Connect with us

Actual

Visăm la un nou spital. Nu-l vom avea, însă, prea curând!

Maria Ionescu

Publicat

la

Fie pentru că se apropie campania electorală pentru alegerile parlamentare, fie pentru că nevoia locuitorilor din Dobrogea este foarte mare, în ultima perioadă  există politicieni de marcă ce încearcă a găsi soluții pentru ridicarea unui nou spital de stat în Constanța. Nu neg faptul că, în ultimii ani s-au construit unități spitalicești mai mici sau mai mari din fonduri proprii, dar pentru omul de rând, care nu are bani să se trateze la ”privat”, soluția este una singură: ridicarea unui nou spital. Pentru cei care nu știu prea multe despre construcția unui Spital Regional la Constanța amintesc că acest lucru a fost adus în discuție pentru prima dată în anul 2007, pe vremea când ministru al Sănătății era Eugen Nicolăescu. Pe atunci se vorbea despre un proiect foarte mare, cu costuri pe măsură. Se vehicula suma de 350 de milioane de euro. Tot atunci s-au făcut și primii pași pentru înființarea unei unități spitalicești foarte mari, adică Ministerul Apărării Naționale, căruia îi aparținea spațiul din Viile Noi, unde trebuia să apară impozanta clădire, a donat 10 ha de teren Ministerului Sănătății, s-a intabulat pământul și au fost alocați inclusiv bani pentru pază. Lucrurile păreau că se mișcă rapid, iar constănțenii și toți cei care ar fi urmat să beneficieze de serviciile noii unități spitalicești au fost încântați. Ne mergea bine ca țară, iar motoarele duduiau. Dar bucuria nu avea să dureze foarte mult, iar proiectul a fost ulterior decretat mort din fașă. Între timp, a apărut și criza economică, iar acest lucru a făcut ca banii să fie gestionați cu mult mai multă grijă. S-a renunțat pentru moment la posibilitatea de a construi din banii noștri, ai românilor, acest spital, dar  proiectul nu  a fost abandonat. Oamenii de la conducerea ministerului sănătății au început demersurile pentru găsirea unui investitor român sau internațional, care să pună pe picioare  proiectul. Doar că, din cine știe ce motive, o astfel de licitație nu a mai avut loc. Nu doar în Constanța ar fi fost construit un spital nou, ci și la Cluj, Craiova, Iași, Târgu Mureș, Timișoara și București. Toate au fost, pur și simplu, abanadonate.

Ce ar însemna un nou spital pentru constănțeni?

Un Spital Regional Universitar de Urgență Constanța ar deservi Regiunea 2 Sud-Est, care cuprinde județele Constanța, Tulcea, Brăila, Galați, Buzău și Vrancea și care ar deservi 2.877.247 de locuitori. Iar asta reprezintă 13% din populația țării. Din păcate, la ora actuală ne aflăm în imposibilitatea efectuării unui act medical adecvat pe perioada sezonului estival, când turiștii români și cei străini vin pe litoral și în zonele adiacente (mănăstiri, Delta Dunării, monumente și situri istorice). De asemenea, este notabilă și detașarea din țară în Dobrogea a forțelor de pază și ordine ale poliției, jandarmeriei, precum și a celor ce veghează asupra traficului rutier. În perioada sezonului estival, la Spitalul Clinic de Urgență au loc circa 500 de solicitări pe zi la Unitatea de primiri urgențe. Dacă facem o comparație între repartizarea unităților sanitare publice la nivel național, reiese foarte clar că județul Constanța are 11 unități de primiri urgențe la peste 770.000 de locuitori, județul Cluj are 19 unități de primiri urgențe la 700.665 de locuitori, județul Iași are 19 unități de primiri urgențe la 821.311 locuitori, iar județul Dolj are 13 unități de primiri urgențe la 646.445 locuitori.

Senatorul Nicolae Moga a făcut demersuri încă din luna mai. Inutil!

La finele lunii mai, senatorul Nicolae Moga a organizat o conferință de presă în care s-a discutat exact acest subiect și necesitatea construirii unei noi unități sanitare. El explica atunci că Spitalul Regional Universitar de Urgență Constanța va fi situat pe strada Viilor, nr. 1 și va avea o capacitate de 878 de paturi. Acest spital urma să cuprindă toate specialitățile chirurgicale și medicale. Reamintim că singura unitate sanitară a județului clasificată la categoria A este Spitalul Județean Constanța, care are în structura sa 27 de secții, însumând 1300 de paturi de spitalizare continuă și 78 de paturi cu spitalizare de zi, laboratoare, servicii, cabinet medicale. Potrivit Direcției de Sănătate Publică, până acum s-a reușit renovarea secțiilor doar în proporție de 40%, restul urmând a fi prioritizate în vederea efectuării de reparații capitale. Fondurile alocate de la bugetul de stat pentru reparații au fost de 19.615.000 lei, pentru perioada 2012-2015, și de 136.004.930 lei de la bugetul Consiliului Județean. ”La ora actuală, există avize de specialitate din partea ENEL, RAJA, Romtelecom, DSP și certificat de urbanism. Iar dacă acestea au expirat, pot fi rapid înlocuite cu unele noi. Pe terenul de pe strada Viilor există deja un punct de operare aeromedicală SMURD, un imobil P+1E, dar acesta nu afectează desfășurarea lucrărilor de construire a spitalului regional de urgențe.”, preciza la acel moment senatorul Moga.

Alți politicieni, același subiect!

În cadrul unei emisiuni televizate, politicianul PRU Titi Bădrăgan declara: ”Am lansat în 2012 și susținem proiectul Spital regional pentru copii. Dobrogea este singura provincie în care nu există un Spital Regional de Pediatrie, iar subiectul este tratat de toţi actorii locali, fie că vorbim de putere, fie că vorbim de opoziţie. Cei aflaţi la putere ne-au lămurit recent: construirea unui spital, misiune imposibilă; reabilitarea Secţiei din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă (SCJU), misiune posibilă. Necesitatea construirii unui Spital Regional de Pediatrie este dată atât de situaţia dificilă existentă şi supusă analizei în Consiliul Judeţean Constanţa la presiunea părinţilor nemulţumiţi, dar şi de factorii cumulativ întâlniţi: jud. Constanţa – populaţie stabilă: 684.082, jud. Tulcea – populaţie stabilă: 218.083 locuitori”, – nu reabilitarea Secţiei din cadrul SCJU este o soluţie, ci construirea unui nou spital. Pe lângă populaţia stabilă, sunt şi turiştii care vin în zonă: „În sezonul turistic regăsim o creştere a numărului de persoane care se află în regiune: peste 1,5 milioane de turişti au vizitat litoralul românesc în sezonul 2014, dintre care 5% au fost străini şi dintre care circa o treime, copiii care au stat în cameră cu părinţii, respectiv prezenţa a 300.000 de copii în sezon – datele Institutului Naţional de Statistică. Considerăm că după activitatea dusă de către vechile guvernări care au desfăşurat o acerbă operaţiune de desfiinţare a unităţilor spitaliceşti, după o acalmie a guvernării USL în Dobrogea, se impune alocarea urgentă a fondurilor necesare construirii unui Spital Regional de Pediatrie care să cuprindă atât unitatea de primire cât şi servicii specifice necesare într-o zonă în care anual regăsim prezenţa a 500.000 de copii. Având în vedere şi suprafaţa regiunii, totodată având în vedere componenta urbană şi rurală în care regăsim beneficiarii proiectului unui Spital Regional de Pediatrie proiectat, construit şi dotat conform cerinţelor activităţii cuprinde şi alte elemente posibil necesare – specialiştii fiind cei care pot stabili concret utilitatea: dotarea cu ambulanţe şi elicopter pentru situaţii de urgenţă (incluzând accesul în zone fără infrastructură rutieră, Delta Dunării). Proiectul vine si cu achiziționarea de unități auto „clinică mobilă” pentru a se realiza activităţile impuse periodice în zonele rurale spre a se putea verifica/monitoriza în mod real starea de sănătate a copiilor, acoperind nevoile privind prevenţia, identificarea şi evaluarea stării de sănătate a acestei categorii de vârstă în mediul lor social.- proiect lansat 2014. Constănţenii sunt lipsiţi de un spital de pediatrie, iar singura secţie din cadrul Spitalului Clinic Judeţean Constanţa necesită reparaţii în regim de urgenţă, numărul paturilor fiind insuficiente în condiţiile în care unitatea de tratament acoperă o populaţie reală de un milion de locuitori. Toate oraşele din ţară, cu sute de mii de locuitori, au un spital de pediatrie. Însă, Constanţa este singurul judeţ care nu dispune de o astfel de unitate, deşi suntem pe locul patru pe ţară, raportând la populaţie. Proiectul poate fi unul lansat prin parteneriat unități de cult – administrație publică.”

În aceste condiții, nu ne rămâne decât să sperăm că se va schimba ceva în țara aceasta. Sperăm că se va schimba ceva în sistemul de sănătate. Ne interesează ca acest lucru să se întâmple în toată țara, dar mai aproape de noi este Constanța. Și aici trebuie să se schimbe ceva în bine în sistemul medical. Și  nu numai…

 

 

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Actual

Cinci nave au fost lansate la apă la Șantierul Naval Damen Mangalia

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Damen a lansat la apă cinci nave, aflate în lucru pe Șantierul Naval Damen Mangalia: cea mai modernă și tehnologizată navă off-shore pentru căutarea și recuperarea de diamante din lume, doua feriboturi RoRo hibride GNL și două nave fluviale tip cisternă, parțial echipate (Inland tankers). Lucrările la aceste nave au început în cursul anului trecut și vor continua în cursul anului viitor.

Șantierul Naval Damen Mangalia este cel mai mare șantier din Europa. Odată cu preluarea managementului șantierului, Damen s-a angajat într-un parteneriat strategic pe termen lung cu Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri. Șantierul Naval Damen Mangalia beneficiază de capacitatea comercială la nivel mondial și expertiza în domeniul construcțiilor și reparațiilor navale al Grupului Damen pentru a dezvolta continuu portofoliul de comenzi primite de șantier, pentru atragerea de forță de muncă și pentru a face toate investițiile necesare.

“Parteneriatul dintre Damen și România își arată primele rezultate. În contextul actualei pandemii, Șantierul Naval Damen Mangalia dovedește astfel că poate produce, în condiții dificile o gamă largă de nave medii și mari, foarte avansate din punct de vedere tehnologic. România redevine astfel un lider în Europa, în construcția navală”, a declarat Virgil Popescu, Ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.

“Suntem foarte entuziasmați să construim aceste nave la Șantierul Naval Damen Mangalia. Șantierul dovedeste calitate și are forța de muncă și infrastructura necesare pentru a construi nave de o complexitate înaltă. Suntem mândri că am reușit să facem un adevărat tur de forță în lansarea concomitentă la apă a cinci nave dovedind potențialul imens al parteneriatului dintre Damen și România”, a declarat Mark Vermeulen, Managing Director MSV Unit, Damen Group.

Cele cinci nave lansate săptămâna trecută la Mangalia deservesc arii diversificate pentru mai mulți clienți:

  • navă pentru căutarea și recuperarea de diamante de la mare adâncime – lungă de 177 de metri, comandată de către DeBeers Marine Namibia, va fi cea mai modernă și tehnologizată navă off-shore de acest tip din lume; Noua navă de tip offshore va beneficia de un sistem dinamic de poziționare – DP2, care se bazează pe un sistem cu șapte propulsoare – alimentate de șase generatoare de câte 3230 eKW fiecare. Valoarea contractului de aproximativ 42 de milioane de euro.
  • doua feriboturi/nave inovatoare hibride de tip RoRo -construite pentru Seaspan Ferries Corporation, ca parte a programului de înlocuire a flotei companiei. Navele vor fi clasificate de Bureau Veritas și vor intra în exploatare în 2021. Feriboturile vor fi dotate cu baterii de 2 megawați, dar vor permite inclusiv stocarea a peste 200 de metri cubi de GPL Fiecare dintre cele două nave inovatoare are o lungime de 149 de metri lungime și au fost proiectate de așa natură încât să permită încărcarea și transportul – pe culoare – cu o lungime totală de 1034 metri.
  • doua nave fluviale tip cisterna (Inland tankers), cu următoarele caracteristici: lungime totală de 85 metri, adâncime la puntea principală de 4,5 metri și o greutate Casco de 454 tone. Acestea sunt primele două din totalul de patru nave care vor fi construite pentru Gebr. De Jonge Shipbuilding Services B.V., în conformitate cu normele și reglementările Societaății de clasificare Lloyd’s Register. Navele sunt programate pentru livrare din Constanța, în luna decembrie a acestui an și vor fi predate clientului final în Olanda.

Această lansare este o etapă importantă în procesul de construcție a navelor și reprezintă un moment cheie, ce marchează finalizarea lucrărilor de sudură corp, presupunând, de asemenea, un progres semnificativ al lucrărilor de vopsitorie corp exterior și nu numai. De asemenea, după această fază, se vor instala echipamente specifice fiecărei nave, sistemele de tubulatură și se vor finaliza lucrările electrice și tâmplărie.

Damen a câștigat oferta de construire a acestor nave datorită reputației excelente, angajamentului față de calitate și infrastructurii dovedite de Șantierul Naval Damen Mangalia. Șantierul a lucrat îndeaproape cu clienții săi pentru a se asigura că noile nave îndeplinesc standardele stricte de siguranță, de performanță și de funcționare necesare pentru a oferi servicii optime.

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

OFICIAL! Orașul Cernavodă și alte două comune din județul Constanța intră în carantină

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

OFICIAL! Orașul Cernavodă și alte două comune din județul Constanța intră în carantină

Rând pe rând, localitățile din județul Constanța intra in carantina. Din cauza numărului mare de infectări cu noul coronavirus, autoritățile decid carantinarea localităților. Vineri, instituțiile abilitate au decis carantinarea orașului Cernavoda și a comunelor Cumpăna și Târgușor.

Măsura intra in vigoare din 28 Noiembrie, de la ora 20.00.

 

 

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Cadrele medicale de la Spitalul Județean asigură permanența în minivacanța de 1 Decembrie

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Activitatea medicală în cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență ”Sf. Apostol Andrei” nu va fi afectată de sărbătorirea zilelor de 30 noiembrie și 1 Decembrie, urmând să se desfășoare normal.

Astfel, ca și până acum, în cadrul Unității Primiri Urgențe, pacienții vor fi preluați non stop, investigați și, după caz, spitalizați.

”Vă reamintim că preluarea pacienților în UPU se face conform reglementărilor în vigoare. Astfel, se efectuează triajul epidemiologic pentru toți pacienții care se prezintă la Unitatea Primiri Urgențe, indiferent de mijloacele cu care sunt aduși (SAJ, SMURD sau mijloace proprii).”, precizează Crina Kibedi, purtător de cuvânt al unității spitalicești.

Zona de triaj epidemiologic este situată în afara UPU, în modulele special amenajate în imediata apropiere a Unității Primiri Urgențe iar cadrele medicale sunt pregătite pentru preluarea unui flux crescut de pacienți, în condiții de maximă siguranță.

Totodată, este important de precizat că timpul petrecut în UPU pentru pacienții suspecți de infecția cu noul coronavirus poate fi prelungit, având în vedere că în afară de investigațiile uzuale, se recoltează testul covid și, automat, timpul se prelungește până la sosirea rezultatului, în funcție de care se decide mai departe spitalul sau secția în care pacientul urmează să fie internat, dacă situația o impune.

Singurele modificări pentru zilele care urmează, sunt pentru cabinetele din cadrul Ambulatoriului de Specialitate. Conform prevederilor art. 139, alin (1) din Legea nr. 53/2003 privind Codul Muncii, cu modificările şi completările ulterioare, Ambulatoriul de Specialitate  va fi închis pe 30 noiembrie și 1 Decembrie.

”Conducerea Spitalului Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” Constanța vă asigură că, în permanență, se iau toate măsurile pentru asigurarea unui act medical continuu și de calitate și se depun toate eforturile pentru a fi protejați atât pacienții cât și personalul angajat.

În același timp, pentru siguranța Dumneavoastră și a celor din jur, vă recomandăm să aveți răbdare și să respectați cu strictețe recomandările autorităților. Evitați aglomerațiile, spălați-vă des pe mâini și nu ieșiți din casă decât dacă situația o impune.”, precizează Crina Kibedi.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: