Connect with us

Exclusiv

Un coșmar judiciar. Lipsa de empatie, de umanitate și de logică face ravagii la Tribunalul Constanța

Adrian Cârlescu

Publicat

la

Parcă suntem urmăriți de un blestem. După tragedia de la Caracal, polițiștii români s-au făcut din nou de râs. Ei au refuzat să-și dea jos prețioasele funduri, din Logan, pentru a ajuta o minoră, plină de sânge pe picioare, victimă a unui viol. Pe de altă parte, și Ministerul Public din România continuă să fie făcut de râs, chiar și după povestea halucinantă de la Caracal, în care un procuror i-a oprit pe polițiști să intre în casa ucigașului, pe motiv că nu se împlinise ora din mandat. Întâmplările tragice și criticile tăioase îndreptate împotriva indolenței, corupției sau incompetenței din sistem nu au adus deloc învățăminte pentru unii care îmbracă hainele statului. Schimbarea este doar o luminiță la capătul unui tunel. Când va veni nu se știe. Iar până atunci, suntem în continuare expuși unei atitudini a organelor lipsite de empatie, de umanitate și de logică.

Terenuri de stat, furate de Primărie și retrocedate unor interpuși

Întâmplarea pe care o vom relata în cele ce urmează face parte dintr-o speță pe care am urmărit-o și am prezentat-o în zeci de articole de-a lungul timpului. Este vorba de o poveste unică sub toate aspectele, generată de un baron PSD-ist care a condus oficial Primăria Năvodari, până când s-a dus la pușcărie, și care o conduce și acum, neoficial, printr-un interpus. L-am numit mai sus pe Nicolae Matei. În anii săi de glorie, acesta a ras toate terenurile de stat de pe malul mării și din tabăra de copii Năvodari, cu valori de uriașe. Procurorii DNA spun că Matei a obținut retrocedările de terenuri în favoarea interpușilor săi mituind o judecătoare cu funcție de conducere de la Tribunalul Constanța. Multe din loturile retrocedate erau în realitate terenuri de stat, inventariate fraudulos în proprietatea Orașului Năvodari.

Într-o zi, lui Matei i s-a năzărit să facă o alee de promenadă, pe mijlocul plajei, de la nord spre sud, pe o distanță de câțiva kilometri. În acest fel, plaja a fost îngustată, iar terenurile dinspre apus de promenadă au fost inventariate fraudulos în proprietatea localității și apoi retrocedate unor interpuși, deși sunt nisipoase, cum le știe toată lumea, și aparțin de drept chiar statului român. Hălci impresionante au ajuns în proprietatea unor personaje din structurile de stat, la un jurnalist influent și la numeroși afaceriști. Probabil din acest motiv, baronul PSD-ist se bucură de o protecție incredibilă chiar și din partea unor magistrați care, pentru a-și ascunde preferințele, susțin ipocrit independența justiției. Că poate păcălesc pe cineva.

O stradă fictivă, care pleca de nicăieri și ducea spre nicăieri

În anul 2012, Primăria Năvodari, aplicând același patent, a inventariat fraudulos și terenurile foarte valoroase de pe malul lacului Siutghiol, aparținând și ele, de drept, statului român. În mod similar, fostul primar a inventat o stradă, pe care a botezat-o în acte Promenada Lac Siutghiol. Aceasta pleca de nicăieri și ducea spre nicăieri, nefiind conectată la sistemul de drumuri publice. Începea dintr-un lot privat și se înfunda într-un alt lot privat. Pe alocuri, strada ”călca” pe apă. Manevra i-a folosit baronului ca să inventarieze și terenurile de pe lângă strada fictivă, la fel cum făcuse și în cazul aleii de la mare. Cu ajutor de la OCPI, Primăria Năvodari și-a legalizat și acest furt.

În mintea întortocheată a infractorului

O parte din terenul haiducit se afla în dreptul complexului de vile Verona, de patru stele, aparținând societății Somaco Construct SRL. Cu ani buni înainte, mai exact în 2007, societatea în cauză a consolidat terenul dintre lac și proprietatea sa, cu piatră și nisip. Practic, a refăcut malul care se surpase în lac. Vorbim de o suprafață perfect plană, care arată ca o superbă plajă de nisip.

În august 2012, Matei a trimis societății o decizie de impunere fiscală, pe motiv că aceasta ar fi depozitat provizoriu materiale de construcții pe terenul orașului. În mintea întortocheată a infractorului (fost deținut de drept comun), societatea nu amenajase pe banii ei malul surpat, ca să fie bine, ci depozitase materiale de construcții, în mod provizoriu. Taxa era calculată retroactiv, începând cu anul 2010, și avea valoarea astronomică de două milioane de euro.

Un expert PSD-ist, plătit de primarul PSD-ist să spună bazaconii

A urmat un război juridic, prea amplu ca să-l putem detalia complet. În linii mari, trebuie să spunem că Primăria Năvodari a pierdut procesul de contencios fiscal pe fond, însă a reușit să-l câștige în apel, cu ajutorul unui expert judiciar, care este consilier județean și coleg de partid cu Matei. Expertul de partid a inventat un fel de cerc pătrat, consemnând că Somaco Construct ar fi depozitat piatra și nisipul sub forma unei platforme de consolidare. Dar bine că nu le-a depozitat sub forma unui hotel! Opinia sa, pe lângă faptul că reprezenta o imbecilitate ordinară, nu avea valoare judiciară, expertul PSD-ist fiind plătit de primarul PSD-ist să spună bazaconii. Cu toate acestea,  instanța de apel a confundat raportul neutru de expertiză, care spunea că nu s-a depozitat nimic pe teren, cu opinia expertului-parte, care spunea stupizenia de mai sus. Și așa, Primăria Năvodari a câștigat procesul, fără ca magistrații să aibă o minimă tresărire emoțională, că tocmai aprobau, ca nicăieri în lume, o taxă de două milioane de euro.

Un dosar penal tratat cu sictir

Societatea nu s-a lăsat, a făcut plângeri penale și a prezentat dovezi că nu a depozitat materiale de construcții. Însă Parchetul Judecătoriei Constanța a tratat problema cu sictir. Doi procurori au închis dosarul penal, de patru ori la rând, însă judecătorii de cameră preliminară au infirmat de fiecare dată soluțiile de clasare, obligând unitatea de parchet să facă cercetări. Dosarul zace și acum, nesoluționat, după 7 ani de la deschidere.

În sfârșit, verificări

Somaco Construct a reclamat cazul la toate instituțiile din România și din Uniunea Europeană. Ceva a început să se miște pe sus. La un moment dat, instituțiile statului au făcut verificări și au constatat ilegalitățile de la Năvodari. Vorbim aici de Curtea de Conturi, Apele Române, ABADL, Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul de Interne, Direcția Generală Antifraudă Fiscală, Comisia de Abuzuri a Senatului. Toate aceste instituții spun că terenul a fost furat de la stat de Primăria PSD-istă de la Năvodari, cu scopul taxării aberante, fără egal în UE, cu două milioane de euro și penalități de încă două, a firmei Somaco Construct SRL.

În fața acestor evidențe, Parchetul Curții de Apel Constanța i-a chemat pe semnatarii deciziei care nici măcar nu avea număr de înregistrare, fiind întocmită pe genunchi. Aceștia au recunoscut că n-au făcut inspecție fiscală și nici măcar n-au văzut vreodată grămezi depozitate pe teren, întocmind decizia de impunere la cererea expresă a lui Matei. Parchetul a constatat săvârșirea infracțiunii de fals intelectual. Însă  era prea târziu ca făptașii să mai fie trimiși în judecată. După atâția ani, răspunderea penală era prescrisă. În schimb, Parchetul a sesizat instanța să desființeze înscrisul falsificat. Un judecător de cameră preliminară a desființat înscrisul. Totul părea că intră în normal.

Statul român, revendicare imobiliară împotriva Primăriei Năvodari

În paralel, statul român, prin Ministerul Finanțelor Publice și prin Apele Române, a dat Primăria Năvodari în judecată, revendicând terenurile furate din cuveta și din zona de protecție a lacului Siutghiol. Situația a creat ceva panică, pentru că, pe multe terenuri furate de la stat, de jur-împrejurul lacului Siutghiol, s-au construit blocuri de zeci de milioane de euro și vile opulente pentru politicieni, funcționari și afaceriști.

Procurorul de ședință pledează împotriva Parchetului, ca un avocat al Primăriei

Din acest punct, situația a luat o turnură bizară. Astfel, hotărârea prin care fusese desființată taxa fiscală a fost contestată de Primăria Năvodari la Tribunalul Constanța. Procurorul de ședință, trimis la bară de Parchetul Judecătoriei, a pus concluzii în favoarea Primăriei Năvodari. Acesta a criticat pe față poziția Parchetului superior, al Curții de Apel Constanța, încălcând cu nonșalanță principiul subordonării ierarhice. Mai mult, a reluat în fața instanței argumente utilizate de Parchetul Judecătoriei la tentativele repetate de clasare a dosarului penal deschis din 2012. Atenție, toate aceste clasări au fost infirmate de mai mulți judecători de cameră preliminară. În consecință, reluarea argumentelor infirmate de instanțe reprezenta un afront la adresa judecătorilor și a justiției. Prestația procurorului, la care semnatarul prezentului articol a asistat consternat alături de alți colegi din presă, a contat foarte mult. Ca dovadă, Tribunalul Constanța a admis contestația Orașului Năvodari, subliniind că terenul care a generat taxa fiscală aparține Orașului Năvodari.

O asemenea remarcă nu ar fi trebuit să aibă nicio relevanță, întrucât instanța trebuia să judece doar dacă decizia de impunere fiscală, falsificată intelectual, se impunea a fi desființată. Nu se judeca nimic despre fapte și făptuitori. Făptuitorii, funcționari ai Primăriei Năvodari, au fost cercetați penal, s-a stabilit vinovăția lor și faptul că nu pot fi trimiși în judecată datorită intervenirii prescripției. Toate aceste aspecte au rămas definitive, întrucât făptașii nu au contestat ordonanța Parchetului Curții de Apel și rezoluția de confirmare a procurorului general.

Parabola care lămurește totul

Ca să înțelegeți situația, faceți următorul exercițiu de imaginație. Mergeți la un restaurant, unde comandați o bere. La urmă, ospătarii vă aduc o notă de plată cu o valoare astronomică, în care trec din burtă că ați fi consumat șampanie și caviar. Știind că nota e mincinoasă, mergeți la Parchet și depuneți plângere penală împotriva ospătarilor. Parchetul cercetează faptele, ospătarii recunosc falsul intelectual și nici nu contestă ordonanța procurorului de caz, care devine astfel definitivă. Mai departe, procurorul general sesizează instanța să desființeze nota de plată. Instanța o desființează. Dar firma care administrează restaurantul depune contestație.  Nu v-ar șoca dacă această contestație ar fi admisă pe motiv că masa, pe care nu ați consumat șampanie și caviar, aparține restaurantului? Nu v-ați întreba: dar ce relevanță are a cui e masa? Discuția nu era despre o notă de plată falsificată intelectual? Nu ați simți că cineva vă ia de prost? Nu vi s-ar părea strigător la cer ca, în ciuda faptului că s-a dovedit definitiv că nu ați consumat șampanie și caviar, contestația restaurantului să fie primită? Și, la pachet cu ea, dreptul să vă vândă toată agoniseala de o viață, toate proprietățile, ca să se îndestuleze pentru caviarul pe care nu l-ați mâncat și pentru șampania pe care nu ați băut-o? Dacă vi s-ar întâmpla așa ceva, nu v-ați trage două palme, sperând să vă treziți dintr-un coșmar?

Cu acest coșmar se confruntă Somaco Construct SRL. După decizia Tribunalului, dosarul s-a întors la Judecătorie. Mai mulți magistrați au refuzat să îl rejudece. În cele din urmă, cauza a fost repartizată unei judecătoare abia intrate în sistem, care a respins cererea de anulare a deciziei falsificate de impunere fiscală. Singurul argument a fost acela că terenul aparține orașului Năvodari, exact cum subliniase completul de la Tribunal. Nicio logică, nicio relevanță!

O judecătoare începătoare confirmă că terenul aparține Primăriei

Reprezentantul Somaco Construct SRL, antreprenorul Grigore Comănescu, spune că a depus o contestație împotriva acestei soluții. Însă, în paralel a exercitat și o cale extraordinară de atac, respectiv o contestație în anulare, împotriva deciziei de la Tribunal, care a deschis drumul acestei răsturnări de situație.

În această cale extraordinară de atac a intervenit și Administrația Națională Apele Române, tocmai legat de motivarea, altfel irelevantă și străină naturii litigiului, cu privire la cine este proprietarul terenului. Pericolul ar fi ca acest aspect care nu era dedus judecății și nu avea nicio relevanță să folosească Primăriei Năvodari tocmai în celălalt proces, în care statul își revendică proprietatea de drept asupra terenurilor furate de Primăria Năvodari din cuveta și de pe malul lacului Siutghiol. Interesele sunt mari și mulți dinozauri și-ar dori să închidă furăciunile chiar și printr-un astfel de subterfugiu.

Jurnaliștii, evacuați din sală. Procurorul de ședință se bate cu statul român

Un prim termen de judecată a contestației în anulare a avut loc luni, 5 August 2019. Ședința s-a desfășurat cu ușile închise. Jurnaliștii au fost evacuați din sală. Grigore Comănescu spune că reprezentantul Apelor Române a cerut introducerea statului român în cauză, prin Ministerul Finanțelor Publice. Însă procurorul de ședință s-a opus cu vehemență. Vorbim de același procuror care a reprezentat Parchetul Judecătoriei Constanța și în fața completului anterior.

”Domnul procuror s-a comportat ca un adevărat avocat al Primăriei Năvodari împotriva statului. S-a luptat ca statul să nu devină parte în proces. Păi înseamnă că nu este interesat să se corecteze o eroare. Înseamnă că vrea ca în hotărâre să rămână în continuare mențiunea că terenul ăla furat de la stat este al Primăriei. Normal că dacă nu se corectează, grupul infracțional se va folosi de eroarea asta ca să nu răspundă pentru furt. Eu nu pot să cred că domnul procuror nu înțelege lucrurile astea. Mie mi-a făcut impresia că este o persoană inteligentă, deci nu cred că e o scăpare, că n-ar fi înțeles. Și data trecută dumnealui a pus concluzii să se respingă acțiunea Parchetului și să se admită ce a cerut Primăria Năvodari. Dacă ascultați ce spune procurorul pe înregistrarea audio, ați crede că vorbește un avocat al Primăriei. Deci aici s-a ajuns. Ăia au furat un teren de la stat și încearcă să fure și de la noi patru milioane de euro, iar procurorul se luptă pentru ei.” – declară Grigore Comănescu.

Aici s-a ajuns. După cum spuneam, întâmplările tragice de la Caracal și criticile tăioase îndreptate împotriva indolenței, corupției sau incompetenței din sistem nu au adus deloc învățăminte pentru unii care îmbracă hainele statului. Schimbarea este doar o luminiță la capătul unui tunel. Când va veni nu se știe. Iar până atunci, suntem în continuare expuși unei atitudini a organelor lipsite de empatie, de umanitate și de logică.

Comments

comments

Exclusiv

Fostul prefect Nicolaescu, acuzat că ”a furat” doi consilieri locali de la Costinești. Se lasă cu plângeri penale

Adrian Cârlescu

Publicat

la data de

Scris de

Situație politică extrem de bizară în comuna Costinești! Potrivit legii, cei peste 3.000 de locuitori ai comunei aveau dreptul să delege prin vot 13 persoane pentru a-i reprezenta în cadrul Consiliului Local. Cu toate acestea, Consiliul funcționează cu 11 consilieri aleși. Abaterea de la lege îl are ca autor pe fostul prefect ”tehnocrat” al județului Constanța, Adrian Nicolaescu. Înaintea alegerilor locale din iunie 2016, acesta a emis Ordinul 175/23.03.2016, prin care a stabilit numărul de consilieri locali și județeni la nivelul Circumscripției electorale nr. 14. Deși în ordin se menționa că UAT Costinești avea o populație de 3.170 de locuitori înregistrați oficial la data de 1 ianuarie 2016, prefectul Nicolaescu a înscris o normă de reprezentare de 11 consilieri, iar nu de 13, așa cum ar fi fost legal. Nicolaescu a încălcat norma legală cuprinsă în articolul 29 aliniatul 1 din Legea 215/2001 privind administrația publică locală, aflată în vigoare până anul acesta. Potrivit legii pe care trebuia să o aplice, localitățile cu o populație cuprinsă între 3.001 de persoane și 5000 de persoane trebuie să aibă consilii locale formate din 13 persoane.

Situația de la Costinești a fost semnalată redacției noastre de către consilierul local Laurențiu Giurgiu, cel care a și obținut de la Prefectură ordinul semnat de Adrian Nicolaescu. În acest document oficial, toate localitățile cu o populație între 3001 și 5000 de locuitori au primit repartiții pentru 13 locuri de consilieri locali, cu singura excepție a comunei Costinești.

Adrian Nicolaescu: ”N-avea cum să nu fie semnat de Serviciul Juridic”

Contactat telefonic, fostul prefect Adrian Nicolaescu a declarat pentru Ordinea.Ro că nu își amintește situația din anul 2016, pentru că a trecut ceva vreme de atunci și domnia sa s-a implicat în alte activități. Însă a precizat că documentul a fost întocmit și avizat de Serviciul Juridic al Instituției Prefectului, care avea obligația să verifice întreaga situație. După ce redactorul Ordinea.Ro i-a adus la cunoștință că ordinul nu este contrasemnat (după cum se poate observa în facsimil), fostul prefect a precizat: ”originalul se păstrează la dosar, n-avea cum să nu fie semnat de Serviciul Juridic”.

Download (PDF, 3.57MB)

Claudiu Palaz reclamă furtul. ”Voi face plângere penală”

Contactat telefonic de redactorul Ordinea.Ro, liderul PMP Claudiu Palaz declară că formațiunea politică pe care o conduce a fost furată de fostul prefect Adrian Nicolaescu, pierzând un post de consilier local și șansa de a desemna viceprimarul localității.

”În formula de 11 locuri, nouă ne-au lipsit 6 voturi, dacă nu mă înșel, pentru a obține trei consilieri locali. Dacă erau 13 locuri, așa cum ar fi fost legal, PMP ar fi avut trei consilieri aleși și șansa de a obține postul de viceprimar al localității. Cred că Nicolaescu, pe care eu îl consider cel mai slab prefect din istoria Județului Constanța, a acționat cu intenție, deoarece opțiunile de vot erau cunoscute celor interesați. Știți bine că în anii electorali se fac sondaje. Sunt convins că a cunoscut aceste date și că a acționat cu intenție ca să ne lipsească de un loc în Consiliul Local. Și de aceea, ce a făcut el îmbracă forma abuzului în serviciu. Voi cere o anchetă a Ministerului de Interne. Și îi cer și prefectului Jeacă să spună public de ce Costineștiul are 11 consilieri și nu 13 și care este soluția pentru intrarea în legalitate. O consecință a ilegalității din ordinul lui Adrian Nicolaescu ar fi că HCL-urile pot fi lovite de nulitate.” – declară Claudiu Palaz.

Liderul PMP a mai spus că ia în calcul să depună o plângere penală împotriva fostului prefect Adrian Nicolaescu.

Majorități ilegale

Potrivit Legii 215/2001, hotărârile locale se adoptă de regulă cu votul majorității celor prezenți la ședințele de deliberare. Însă, există o serie de excepții, pentru cazurile cu adevărat importante, în care majoritatea se calculează raportat la numărul consilierilor aleși, iar nu raportat la cei prezenți la ședință. Astfel, hotărârile de buget nu pot fi adoptate decât de majoritatea simplă (jumătate plus 1) a consilierilor în funcție. De asemenea, hotărârile de patrimoniu se adoptă cu majoritatea calificată (de două treimi) a consilierilor în funcție. Din interpretarea legii, reiese că bugetele localităților cu peste 3000 de locuitori se adoptă cu minim 7 voturi, iar hotărârile de patrimoniu cu minim 8 voturi. La Costinești, datorită situației de mai sus, hotărârile de buget au putut fi adoptate cu minim 6 voturi, iar cele de patrimoniu cu minim 7 voturi, ceea ce contravine legii aflate în aplicare în perioada 2016 – 2019.

Comuna Costinești a fost înființată în anul 1999. Până în prezent, localitatea nu a avut decât un singur primar, în persoana lui Traian Cristea, fost membru PD, PSD și PDL, actualmente membru PNL. La alegerile locale din 2016, Cristea a câștigat un nou mandat, după o luptă relativ strânsă cu Horia Constantinescu de la PSD și Dorin Jeanu de la PMP. Consiliul Local Costinești este format din 4 consilieri de la PNL, 3 de la PSD, 2 de la PMP și câte un consilier de la PRU și M10. Va urma!

Comments

comments

Continuă să citești

Exclusiv

Primăria Cernavodă sparge bani grei pe tabere și sesiuni de creație și recreere

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Lista de cumpărături directe a Primăriei Cernavodă arată o scădere dramatică a interesului autorității locale față de investițiile publice. În timp ce chestiunile propriu-zis edilitare au fost trecute în plan secund, Primăria rupe bugetul cu spectacole, acțiuni culturale și, mai nou, cu ”sesiuni de creație și recreere”, care sunt de fapt tabere și excursii oferite cu maximă generozitate unor cercuri culturale și artistice din oraș, precum și unor elevi cu rezultate bune. Coincidență sau nu, până la alegerile locale a rămas mai puțin de un an de zile. Cât de utile și justificate sunt aceste cheltuieli publice nu știm, dar știm cu siguranță că ele ating partea sensibilă (încă) a alegătorului.

În lista celor mai noi achiziții directe făcute de Primăria Cernavodă găsim mai multe tabere, dar și servicii separate de transport cu microbuze închiriate din Medgidia, localitatea Bordușani din județul Ialomița și chiar din București.

La Gura Humorului, pensiune cu piscină cu apă sărată

Lista interesului acordat de administrația Cernavodă pentru relaxarea copiilor din oraș în tabere școlare începe cu un contract atribuit către SC Medeea Tour SRL din București, str. Cantemir Dimitrie nr. 15.

Astfel, conform anunțului postat pe pagina de internet a licitațiilor publice – SICAP – 30 de copii plus 3 însoțitori vor merge în Bucovina, în perioada 02.09. – 07.09.2019. Cazarea se va face la Pensiunea Bogdăneasa: 5 nopți în zona stațiunii Gura Humorului, condiții de cazare complete, cu piscină cu apă sărată și alte metode de recreere și petrecere a timpului liber.

Valoarea estimată se ridică la suma de 19.500 de lei, adică 4.129,34 de euro. Valoarea cumpărării directe este de 20.700 de lei, adică 4.383,46 de euro, fiind mai mare decât valoarea estimată.

De firma din București cu care administrația din Cernavodă va colabora pentru această deplasare se ocupă Florentina Adriana Ștefan, în calitate de asociat unic, conform platformei Confidas.ro.

Copiii de la Casa de Cultură, activități de creație la Păltiniș

De asemenea, tot Medeea Tour SRL a câștigat și un alt contract cu Primăria Cernavodă. Mult mai mare… Este vorba de achiziția denumită “Tabăra Păltiniș” în perioada 19.08 – 24.08.2019 și despre o sumă de 31.000 de lei, adică 6.570,16 euro.

La aceasta participă 50 de copii + 5 însoțitori care au fost cazați la Pensiunea Miorița. La “sesiunea de activități de creație și recreere au participat și membrii Ansamblului Folcloric Mugurelul din cadrul Casei de Cultură Cernavodă”, se mai arată în anunțul urcat în SICAP.

Artiștii din Cernavodă duc faima localității pe drumuri de munte

Ansamblul Audeo din Cernavodă trimis la recreere în Costinești

De data aceasta, achiziția a fost obținută de SC România Turistică SRL cu sediul în Brașov, str. Griviței nr. 91. Denumirea achiziției este “Tabăra de Vară la Mare – Costinești 2019” și se referă la o “sesiune de activități de creație și recreere organizată în perioada 18.08. – 24.08. 2019” și vor participa membrii Ansamblului Audeo din cadrul Casei de Cultură Cernavodă.

“Servicii Incluse în oferta standard/sociala: Cazare, Pensiune completă Preț: 600 lei/persoană – 6Nopți de cazare la hotel/hostel, pensiune turistică, vilă turistică de 2, 3 Stele, în camere cu 2, 3 și maxim 4 locuri, TV color, cablu și internet wirless (Wi-fi), frigider, grup sanitar propriu, apă caldă permanent, încălzire centrală (vezi, nota de la Foarte Important). – Servirea mesei în regim pensiune completă: mic-dejun, dejun (supă/ciorbă + felul 2 + salată) și cină (felul de bază + desert). – Ghid Național atestat din partea Agenției de Turism România Turistică. – La 10 elevi plătitori se asigură 1 (loc) cadru didactic organizator al grupului sau însoțitor persoană adultă din partea agenției sau părinte, reprezentant al grupului de copii format. – Elevi vor fi cazați și vor servi masa în structuri turistice autorizate și clasificate *. – Unități disponibile cu care colaborăm Costinești: Hostel DVG, Hotel Tiberius, Vila Maria, Briza Marii, Vraja Marii, Perla Marii, Casa Chirea, Mario Residence etc. Toate locațiile cu care colaborăm sunt clasificate, autorizate, verificate de noi la fața locului și cu care am avut deja acțiuni cu recenzii pozitive. – Putem asigura pe serie maxim 200 locuri/serie tabără. – Disponibilitate: pentru vizitare obiective turistice, activități parcuri de distracții-agrement, program de discotecă. Pachet Turistic Standard: 600 Lei/sejur – tabără/persoană. Opțional contra-cost: – La cerere, contra-cost putem asigura: Activități sportive (întreceri sportive – concursuri cu premii), curs și noțiuni de prim ajutor; noțiuni fundamentale pentru lecții de înot; – Cu cât se formează mai multe grupuri putem organiza o serie de activități pe plajă și activități distractive de amploare: – Concursuri sportive/competiții, (meciuri de volei pe plajă, Fotbal pe plajă, Tenis; Frisbee, Înot, Gimnastică în apă, Ski-jet, Badminton cu premii în obiecte, articole sportive, dulciuri și răcoritoare etc); – Spectacole în aer liber de tip: teatru pentru copii, spectacole de circ, iluzionism, miniconcerte; – Excursii obiective și atracții turistice, acțiuni de dialog și socializare”, se arată în anunțul publicat pe SICAP.

Valoarea estimată a contractului s-a ridicat la suma de 17.142,60 lei, adică 3.633,22 euro.

Costuri suplimentare de transport

Detaliat, ultimele achiziții de transport pentru tabere școlare la nivelul orașului Cernavodă arată astfel:

Capitol Trans SRL din Medgidia, str. Independenței nr. 65 va executa servicii de transport pentru Primăria Cernavodă cu un microbuz având o capacitate de 32 de locuri pentru ruta Cernavodă – Gura Humorului, județul Suceava și retur în perioada 02.09.2019 – 07.09.2019.

Prețul estimat este de 1.269,20 de euro, conform ofertei.

Administrator și asociat unic al societății, conform Confidas.ro, este Marian Neagu.

De reținut este și că mijloacele de transport persoane deținute de firma lui Neagu efectuează transportul pe ruta Cernavodă – Rasova – Dunăreni.

Mai departe, Valentino Trans Tour SRL din Bordușani, jud. Ialomița, cu sediul în str. Tineretului nr. 2 va încasa 10.000 de lei de la Primăria Cernavodă pentru transportul unor școlari din oraș într-o tabără organizată la Rășinari, în perioada 19.08. – 24.08.2019.

Asociați cu o cotă parte de 50% fiecare în Valentino Trans Tour SRL sunt Tudor Anicuța și Tudor Valentin Marian.

Și o firmă din orașului Ovidiu

O altă ofertă acceptată este trimisă către Metropolitan SRL din Ovidiu, județul Constanța, cu sediul în str. Delfinului nr. 15.

Cei de la Metropolitan vor asigura transport de persoane pe ruta Constanța – Pitești și retur cu un mijloc de transport având o capacitate de locuri de 28 + 1 + 1 pentru o perioada de maxim două zile, conform anunțului din SICAP.

“Transportul va fi efectuat cu un mijloc de transport clasificat si omologat la categoria celor turistice de catre comisia reunita a ARR si RAR, cu verificarile tehnice valabile la zi. Conducatorii auto utilizati sunt atestati profesional si avizati medical anual. Inchirierea mijlocului de transport este necesar pe ruta CERNAVODA-Topoloveni-Pitesti si retur in perioada 21-22.06.2019”, se arată în anunț.

Costul transportului este de 2.983,19 lei, adică 631,23 de euro.

Un PFA, “abonat” la contracte cu Primăria

O altă chestiune interesantă din lista achizițiilor efectuate de Primăria Cernavodă privește parafarea unui contract de transport de la un PFA. Astfel, conducerea administrației locale va efectua transport de persoane cu PFA Dumitrescu Petre din Cernavodă, str. Aleea Mălinului cu un mijloc de transport cu 8+1 locuri, cu șofer și toate taxele incluse.

“Serviciile sunt necesare pentru deplasarea Ansamblului Folcloric Mugurelul la Constanța”, se arată în anunț.

Costul deplasării este de 1.120 de lei.

Același PFA va mai colabora cu Primăria Cernavodă tot pentru un transport de persoane cu șofer. De data asta este vorba despre un microbuz cu o capacitate de 19+1 locuri și tot pentru deplasarea aceluiași ansamblu folcloric din oraș la o competiție de profil.

În acest caz, costul transportului este de 1.600 de lei.

Tot PFA Dumitrescu Petre câștigă și un alt treilea contract cu Primăria Cernavodă. De data aceasta, administrația locală a avut nevoie de un mijloc de transport cu o capacitate de 19+1 pentru o deplasare Cernavodă – Tulcea și retur, pentru deplasarea membrilor Cenaclului “Mircea Eliade”, care au participat la o întrunite a scriitorilor.

Pentru deplasare, Primăria a plătit 2.155,20 lei, adică 452,76 euro.

Aventura continuă. Fotografiile care ilustrează prezentul articol sunt preluate de pe Facebook. Ele ilustrează o deplasare de creație și recreere artistică organizată de Primăria Cernavodă, într-o localitate de munte.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Exclusiv

Cifrele oficiale ale dezastrului de la Primăria Mangalia: 7 milioane de euro, arierate și executări silite

Adrian Cârlescu

Publicat

la data de

Scris de

Mangalia este orașul cel mai prost administrat din România. O spun cifrele oficiale comunicate de Guvern la mijlocul anului 2019, cu privire la datoriile neachitate mai vechi de 90 de zile (arierate). În acest top al rușinii, Municipiul Mangalia ocupă primul loc pe țară, cu datorii restante de peste 26 de milioane de lei. Cotidianul Ordinea.Ro a publicat recent două articole pe această temă (le puteți citi dând click AICI și AICI). Revenim asupra subiectului, deoarece situația este mult mai gravă și reiese, de data aceasta, chiar din cifre oficiale comunicate, pentru prima dată în ultimii 7 ani, de Primăria Mangalia.

Relatam în articolele precedente revolta consilierilor locali de opoziție din sudul litoralului, referitor la faptul că datoriile Primăriei sunt ținute la secret de primarul Cristian Radu. Cu siguranță, ”strigătul” consilierilor s-a făcut în sfârșit auzit. Ca dovadă, pe 8 august a.c., Primăria a comunicat către aparatul permanent al Consiliului Local Mangalia o situație a datoriilor înregistrate în contabilitatea publică la 31 iulie 2019. Potrivit acestui document, datoriile municipalității sunt de 33.016.385 de lei, ceea ce înseamnă peste 7 milioane de euro. În adresă se precizează că, din acest total, 26.397.939 de lei reprezintă arierate, adică datorii care zac neplătite de peste 90 de zile.

8,14 milioane de lei, datorii de întârziere către Callatis Therm

În documentul Primăriei sunt enumerate și dosarele de executare silită, deschise de creditori care au de recuperat bani grei, de ani grei. Este vorba de 12 dosare de executare silită, în care Primăria a epuizat orice formă de contestație.  Cel mai important este dosarul 407/2018 deschis de executorul judecătoresc Deacu Vasile la cererea creditorului SC Callatis Therm SA, pentru recuperarea sumei de 8.148.936,42 de lei. Datoria Primăriei provine dintr-o situație care frizează zona penală. Astfel, în anul 2013, primarul Cristian Radu a negociat o convenție cu SC Callatis Therm SA în vederea retragerii acesteia din contractul de concesiune a serviciului public local de termoficare. Prin convenție, Primăria se obliga să achite societății valoarea investițiilor realizate de-a lungul timpului în sistemul local de termoficare. Vorbim de o plată eșalonată, cu termene fixe și cu penalități usturătoare, acceptate de Cristian Radu, de 0,5% pe zi de întârziere. În anul 2014, consilierii locali au aprobat un buget care includea și datoria către Callatis Therm, de 1.066.944,65 de lei. În mod inexplicabil, deși acești bani se aflau la dispoziția Primăriei, datoria nu a fost achitată. Peste ani, Callatis Therm a cerut penalități de întârziere. În acest fel, Primăria a fost obligată să achite penalități de 7.223.2015,28 de lei pentru întârzierea nejustificată din perioada 15 aprilie 2014 – 29 decembrie 2017. De asemenea, instanța a acordat penalități de întârziere și după 29 decembrie 2017, fără a le calcula ea însăși. Așa se face că datoria creată din nimic a ajuns, iată, cu cheltuieli de executare silită, la peste 8 milioane de lei. Debitul principal a rămas neachitat și nu poate fi stins decât după stingerea accesoriilor. În consecință, penalitățile curg, zi de zi, și la momentul de față.

 

Al doilea dosar important de executare silită este cel deschis de BEJ Grasu Gelu Iulian, la cererea creditorilor Erdan Import Export SRL și Fill I Com SRL, pentru suma de 2.699.868,43 de lei. Și această datorie imensă frizează zona penală. Situația are legătură cu o licitație din anul 2007, cu mai mulți participanți, pentru atribuirea traseelor de minicare din Mangalia. Fiind vorba de mai multe trasee, licitația putea avea mai mulți câștigători. În anul 2008, pe finalul procedurii de licitație, un funcționar al Primăriei a întocmit un referat, prin care a propus descalificarea tuturor participanților. Erdan Import SRL și Fill I Com SRL au contetat soluția în instanță, într-un proces comun. De asemenea, o altă societate participantă, R&MM Co SRL, a contestat, la rândul ei, într-un proces separat, soluția de descalificare. În ambele procese, instanțele au pronunțat soluții similare, prin care au desființat raportul de descalificare și au obligat municipalitatea să continue procedura de licitație. Logic și legal era ca toate cele trei firme să fie invitate la continuarea procedurii. Însă, în anul 2012, primarul Mangaliei, Cristian Radu, s-a prezentat în fața Consiliului Local, cerând aprobarea de a semna contractul pentru traseele de minicare doar cu firma R&MM Co SRL, în baza hotărârii judecătorești. Despre cealaltă hotărâre judecătorească, soluționată în mod similar, nu a suflat un cuvânt. Lucrurile se complică, deoarece R&MM Co SRL intrase între timp în insolvență, cesionând drepturile către o altă societate. Cesiunile de acest tip sunt ilegale, însă Primăria nu a ținut cont, atribuind contractul către firma cesionară, care nu participase, în realitate, la nicio licitație. Celelalte firme participante, care trebuiau să beneficieze de aceleași drepturi, au fost ignorate. Erdan și Fill I Com au cerut însă daune în justiție pentru întârzierea punerii în aplicare a hotărârii judecătorești, întârziere începută de fostul primar Claudiu Tusac și continuată de actualul primar, Cristian Radu. În acest fel s-a ajuns la actualul dosar de executare silită de aproape 600.000 de euro.

Alte întârzieri de sute de mii de euro

Pe lista creditorilor care execută silit Primăria se mai numără o persoană fizică, Marius Vișan, care nu a primit la timp un teren potrivit unei sentințe de retrocedare. Și în acest caz vorbim de sume născute din întârzierea nejustificată a îndeplinirii unei obligații. Vișan are de încasat 253.297 de euro.

Firma Recon & Doje SRL, implicată în construcția zidului de pe faleza orașului, execută la rândul ei Primăria pentru o plată restantă de 222.490,77 de lei.

În documentul atașat puteți citi lista tuturor creditorilor obligați să întreprindă acte de executare silită ca să-și încaseze drepturile confirmate definitiv de instanțele de judecată. În mod șocant, printre aceștia se numără și două persoane fizice care au de încasat 600 de lei. Primăria Mangaliei refuză să achite această sumă infimă din data de 30 martie 2018, trădând o rea-credință ieșită din comun.

Download (PDF, 3.56MB)

Consilierii locali de opoziție din Mangalia au convocat, recent, o ședință extraordinară a Consiliului Local. Ei au cerut dezbaterea unui proiect care viza obligarea primarului Cristian Radu de a depune rapoarte explicative în primul rând pentru penalitățile de întârziere colosale către Callatis Therm, iar în al doilea rând pentru o serie de prejudicii constate de Curtea de Conturi (plăți ilegale către o casă de avocatură și către o firmă de PR). Majoritatea controlată de Cristian Radu a boicotat acest demers, lipsind de la ședință.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: