Connect with us

Societate

Noile pașapoarte, aproape imposibil de falsificat! Vezi de ce

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Sâmbătă, 12 ianuarie a.c., la sediul Ministerului Afacerilor Interne, directorul general al Direcţiei Generale de Paşapoarte, chestor de poliţie Mirel Toancă, a susţinut o declaraţie de presă despre noile tipuri de paşapoarte simple electronice şi paşapoarte simple temporare.

Redăm, în continuare, declaraţia:

”V-am invitat astăzi pentru a vă comunica noutăţile referitoare la eliberarea paşapoartelor româneşti.

* La nivelul MAI a existat o preocupare constantă pentru punerea în circulaţie a unor documente de călătorie sigure care să prevină încercările de falsificare şi, din acest motiv, periodic elementele de siguranţă sunt schimbate în pas cu evoluţiile tehnologice din domeniu.

* Astfel, în această săptămână a fost pusă în circulaţie noua generaţie de paşapoarte simple electronice şi simple temporare.

* Noile paşapoarte au elemente de siguranţă care le vor face aproape imposibil de falsificat şi un design modern cu detalii inspirate din istoria şi geografia ţării noastre.

* Aşa arată specimenele noilor paşapoarte simple electronice şi simple temporare, iar după declaraţie o să puteţi să le răsfoiţi, să le filmaţi pentru a le putea prezenta publicului.

* Aşa cum puteţi vedea, fiecare pagină a noilor paşapoarte conţine un desen stilizat al unui monument istoric sau al unui obiectiv turistic cunoscut din România, precum: Delta Dunării, Lacul Roşu, Sfinxul, Arcul de Triumf, Cetatea Sucevei, Mănăstirea Bârsana etc.

* Cu această nouă generaţie de paşapoarte facem un pas în viitor prin complexitatea elementelor de protecţie împotriva fraudării documentelor.

* Elementele de securitate implementate au la bază noile tehnologii în materie: desene stilizate, microtext, diferite tehnici de imprimare şi elemente optic variabile, precum şi unele realizate prin nanotehnologie.

* O parte a elementelor menţionate pot fi vizibile cu ochiul liber, în diferite spectre de lumină, inclusiv în infraroşu, dar sunt şi elemente care pot fi sesizate doar cu ajutorul unor dispozitive speciale.

* De asemenea, sunt utilizate cerneluri speciale, hârtie de securitate cu filigran şi fir metalic, fir de coasere în trei culori (roşu, galben şi albastru), una dintre culori fiind fluorescentă. În masa hârtiei este inserat un fir metalic fluorescent, care, în lumină UV, reacţionează în trei culori (roşu, galben – verzui şi albastru).

* Astfel, pe lângă elementele de securitate pe care le oferă aceste imagini realizăm şi o promovare a obiectivelor turistice şi istorice ale ţării noastre.

* Datorită acestor noi elemente – de siguranţă şi de design – documentele de călătorie româneşti vor fi printre cele mai sigure paşapoarte de la nivel internaţional, fiind extrem de greu de contrafăcut.

* Noile modificări nu vor influenţa costul paşaportului plătit de cetăţean. Totodată, precizez că, documentele de călătorie din generaţiile anterioare sunt şi rămân valabile până la data menţionată în acestea.

* Astfel de modificări vin în continuarea eforturilor realizate de MAI de a oferi servicii de calitate pentru cetăţeni şi de a identifica cele mai bune soluţii legislative şi organizatorice în domeniul eliberării documentelor de călătorie.

* Aşa cum ştiţi, anul trecut au avut loc mai multe schimbări legislative cu impact pozitiv pentru cetăţeni, precum dublarea termenului de valabilitate, respectiv la 10 ani, a paşaportului simplu electronic pentru persoanele de peste 18 ani.

* În plus, au fost modificate condiţiile în care poate fi eliberat paşaportul simplu temporar care este valabil 12 luni.

* Astfel, acest tip de paşaport se eliberează într-un termen ce nu poate depăşi 3 zile lucrătoare, doar în situaţii obiective, în care, din motive de sănătate, familiale sau profesionale, este necesară şi urgentă prezenţa persoanei pe teritoriul altui stat şi nu există timpul necesar pentru emiterea paşaportului simplu electronic.

* În lipsa documentelor care justifică necesitatea şi urgenţa deplasării în străinătate, paşaportul simplu temporar se eliberează într-un termen ce nu poate depăşi 10 zile lucrătoare.

* Printre documentele care atestă motive de sănătate sunt acceptate, de exemplu, cele emise de autorităţile medicale, care consemnează necesitatea procurării unei medicaţii din străinătate sau necesitatea efectuării unui tratament, a unor investigaţii sau proceduri medicale în străinătate de către solicitantul paşaportului.

* Pentru motive familiale, solicitanţii pot să prezinte, de exemplu, documente din care rezultă că o persoană din familie, se află într-una din următoarele situaţii:
– necesitatea de a urma un tratament sau de a efectua investigaţii sau proceduri medicale în străinătate
– stare de arest, proces judecătoresc, accident, deces etc.

* În ceea ce priveşte motivele profesionale pot fi prezentate, de exemplu, documente emise de entităţi din ţară sau străinătate, din care rezultă necesitatea şi urgenţa deplasării solicitantului în afara ţării, în contextul exercitării atribuţiilor sale profesionale, participării la cursuri, conferinţe sau seminarii.

* Modificarea condiţiilor de eliberare a paşaportului simplu temporar a încurajat cetăţenii să opteze pentru paşaportul simplu electronic, fiind constatată reducerea cu aproape 42% a cererilor de documente de călătorie temporare în ultimele şase luni şi creşterea cu aproape 37,05 % a solicitărilor pentru paşapoarte electronice, faţă de perioada similară a anului 2017.

* Aş dori să menţionez că depunem eforturi ca paşapoartele simple electronice să poată fi eliberate, într-un interval mai scurt decât cel comunicat la depunerea cererii, respectiv 10 zile lucrătoare.

* În acest sens, am dezvoltat o aplicaţie on-line, denumită “status paşaport” pentru ca cetăţenii să poată urmări procesul de soluţionare a cererii de eliberare a paşaportului simplu electronic şi să poată veni să-l ridice de la ghişeu mai repede decât data comunicată la depunerea cererii în situaţia în care, în urma consultării aplicaţiei, rezultă că paşaportul simplu electronic se află în ghişeu.

* Link-ul către aplicaţie este disponibil pe platforma www.epasapoarte.ro, pe site-ul oficial al instituţiei,
www.pasapoarte.mai.gov.ro şi pe site-urile Instituţiilor Prefectului, în pagina dedicată serviciilor de paşapoarte.

* Tot pentru a veni în sprijinul cetăţenilor a fost dezvoltată platforma de programare online www.epasapoarte.ro care este disponibilă pentru toate serviciile de paşapoarte din ţară. Încurajăm cetăţenii să se programeze online, astfel timpul de aşteptare la ghişeu fiind zero.

* În continuare la nivelul MAI vom căuta soluţii pentru eficientizarea activităţii de eliberare a paşapoartelor, reducerea aglomeraţiei şi creşterea gradului de acces al cetăţenilor la serviciile furnizate de structurile de paşapoarte”.

Foto: Mediafax

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

24 de elevi din județul Constanța au luat 10 la Evaluarea Națională. Vezi de la ce școli sunt.

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În urmă cu puțină vreme s-au afișat rezultatele Evaluării Naționale 2019. Iată câți elevi din județul Constanța au obținut nota 10.

1. Anca Ioana – Liceul Traian, 2. Bărbulescu Maria Cristina – Colegiul Național Mircea cel Bătrân, 3. Bechir Amela – Școala Gimnazială Lucian Grigorescu, Medgidia, 4. Cătană Vlad Gheorghe – Liceul Ovidius, 5. Cocea Andra – Liceul Ovidius, 6. Constantinescu Delia – Școala Gimnazială nr. 43 Constanța, 7. Culerda Andrei – Colegiul Național Mircea cel Bătrân, 8. Deca Ana Ioana – Școala Gimnazială Adrian Rădulescu, Murfatlar, 9. Grasu Costin Alexandru – Liceul Ovidius, 10. Iani Sonia Andreea Ștefania – Liceul George Călinescu, 11. Iordachi Ștefania – Liceul Ovidius, 12. Maraloi Ioana – Liceul Traian, 13. Măciucă Emma Iulia – Colegiul Național Mircea cel Bătrân, 14. Memet Ingrid – Școala Spectrum Constanța, 15. Munteanu Elena – Liceul Ovidius, 16. Peagu Ana Maria – Liceul Ovidius, 17. Petcu Robert Ștefan – Liceul Ovidius, 18. Popa Ioana – Școala gimnazială Remus Opreanu, 19. Susan Ioana – Liceul Ovidius, 20. Ștefan Andreea Bianca – Liceul Mihail Kogălniceanu din Mihail Kogălniceanu, 21. Teleanu Aida Ștefania – Școala Gimnazială nr. 29 Mihai Viteazu, Constanța, 22. Teodoru Ana Sophia – Colegiul Național Mircea cel Bătrân, 23. Tudorancia Alexia Maria – Școala gimnazială Adrian Rădulescu – Murfatlar și 24. Țancu Miruna Gabriela, Școala gimnazială nr.23 Constantin Brâncoveanu Constanța.

Surprinzător sau nu, printre primii 24 de elevi care au obținut media 10 se numără o tânără din Medgidia, două din Murfatlar și una din Mihail Kogălniceanu, semn că școala se poate face aproape oriunde – totul este ca elevii să învețe pentru a face performanță.

Este de menționat faptul că aproape 700 de elevi au obținut note de peste 9.00 la acest examen.

Puteți să intrați pe pagina oficială a Ministerul Educației Naționale pentru a verifica rezultatele.

Inspectoratul Școlar Județean Constanța a centralizat situaţia mediilor obţinute de absolvenţii clasei a VIII-a la Evaluarea Naţională 2019, înainte de soluționarea contestaţiilorConform datelor, 3.845  de elevi (71,30 %)  au obținut medii peste 5.00,  astfel:

PREZENTI CANDIDAȚI CU MEDIA SUB 5 CANDIDTI CU MEDIA PESTE 5 Medii

5-5,99

Medii

6-6,99

Medii

7-7,99

Medii

8-8,99

Medii 9-9,99 Medii

10

 

5393

 

1548

3845 733 772 842 808 666 24

1. Limba și literatura română:

Note

 5-5,99

Note

6-6,99

Note

7-7,99

Note

8-8,99

Note

9-9,99

Note

10

693 612 4 99 1181 84

2.Matematică:

Note

 5-5,99

Note

6-6,99

Note

7-7,99

Note

8-8,99

Note

9-9,99

Note

10

911 738 590 494 520 106

Emoții mari: Astăzi se afișează rezultatele Evaluării Naționale

Evaluare Națională: ”Ultima cursă” de Horia Lovinescu, text din Alin Nelega și o compunere

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Donează la “Blood Network” și primești bilet la NEVERSEA

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Donează la ”Blood Network” și mergi la Neversea, este noua campanie pe care organizatorii Neversea o derulează în aceste zile.

”Blood Network” ajunge la Constanța, sâmbătă, 29 iunie și duminică, 30 iunie, în Piața Ovidiu. Cei care donează sânge la caravana mobilă, între orele 08:00 – 14:00, vor primi un bilet gratuit pentru prima zi a Neversea sau Untold. Festivalierii trebuie să se înscrie în baza de date Și Eu Donez(reteaua.sieudonez.ro).

Ca și în anii precedenți, campania ”Blood Network” se desfășoară atât la centrele fixe, cât și la caravanele mobile. Toți cei care donează sânge la centrele de transfuzii din întreaga țară, în perioada 13 mai – 29 iunie,  trebuie să acceseze, în funcție de festivalul la care vor să ajungă, site-ul neversea.com sau untold.com, secțiunea Blood Network, unde vor completa formularul solicitat și vor atașa o poză cu adeverința de donator. Apoi, vor primi pe adresa de e-mail un cod cu care vor putea achiziționa abonamentele cu reducere:

– la Neversea la prețul special de 399 de ron plus taxe din prețul final de 599 ron + taxe al abonamentului;

– la Untold la prețul special de 513,94 de ron plus taxe din prețul final de 811,20 ron + taxe al abonamentului.

Campania ”Blood Network” este realizată cu sprijinul Kaufland România, partener oficial al Untold și Neversea 2019, dar și în parteneriat cu platforma Și Eu Donez și cu ajutorul Institutului Național de Transfuzie Sanguină.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

ATENȚIE, ȘOFERI! Trafic RESTRICȚIONAT pe str. Baba Novac din municipiul Constanța pentru lucrări de asfaltare

Mihaela Tîrpan

Publicat

la data de

Scris de

Primăria Municipiului Constanța, prin SC Confort Urban SRL, începe procesul de reabilitare a carosabilului pe strada Baba Novac, tronsonul cuprins între străzile I.L. Caragiale și Poporului.

Lucrările de frezare se vor desfășura marți și miercuri noaptea, între orele 22:00-06:00 dimineața, iar în tot acest interval orar, traficul va fi restricționat, alternativ, pe câte un sens de mers.

Asfaltarea carosabilului va fi efectuată joi și vineri noaptea, cu aceleași restricții în ceea ce privește staționarea autovehiculelor.

Pentru a nu îngreuna intervenția utilajelor, locuitorii orașului sunt rugați să nu își parcheze autoturismele în zona în care se asfaltează și să respecte semnificația indicatoarelor rutiere.

De asemenea, participanţii la trafic sunt rugați să respecte regulile de circulaţie şi semnificaţia mijloacelor de semnalizare rutieră și să manifeste atenţie sporită în zona în care lucrează. (comunicat de presă Primăria municipiului Constanța)

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: