Connect with us

Societate

Sumă record obținută de Sindicatul Navigatorilor pentru o navă reținută în Portul Constanța

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

In doar cateva zile, in urma demersurile echipajelor, biroul  Port State Control din cadrul ANR si ITF Romania au retinut pe MLC 2006 doua nave care aveau restante mai mari de doua luni la plata salariilor echipajelor, anunță Adrian Mihălcioiu, inspector ITF România, totodată liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Potrivit lui Mihălcioiu, este vorba de navele Huseyn Javid – pavilion Malta si Beccaria -pavilion Panama care impreuna totalizau peste 256.000 USD – neplata salarii.  

“Reamintim ca aceasta conventie- MLC 2006- a fost ratificata de Romania in anul 2015 dupa doi ani de actiuni si presiuni concertate ale Sindicatului Liber al Navigatorilor, devenind astazi un instrument de lucru pentru a proteja drepturile navigatorilor, un cod al conditiilor de munca si viata la bordul navelor care sosesc in porturile romanesti. Revenind la cazul nostru, in urma actiunilor PSC si ITF , armatorii navei Huseyn Javid au achitat 106,000 usd reprezentand salariile echipajului la zi. Cei 11 navigatori, membri ai Sindicatului Navigatorilor din Rusia au rasuflat usurati, la fel si familiile lor care asteptau de mai bine de 4 luni salariile restante. La nava Beccaria sunt indeplinite conditiile de a se introduce o actiune in instanta din Romania daca in aceasta saptamana nu se gaseste o solutie viabila pentru plata salariilor. Salariile la aceasta nava nu sunt achitate de peste 5 luni catre  cei 13 membri ai echipajului de nationalitate Ukrainiana. Sindicatul din Ukraina ai carui membri sunt navigatorii de la bord, va sustine anumite cheltuieli pentru echipaj alaturi de ITF Romania,  in cazul in care se va solicita rezolvarea cazului pe cale legala”, informează Adrian Mihălcioiu prin intermediul aceluiași document de presă.  

Facem precizarea că alte 3 nave au transmis ca ajung in zilele urmatoare in porturile Romanesti iar echipajele sunt neplatite de peste 2 luni.

Porturile romanesti sunt porturi in care „Dumping-ul Social”  este descurajat, si armatorii cu probleme sunt obligati sa le rezolve inainte de a pleca din port cu nava, susține Mihălcioiu.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

Peste 50.000 de polițiști, de serviciu în ziua alegerilor

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Joi, 23 mai a.c. la sediul Ministerului Afacerilor Interne a avut loc Ședința Comisiei Tehnice Centrale pentru coordonarea activităților de organizare a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European și a referendumului național, sub conducerea ministrului afacerilor interne, Carmen Dan.

La întâlnire au participat reprezentanții tuturor instituțiilor care fac parte din Comisia Tehnică Centrală și, prin sistem de videoconferință, prefecții și șefii structurilor teritoriale ale MAI.
Cu această ocazie a fost trecut în revistă stadiul îndeplinirii sarcinilor care revin fiecărei instituții și au fost puse la punct ultimele detalii organizatorice pentru zilele următoare.
Conform legii, pentru alegerile europarlamentare și pentru referendum, cetățenii votează în aceleași secții de votare, în același interval de timp, respectiv 7.00 – 21.00, cu aceleași ștampile cu mențiunea ”VOTAT”, dar pe buletine de vot separate: unul pentru alegerile europarlamentare și două pentru referendum – câte un buletin pentru fiecare întrebare.
Ministerul Afacerilor Interne a monitorizat săptămânal respectarea calendarului electoral, până la acest moment toate instituțiile implicate în organizare realizând la termen acțiunile din Programul calendaristic aprobat de Guvern.

În ziua alegerilor vor fi la datorie peste 50.000 de angajați ai MAI care vor asigura climatul de ordine și liniște publică, protecția secțiilor de votare în afara acestora, precum și cercetarea incidentelor electorale. De asemenea, angajații MAI vor asigura securitatea transportului dosarelor întocmite de birourile electorale din țară către Biroul Electoral Central.

”Efectivele MAI nu au atribuții cu privire la operațiunile de votare sau la ceea ce se întâmplă în secțiile de votare. Preşedintele biroului electoral al secţiei de vot este responsabil de măsurile necesare pentru asigurarea ordinii şi corectitudinii operaţiunilor de votare. Pentru menţinerea ordinii, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare poate solicita sprijinul efectivelor MAI, care intră în secție numai la solicitarea expresă a acestuia! (…)Fac un apel ferm la toți participanții la acest proces electoral să dea dovadă de corectitudine și de bună credință: mă refer aici la cei implicați în organizarea și desfășurarea alegerilor, la competitorii electorali, dar și la alegători.” a declarat ministrul Carmen Dan.

Alegătorii votează la secțiile de votare la care sunt arondați cu domiciliul sau reședința, conform listelor electorale permanente. Cetățenii care, în ziua alegerilor, se află într-o altă localitate decât cea de domiciliu pot să își exercite dreptul de vot în localitatea în care se află, la orice secție de votare, urmând a fi înscriși într-o listă suplimentară.

Pentru a veni în sprijinul cetățenilor care doresc să voteze, dar nu dețin carte de identitate valabilă, Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, cu sediul în București, și serviciile publice comunitare pentru evidența persoanelor din Capitală și din județe vor avea program și în zilele de 25 și 26 mai, conform programului stabilit la nivel local.
La nivel național, se organizează 18.730 de secții de votare.
În cadrul ședinței, secretarul general adjunct al Ministerului Afacerilor Externe, Bogdan Alexandru Moisii, a precizat că în străinătate au fost organizate 441 secții de votare pe baza propunerilor misiunilor diplomatice și ținând cont de solicitările comunităților de români din străinătate.

Pentru asigurarea corectitudinii alegerilor se va utiliza Sistemul de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului multiplu (SIMPV).
Președintele Autorității Electorale Permanente, Constantin Mituleţu-Buică, a prezentat atribuțiile birourilor electorale ale secțiilor de votare din preziua votului, precum și procedura de votare, menționând că aceasta a fost testată cu succes în cadrul unei simulări care a avut loc la sediul AEP în cursul zilei de miercuri.

La rândul său, directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale, domnul general-locotenent Ionel Vasilca, a precizat că au fost efectuate patru teste de anduranță al SIMPV și o simulare. Totodată, a afirmat că au fost asigurate toate elementele de infrastructură și programele informatice necesare pentru buna desfășurare a votului, inclusiv pentru situația înregistrării unor disfuncționalități, și că sunt funcționale centrele zonale de intervenție și Centrul de Suport Tehnic.

În finalul ședinței, ministrul Carmen Dan a menționat că orice încălcare a legii privind desfășurarea procesului electoral poate fi sesizată la numărul unic de urgență 112 sau efectivelor MAI. De asemenea, ministrul a precizat că sesizările vor fi investigate conform competențelor, multe dintre faptele de încălcare a legislației electorale fiind de competența birourilor electorale.

Foto: Ilustrativ

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Damen Mangalia începe construcția unei nave pentru recuperarea de diamante de la mare adâncime.

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Biroul de presă al Șantierului Damen Mangalia a remis un comunicat de presă potrivit căruia va fi construită o navă pentru căutarea și recuperarea de diamante de la mare adâncime. Nava specială, lungă de 177 de metri, va fi cea mai modernă și tehnologizată navă pentru căutarea și recuperarea de diamente din lume. Contractul a fost atribuit șantierului românesc la începutul acestui an, iar într-un timp record s-a făcut deja trecerea la munca propriu-zisă pentru construcția navei care va opera în largul Namibiei.

Noua navă de tip offshore va beneficia de un sistem dinamic de poziționare – DP2, care se bazează pe un sistem cu șapte propulsoare – alimentate de șase generatoare de câte 3230 eKW fiecare.

Beneficiarul impunătoarei nave este compania De Beers Marine Namibia (Pty), iar contractul pentru construcția vasului a fost semnat în februarie 2019. De Beers Marine Namibia operează cea mai mare mină offshore din lume, care lucrează la o adâncime a apei între 90 și 150 de metri – în largul coastei de sud-vest a Namibiei. Compania deține cinci nave miniere, o navă de eșantionare și operează suplimentar o navă de exploatare minieră.

De Beers Marine Namibia (Pty) este un client nou al Damen Group, iar contractul face parte din oportunitățile de care se bucură șantierul naval din Mangalia în urma parteneriatului încheiat cu Ministerul Economiei.

Caracteristicile unice ale șantierului naval Mangalia au permis generarea de contracte pentru construcția unor nave de mari dimensiuni. Printre ele se regăsesc feriboturile RORO, lungi de 148 de metri, nave de croazieră de 155 de metri lungime și noul vas offshore pentru exploatare minieră de diamante, care are 177 de metri lungime.

”Până acum Damen s-a concentrat pe construcția de nave standardizate, iar proiectarea a fost făcută de către specialiștii noștri. Șantierul din Mangalia ne-a permis să acceptăm provocarea lansată de cei de la De Beers Marine Namibia: proiectarea unui vas personalizat, un vas cu dimensiuni unice si anume, cel mai mare vas de acest tip construit până acum în lume. Sunt convins că expertiza specialiștilor pe care îi avem în Mangalia ne va asigura succesul acestui proiect”, a declarat Ruud van der Stroom, directorul de vânzări al diviziei Damen Offshore.

Operațiunea de debitare a navei a avut loc pe 15 Mai, moment care marchează și startul construcției propriu-zise, care va dura aproximativ doi ani. În trimestrul al doilea din 2022 este estimată și prima livrare de diamante.

Oficialii De Beers Marine Namibia sunt optimiști că va exista o lungă colaborare cu Șantierul Naval Damen Mangalia. “Suntem conștienți de reputația Damen ca un constructor de nave fiabile și eficiente. E vital să lucrăm cu cei mai buni constructori de nave din lume”, a declarat reprezentantul De Beers Marine Namibia, Michael Curtis.

Alte informații despre Șantierul Naval Damen Mangalia

Noi contracte semnate anterior. Vase de lux pentru croaziere și nave de transport maritim vor fi construite în Mangalia – în cel mai mare șantier naval din Europa.

Contractele majore recent semnate vor permite ca la Șantierul Naval Mangalia să fie continuată lunga tradiție a construcțiilor navale în Marea Neagră. Sunt șase luni de când șantierul beneficiază de rețeaua internațională de vânzări Damen, iar atragerea noilor contracte majore vor permite ca șantierul să funcționeze la capacitate maximă încă din această vară.

Noile contracte sunt axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale șantierului din Mangalia: nave de croazieră, nave destinate transportului de pasageri și nave offshore.

Noi contracte, noi locuri de muncă. Pentru a-si indeplini contractele recent semnate, Santierul Damen Mangalia intenționează sa creeze noi locuri de munca. Când grupul Damen a preluat conducerea operațională, în santierul Mangalia erau 1.700 de angajați. Acest numar a crescut în mod constant și este de așteptat să se ajungă la aproximativ 2.500 de angajati până la sfârșitul anului. Pe langa creșterea directă a forței de muncă, activitățile șantierului au un efect pozitiv asupra activităților furnizorilor Santierului Damen Mangalia, stimulând astfel numeroase oportunități indirecte de angajare.

Noi locuri de muncă și educație pentru viitor. Pentru a contribui la realizarea oportunităților sporite de angajare pe care le prezintă, Santierul Damen Mangalia își intensifică cooperarea cu scolile profesionale, nu numai în Mangalia, ci și pe întreg teritoriul României. Pentru a susține această nouă generație de constructori de nave, Santierul Naval Mangalia oferă cursuri de formare la fața locului și locuri de cazare pentru participanți. Damen Mangalia se angajează să ofere un loc de muncă sigur și stabil pentru viitorii angajati ai santierului cu oportunități pe termen lung si cu o viziune indreptata spre viitor.

Pentru segmentul offshore, fabricarea va include structuri offshore, șabloane de submarine și diverse conducte sau plutitoare pentru morile de vant de pe mare, precum și pentru piețele de acvacultură. În plus, se ține seama de o gamă largă de nave offshore, inclusiv navele de inspecție și de instalare a turbinelor, platforme de ridicare, FPSO, nave de dezvoltare a câmpului și nave specializate de adâncime care acoperă atât sectoarele regenerabile, cât și cele neregenerabile din întreaga lume.

În plus, pentru a demonstra performanța in domeniile ecologie, controlul de calitate și de siguranță a șantierului, Santierul Damen Mangalia a obținut certificarea ISO 9001: 2015, ISO 14001: 2015 și certificarea OHSAS 18001: 2007.

Înainte de a prelua conducerea operațională a Santierul Naval Damen Mangalia, Grupul Damen a avut deja o experiență de succes în România. Grupul Damen a achiziționat în anul 1999 Santierul Naval Galati. De la deschiderea porților sale în 1893, acest santier a livrat peste 1.300 de nave, 400 dintre acestea fiind construite de la preluarea santierului de catre Grupul Damen. Aceste nave reprezintă o gamă largă și adesea complexă de nave din portofoliul Damen. Șantierul continuă să livreze 20 de nave în fiecare an și asigură angajarea directă a aproximativ 2.500 de angajați, precum și angajarea suplimentară a aproximativ 1.500 de angajați ai subcontractanților.

La doar șase luni de când șantierul Damen Shipyards Mangalia beneficiază de rețeaua internațională de vânzări Damen, au fost atrase noi contracte majore careb vor permite ca șantierul să funcționeze la capacitate maximă încă din această vară.

Noile contracte sunt axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale șantierului din Mangalia: nave de croazieră, nave destinate transportului de pasageri și nave offshore.

“Putem spune că, prin aceste contracte Șantierul Naval Damen Mangalia își reîncepe activitatea și începe să producă nave de mari dimensiuni în cel mai mare șantier naval din Europa. Economia României are de câștigat, pentru că sunt produse cu valoare adăugată mare. În plus, sunt create locuri de muncă, oportunități și perspective pentru viitorii investitori și furnizori Este o nouă etapă în construcția navală din România, care permite continuarea unei lungi tradiții a construcțiilor navale în Marea Neagră”, a declarat Niculae Bădălău, Ministrul Economiei.

Unul dintre aceste noi proiecte care va fi realizat la Șantierul Naval Mangalia, este o navă de croazieră – un mega iaht de 155 de metri pentru călătorii de lux în întreaga lume. Contractul a fost semnat cu SeaDream Yacht Club din Norvegia, marcând astfel intrarea grupului Damen pe piata vaselor de croaziera. Iahtul va fi construit în întregime la Șantierul Naval Damen Mangalia.

Tot în Șantierul Naval Damen Mangalia, muncitorii români vor construi vase de transport și o navă complexă pentru exploatații offshore, cu o capacitate de încărcare de peste 10.000 de tone (10.000 TDW).
“Potențialul șantierului Mangalia este imens și reprezintă baza ca Damen să-și realizeze ambițiile pe termen lung de a construi nave mari, complexe, în special pentru sectorul de croazieră, de nave de transport pasageri și offshore-energetic. Șantierul oferă oportunități nu doar pentru grupul Damen, ci și pentru personalul din construcții navale și pentru industria maritimă românească în ansamblu”, declară Chris Groninger, Managing Director al Șantierului Naval Damen Mangalia.

Pentru segmentul offshore, fabricarea va include structuri offshore, șabloane de submarine și diverse conducte sau plutitoare pentru morile de vânt de pe mare, precum și pentru piețele de acvacultură. În plus, se ține seama de o gamă largă de nave offshore, inclusiv navele de inspecție și de instalare a turbinelor, platforme de ridicare, FPSO, nave de dezvoltare a câmpului și nave specializate de adâncime care acoperă atât sectoarele regenerabile, cât și cele neregenerabile din întreaga lume.

În plus, pentru a demonstra performanța în domeniile protecției mediului, controlul de calitate și de sanatate si securitate, Santierul Damen Mangalia a obținut certificarea ISO 9001: 2015, ISO 14001: 2015 și certificarea OHSAS 18001: 2007.

Odată cu preluarea managementului șantierului, Damen s-a angajat într-un parteneriat strategic pe termen lung cu Ministerul Economiei. Șantierul Naval Mangalia beneficiază de capacitatea comercială la nivel mondial și expertiza în domeniul construcțiilor și reparațiilor navale al Grupului Damen pentru a dezvolta continuu portofoliul de comenzi primite de șantierul, pentru atragerea de forță de muncă și pentru a face toate investițiile necesare.

Când grupul Damen a preluat conducerea operațională, în șantierul Mangalia erau 1.700 de angajați. Acest număr a crescut în mod constant și este de așteptat să se ajungă la aproximativ 2.500 de angajați până la sfârșitul anului. Pe lângă creșterea directă a forței de muncă, activitățile șantierului au un efect pozitiv asupra activităților furnizorilor Șantierului Damen Mangalia, stimulând astfel numeroase oportunități indirecte de angajare. Pentru a contribui la realizarea oportunităților sporite de angajare pe care le prezintă, Șantierul Damen Mangalia își intensifică cooperarea cu școlile profesionale, nu numai în Mangalia, ci și pe întreg teritoriul României. Pentru a susține această nouă generație de constructori de nave, Șantierul Naval Mangalia oferă cursuri de formare la fața locului și locuri de cazare pentru participanți. Damen Mangalia se angajează să ofere un loc de muncă sigur și stabil pentru viitorii angajați ai șantierului cu oportunități pe termen lung și cu o viziune îndreptată spre viitor.

Înainte de a prelua conducerea operațională a Șantierul Naval Damen Mangalia, Grupul Damen a avut deja o experiență de succes în România. Grupul Damen a achiziționat în anul 1999 Șantierul Naval Galați. De la deschiderea porților sale în 1893, acest șantier a livrat peste 1.300 de nave, 400 dintre acestea fiind construite de la preluarea șantierului de către Grupul Damen. Aceste nave reprezintă o gamă largă și adesea complexă de nave din portofoliul Damen. Șantierul continuă să livreze 20 de nave în fiecare an și asigură angajarea directă a aproximativ 2.500 de angajați, precum și angajarea suplimentară a aproximativ 1.500 de angajați ai subcontractanților.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

La Ovidiu se organizează PRIMA ediție a Festivalului de Dansuri Tradiționale ale Etniilor din Dobrogea.

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cadrul Zilelor orașului Ovidiu (eveniment care se va desfășura în perioada 28-30 iunie 2019) primăria Ovidiu, în parteneriat cu Inomar Cluster, organizează prima ediție a Festivalului de Dansuri Tradiționale ale Etniilor din Dobrogea.

La acest eveniment cultural inedit, participă ansamblurile de dans și cântec ale următoarelor etnii:
– germani – ARMONIA (Oituz, Jud.Constanța), – greci – ELPIS (comunitatea elenă din Constanța), – turci – DELIKANLILAR (U.D.T.R.-Constanța), – tătari – QANARA (primăria Ovidiu), – rromi – BALKANEROS (primăria Ovidiu), – aromâni – ARMÂNAMEA (primăria Ovidiu),  – dobrogeni – DOBROGEANCA (primăria Ovidiu), – bulgari – SFITILINA (Vișina, Jud. Tulcea),  – lipoveni – NUFERII ALBI (Jurilovca, Jud. Tulcea),  – megleno români – ALTONA (Cerna, Jud. Tulcea) și armeni – NAIRI (comunitatea armeană din Constanța).

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: