Connect with us

Societate

Atât poate România: testarea elevilor va fi făcută de… părinți. Iată declarațiile ministrului Cîmpeanu

Publicat

la

Testele pe bază de salivă pentru depistarea infecției cu Covid le vor putea fi administrate copiilor atât la școală, cât și acasă, de către părinți, decizia fiind luată de fiecare școală sau grădiniță, la nivel de Consiliu de Administrație, a anunțat joi seară ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, după mai multe zile de incertitudine pe această temă.

Potrivit ministrului, testele vor ajunge la începutul săptămânii viitoare în școli.

Precizările lui Cîmpeanu:

  • Completările la ordinul comun vizează modalitatea de testare. Este vorba de precizări cu privire la protocolul care se aplică în cazul elevilor care vor fi depistați pozitiv în urma testării.
  • Practic, dacă testul de salivă este pozitiv și se face testul PCR, elevul aduce rezultatul negativ al testului PCR și poate continua cu prezență fizică. Dacă nu se face testul sau dacă testul PCR confirmă rezultatul testului de salivă, elevul va rămâne la domiciliu vreme de 14 zile.
  • Avem nevoie de o serie de completări în procedura care va fi elaborată de către Ministerul Sănătății.
  • La decizia școlii, testele vor putea fi administrate la domiciliu, de către părinți sau sub supravegherea părinților sau a reprezentanților legali sau în școală. Atunci când există dorința colegilor, cadre didactice pentru a fi administrate în școală, este nevoie și de acordul părinților.
  • Acordul părinților va fi exprimat într-un formular pentru care am agreat că va fi elaborat de către Ministerul Sănătății.
  • Rezultatul va putea fi trimis în scris sau pe e-mail dirigintelui sau învățătorului sau persoanelor desemnate în școală.
  • Este foarte posibil, pentru a acoperi toate situațiile, ca în ziua de vineri fiecărui elev sau copil de grădiniță să i se pună la dispoziție două teste pentru săptămâna următoare, dacă părinții decid să le facă acasă evident că nu e nevoie de acordul părinților.
  • Dacă profesorii în școală, prin decizia Consiliului de Administrație consideră că administrarea poate fi organizată în școală, copilul va merge cu cele două teste sau cu testul de luni și testul de joi pentru a fi administrat în școală sub supravegherea cadrelor didactice. Oricum testele vor fi la copii.
  • Testele vor ajunge în școli la începutul săptămânii viitoare.

Întrebat dacă ar putea parintii să se filmeze in timp ce administrează testul, Cîmpeanu a răspuns că Ministerul Sănătății nu a prevăzut acest lucru.

În privința protestelor anunțate de sindicate, ministrul a menționat că „testarea nu este obligatorie, dar îmi place să cred că testarea pe bază de salivă este o modalitate prin care putem contribui la siguranța în școli.” Nemafiind obligatoriu de făcut de către cadrele didactice, probabil va exista o repoziționare (a sindicatelor – n.r.).”

El a solicitat și ajutorul studenților din mediul universitar medical pentru efectuarea unui minim instructaj profesorilor acolo unde va exista disponibilitatea de a se face testele la școală.

Pentru confirmarea sau infirmarea rezultatului pozitiv la testul de salivă va fi acceptat atât testul PCR cât și testul antigen rapid, a menționat ministrul.
Cîmpeanu a anunțat miercuri un nou termen la care testele de depistare a infecției cu Covid pe bază de salivă vor ajunge în școli – jumătatea săptămânii viitoare, deși ele erau așteptate la finalul acestei săptămâni. Această amânare vine în contextul în care nu este clar în acest moment dacă aceste teste vor putea fi făcute și acasă, de către părinți, sau doar la școală.
Ministrul Educației ceruse clarificări de la MS, pe care oficialii din educație l-au întrebat dacă este nevoie de acordul părinților pentru aceste teste și dacă ele pot fi făcute și acasă.
 
Ministerul Sănătății a anunțat, ca răspuns la solicitările Ministerului Educației de a veni cu clarificări, că legislația în vigoare nu exclude utilizarea la domiciliu a testelor rapide antigen non-invazive efectuate din proba de salivă, iar decizia utilizării la domiciliu a acestor teste “revine sistemului educațional”.
La rândul său, ministrul Sănătății Cseke Attila a afirmat miercuri seară, la Digi24, că, deși toată lumea a cerut aceste teste în școli, „o parte a pedagogilor, o parte a părinților, o parte a asociației elevilor” s-au retras imediat și nu au dorit să își asume răspunderea pentru ele.
Între timp, sindicatele din educație amenință că de luni încep protestele, cu pichetarea sediilor Guvernului și prefecturilor, dacă testele nu vor fi făcute prioritar de părinți, acasă, și vor rămâne în răspunderea cadrelor didactice.
sursa: hotnews.ro

Comments

comments

Societate

Universitatea ”Ovidius” Constanța face angajări. Vezi ce posturi sunt vacante

Publicat

la data de

Scris de

Universitatea „Ovidius” din Constanţa organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcției contractuale de conducere, vacante, de inginer S I șef serviciu – Serviciul de prevenire și protecție.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • studii necesare: studii universitare de licență în domeniile fundamentale – științe inginerești, științe agricole și silvice;
  • vechime minimă în specialitatea studiilor de licență – 5 ani;
  • vechime minimă într-o funcție de conducere – 3 ani;
  • diplomă/certificate absolvire curs în domeniul securității și sănătății în muncă, cu conținut minim celui prevăzut în Anexa nr.’ 6 b din H.G. nr. *1425/2006, cu durata de cel puțin 80 ore;
  • diplomă/certificate absolvire a unui program postuniversitar în domeniul securității și sănătății în muncă, cu durata de cel puțin 180 ore – evaluator de risc;
  • diplomă/certificate absolvire – cadru tehnic PSI.

De asemenea, Universitatea „Ovidius” din Constanţa organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcțiilor contractuale de execuție, vacante, de:

  1. inginer S II – Serviciului de prevenire și protecție cu atribuții în domeniul securității și sănătății în muncă
  2. inginer S II în cadrul Serviciului de prevenire și protecție cu atribuții de cadru tehnic PSI

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • inginer SII, în cadrul Serviciului de prevenire și protecție cu atribuții în domeniul securității și sănătății în muncă:
    • studii necesare: studii universitare de licență în domeniile fundamentale – științe inginerești, științe agricole și silvice;
    • vechime minimă în specialitatea studiilor de licență – 2 ani;
    • specializări – diplomă/certificate absolvire curs în domeniul securității și sănătății în muncă, cu conținut minim celui prevăzut în anexa nr. 6 b din H.G. nr. 1425/2006, cu durata de cel puțin 80 ore.
  • inginer S II în cadrul Serviciului de prevenire și protecție cu atribuții de cadru tehnic PSI:
    • studii necesare: studii universitare de lungă durată;
    • vechime minimă în specialitatea studiilor de licență – 2 ani;
    • diplomă/certificate absolvire curs cadru tehnic PSI.

Alte competențe și atribuții (aptitudini, abilități, cunoștințe, alte cerințe):

  • capacitate de a lucra în echipă;
  • aptitudini de organizare a activității;
  • abilități de comunicare;
  • adaptabilitate, spirit de observație;
  • putere de concentrare, rezistență la efort intelectual;
  • abilități cognitive de organizare a informațiilor, de analiză critică și înțelegere scrisă și verbală;
  • seriozitate, punctualitate, amabilitate, simț etic;
  • integritate, confidențialitate, loialitate, corectitudine.
   Concursul se va organiza conform calendarului următor:
  • 30 mai, ora 16.00: termenul limită de depunere a dosarelor (cu programare (!), la telefon: 0241/606.441);
  • 7 iunie, ora 10.00: proba scrisă – UOC, bd. Mamaia nr. 124;
  • 10 iunie, ora 10.00: proba interviu – UOC, bd. Mamaia nr. 124.

De asemenea, Universitatea „Ovidius” din Constanţa organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcției contractuale de conducere, vacante, de director general administrativ.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • studii superioare ciclul I și II Bologna sau absolvent al învățământului superior de lungă durată, cu diplomă de licență în domeniile științe economice științe inginerești;
  • experiență minimă de 20 ani în domeniul studiilor absolvite;
  • experiență minimă de 10 ani în funcții de conducere într-o organizație publică sau privată.
  • Alte competențe și atribuții (aptitudini, abilități, cunoștințe, alte cerințe):
    • capacitate de a lucra în echipă;
    • aptitudini de organizare a activității;
    • abilități de comunicare;
    • adaptabilitate, spirit de observație;
    • putere de concentrare, rezistență la efort intelectual;
    • abilități cognitive de organizare a informațiilor, de analiză critică și înțelegere scrisă și verbală;
    • seriozitate, punctualitate, amabilitate, simț etic;
    • integritate, confidențialitate, loialitate, corectitudine.
   Concursul se va organiza conform calendarului următor:
  • 27 mai, ora 16.00: termenul limită de depunere a dosarelor (cu programare (!), la telefon: 0241/606.441);
  • 6 iunie, ora 10.00: proba scrisă – UOC, bd. Mamaia nr. 124;
  • 10 iunie, ora 10.00: proba interviu – UOC, bd. Mamaia nr. 124.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare: Universitatea ”Ovidius” Constanța, Direcția Resurse Umane, Biroul Personal – Căminul C1, cam. 14, b-dul Mamaia, nr. 124, telefon: 0241/606 441, email: personal@univ-ovidius.ro

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Victorie categorică în deplasare. Fotbaliștii CSO Ovidiu au câștigat cu 5-0 meciul cu Black Sea Năvodari

Publicat

la data de

Scris de

La sfârșitul săptămânii trecute s-a desfășurat etapa a 19-a a Campionatului de fotbal juniori U15, seria Nord.

Au fost programate următoarele meciuri:  Black Sea Năvodari – CSO Ovidiu (0-5), CSO Murfatlar – CSO Năvodari (2-9), Sporting Năvodari – Mihail Kogălniceanu (1-1), CFR 1 – CS Medgidia (2-1), ACS Performer – AS Lumina (9-1) și Farul 3 – Farul 1.

Meciul Farul 3 – Farul 1 nu s-a jucat.

Fotbaliștii de la CSO Ovidiu au câștigat detașat meciul susținut în deplasare cu Black Sea Năvodari, cu scorul de 5-0.

Au înscris: Ștefan Nemenco, Asan Serciuc – 2 goluri, Dabu Edvin și Gropeneanu Sebastian.

Echipa se menține pe locul II, după FC Farul 1, care este lider.

Antrenorul Constantin Zelca a declarat pentru ziarul Ordinea:

”A fost un meci dominat cap-coadă de echipa mea. Nu s-a pus nici o secundă problema câștigătoarei. Am reușit să facem un joc constant și pe lângă golurile marcate, am irosit și câteva ocazii de gol.”, a precizat antrenorul Constantin Zelca.

Foto: Ilustrativ

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Vrei să fii rezervist voluntar în Armata României? Sunt disponibile 871 de locuri

Publicat

la data de

Scris de

Începând de azi vă puteţi înscrie pentru îndeplinirea serviciului militar în rezervă în calitate de rezervist voluntar în Armata României, anunță site-ul Recrutare MApN.

Sunt disponibile 871 de locuri pentru toate categoriile de personal (ofițeri, maiștri militari, subofițeri, gradați și soldați), iar persoanele interesate pot depune dosarele în perioada 16 mai -10 iunie, la centrul militar zonal, judeţean sau de sector pe a cărui rază de responsabilitate îşi au domiciliul.

Candidaţii trebuie să aibă vârsta cuprinsă între 18 și 55 de ani, dacă optează pentru cadre militare rezerviști voluntari (ofiţeri, maiştri militari, subofiţeri), respectiv între 18 și 50 de ani, dacă optează pentru soldați și gradați rezerviști voluntari.

Cetăţenii interesaţi de îndeplinirea serviciului militar în rezervă în calitate de rezervist voluntar în Armata României, trebuie să contacteze centrul militar din judeţul sau sectorul pe a cărui rază de responsabilitate îşi au domiciliul, în vederea obţinerii tuturor informaţiilor necesare (locuri pe judeţe, probe de selecţie, bareme etc.). Datele de contact ale acestora sunt disponibile pe Internet.

Se pot înscrie cetăţeni cu sau fără pregătire militară.

Vă puteţi informa aici: https://www.recrutaremapn.ro/rezervist.php

Documente necesare

La prezentarea la centrul militar, cetăţenii care doresc să îndeplinească serviciul militar în calitate de rezervist voluntar vor completa o cerere de înscriere și vor prezenta următoarele documente:

– actul de identitate, în original şi în copie;

– certificatul de cazier judiciar, eliberat cu maxim şase luni înainte de data depunerii;

– acte de studii şi/sau alte documente care atestă alte competenţe dobândite în viaţa civilă, în original şi în copie;

– permisul de conducere valabil, eliberat de către autoritățile române, în original şi în copie, dacă este cazul, pentru candidaţii fără pregătire militară, dacă îndeplinirea atribuţiilor postului pentru care candidează presupune conducerea tehnicii specifice;

– livretul militar, în original şi în copie, dacă este cazul, numai pentru cei care deţin calitatea de rezervist.

La centrul militar toţi cei interesaţi vor fi informaţi cu privire la avantajele îndeplinirii serviciului militar în calitate de rezervist voluntar, etapele procesului de recrutare şi selecţie, la structurile desemnate să execute selecția, unitatea sanitară militară unde urmează să susţină examinarea medicală, precum și la unitatea militară sau centrul de instruire în care urmează să execute programul de instruire iniţială, în situația în care fac obiectul acestei instruiri, potrivit legii.

Candidaţii proveniţi din rândul cetăţenilor fără pregătire militară vor fi consiliaţi în ceea ce priveşte exprimarea opţiunilor, în sensul orientării către funcțiile pentru care aceştia îndeplinesc criteriile specifice referitoare la nivelul studiilor și corespondența specializărilor dobândite în viața civilă cu armele/serviciile și specialitățile militare.

Aflaţi mai multe citind Legea nr. 270/2015 privind Statutul rezerviștilor voluntari, republicată (Monitorul Oficial al României nr. 603, Partea I, din 17.06.2021) şi Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M. 25/2017 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 270/2015 cu modificările și completările ulterioare.

Avantaje:

  • posibilitatea continuării carierei în viaţa civilă;
  • cuantumul remuneraţiei acordate în perioada în care rezerviştii voluntari nu participă la instruire şi nici la misiuni este de 30 % din solda de funcţie, la care se adaugă solda gradului deţinut;
  • a crescut cuantumul indemnizației de instalare, prin adăugarea la solda de funcţie, a gradațiilor și a soldei de comandă, pe lângă solda de grad;
  • nu mai există obligația restituirii cheltuielilor de recrutare şi selecţie, în situația nesemnării/ nefinalizării contractului;
  • au fost eliminate limitările privind plecarea rezerviștilor voluntari în străinătate;
  • există posibilitatea repartizării în funcții, fără a mai susține probele de selecție, a rezerviștilor proveniți din cadre militare în activitate și soldați/gradați profesioniști, în primul an de la trecerea în rezervă.

Pentru orice alte solicitări de informaţii (locuri, probe de selecţie, bareme etc.), adresaţi-vă centrului militar din judeţul sau sectorul pe a cărui rază de responsabilitate îşi au domiciliul, în vederea obţinerii tuturor informaţiilor necesare.

Foto: Recrutare MApN

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: