Conecteaza-te cu noi

Societate

Noile pașapoarte, aproape imposibil de falsificat! Vezi de ce

Published

on

Sâmbătă, 12 ianuarie a.c., la sediul Ministerului Afacerilor Interne, directorul general al Direcţiei Generale de Paşapoarte, chestor de poliţie Mirel Toancă, a susţinut o declaraţie de presă despre noile tipuri de paşapoarte simple electronice şi paşapoarte simple temporare.

Redăm, în continuare, declaraţia:

”V-am invitat astăzi pentru a vă comunica noutăţile referitoare la eliberarea paşapoartelor româneşti.

* La nivelul MAI a existat o preocupare constantă pentru punerea în circulaţie a unor documente de călătorie sigure care să prevină încercările de falsificare şi, din acest motiv, periodic elementele de siguranţă sunt schimbate în pas cu evoluţiile tehnologice din domeniu.

Advertisement

* Astfel, în această săptămână a fost pusă în circulaţie noua generaţie de paşapoarte simple electronice şi simple temporare.

* Noile paşapoarte au elemente de siguranţă care le vor face aproape imposibil de falsificat şi un design modern cu detalii inspirate din istoria şi geografia ţării noastre.

* Aşa arată specimenele noilor paşapoarte simple electronice şi simple temporare, iar după declaraţie o să puteţi să le răsfoiţi, să le filmaţi pentru a le putea prezenta publicului.

* Aşa cum puteţi vedea, fiecare pagină a noilor paşapoarte conţine un desen stilizat al unui monument istoric sau al unui obiectiv turistic cunoscut din România, precum: Delta Dunării, Lacul Roşu, Sfinxul, Arcul de Triumf, Cetatea Sucevei, Mănăstirea Bârsana etc.

* Cu această nouă generaţie de paşapoarte facem un pas în viitor prin complexitatea elementelor de protecţie împotriva fraudării documentelor.

Advertisement

* Elementele de securitate implementate au la bază noile tehnologii în materie: desene stilizate, microtext, diferite tehnici de imprimare şi elemente optic variabile, precum şi unele realizate prin nanotehnologie.

* O parte a elementelor menţionate pot fi vizibile cu ochiul liber, în diferite spectre de lumină, inclusiv în infraroşu, dar sunt şi elemente care pot fi sesizate doar cu ajutorul unor dispozitive speciale.

* De asemenea, sunt utilizate cerneluri speciale, hârtie de securitate cu filigran şi fir metalic, fir de coasere în trei culori (roşu, galben şi albastru), una dintre culori fiind fluorescentă. În masa hârtiei este inserat un fir metalic fluorescent, care, în lumină UV, reacţionează în trei culori (roşu, galben – verzui şi albastru).

* Astfel, pe lângă elementele de securitate pe care le oferă aceste imagini realizăm şi o promovare a obiectivelor turistice şi istorice ale ţării noastre.

* Datorită acestor noi elemente – de siguranţă şi de design – documentele de călătorie româneşti vor fi printre cele mai sigure paşapoarte de la nivel internaţional, fiind extrem de greu de contrafăcut.

Advertisement

* Noile modificări nu vor influenţa costul paşaportului plătit de cetăţean. Totodată, precizez că, documentele de călătorie din generaţiile anterioare sunt şi rămân valabile până la data menţionată în acestea.

* Astfel de modificări vin în continuarea eforturilor realizate de MAI de a oferi servicii de calitate pentru cetăţeni şi de a identifica cele mai bune soluţii legislative şi organizatorice în domeniul eliberării documentelor de călătorie.

* Aşa cum ştiţi, anul trecut au avut loc mai multe schimbări legislative cu impact pozitiv pentru cetăţeni, precum dublarea termenului de valabilitate, respectiv la 10 ani, a paşaportului simplu electronic pentru persoanele de peste 18 ani.

* În plus, au fost modificate condiţiile în care poate fi eliberat paşaportul simplu temporar care este valabil 12 luni.

* Astfel, acest tip de paşaport se eliberează într-un termen ce nu poate depăşi 3 zile lucrătoare, doar în situaţii obiective, în care, din motive de sănătate, familiale sau profesionale, este necesară şi urgentă prezenţa persoanei pe teritoriul altui stat şi nu există timpul necesar pentru emiterea paşaportului simplu electronic.

Advertisement

* În lipsa documentelor care justifică necesitatea şi urgenţa deplasării în străinătate, paşaportul simplu temporar se eliberează într-un termen ce nu poate depăşi 10 zile lucrătoare.

* Printre documentele care atestă motive de sănătate sunt acceptate, de exemplu, cele emise de autorităţile medicale, care consemnează necesitatea procurării unei medicaţii din străinătate sau necesitatea efectuării unui tratament, a unor investigaţii sau proceduri medicale în străinătate de către solicitantul paşaportului.

* Pentru motive familiale, solicitanţii pot să prezinte, de exemplu, documente din care rezultă că o persoană din familie, se află într-una din următoarele situaţii:
– necesitatea de a urma un tratament sau de a efectua investigaţii sau proceduri medicale în străinătate
– stare de arest, proces judecătoresc, accident, deces etc.

* În ceea ce priveşte motivele profesionale pot fi prezentate, de exemplu, documente emise de entităţi din ţară sau străinătate, din care rezultă necesitatea şi urgenţa deplasării solicitantului în afara ţării, în contextul exercitării atribuţiilor sale profesionale, participării la cursuri, conferinţe sau seminarii.

* Modificarea condiţiilor de eliberare a paşaportului simplu temporar a încurajat cetăţenii să opteze pentru paşaportul simplu electronic, fiind constatată reducerea cu aproape 42% a cererilor de documente de călătorie temporare în ultimele şase luni şi creşterea cu aproape 37,05 % a solicitărilor pentru paşapoarte electronice, faţă de perioada similară a anului 2017.

Advertisement

* Aş dori să menţionez că depunem eforturi ca paşapoartele simple electronice să poată fi eliberate, într-un interval mai scurt decât cel comunicat la depunerea cererii, respectiv 10 zile lucrătoare.

* În acest sens, am dezvoltat o aplicaţie on-line, denumită “status paşaport” pentru ca cetăţenii să poată urmări procesul de soluţionare a cererii de eliberare a paşaportului simplu electronic şi să poată veni să-l ridice de la ghişeu mai repede decât data comunicată la depunerea cererii în situaţia în care, în urma consultării aplicaţiei, rezultă că paşaportul simplu electronic se află în ghişeu.

* Link-ul către aplicaţie este disponibil pe platforma www.epasapoarte.ro, pe site-ul oficial al instituţiei,
www.pasapoarte.mai.gov.ro şi pe site-urile Instituţiilor Prefectului, în pagina dedicată serviciilor de paşapoarte.

* Tot pentru a veni în sprijinul cetăţenilor a fost dezvoltată platforma de programare online www.epasapoarte.ro care este disponibilă pentru toate serviciile de paşapoarte din ţară. Încurajăm cetăţenii să se programeze online, astfel timpul de aşteptare la ghişeu fiind zero.

* În continuare la nivelul MAI vom căuta soluţii pentru eficientizarea activităţii de eliberare a paşapoartelor, reducerea aglomeraţiei şi creşterea gradului de acces al cetăţenilor la serviciile furnizate de structurile de paşapoarte”.

Advertisement

Foto: Mediafax

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions