Conecteaza-te cu noi
stelian ion

Societate

Au trecut 37 de ani de la inaugurarea Canalului Dunăre-Marea Neagră

Published

on

Astăzi, 26 mai 2021, Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile S.A. aniversează 37 de ani de exploatare a Canalului Dunăre-Marea Neagră.

De la intrarea în exploatare până în prezent a înregistrat un trafic total de 895.281.000 tone capacitate și aproximativ 255.166 ecluzări, iar în prima parte a acestui an a înregistrat cea mai bună evoluție a traficului, comparativ cu toată perioada similară de la punerea în funcțiune a canalului.

”Până la data de 25.05.2021 au fost înregistrate 4847 ecluzări, un trafic de 14.450.441 tone capacitate, depășind astfel prognoza de 13.900.000 tone capacitate cu 4%.”, au precizat reprezentanții ACN.

Canalul Dunăre Marea – Neagră este unul dintre cele mai importante canale navigabile artificiale din Europa.

Advertisement
palaz

Are lungimea totală de 95,6 km, este format din ramura principală, în lungime de 64,4 km și ramura de nord – Canalul Poarta Albă – Midia Năvodari, în lungime de 31,2 km. 

Lucrările la canal au fost începute în anul 1949, iar mulţi dintre muncitori au fost deţinuţi politici. Construirea canalului a necesitat o investiție de circa 2 miliarde de dolari.

Canalul constituie veriga ce leagă traficul maritim, prin portul Constanța, de traficul fluvial pe apele interioare europene, fiind parte componentă a coridorului pan-european de transport dintre Marea Neagră și Marea Nordului, prin Canalul Rin-Main-Dunăre, formând o importantă rută de transport cu costuri reduse pentru o gamă largă de mărfuri și servicii.

Inaugurat pe data de 26 mai 1984, canalul Dunăre-Marea Neagră se înscrie astfel în cea mai mare clasă de canale interioare. Construcţia canalului a implicat eforturi umane şi financiare deosebite, dar şi o serie de lucrări conexe de mare anvergură, precum construirea unor poduri, ecluze, rectificarea unor şosele, căi ferate și supraînălţări de terenuri inundabile.

Canalul scurtează cu aproximativ 400 km ruta mărfurilor de la Marea Neagră până la porturile dunărene din Europa Centrală şi cu aproximativ 4.000 de kilometri drumul mărfurilor din Australia şi Orientul Indepărtat către Europa Centrală.

Advertisement
palaz

Principalul avantaj al Canalului Dunăre – Marea Neagră constă în legătura directă cu Portul Constanţa.

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions