Connect with us

Actual

Varianta de ocolire a municipiului are un nou contract! O lucrare începută din 2008, neterminată încă!

Maria Ionescu

Publicat

la

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. a semnat în data de 30 ianuarie 2017, Contractul de servicii de informare și publicitate privind asistența financiară nerambursabilă asigurată din fonduri publice pentru proiectul ”Construcția variantei de ocolire a Municipiului Constanța” în valoare totală de 72.965 lei (fără TVA). Valoarea totală a Proiectului ”Construcția variantei de ocolire a Municipiului Constanța” conform Actului adițional nr. 5/14/407 din 11.03.2016 la Contractul de Finanțare nr. 14/24.07.2009, este de 1.026.299.520,48 lei din care valoarea totală eligibilă este de 539.505.892,19 lei. Contribuția Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune în proporție de 85,00%, din valoarea eligibilă a Proiectului, este de 458.580.008,36 lei, restul de 15,00%  este contribuția bugetului de stat. Obiectivul principal al contractului îl reprezintă serviciile de informare și publicitate privind asistența financiară nerambursabilă asigurată din fonduri publice pentru proiectul ”Construcția variantei de ocolire a Municipiului Constanța”. Prin implementarea Contractului de servicii de informare și publicitate privind asistența financiară nerambursabilă asigurată din fonduri publice pentru proiectul ”Construcția variantei de ocolire a Municipiului Constanța” se urmărește realizarea de materiale publicitare pentru Promovarea Proiectului în scopul informării publicului larg cu privire la asistența financiară nerambursabilă asigurată din fonduri publice, ceea ce va conduce la creșterea gradului de conștientizare în rândul cetățenilor cu privire la sprijinul financiar nerambursabil acordat României de către Uniunea Europeană. Contractul de servicii de informare și publicitate privind asistența financiară nerambursabilă asigurată din fonduri publice pentru proiectul ”Construcția variantei de ocolire a Municipiului Constanța”  a fost atribuit, prin Achiziţie directă, firmei SC HOPE PROMO SRL. Am căutat informații despre această firmă dar nu am reușit să aflăm detalii. Perioada de implementare a contractului este de 8 luni începând de la data semnării lui de către ultima parte. Valoarea totală a lucrărilor construcției variantei de ocolire a municipiului Constanța este de 801.012.341 lei fara TVA. Lucrările au început pe data de 21.11.2008(!!!!) și ar fi trebuit să fie finalizate în luna noiembrie a anului 2015. Doar că nu au fost!  Stadiul actual al lucrărilor este următorul: Deschidere trafic pe intreaga lungime a Variantei de Ocolire: 29 iulie 2011 – intre DN39 si nod rutier A2 (5,4 km); 30 septembrie 2011 intre DN 3 si nod rutier A2 (3,2 km); 19.07.2012 – intre nod rutier Ovidiu si nod rutier cu DN3 (11,2 km); 12 iulie 2013 – intre nod rutier Agigea si sens giratoriu spre port Constanta. A mai ramas de executat 6.5% din lucrari.

 

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Ceață densă și temperaturi scăzute în județul Constanța

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

La această oră este ceață densă în Constanța și în mai multe județe ale țării. Potrivit ANM, aceasta nu se va ridica cel puțin până la ora 10.00.

În județele Constanta și Tulcea se va semnala ceață care va determina scăderea vizibilității, local sub 200 m și izolat sub 50 m.

Temperaturile sunt foarte scăzute. Iată câte grade se înregistrau la ora 8.00 la principalele stații meteorologice din județul Constanța:

  • Adamclisi – -3,7 grade Celsius, ceață.
  • Cernavodă – -3,7 grade Celsius, chiciură.
  • Constanța – -2,8 grade Celsius, ceață.
  • Constanța Dig – -1,3 grade Celsius, ceață.
  • Hârșova – -2,1 grade Celsius.
  • Mangalia – 1,2 grade Celsius, aer cețos.
  • Medgidia – -3,1 grade Celsius, chiciură.

După cum puteți remarca, mercurul din termometre a urcat la temperaturi pozitive doar la Mangalia, unde se înregistrează 1,2 grade Celsius.

Și reprezentanții Poliției au postat următorul anunț:

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că, la această oră, este semnalată ceață densă pe majoritatea arterelor rutiere din județele aflate în partea de sud și est a țării, precum și pe tot tronsonul autostrăzilor A1 București – Pitești, A2 București-Constanța, A4 Ovidiu-Agigea, A3 București – Ploiești, A3 Turda – Gilău.

Tot din cauza ceții au fost oprite manevrele în porturile Constanța Sud, Constanța Nord și Midia.

Conducătorii auto sunt sfătuiți să reducă viteza, să folosească luminile de ceață din dotarea autovehiculelor, să mărească distanța de siguranță între vehicule și să evite manevrele riscante, cum sunt depășirile în condiții de vizibilitatea mult diminuată.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Adrian Glugă, șeful IPJ Constanța, înaintat la gradul de chestor de poliție

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, președintele Klaus Iohannis a semnat mai multe decrete de înaintare în grad pentru zeci de angajați ai Ministerului Apărării Naționale, Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului de Telecomunicații Speciale, Serviciului de Protecție și Pază.

Printre acestea se numără și cel prin care a acordat gradul profesional de chestor de poliţie lui Adrian-Constantin Glugă,  șef al IPJ Constanța.

De asemenea, a fost înaintat în gradul profesional de chestor general de poliţie Bogdan Despescu, fost șef al IPJ Constanța.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

(FOTO) Șantierul Naval Damen Mangalia a lansat la apă cinci nave

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Damen a lansat la apă cinci nave, aflate în lucru pe Șantierul Naval Damen Mangalia: cea mai modernă și tehnologizată navă off-shore pentru căutarea și recuperarea de diamante din lume, doua feriboturi RoRo hibride GNL și două nave fluviale tip cisternă, parțial echipate (Inland tankers). Lucrările la aceste nave au început în cursul anului trecut și vor continua în cursul anului viitor.

Șantierul Naval Damen Mangalia este cel mai mare șantier din Europa. Odată cu preluarea managementului șantierului, Damen s-a angajat într-un parteneriat strategic pe termen lung cu Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri. Șantierul Naval Damen Mangalia beneficiază de capacitatea comercială la nivel mondial și expertiza în domeniul construcțiilor și reparațiilor navale al Grupului Damen pentru a dezvolta continuu portofoliul de comenzi primite de șantier, pentru atragerea de forță de muncă și pentru a face toate investițiile necesare.

“Parteneriatul dintre Damen și România își arată primele rezultate. În contextul actualei pandemii, Șantierul Naval Damen Mangalia dovedește astfel că poate produce, în condiții dificile o gamă largă de nave medii și mari, foarte avansate din punct de vedere tehnologic. România redevine astfel un lider în Europa, în construcția navală”, a declarat Virgil Popescu, Ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.

“Suntem foarte entuziasmați să construim aceste nave la Șantierul Naval Damen Mangalia. Șantierul dovedeste calitate și are forța de muncă și infrastructura necesare pentru a construi nave de o complexitate înaltă. Suntem mândri că am reușit să facem un adevărat tur de forță în lansarea concomitentă la apă a cinci nave dovedind potențialul imens al parteneriatului dintre Damen și România”, a declarat Mark Vermeulen, Managing Director MSV Unit, Damen Group.

Cele cinci nave lansate săptămâna trecută la Mangalia deservesc arii diversificate pentru mai mulți clienți:

  • navă pentru căutarea și recuperarea de diamante de la mare adâncime – lungă de 177 de metri, comandată de către DeBeers Marine Namibia, va fi cea mai modernă și tehnologizată navă off-shore de acest tip din lume; Noua navă de tip offshore va beneficia de un sistem dinamic de poziționare – DP2, care se bazează pe un sistem cu șapte propulsoare – alimentate de șase generatoare de câte 3230 eKW fiecare. Valoarea contractului de aproximativ 42 de milioane de euro.
  • doua feriboturi/nave inovatoare hibride de tip RoRo -construite pentru Seaspan Ferries Corporation, ca parte a programului de înlocuire a flotei companiei. Navele vor fi clasificate de Bureau Veritas și vor intra în exploatare în 2021. Feriboturile vor fi dotate cu baterii de 2 megawați, dar vor permite inclusiv stocarea a peste 200 de metri cubi de GPL Fiecare dintre cele două nave inovatoare are o lungime de 149 de metri lungime și au fost proiectate de așa natură încât să permită încărcarea și transportul – pe culoare – cu o lungime totală de 1034 metri.
  • doua nave fluviale tip cisterna (Inland tankers), cu următoarele caracteristici: lungime totală de 85 metri, adâncime la puntea principală de 4,5 metri și o greutate Casco de 454 tone. Acestea sunt primele două din totalul de patru nave care vor fi construite pentru Gebr. De Jonge Shipbuilding Services B.V., în conformitate cu normele și reglementările Societaății de clasificare Lloyd’s Register. Navele sunt programate pentru livrare din Constanța, în luna decembrie a acestui an și vor fi predate clientului final în Olanda.

Această lansare este o etapă importantă în procesul de construcție a navelor și reprezintă un moment cheie, ce marchează finalizarea lucrărilor de sudură corp, presupunând, de asemenea, un progres semnificativ al lucrărilor de vopsitorie corp exterior și nu numai. De asemenea, după această fază, se vor instala echipamente specifice fiecărei nave, sistemele de tubulatură și se vor finaliza lucrările electrice și tâmplărie.

Damen a câștigat oferta de construire a acestor nave datorită reputației excelente, angajamentului față de calitate și infrastructurii dovedite de Șantierul Naval Damen Mangalia. Șantierul a lucrat îndeaproape cu clienții săi pentru a se asigura că noile nave îndeplinesc standardele stricte de siguranță, de performanță și de funcționare necesare pentru a oferi servicii optime.

 

 

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: