Connect with us

Administratie

Salvamarii din stațiunile Eforie Nord și Eforie Sud au rămas la datorie. Ce reglementări a făcut Primăria vara aceasta

Publicat

la

Activitatea de de salvare acvatică desfăşurată prin serviciul de salvamar şi prin posturile de prim ajutor pe plajă este destinată salvării vieţii oamenilor. Utilizarea nejustificată a serviciilor de salvare acvatică (pentru căutarea în apă a unei persoane presupus dispărută – care de fapt se răcoreşte la terasă a anunţa în prealabil, un copil lasăt nesupravegheat şi rătăcit pe plajă sau alte cazuri similare) se poate concretiza într-un rezultat nefericit pentru o persoana care chiar are nevoie de ajutorul salvamarilor.

Geamandurile, balizele, bilele plutitoare îşi au rostul lor, fiind amplasate de către personalul calificat. Faptul că unele persoane ţin să dovedească, sieşi sau altora, cât de buni înotători sunt şi, pentru a nu depăşi linia balizei (fapt ce atrage atenţionarea de la salvamar) aleg sa tragă de acestea pentru a le muta din locul în care sunt ancorate, este un gest care are drept consecinţă punerea în pericol a celorlalţi utilizatori ai plajei şi zonei de îmbăiere.

Pentru a veni în sprijinul salvamarilor, consiliul local Eforie a hotărât prin HCL nr. 100/2021 că următoarele fapte constituie contravenţie:

  • Apelarea, în mod nejustificat, la reprezentanţii serviciului de salvare acvatică pentru căutarea în apă de persoane presupus dispărute de pe plajă;
  • Mutarea geamandurilor, balizelor sau a bilelor plutitoare în alte locuri decât sunt ancorate de către reprezentanţii serviciului de salvare acvatică;
  • Utilizarea geamandurilor drept colace de salvare sau acoperirea lor cu diverse materiale astfel încât să impiedice vizibilitatea acestora.

Persoanele fizice vor fi sancţionate cu amendă între 1.000,00 – 2.000,00 lei iar cele juridice între 1.500,00 – 2.500,00 lei; constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se realizează de către lucrătorii din Serviciul de Poliţie Locală al Primăriei Eforie sau de către alţi funcţionari publici încadraţi în Primăria Eforie şi împuterniciţi în acest scop prin dispoziţie a primarului.

Prin acelasi act normativ – Hotărârea Consiliului Local Eforie nr. 100 adoptată în data de 31.05.2021 au fost împuterniciţi reprezentanţii Poliţiei Locale Eforie pentru constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevăzute în HG nr. 1136/2007. Prin aceeaşi HCL s-a stabilit ca primarul poate nominaliza şi alţi lucratori din cadrul administraţiei local pentru constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor referitoare la nerespctarea însemnătăţii steagurilor arborate de către salvamari.

Serviciul de salvare acvatică Eforie a fost atribuit către SC Salvamar Service SRL. Pe plajele din Eforie sunt amplasate 22 posturi de observare (foişoare), 2 baze de salvare nautică care asigură 11 patrule rapide (câte una pentru fiecare 2 posturi de salvare) şi 2 posturi de prim ajutor. Programul zilnic de lucru este in intervalul 8.00 – 19.00 cu excepţia perioadei 16 iulie – 15 august inclusiv când programul zilnic este în intervalul 08.00-20.00

Comments

comments

Administratie

Poarta Albă. Dispensarul și grădinița intră în reabilitare

Publicat

la data de

Scris de

Aleșii locali din comuna Poarta Albă au adoptat, la ultima ședință ordinară a Consiliului Local, două proiecte importante pentru comunitate. Acestea vizează eficientizarea energetică a două imobile: dispensarul uman și grădinița din satul Nazarcea. În cazul dispensarului vorbim de aproape 2,3 milioane de lei (cu TVA) pentru o clădire cu o suprafață desfășurată de peste 350 de mp și o suprafață desfășurată propusă după termoizolare de 372 de mp. Proiectul este realizat în cadrul programului „Eficiență energetică în clădiri publice” derulat prin Administrația Fondului de Mediu. Și proiectul eficientizării grădiniței din Nazarcea va fi realizat grație aceluiași program. Aici este vorba despre un proiect cu o valoare de aproape 2,3 milioane de lei (fără TVA) și o suprafață desfășurată propusă după termoizolare de 355 de mp.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

„Împreună pentru o viață mai bună în Castelu”. Dezbatere despre problemele din comună

Publicat

la data de

Scris de

Absenteismul copiilor de la școală, lipsa documentelor de identitate, care îngreunează accesul familiilor la toate serviciile, și necesitatea angajării unui nou asistent medical comunitar sunt doar câteva dintre problemele care au fost discutate de autoritățile locale din comuna Castelu în cadrul întâlnirii Grupului de Acțiune Locală.

„La întâlnirea cu Grupul de Acțiune Locală de săptămâna trecută am pus pe masă câteva dintre cele mai dificile probleme cu care ne confruntăm la Castelu. Accesul copiilor la școală și la servicii medicale sunt două dintre prioritățile proiectului nostru. Am discutat despre cazuri concrete ca să găsim soluții pentru absenteismul copiilor sau pentru lipsa documentelor de identitate, care îngreunează accesul familiilor la toate serviciile; despre necesitatea angajării unui nou asistent medical comunitar.

Toți participanții au fost de acord să ne unim forțele pentru a transforma în realitate centrul comunitar care ar aduce atâtea beneficii locuitorilor din Castelu.

Ne bucurăm că aceste întâlniri devin parte din rutina de lucru pentru rezolvarea problemelor identificate la firul ierbii și, astfel, mai punem o cărămidă la asigurarea sustenabilității intervențiilor.

Alături de reprezentanții Reality Check, la discuții au participat de la Primăria Castelu: Nicolae Anghel – primar, Antoneta Prodan – viceprimar, Mariana Niculache și Madalina Ursache – referenți sociali, Marcela Ciuraru – ofițer evidența populației;

de la Școala Gimnazială Nr. 1 Castelu: Marin Anamaria – director, Mihaela Mircea – director adjunct, Mariana Musat – responsabil grădiniță (și consilier local); de la Asociația Pe Stop: Irina Vasilescu, președinte.

„Împreună pentru o viață mai bună în Castelu” este un proiect derulat de Asociația Reality Check în parteneriat cu Primăria Comunei Castelu, Fundatia Noi Orizonturi și Asociația Pe Stop, cu sprijinul financiar Active Citizens Fund – Romania, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021.“, spun reprezentanții Asociației Reality Check.

Comments

comments

Continuă să citești

Administratie

Primăria Constanța vrea să cheltuiască aproape 350.000 de lei pentru artificiile de Revelion

Publicat

la data de

Scris de

După ce va cheltui 1,3 milioane de euro pentru iluminatul festiv de Sărbători, Primăria Constanța va sparge alți 293.575 de lei fără TVA, 349.354.25 de lei cu TVA, pentru servicii pirotehnice în noaptea de Revelion. Atribuirea achiziției se va face pe baza criteriului – prețul cel mai scăzut. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 8.12.2021, ora 11:00.

Citește și:

Chițac vrea să spargă 1,3 milioane de euro pentru iluminatul festiv de Crăciun

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: