Connect with us

Societate

Eveniment important în oraşul Ovidiu! O şcoală va purta numele “Poet Ovidiu”

Maria Ionescu

Publicat

la data de

În cursul zilei de marţi, 20 martie, când este ziua de naştere a poetului Publius Ovidius Naso, va fi un eveniment important în oraşul Ovidiu. Şcoala numărul 2 din localitate va primi botezul pentru un nou nume. Aceasta se va numi şcoala “Poet Ovidiu”. La festivităţile prilejuite de acest eveniment, care se vor desfăşura la sediul şcolii, lângă sala de sport, va participa multă lume, printre  care îi amintim pe primarul localităţii, George Scupra, invitaţi din partea Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa, foşti directori ai şcolii dar şi alte persoane din cadrul comunităţii.

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

O constănțeancă, pe scena Teatrului de revistă “Constantin Tănase”. Oana Chiriac a primit și Trofeul Școlilor de canto de la Sanremo

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Constănțeanca Oana Chiriac, elevă la Colegiul Național “Regina Maria” din municipiu, a uimit publicul în primul spectacol de revistă pentru copii din istoria teatrului românesc.

Oana Chiriac face parte din distribuția spectacolului de revistă “Nepoții lui Tănase”, spectacol care se joacă pe scena Teatrului de revistă “Constantin Tănase” din București.

Cine mai face parte din distribuție, dar și când au loc spectacolele, precum și informații referitoare la prețul biletelor, aflați de pe pagina de Facebook a Teatrului de revistă “Constantin Tănase”.

“Spectacolul acesta păstrează reţeta revistei de altă dată, pe care cumva, m-am gândit să o pun într-o lumină actuală şi de ce nu, copilărească… La Revistă se spune întotdeauna tot ceea ce nu se poate spune altundeva, important este sa invatam ceva din toată joaca aceasta şi să plecăm mai bogaţi sufleteşte din sala de spectacol! Cred că viitorul Revistei este asigurat!”, spune Alin Gheorghisan, scenaristul si regizorul spectacolului.

Totodată, vă invităm să aflați cine este Oana Chiriac și cum a impresionat juriul Festivalului Sanremo Junior, cu doi ani în urmă, dintr-un articol “Ordinea.ro”:

Școala de canto VIVOX din Constanța, marele câștigător al Festivalul Sanremo Junior. S-au întors din Italia cu trofeul școlilor de canto!

 

 

 

 

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

În ultimii 4 ani, a crescut traficul comercial de pasageri la aeroportul Mihail Kogălniceanu

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

S.N. Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa S.A. a încheiat activitatea desfăşurată în anul 2018 înregistrând rezultate superioare faţă de anul 2017. În aceste condiţii, societatea a înregistrat în perioada ianuarie – decembrie 2018 un trafic total (comercial și necomercial) de 143.324 pasageri, în creştere cu 5,6% faţă de anul 2017.

De asemenea, a fost înregistrat un număr de 7339 mişcări aeronave (aterizări şi decolări), în creştere cu 13,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

În ceea ce privește traficul comercial de pasageri, creșterea pentru anul 2018 versus anul 2017, este de 7,9%, valoarea înregistrată fiind de 137.736 pasageri rezultați din curse efectuate în regim regulat, charter și aviație generală, fiind al patrulea an consecutiv în care traficul comercial de pasageri crește.

Această creștere a traficului comercial de pasageri s-a datorat rutelor existente precum Istanbul și Londra pe tot parcursul anului și rutelor externe deschise pe perioada sezonului estival (Paris, Bruxelles, Milano, Tallinn) și destinații interne (Timișoara, Cluj Napoca, Oradea, Satu – Mare).

Cu privire la demersurile întreprinse pentru îmbunătățirea serviciilor, în anul 2018:  – S.N. A.I.M.KC. S.A a obținut noul certificat de autorizare care atestă că îndeplinește cerințele pentru operarea aeronavelor cu literă de cod F Boeing B747-8F;

– a obținut recertificarea Sistemului de Management al Calităţii în urma tranziției la standardul ISO 9001:2015.

”Pentru anul 2019 este prognozată o creștere de 4,5% a traficului comercial. Atragerea în continuare de noi operatori aerieni rămâne obiectivul principal în anul curent.”, a precizat Bogdan Artagea, director general al aeroportului.

Foto: Bogdan Artagea

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

(Video): A fost lansată campania de promovare a vaccinării la nivel național

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Ministerul Sănătății împreună cu UNICEF în România au lansat astăzi Campania de promovare a vaccinării  – ”Copilăria, cel mai frumos cadou”, care are ca scop informarea părinților și a publicului larg despre importanța și beneficiile vaccinării, care salvează milioane de vieți anual în întreaga lume.

”Continuarea campaniilor de informare și de recuperare a vaccinării este imperios necesară, în condițiile în care viețile a 59 de persoane, majoritatea copii au fost curmate de rujeolă. Scopul acestor campanii este de a informa părinții despre beneficiile vaccinării pentru a alege să își proteje copiii în cunostință de cauză, iar obiectivul principal este recuperarea vaccinării copiilor conform Programului Național de Vaccinare. Mizăm pe sprijinul presei pentru ca această campanie să beneficieze de cât mai multă vizibilitate”, a declarat Sorina Pintea, Ministrul Sănătății.

O copilărie fericită, în care copilul să poată explora mediul înconjurător, să se joace, să se bucure de libertate și totodată să fie în siguranță, este cel mai frumos cadou pe care îl poate oferi un părinte. Vaccinurile îi ajută pe părinți să ofere acest dar.

“Copilăria, cel mai frumos cadou” este o campanie integrată, ce va fi prezentă pe posturile de televiziune, în presa scrisă și în online, cu o componentă outdoor.

Ambasadorii naționali ai UNICEF în România, precum și alți lideri de opinie vor sprijini de asemenea acest demers.

”Vaccinurile sunt sigure și eficiente. Părinții și tutorii trebuie să fie informați despre beneficiile vaccinurilor și despre locurile unde își pot vaccina gratuit copiii, pentru a putea să le ofere acestora cel mai frumos cadou, Copilaria. În România, campaniile naționale de comunicare trebuie consolidate, iar rata de acoperire vaccinală trebuie îmbunătățită. Absența vaccinării duce la reapariția unor boli ce pot fi ușor prevenite prin această măsură”, a spus Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România.

Campania este susținută și de Organizația Mondială a Sănătății, la eveniment participând și Miljana Grbic, Reprezentantul OMS în România. Alături de Alexandru Rafila, Preşedintele Societăţii Române de Microbiologie, Gindrovel Dumitra, Coordonatorul grupului de vaccinologie al Societății Naționale de Medicina Familiei (SNMF), au participat la conferința de lansare și reprezentanți ai medicilor de familie.

”Suntem fericiți să ne aflăm astăzi împreună cu Ministerul Sănătății și UNICEF pentru a ajuta autoritățile și profesioniștii din domeniul sănătății să se asigure că fiecare persoană are acces echitabil la vaccinuri și că părinții înțeleg importanța vaccinării copiilor lor pe deplin și la timp, în conformitate cu programul național de imunizare. Aceste eforturi trebuie să se concentreze și pe implicarea celor mai sărace și mai marginalizate comunități.”,  a spus dr. Miljana Grbic, director al Biroului OMS România.

“Copilăria, cel mai frumos cadou” este o continuare a campaniilor door-to-door de informare și recuperare vaccinală realizate anul trecut de Ministerul Sănătății în parteneriat cu Organizația Mondială a Sănătății și UNICEF în mai multe comunități vulnerabile din județele Mehedinți și Bacău. La aceste campanii au participat și reprezentanți ai Direcțiilor de Sănătate Publică din țară, care au replicat acest model de campanie și în alte județe.

În cadrul sesiunilor de informare, o echipă de specialiști, formată din medic de familie, medic epidemiolog și psiholog, a prezentat părinților informații cu privire la beneficiile vaccinării și riscurile nevaccinării și a răspuns întrebărilor adresate de aceștia. Rata de acoperire vaccinală ROR a crescut astfel în aceste comunități la peste 90%.

Specialiștii din Direcțiile de Sănătate Publică au primit o serie de materiale utile în campaniile de promovare a vaccinării: un material video, cât și o prezentare-suport pentru echipele de specialiști care informează populația despre beneficiile vaccinării.

“Eu am avut încredere în doctor, că vrea ce e mai bine pentru copilul meu”, a spus Didina Maldan, unul dintre părinții din Buhuși care și-a vaccinat toți cei șapte copii în cadrul campaniei desfășurate de către Ministerul Sănătății în parteneriat cu Organizația Mondială a Sănătății și UNICEF. “M-am bucurat mult când mi-a spus ca îl poate vaccina și pe cel mic”, un băiețel care suferă de o dizabilitate.

Campaniile door-to-door de informare și vaccinare vor continua și în 2019, având în vedere rezultatele foarte bune obținute în cadrul celor desfășurate anul trecut, care au contribuit la reducerea drastică a numărului de îmbolnăviri de rujeolă și au protejat astfel viața copiilor, dând de asemenea un semnal la nivel național cu privire la importanța vaccinării.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: