Connect with us

Actual

ATENŢIE! Aveţi grijă când faceţi plăţi online!

Avatar

Publicat

la data de

Pentru a evita devalizarea conturilor bancare, atunci când vă hotărâţi să faceţi plăţi online, n-ar fi rău să urmaţi câteva sfaturi ale Poliţiei Române.

Introduceţi voi adresa site-ului pe care intenţionaţi să efectuaţi plata şi nu daţi click pe link-uri primite pe mail. . În unele situaţii, aceste linkuri vă pot direcţiona către site-uri false, care imită perfect site-urile comercianţilor.

Înainte de a efectua tranzacţii online, verificaţi cât mai amănunţit produsul şi legitimitatea site-ului sau serviciului oferit. Atenţie la tranzacţiile în care sunt implicate persoane din alte ţări, politicile de returnare a bunului, banilor şi de garanţie sunt mai complicate! Înainte de cumpărare, trebuie determinate taxele de transport.

Dacă este utilizat un serviciu de tip „escrow”, trebuie verificat dacă site-ul şi compania sunt legitime. Când e vorba de un site de licitaţii, este recomandat să se verifice istoricul vânzătorului şi feed-backul oferit acestuia de către alţi cumpărători.

De asemenea, trebuie acordată atenţie ofertelor de bunuri nesolicitate. Acestea pot face parte din diferite scheme de fraudare online.

Fiţi atenţi şi când se solicită efectuarea plăţii în străinătate, prin serviciile de transfer rapid de bani sau prin transfer bancar. Dacă se cere transferul către o persoană fizică şi nu către o firmă, este un alt semn de îndoială. Dacă preţul este prea mic, este prea frumos să fie adevărat!

Înainte de a introduce datele cardului bancar, asiguraţi-vă că site-ul este securizat: în stânga sus va apărea un lăcăţel care vă indica faptul că site-ul este securizat, iar adresa lui va începe cu HTTPS.

Este important, dacă efectuaţi plăţi online să deţineţi un sistem de operare şi un antivirus actualizat, iar firewall-ul să fie activat. Există programe informatice care pot înregistra caracterele tastate, astfel datele cardului bancar, precum şi alte date de identificare sau autentificare pot ajunge în posesia unor persoane neautorizate.

Nu deschideţi ataşamente primite de la persoane necunoscute, acestea pot conţine viruşi sau programe de tip malware!

Parolele conturilor de mail ar trebui schimbate în mod regulat, preferabil ar fi ca acestea să conţină minim 8 caractere (cifre şi litere, caractere mari şi mici).

În situaţia în care primiţi mail-uri prin care vi se solicită datele cardului bancar, pentru actualizare sau pentru diferite scopuri, nu daţi curs acestor invitaţii! Banca nu vă va solicita niciodată prin mail aceste date. Daca veţi da click pe linkul din mail, veţi fi, cel mai probabil, direcţionaţi către un site de tip phishing, care imita site-ul real al băncii, unde vi se va cere să introduceţi datele cardului.

În cazul plăţilor online, vi se vor solicita, de către comercianţi, numele înscris pe card, numărul cardului, codul CVV şi data expirării. Daca vi se cer şi alte informaţii, cum ar fi codul PIN, nu introduceţi aceste date şi părăsiţi site-ul!

 

 

 

Comments

comments

Actual

(Video) Purici în Spitalul Județean Constanța. Vezi ce spune o mămică internată cu copilul.

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Despre  Spitalul Județean Constanța s-au scris foarte multe lucruri, de-a lungul anilor. Cele mai multe, negative. Din păcate, dat fiind faptul că vorbim despre o clădire uriașă, cu 9 etaje, în care există 23 de secții medicale și unde ajung anual peste 60.000 de oameni, toate problemele ridicate de bolnavi sau aparținători au fost mereu strigătoare la cer.

De nenumărate ori, s-a adus în atenția cititorilor mizeria care se găsește în saloane. Lucrurile s-au mai schimbat, încet-încet, după ce s-a reușit renovarea mai multor etaje. Cu toate acestea, tot timpul apar situații nedorite, în care pacienții se declară extrem de nemulțumiți de ceea ce găsesc la spital. Mulți reclamă faptul că sunt nevoiți să stea ore în șir la UPU, până când specialiștii de acolo decid ce se poate face pentru bolnavul respectiv,  dacă necesită neapărat internare în cadrul spitalului sau poate fi tratat la domiciliu.

Alți bolnavi reclamă atitudinea cadrelor medicale sau curățenia din spital. Precum și multe alte lucruri…

În urmă cu două zile, o tânără mămică – care a fost nevoită să se interneze în Spitalul Județean Constanța împreună cu copilul său – a postat pe pagina de facebook o poveste îngrozitoare referitoare la condițiile din unitatea spitalicească, precum și la atitudinea cadrelor medicale.

Iată ce scrie Roxana I., care a fost nevoită să se interneze alături de copil său în Spitalul Județean Constanța:

”Vreau să povestesc pe scurt ce înseamnă să îți petreci chiar și numai 1 zi în spitalul județean, este de-a dreptul oribil, de groază!!Începând de la tot personalul fără pic de profesionalism,fără pregătire suficientă și corespunzătoare, din punctul meu de vedere, până la condițiile efective de conviețuit!

Am ajuns la urgență cu copilul, cu o problemă destul de gravă. La urgență, jos, nu s-a făcut nici o investigație, trimițându-ne imediat sus, la alte colege. Noapte fiind, nu era aglomerație dar totuși când am ajuns, am mai așteptat încă jumătate de oră până ne-au băgat în seamă pentru că doamnele asistente povesteau, ca la o șuetă, ce au mai făcut prin concedii și etc. Când, în sfârșit, a venit la mine una dintre ele, avea gura plină. Ea mânca și mesteca și vorbea cu mine în același timp, fără nici un fel de jenă.

Am ajuns pe salon, nu tu pernă,nu tu o pătura nimic…anyway!!

Băiatului i se pusese deja o branulă, care am văzut din start că nu i se pusese bine. Nu am facultate dar observi totuși când ceva efectiv e prost făcut. Am fost certată de către asistenta respectivă, pentru că mi-am spus părerea și a zis că nu o învăț eu pe ea sa își facă treaba. Evident, până seara mâna băiatului i se umflase pentru că nu era ok, copilul îmi arată spre branula și plângea și trăgea de ea si plângea. Am cerut să fie verificat și nimeni nu m-a băgat în seamă până în punctul când am ridicat vocea, convinsă din ce în ce mai mult pentru că copilul nu voia să doarmă. Le-am convins într-un final să verifice și mân, care era umflată pentri că tratamentul nu intra pe vena, ci pe lângă,pe sub piele, și asta îi provoca durere și disconfort!

Ultima chestie este ceea ce vedeți în filmuleț, altă minunăție ce mi sa părut oribila. Cu toate astea am fost mustrată de faptul că am cerut externarea pe propria răspundere pentru a merge în altă parte să îmi îngrijesc copilul cum trebuie și nu în asemenea condiții.

Sfătuiesc pe toată lumea și, mai ales mămicile cu copii, să ia în calcul atunci când au probleme și alte servicii de spitalizare privată și nu să apeleze imediat la spitalul județean pentru că te întorci mai rau decât ai venit, este groaznic! Ești tratat groaznic indiferent daca împingi sau nu bani prin buzunare.”, a postat mămica revoltată. 

Textul doamnei a adunat o mulțime de comentarii și a fost distribuit de multe ori. Iată câteva dintre comentarii:

”Eu sincer vă admir că aveți rabdare…Eu le băteam sincer riscam dosar penal dar eu le calcam pe cap! Pana mea unde e competența? Atunci facem toti meseria asta dacă nu trebuie să ai habar de meseria asta.. pai tu vezi că branula nu e bine pusa și ea ca Asistenta nu?😡”, a scris o cititoare. 

Un alt mesaj este următorul: ”Știți ce nu înțeleg, este că dânsele şi-au ales această meserie și știau că trebuie foarte multă răbdare, dragoste pentru copii și dedicație acestei meserii. Dacă nu au această vocație, de ce își mai bat capul să învețe și să te trateze ”eu am 3 facultăți, tu ce școală ai?”. Aş adăuga faptul că dacă tu ca doctor ești cu bun simț și îi vorbești frumos pacientului 25% -50% tu deja l-ai vindecat. Mai rău este că asistentele sunt cele mai rele.

O altă mămică scrie: ”Din păcate noi oameni nu facem nimic :'( și ei își bat joc in continuare din păcate în tara medici sunt diferiți și umani in primul rand …🙁 Ar trebui sa ne mobilizăm și să nu mai lăsăm astfel de lucruri grave sa se întâmple și vorbesc din propria experiență dintr un om normal am ajuns un om nu tocmai sănătos la 26 de ani și asta datorită lor …🙁

”Hai sa facem ceva, să ne mobilizăm, să adunăm probe ce se întâmplă dacă postam pe facebook în afară ca ne prevenim pe noi și vedem ce se întâmplă mai vede cineva face cineva ceva pentru noi ? Afară cu toți cei care își bat joc de copii noștri”

Comentarii sunt foarte multe și merită tratate cu toată seriozitatea.

Publicată de Roxana Iliescu pe Marţi, 16 iulie 2019

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

(Video) Incendiu în incinta complexului sportiv Iftimie Ilisei din Medgidia

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul acestei după amiezi, în Medgidia, în incinta complexului sportiv Iftimie Ilisei, situat pe strada Podgoriilor, nr. 1 a izbucnit un incendiu.

Din fericire, în apropiere nu sunt clădiri. Acolo se află doar fostul patinoar, care este dezafectat la ora actuală.

Potrivit Biroului de presă al ISU Constanța,  intervin pompieri din cadrul Detașamentului Medgidia cu 6 subofițeri si o autospecială de stingere. Arde vegetația uscată, pe o suprafață de aproximativ 500 mp.

 

Comments

comments

Continuă să citești

Actual

Licitație anulată la Administrația Porturilor Maritime. Acum se soluționează contestațiile.

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Asigurarea intervenției pentru prevenirea și stingerea incendiilor și intervenție în situații de urgență la obiectivele CN APM SA Constanța se face de ISU Constanța, autoritatea statului cu atribuții în acest domeniu, prin Detașamentul Port Constanța, conform Planului de intervenție în caz de incendiu la obiectivele/construcțiile proprii nr.6633/11.02.2019, avizat de ISU Constanța cu nr. 72009/28.02.2019.

În acest sens a fost înființată și o linie telefonică directă între cele două instituții.

În conformitate cu prevederile legale în domeniul situațiilor de urgență, CN APM SA Constanța are aceleași obligații ca orice alt agent economic, de a asigura intervenția în caz de incendiu, situații de urgență numai la obiectivele proprii aflate în administrare (construcții, clădiri sau ansamblu de construcții, clădiri administrative, pentru producție, depozitare împreună cu terenul anexat acestora). La celelalte obiective terestre, fiecare agent economic, operator portuar, are obligația să își asigure intervenția în caz de incendiu, situații de urgență.

În privința stingerii incendiilor la nave, intervenția operativă pentru stingerea incendiilor la navele și instalațiile plutitoare aflate la cheu se asigură de către agentul economic portuar sau instituția care le are în proprietate, administrare, exploatare, reparații sau operare, administrația portuară, navele și echipajele aflate în port sau în apropiere, precum și orice agent economic portuar sau instituție care dispune de forțe și mijloace de intervenție, sub coordonarea căpităniei de port în a cărei zonă de competență s-a produs incidentul, în conformitate cu prevederile legislației naționale și ale acordurilor și convențiilor internaționale.

Intervenţia pentru stingerea incendiilor şi salvarea persoanelor la navele aflate în porturi şi în apele teritoriale române, în conformitate cu prevederile art.48 din Legea nr.307/2006, privind apărarea împotriva incendiilor, se asigură:

  1. a) imediat, de operatorii economici care administrează sectorul respectiv, pentru punerea în siguranţă provizorie a instalaţiilor speciale, de alimentare a fluxului tehnologic şi, în cazul existenţei serviciilor private pentru situaţii de urgenţă, pentru limitarea şi înlăturarea efectelor situaţiei de urgenţă;
  2. b) de serviciile profesioniste pentru situaţii de urgenţă, pentru limitarea şi înlăturarea efectelor situaţiei de urgenţă, care preiau în coordonare operaţională toate forţele şi mijloacele, la momentul sosirii la locul intervenţiei.”

Licitația privind prestarea serviciilor de prevenire și stingere a incendiilor și intervenție în situații de urgență la obiectivele CN APM SA Constanța din incinta portului Constanța, la care au participat patru firme, a fost anulată întrucât nu au fost îndeplinite condițiile din caietul de sarcini. Ulterior au fost formulate contestații la CNSC, acum suntem în perioada de soluționare a contestațiilor de către CNSC.

În urma deciziei Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor, CN APM SA Constanța va lua măsurile legale.

 

 

 

 

 

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: