Connect with us

Politica

Țuțuianu vrea să atragă și liberalii în conducerea CJC. Ei zic nu și nu

Maria Ionescu

Publicat

la

În cursul zilei de astăzi, a avut loc prima conferință de presă organizată de conducerea Consiliului Județean Constanța. Președintele Marius Horia Țuțuianu (PSD), împreună cu vicepreședinții Claudiu Palaz (PMP) și Daniel Learciu (ALDE) s-au aflat în fața jurnaliștilor și au prezentat atribuțiile pe care le vor îndeplini în acest mandat. Ţuţuianu a anunţat că astfel de conferinţe vor fi săptămânale sau la cel mult zece zile. Încă de la început, el a ținut să precizeze că în CJC nu contează partidul din care provii, motiv pentru care le-a cerut colegilor liberali să vină alături de ei. “Invit colegii de la PNL să vină alături de noi în aparatul administrativ. Pentru a ne arăta deschiderea şi transparenţa, le vom oferi în coordonare serviciul de achiziţii publice. Îi chem să lucrăm împreună”, a declarat preşedintele CJC. De asemenea, Țuțuianu a spus că are patru posturi de consilieri la cabinetul președintelui, dintre care va păstra trei posturi pentru oamenii săi, iar unul îl va ceda PNL, pentru ca acel om să aibă în coordonare serviciul de Achiziții Publice din cadrul CJC. Tot el a declarat că cele nouă comisii ale Consiliului Judeţean vor fi împărțite conform algoritmului din CJC, respectiv: ALDE, PNL şi PMP vor avea preşedinţia a două comisii, iar PSD va avea președinția a trei comisii stabilite ulterior de comun acord.
Iată care sunt comisiile ce urmează a fi împărțite conform algoritmului. 1. Comisia de Relaţii cu Societatea Civilă şi ONG-uri; 2. Comisia de Buget Finanţe; 3. Comisia de Inventar, Patrimoniu şi Infrastructură; 4. Comisia de Urbanism; 5. Comisia de Mediu şi Agricultură; 6. Comisia Juridică, Ordine Publică şi Situaţii de Urgenţă; 7. Comisia de Sănătate şi Protecţie Socială; 8. Comisia de Educaţie, Sport, Tineret şi Turism; 9. Comisia de Cultură, Culte şi Momumente Istorice. Iată cum au fost repartizate Direcțiile din CJC. Președintele Horia Țuțuianu se va avea în subordine Direcția Generală Economico-Financiară și Direcția Generală Administrație Publică și Juridică. Vicepreședintele Dumitru Daniel Learciu se va ocupa de Direcția Urbanism Lucrări Publice plus Unitatea Implementare Proiecte plus Direcția Culturală de Sport, Turism și Sănătate, iar vicepreședintele Claudiu Palaz se va ocupa de Direcția general de Proiecte, Direcția Generală Administrarea Domeniului Public și Privat. Pentru PNL a fost păstrat Serviciul de Achiziții.

Liberalii rămân reci la aceste propuneri

Am dorit să aflăm cum privesc liberalii aceste propuneri și dacă vor fi de accord să facă un pas pentru conducerea CJC. Din acest motiv, l-am contactat pe președintele PNL, Gheorghe Dragomir, pentru a-i afla punctul de vedere. El a fost foarte clar în declarațiile sale și a început prin a spune că “Partea executivă a CJC nu ne privește pe noi. Noi suntem doar parte componentă a Consiliului Județean Constanța. Ce dorește să facă majoritatea cu consiliile este clar. Mi se pare corect ca numărul de comisii să fie egal.”. El s-a arătat însă contrariat de cum se poate face aritmetică. “Nu dă cineva de acasă numărul de posturi de consilieri la cabinetul președintelui. Este dat prin lege.  Acolo este un serviciu subordonat președintelui CJC. Acele posturi se ocupă prin concurs și nu pot fi ocupate altfel. Tot ce înseamnă partea de executiv îi privește. Dacă vor să ne consulte o pot face prin consilieri. ” El a ținut să menționeze că în consiliu se va ține cont doar de nevoile cetățăenilor județului Constanța. “Noi vom avea proiecte proprii și vom cere votul tuturor. Sperăm să îl obținem. Votul împotriva anumitor proiecte va fi doar în cazul în care acestea nu au sens.” Așadar, rămâne ca-n tren. De fapt, rămâne ca și înainte de a fi stabilită conducerea CJC, când liberalii au început să facă oferte de discuții PMP și ALDE după ce aceștia căzuseră deja de acord cu PSD. Va fi un mandat interesant, după cum a început. Rămâne de văzut ce rezerve ne va oferi pe viitor.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Politica

2021, anul CONCEDIERILOR la stat. Se cere evaluarea ajutoarelor sociale și restructurări printre bugetari

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Temerile se adeveresc. Guvernul Cîțu se pregătește să taie în carne vie: concedieri masive și mai puține ajutoare sociale. Pe de o parte, ministrul Muncii, Raluca Turcan, anunță că vor primi în continuare ajutoare sociale doar persoanele care sunt cu adevărat vulnerabile. Ministrul Muncii a scris pe o rețea socială că vor fi controale și reevaluări ale dosarelor pentru ajutoarele socială, astfel încât să poată să fie identificați românii care iau bani de la stat, deși pot să muncească în continuare.

„Suntem în etapa de pregătire a campaniei naționale de evaluare a ajutoarelor sociale, care va demara în curând în toată țara cu echipe mixte ale Agențiilor județene pentru plăți și inspecție socială, Inspectoratelor teritoriale de muncă și Agențiilor județene pentru ocuparea forței de muncă. Împreună cu reprezentanții Asociațiilor Orașelor, Municipiilor și Comunelor din România, am discutat astăzi despre obiectivele acestei campanii și despre modul de lucru. Vom identifica, în primul rând, beneficiarii de ajutoare sociale care se află în situații cu adevărat vulnerabile, fiind inapți de muncă, persoane cu vârstă de pensionare sau care au în întreținere copii mici. Pentru această categorie de beneficiari, vom identifica măsuri integrate de sprijin pentru a reduce gradul de vulnerabilitate. În al doilea rând, vom găsi soluții pentru creșterea gradului de ocupare în rândul beneficiarilor de ajutor social care pot munci. Ca un exemplu, în acest moment, 30% din totalul locurilor de muncă neocupate sunt adresate muncitorilor necalificați. Piața muncii ar putea absorbi o parte din persoanele apte de muncă din cele aproximativ 170 000 care primesc venit minim garantat, în România. Apreciez foarte mult deschiderea și interesul pe care le-au arătat autoritățile locale față de demersul Ministerului Muncii, care este calibrat în acord cu politicile europene în domeniu: sprijin integrat și mai bine țintit pentru categoriile vulnerabile, precum și sprijinirea reinserției în cazul persoanele apte de muncă. Campania națională de evaluare va fi eficientă doar în măsura în care va exista o colaborare strânsă cu reprezentanții primăriilor pentru a pune la dispoziție instituțiilor implicate informațiile despre beneficiari și pentru a facilita relația acestora cu potențialii angajatori din comunitate.“, a scris Turcan pe Facebook.

Pe de altă parte, Executivul Cîțu pregătește concedieri în companiile de stat, conform Antena 3. Ministrul Finanțelor Publice, Alexandru Nazare, are deja în vedere restructurări în companiile mari care au pierderi uriașe. Pe listă se află Metrorex, CFR și TAROM, ale căror conduceri au salarii substanțiale, în ciuda dificultăților financiare. Acestora li se cere, printre altele, să întocmească liste cu angajaţii care vor fi disponibilzaţi, pentru reducerea cheltuielilor. Vor fi afectaţi angajaţii de la CFR, METROREX, CNAIR, RAR, angajaţii aeroporturilor din Constanţa, Timişoara sau Bucureşti, angajaţii Regiilor Autonome Administraţia Fluvială a Dunării de Jos şi Administraţia Canalului Navigabil Bega, angajaţii din porturi, Radionav, TAROM şi ROMATSA. Documentul a fost trimis companiilor respective luni 19 ianuarie.

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Guvernul a aprobat documentul care va duce la desființarea Secției speciale de investigare a infracțiunilor din Justiție

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

În ședința de astăzi, 20 ianuarie, Guvernul a aprobat Memorandumul cu tema „Demersuri prioritare necesare pentru finalizarea Mecanismului de Cooperare și Verificare (MCV) – legislația în domeniul justiției”. Documentul prevede calendarul pentru adoptarea de către Executiv a proiectelor de interes pentru sistemul judiciar. Astfel, în document se prevede aprobarea, cu prioritate, în Guvern, până la sfârșitul lunii februarie 2021, a proiectului de lege de desființare a Secției de Investigare a Infracțiunilor din Justiție şi transmiterea acestuia spre adoptare, în procedură de urgență, de către Parlament. Proiectele legilor justiției vor fi, de asemenea, aprobate de către Guvern până la sfârșitul lunii aprilie 2021 și transmise spre adoptare, în procedură de urgență, de către Parlament. Aceste demersuri sunt necesare pentru îndeplinirea recomandărilor cuprinse în ultimul Raport MCV, publicat de Comisia Europeană la 22 octombrie 2019.

Stelian Ion, Ministrul Justiției, a declarat: „Astăzi, Guvernul a adoptat Memorandumul pentru finalizarea MCV. Ne-am asumat, în programul de guvernare, îndeplinirea acestor criterii esențiale pentru statul de drept din România. Ulterior, finalizarea MCV va veni ca o consecință a eforturilor noastre concretizate. A sosit acum momentul de a repara tot ceea ce s-a stricat în ultimii ani, de a pune Justiția pe drumul cel bun și de a consolida statul de drept și democrația din România.”

Comments

comments

Continuă să citești

Politica

Proiect. Recompense generoase pentru personalul din instanțe: 35 de zile de concediu, locuință de serviciu, medicamente gratuite…

Tatian Iorga

Publicat

la data de

Scris de

Ministerul Justiției a pus în dezbatere publică o Lege privind statutul personalului de specialitate judiciară și al altor categorii de personal din cadrul instanţelor judecătoreşti, al parchetelor de pe lângă acestea și al Institutului Naţional de Expertize Criminalistice.

Potrivit proiectului, clasificarea categoriilor profesionale din cadrul instanţelor şi al parchetelor va fi: personal de specialitate judiciară: grefieri judiciari, grefieri documentarişti, grefieri de şedinţă şi grefieri principali; personal de asistenţă: grefieri şi agenţi procedurali; personal tehnic: specialişti IT, specialiști criminaliști și tehnicieni criminalişti; personal administrativ: șoferi. Personalul de specialitate criminalistică este format din experţi criminalişti şi asistenţi criminalişti. Personalul care ocupă funcţii auxiliare de specialitate criminalistică este format din tehnicieni criminalişti şi secretari-dactilografi laborator expertize criminalistice.

Pentru aceste catogorii, beneficiile vor fi:

– Durata normală a programului de lucru este de 8 ore pe zi și 40 de ore pe săptămână. Orele prestate peste durata normală a timpului de lucru se compensează cu timp liber corespunzător. În cazul în care compensarea muncii suplimentare cu timp liber corespunzător nu a fost posibilă în următoarele 60 de zile după efectuarea acesteia, orele suplimentare se vor plăti, în luna următoare, cu un spor din salariul de bază, după cum urmează : a) 75% din salariul de bază pentru primele două ore de depăşire a duratei normale a zilei de lucru ; b) 100% din salariul de bază pentru orele următoare. Cu un spor de 100% se plătesc şi orele lucrate în zilele de repaus săptămânal sau în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează.

– Concediu anual de odihnă, plătit, de 35 de zile lucrătoare.

– Trei călătorii în ţară dus-întors, gratuite, la transportul pe calea ferată clasa I, auto, naval şi aerian sau de decontarea a 7,5 litri combustibil la suta de kilometri pentru o călătorie în ţară dus-întors, în cazul în care deplasarea se efectuează cu autoturismul.

– Concedii plătite, pentru studii de specialitate, pentru participarea la cursuri sau alte forme de specializare organizate în ţară sau în străinătate, pentru pregătirea şi susţinerea examenelor sau concursurilor de promovare.

– Personalul în activitate sau pensionari, precum şi soţul/soţia beneficiază în mod gratuit de asistenţă medicală, medicamente şi proteze și dispozitive medicale destinate recuperării unor deficiențe organice sau funcționale, în condiţiile respectării dispoziţiilor legale privind plata contribuţiei la asigurările sociale de sănătate. Aceste drepturi nu au caracter salarial și nu se impozitează. Se aplică în mod corespunzător și copiilor aflați în întreținerea personalului de specialitate, în activitate sau pensionari.

– Dreptul la atribuirea unei locuinţe de serviciu dacă, în localitatea unde îşi desfăşoară activitatea, acesta, soţul/soţia sau copiii aflaţi în întreţinerea lui nu beneficiază de locuinţă proprietate personală ori nu i s-a atribuit o locuinţă de către autorităţile administraţiei publice locale.

– Personalul de specialitate judiciară, în funcţie sau pensionat, are dreptul de a i se asigura măsuri speciale de protecţie împotriva ameninţărilor, violenţelor sau a oricăror fapte care pot pune în pericol viața, integritatea corporală, sănătatea sau bunurile sale sau ale membrilor de familie, ca urmare a exercitării atribuțiilor de serviciu sau în legătură cu acestea. Măsurile speciale de protecţie, condiţiile şi modul de realizare a acestora se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Justiţiei şi a Ministerului Afacerilor Interne.

– Personalul de specialitate judiciară beneficiază de despăgubiri acordate din fondurile bugetare ale înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, ale Ministerului Justiţiei, Ministerului Public în cazul în care viaţa, sănătatea ori bunurile îi sunt afectate în exercitarea atribuţiilor de serviciu sau în legătură cu acestea. Despăgubirile se acordă în condiţiile stabilite prin hotărâre a Guvernului.

Sursa: stiripesurse.ro

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: