Connect with us

Societate

Noile pașapoarte, aproape imposibil de falsificat! Vezi de ce

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Sâmbătă, 12 ianuarie a.c., la sediul Ministerului Afacerilor Interne, directorul general al Direcţiei Generale de Paşapoarte, chestor de poliţie Mirel Toancă, a susţinut o declaraţie de presă despre noile tipuri de paşapoarte simple electronice şi paşapoarte simple temporare.

Redăm, în continuare, declaraţia:

”V-am invitat astăzi pentru a vă comunica noutăţile referitoare la eliberarea paşapoartelor româneşti.

* La nivelul MAI a existat o preocupare constantă pentru punerea în circulaţie a unor documente de călătorie sigure care să prevină încercările de falsificare şi, din acest motiv, periodic elementele de siguranţă sunt schimbate în pas cu evoluţiile tehnologice din domeniu.

* Astfel, în această săptămână a fost pusă în circulaţie noua generaţie de paşapoarte simple electronice şi simple temporare.

* Noile paşapoarte au elemente de siguranţă care le vor face aproape imposibil de falsificat şi un design modern cu detalii inspirate din istoria şi geografia ţării noastre.

* Aşa arată specimenele noilor paşapoarte simple electronice şi simple temporare, iar după declaraţie o să puteţi să le răsfoiţi, să le filmaţi pentru a le putea prezenta publicului.

* Aşa cum puteţi vedea, fiecare pagină a noilor paşapoarte conţine un desen stilizat al unui monument istoric sau al unui obiectiv turistic cunoscut din România, precum: Delta Dunării, Lacul Roşu, Sfinxul, Arcul de Triumf, Cetatea Sucevei, Mănăstirea Bârsana etc.

* Cu această nouă generaţie de paşapoarte facem un pas în viitor prin complexitatea elementelor de protecţie împotriva fraudării documentelor.

* Elementele de securitate implementate au la bază noile tehnologii în materie: desene stilizate, microtext, diferite tehnici de imprimare şi elemente optic variabile, precum şi unele realizate prin nanotehnologie.

* O parte a elementelor menţionate pot fi vizibile cu ochiul liber, în diferite spectre de lumină, inclusiv în infraroşu, dar sunt şi elemente care pot fi sesizate doar cu ajutorul unor dispozitive speciale.

* De asemenea, sunt utilizate cerneluri speciale, hârtie de securitate cu filigran şi fir metalic, fir de coasere în trei culori (roşu, galben şi albastru), una dintre culori fiind fluorescentă. În masa hârtiei este inserat un fir metalic fluorescent, care, în lumină UV, reacţionează în trei culori (roşu, galben – verzui şi albastru).

* Astfel, pe lângă elementele de securitate pe care le oferă aceste imagini realizăm şi o promovare a obiectivelor turistice şi istorice ale ţării noastre.

* Datorită acestor noi elemente – de siguranţă şi de design – documentele de călătorie româneşti vor fi printre cele mai sigure paşapoarte de la nivel internaţional, fiind extrem de greu de contrafăcut.

* Noile modificări nu vor influenţa costul paşaportului plătit de cetăţean. Totodată, precizez că, documentele de călătorie din generaţiile anterioare sunt şi rămân valabile până la data menţionată în acestea.

* Astfel de modificări vin în continuarea eforturilor realizate de MAI de a oferi servicii de calitate pentru cetăţeni şi de a identifica cele mai bune soluţii legislative şi organizatorice în domeniul eliberării documentelor de călătorie.

* Aşa cum ştiţi, anul trecut au avut loc mai multe schimbări legislative cu impact pozitiv pentru cetăţeni, precum dublarea termenului de valabilitate, respectiv la 10 ani, a paşaportului simplu electronic pentru persoanele de peste 18 ani.

* În plus, au fost modificate condiţiile în care poate fi eliberat paşaportul simplu temporar care este valabil 12 luni.

* Astfel, acest tip de paşaport se eliberează într-un termen ce nu poate depăşi 3 zile lucrătoare, doar în situaţii obiective, în care, din motive de sănătate, familiale sau profesionale, este necesară şi urgentă prezenţa persoanei pe teritoriul altui stat şi nu există timpul necesar pentru emiterea paşaportului simplu electronic.

* În lipsa documentelor care justifică necesitatea şi urgenţa deplasării în străinătate, paşaportul simplu temporar se eliberează într-un termen ce nu poate depăşi 10 zile lucrătoare.

* Printre documentele care atestă motive de sănătate sunt acceptate, de exemplu, cele emise de autorităţile medicale, care consemnează necesitatea procurării unei medicaţii din străinătate sau necesitatea efectuării unui tratament, a unor investigaţii sau proceduri medicale în străinătate de către solicitantul paşaportului.

* Pentru motive familiale, solicitanţii pot să prezinte, de exemplu, documente din care rezultă că o persoană din familie, se află într-una din următoarele situaţii:
– necesitatea de a urma un tratament sau de a efectua investigaţii sau proceduri medicale în străinătate
– stare de arest, proces judecătoresc, accident, deces etc.

* În ceea ce priveşte motivele profesionale pot fi prezentate, de exemplu, documente emise de entităţi din ţară sau străinătate, din care rezultă necesitatea şi urgenţa deplasării solicitantului în afara ţării, în contextul exercitării atribuţiilor sale profesionale, participării la cursuri, conferinţe sau seminarii.

* Modificarea condiţiilor de eliberare a paşaportului simplu temporar a încurajat cetăţenii să opteze pentru paşaportul simplu electronic, fiind constatată reducerea cu aproape 42% a cererilor de documente de călătorie temporare în ultimele şase luni şi creşterea cu aproape 37,05 % a solicitărilor pentru paşapoarte electronice, faţă de perioada similară a anului 2017.

* Aş dori să menţionez că depunem eforturi ca paşapoartele simple electronice să poată fi eliberate, într-un interval mai scurt decât cel comunicat la depunerea cererii, respectiv 10 zile lucrătoare.

* În acest sens, am dezvoltat o aplicaţie on-line, denumită “status paşaport” pentru ca cetăţenii să poată urmări procesul de soluţionare a cererii de eliberare a paşaportului simplu electronic şi să poată veni să-l ridice de la ghişeu mai repede decât data comunicată la depunerea cererii în situaţia în care, în urma consultării aplicaţiei, rezultă că paşaportul simplu electronic se află în ghişeu.

* Link-ul către aplicaţie este disponibil pe platforma www.epasapoarte.ro, pe site-ul oficial al instituţiei,
www.pasapoarte.mai.gov.ro şi pe site-urile Instituţiilor Prefectului, în pagina dedicată serviciilor de paşapoarte.

* Tot pentru a veni în sprijinul cetăţenilor a fost dezvoltată platforma de programare online www.epasapoarte.ro care este disponibilă pentru toate serviciile de paşapoarte din ţară. Încurajăm cetăţenii să se programeze online, astfel timpul de aşteptare la ghişeu fiind zero.

* În continuare la nivelul MAI vom căuta soluţii pentru eficientizarea activităţii de eliberare a paşapoartelor, reducerea aglomeraţiei şi creşterea gradului de acces al cetăţenilor la serviciile furnizate de structurile de paşapoarte”.

Foto: Mediafax

Comments

comments

Continuă să citești
Reclamă

Societate

Vrei să devii angajat al MApN? Vezi ce posturi sunt disponibile

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

În cursul zilei de azi, pe pagina de recrutare a Ministerului Apărării Naționale a fost postat un anunț potrivit căruia, dacă ai studii universitare sau ești student în ultimul an, vei putea deveni ofițer în activitate prin parcurgerea și absolvirea Cursului de formare pe filiera indirectă a ofițerilor în activitate.

Locurile, perioadele de recrutare și selecție, datele concursurilor de admitere sunt următoarele:

🔴 Educație fizică – 13 locuri la Centrul de pregătire a cadrelor militare în domeniul educației fizice și sportului în armată, București
Termen limită pentru recrutare: 31.05.2019
Selecția candidaților se va desfășura în perioada: 20.05-19.07.2019
Prezentarea candidaților pentru admitere: 31.07.2019, până la ora 09:00
🔴 71 de locuri la la Şcoala de Aplicaţie pentru Logistică ”General Constantin Zaharia”, Chitila, pentru specializările:
🔷Management financiar-contabil – 17 locuri;
🔷Justiție militară – 11 locuri;
🔷Construcții – 15 locuri;
🔷Psihologie – 8 locuri;
🔷Intendență – 20 de locuri;
Termen limită pentru recrutare: 31.05.2019
Selecția candidaților se va desfășura în perioada: 06.05-12.07.2019
Prezentarea candidaților pentru admitere: 22.07.2019, până la ora 09:00
🔴 Medicină generală – 5 locuri la Institutul Medico-Militar, București
Termen limită pentru recrutare: 28.06.2019
Selecția candidaților se va desfășura în perioada: 10.06-06.09.2019
Prezentarea candidaților pentru admitere: 23.09.2019, între orele 08:00-09:30
🔴 Inginer de sisteme și echipamente informatice și automatizarea conducerii organizațiilor militare – 20 de locuri la Școala de Aplicație pentru Comunicații, Tehnologia Informațiilor și Apărare Cibernetică, Sibiu
Termen limită pentru recrutare: 28.06.2019
Selecția candidaților se va desfășura în perioada: 10.06-06.09.2019
Prezentarea candidaților pentru admitere: 22.09.2019, până la ora 20:00

Criterii specifice de recrutare
– vârsta maximă: cel mult 40 de ani împliniți în cursul anului 2019 – pentru ofițerii în rezervă și civili; cel mult 35 de ani la data acordării gradului – pentru subofițerii/maiștrii militari în activitate;
– absolvirea studiilor universitare civile de licență, în domeniile și specializările specificate aici https://bit.ly/2TVixS4 (sau adeverință că este înmatriculat în ultimul an de studiu);
– maiștrii militari și subofițerii în activitate pot fi licențiați în orice domeniu (cu excepția specialității management financiar-contabil), DACĂ sunt confirmați sau și-au desfășurat activitatea cel puțin 3 ani în arma pentru care candidează;
– pentru specialitățile militare psihologie și medicină generală este necesară și deținerea atestatului de liberă practică;
– maiștrii militari și subofițerii trebuie să aibă cel puțin 3 ani vechime în serviciu până la data începerii cursului de formare ca ofițer, precum și cel puțin calificativul ”Foarte bun” în aprecierea de serviciu din ultimii 3 ani.

Probe de selecție aptitudinală:
– psihologice;
– fizice;
– interviu de evaluare finală.
Data planificării fiecărui candidat pentru selecție poate fi stabilită oricând în perioadele menționate mai sus și i se va comunica telefonic, cu aprox. 5 zile înainte.

Probele de admitere:
Calendarul admiterii și probele de concurs pot fi descărcate aici: https://bit.ly/2NIrgSf

Mai multe detalii privind criteriile de recrutare, precum și informații referitoare la probele de selecţie aptitudinală și probele concursului de admitere, vor fi obținute la birourile informare-recrutare din cadrul centrelor militare judeţene/de sector – https://goo.gl/XXqVdp ‼️

Foto: MApN

 

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Poliția Locală Constanța are un nou director general. Vezi cine e

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Polițiștii locali din cadrul Primăriei Municipiului Constanța își prezintă în aceste momente, în sala Remus Opreanu a Consiluilui Județean Constanța, bilanțul anului 2018.

Evenimentul are loc în prezența primarului municipiului Constanța,  Decebal Făgădău și a reprezentanților din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Apărării Naționale și instituțiilor publice colaboratoare.

Potrivit bilanțului, 2018 a fost anul în care Poliția Locală a intervenit în mii de cazuri și a asigurat, în fiecare zi, un climat public civilizat. În 2018 au fost încadrați aproximativ 100 de polițiști locali, fapt care a dus la obținerea unor rezultate deosebite.

Tot astăzi, a fost prezentat și noul director general al Poliției Locale Constanța, comisarul șef George Szekely. Acesta a fost lucrător al Serviciului de Investigare a Fraudelor din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Constanța.

Comments

comments

Continuă să citești

Societate

Marșul pentru viață la Constanța! Vezi când se organizează

Maria Ionescu

Publicat

la data de

Scris de

Sâmbătă, 23 martie, în preajma sărbătorii Bunei-Vestiri (25 martie), la Constanța se organizează ”Marșul pentru viață”, acțiune prin care se urmărește sensibilizarea întregii societăţi în privinţa avortului şi a efectelor negative ale acestuia asupra familiei şi civilizaţiei umane.

La ora 13.30, la Catedrala arhiepiscopală ”Sfinții Apostoli Petru și Pavel”, IPS Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului, va rosti o rugăciune de binecuvântare a ”Marșului pentru Viață”, după care se va pleca pe următorul traseu: Catedrală, Piaţa Ovidiu, Strada Mircea cel Bătrân, Sala Sporturilor, Capela Militară, Spitalul Judeţean, Bd. Tomis, Capitol, Piața Ovidiu.

Evenimentul este organizat de către Școala Brâncovenească, Asociația Simplu – Provita, cu sprijinul Arhiepiscopiei Tomisului, Radio Dobrogea, ASCOR și Studenți Pentru Viață.

Ca preambul, mâine, miercuri, 20 martie, de la ora 18.00, la Curtea Brâncovenească, pr. Eugen Tănăsescu, director Radio Dobrogea, va susține conferința ”Lupi în blană de oaie; «de ce moartea se pretinde viață»”.

Comments

comments

Continuă să citești

Luna asta s-au urmarit: