținut certificatul de urbanism ce vizează mai multe zone de pe întreg litoralul românesc. Astfel, potrivit proiectului, fostul debarcader va fi desființat. A.B.A.D.L. consideră că pasarela de promenadă ,,se află într-o stare avansată de degradare și nu poate prezenta siguranță în exploatare”.

Nu de aceeaşi părere sunt istoricii şi arhitecţii. În opinia lor, un asemenea vestigiu ar trebui păstrat şi reabilitat. Reabilitarea plajelor urmează să înceapă în câteva luni, moment în care pasarela va fi distrusă.

Motivat de importanța deosebită și emblematică a pasarelei din Mamaia, simbol al acestei stațiuni turistice, consider obligatorie preluarea acesteia de către Consiliul Județean Constanța și executarea lucrărilor de întreținere, conservare, restaurare și punere în valoare a acestui ,,monument”, cu respectarea legislației în vigoare.

< Dacă în trecut deciziile administrative au fost luate cu comoditate si eficiență economică pentru grupurile de interese ale lui Radu Mazăre și Nicușor Constantinescu, eu cred că este timpul să luăm decizii pentru constănțeni!

 Sunt sigur că reabilitarea și punerea în valoare a simbolului  „Pasarelei Regale” va aduce un plus de valoare stațiunii Mamaia și Constanței. Eu știu și pot gestiona reabilitarea și stoparea demolării acestui edificiu istoric.>  a declarat Claudiu Palaz. (comunicat de presă PMP Constanța)

Vă recomandăm și:

Pasarela de la Cazinoul din Mamaia, DEMOLATĂ! Cu ce precizări vine conducerea Apelor Române – Dobrogea Litoral

 

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Laurențiu Mironescu, despre motivele pentru care a intrat în PMP

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

În urmă cu o zi, conducerea PMP a surprins anunțând reintrarea în politică a fostului director al Administrației Porturilor Maritime Constanța, fost secretar de stat în MAI și fost deputat de Constanța, Laurențiu Mironescu. După ce s-a alăturat echipei lui Claudiu Palaz în PMP Constanța, Mironescu a venit pe blogul său cu câteva precizări legate de reintrarea sa în politică.

„De ce?

Pentru că am ajuns la un moment în care sunt destul de atent la ce-am realizat până acum în activitatea mea extra personală. Cariera profesională, de care sunt destul de mulțumit, ține mai degrabă de viața personală dar a avut ea vreo realizare de care să beneficieze și altcineva în afara mea, familiei și, poate, a celor aproape 70 de angajați de care sunt oarecum responsabil? Parcă, dar nu sunt așa de convins, s-ar fi putut mai mult. Bine, știți, eu am fost și bolnav, am luat virusul luptei la mișto împotriva corupției și a durat 8 ani și aproape 2 luni până am depășit boala. Acum sunt în convalescență și sper să fi învățat câte ceva de pe urma acestei boli…

Revenind, deși am încercat să mă fac auzit de la diverse alte tribune, oricât aș fi de indulgent pe acest subiect, mă uit la efecte și nu prea le văd. Ici, colo, s-a mai mișcat câte ceva, parcă.  Schimbarea cu adevărat poate fi făcută doar politic și politica nu se face din tribună.

În concluzie, principalul motiv pentru care am decis să reactivez politic, încălcându-mi toate jurămintele anterioare, este că zona la care mă pricep eu suferă și eu mă ofer în ajutor, iar ăsta nu poate veni decât din plan politic. Al doilea motiv este că parcă n-aș vrea să ies din viața activă amintit doar ca inculpat achitat într-un dosar considerat de Înalta Curte a fi inexistent.

De ce acum?

Pfff, mi-a luat ceva vreme să schimb obiectivul familiei de la supraviețuire la consolidare și reconstrucție. Să zicem că mi-am depășit barierele autoimpuse. În ceea ce privește sectorul transporturilor navale din România, ce să zic, este, la acest moment istoric, la nivelul miorițelor din portul Midia. Niciodată n-a avut nevoie mai mare de intervenție. Iar când vorbim de sectorul naval, nu ne referim doar la autoritățile menite să asigure siguranța navigației care nu știu cum să se disculpe mai cu talent … acolo e nevoie de cauterizarea incompetenței … Când vorbim de sectorul naval ne referim la o resursă umană consistentă din România care câștigă și indigenează zeci de milioane de euro pe lună, sute de milioane pe an, companii armatoare, deocamdată fluviale, cu zeci și sute de angajați, industria maritimă și portuară și alte zeci de ocupații multiplicate pe orizontală și verticală. Iar toate acestea au, în acest moment, strategia de dezvoltare a buruienii. Nu rețin să aibă vreo proiecție de mare viitor.

Am intrat în viața profesională când România arma peste 300 de vapoare. Mă uit azi în spate acum și nu văd niciunul. Iar asta este rezultatul absenței sectorului naval din România de pe agenda publică în ultimii 20 de ani. Putem elabora acum de ce, cum și ce și unde și nu mai știu ce, dar este neproductiv.

De-asta acum. Pentru că dacă nu punem umărul acum, ce-a mai rămas din energiile marinei noastre comerciale o să stingă de tot… e ca la siderurgie, când oprești cuptoarele, gata, se alege praful.

De ce aici?

De ce aici, adică la PMP? La PMP pentru că eu am deschis ochii în politică în Partidul Democrat, unde am intrat pentru comandantul care era președintele lui de-atunci, europarlamentarul PMP de azi. Sper să nu fie doar nostalgia dar parcă recunosc câte ceva din agilitatea fostului PD în PMP chiar dacă mulți dintre oamenii PD se găsesc în PNL-ul de azi.

Aici, pentru că Paleologu, pe care nu-l cunosc personal dar care mi-a plăcut în campania electorală, pentru că Robert Turcescu, pe care-l cunosc personal și pentru mulți, mulți alții.

Am detectat ieri reacția unui anumit site din Constanța care cita dintr-un material de-al meu, scris cu ani în urmă, depreciativ la adresa lui Claudiu Palaz, președintele PMP Constanța. Bun, să ne înțelegem, eu am scris câteva sute de articole pe blog, în fiecare mi-am pus părerile, sufletul și emoția, mai ales că eu am privit exprimarea mea scrisă ca un soi de terapie pentru un pishic destul de supus la presiune. M-am exprimat contondent la adresa multora, ce să faci, n-ai ce să faci, așa am gândit atunci, în starea de-atunci, în calitatea mea de atunci … Spre ușurarea unora, scutiți de efortul părerilor scrise și a regulilor gramaticale care, mai deunăzi, se bucurau că n-o să ajung eu șeful instituției lor pentru că am scris nu știu ce despre premierul Orban.

Aparte de orice s-ar putea spune despre oricine, Claudiu Palaz este un om îndrăgostit de administrație, care administrație, este meseria lui. Mircist, important, da? … se află și el la vârsta la care vrea să contabilizeze impactul pe care l-a avut în muncă, deci e pus pe treabă. Pentru mine e suficient și mă poate considera parte a echipei pe care a format-o la Constanța.

În concluzie, nu-mi doresc nimic altceva decât ajuta la apariția portului Constanța și a Dunării și a marinei comerciale pe harta preocupărilor politice din țara asta. Și asta nu se poate face decât acționând politic.“, se arată în mesajul lui Mironescu.

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Deputatul Stelian Ion: „USR votează împotriva moțiunii PSD. Declarația lui Bulai, neinspirată“

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Deputatul de Constanța al USR Stelian Ion a declarat, astăzi, în conferință de presă, că USR va vota împotriva moțiunii de cenzură a PSD, pentru că ei își doresc alegeri din două tururi pentru primari.

„Așa cum arată lucrurile acum, doar PSD și cu UDMR au șanse teoretice să treacă moțiune. Practice, sunt șanse zero să treacă moțiunea. Ar trebui văzut cum vor vota cei de la Pro România. Cu toate că au zis că nu votează, nu ar fi prima oară când cei de la Pro România au spus una și au făcut alta.“, a punctat Stelian Ion.

Parlamentarul constănțean a fost întrebat de Ordinea.ro cum comentează declarația colegului său de partid, deputatul Iulian Bulai, care a spus că va vota moţiunea de cenzură împotriva Guvernului PNL dacă „nu se mişcă lucrurile, să avem fonduri europene nerambursabile pentru Autostrada A8 în următorul exerciţiu financiar al UE“. Stelian Ion a spus că declarația lui Bulai a fost una neinspirată, care a vrut să sublinieze doar necesitatea alocării de fonduri autostrada A8. El a precizat că este convins că Iulian Bulai nu va vota moțiunea. Deputatul constănțean a mai spus că parlamentarii USR vor vota cu bilele la vedere moțiunea de cenzură.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: