Conecteaza-te cu noi

Societate

Sumă record obținută de Sindicatul Navigatorilor pentru o navă reținută în Portul Constanța

Published

on

In doar cateva zile, in urma demersurile echipajelor, biroul  Port State Control din cadrul ANR si ITF Romania au retinut pe MLC 2006 doua nave care aveau restante mai mari de doua luni la plata salariilor echipajelor, anunță Adrian Mihălcioiu, inspector ITF România, totodată liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Potrivit lui Mihălcioiu, este vorba de navele Huseyn Javid – pavilion Malta si Beccaria -pavilion Panama care impreuna totalizau peste 256.000 USD – neplata salarii.  

“Reamintim ca aceasta conventie- MLC 2006- a fost ratificata de Romania in anul 2015 dupa doi ani de actiuni si presiuni concertate ale Sindicatului Liber al Navigatorilor, devenind astazi un instrument de lucru pentru a proteja drepturile navigatorilor, un cod al conditiilor de munca si viata la bordul navelor care sosesc in porturile romanesti. Revenind la cazul nostru, in urma actiunilor PSC si ITF , armatorii navei Huseyn Javid au achitat 106,000 usd reprezentand salariile echipajului la zi. Cei 11 navigatori, membri ai Sindicatului Navigatorilor din Rusia au rasuflat usurati, la fel si familiile lor care asteptau de mai bine de 4 luni salariile restante. La nava Beccaria sunt indeplinite conditiile de a se introduce o actiune in instanta din Romania daca in aceasta saptamana nu se gaseste o solutie viabila pentru plata salariilor. Salariile la aceasta nava nu sunt achitate de peste 5 luni catre  cei 13 membri ai echipajului de nationalitate Ukrainiana. Sindicatul din Ukraina ai carui membri sunt navigatorii de la bord, va sustine anumite cheltuieli pentru echipaj alaturi de ITF Romania,  in cazul in care se va solicita rezolvarea cazului pe cale legala”, informează Adrian Mihălcioiu prin intermediul aceluiași document de presă.  

Facem precizarea că alte 3 nave au transmis ca ajung in zilele urmatoare in porturile Romanesti iar echipajele sunt neplatite de peste 2 luni.

Porturile romanesti sunt porturi in care „Dumping-ul Social”  este descurajat, si armatorii cu probleme sunt obligati sa le rezolve inainte de a pleca din port cu nava, susține Mihălcioiu.

Advertisement

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Activitatea mea profesională nu este una complicată. Am descoperit frumusețea textului jurnalistic în 2002 în redacția cotidianului “Replica de Constanța”, unde am fost redactor timp de 5 ani și jumătate, după care am ales ca întrebările incomode pe departamentul Politică / Administrație să le adresez din redacția unui alt important cotidian constănțean. “Observator de Constanța” a fost pentru 8 ani locul unde m-am dezvoltat profesional, am cunoscut oameni din toate categoriile sociale și am primit aprecieri pentru fiecare efort depus. În 2015, am ales întreruperea activității pentru a mă alătura unei echipe de campanie electorală pentru alegerile locale din vara lui 2016. Experiența a fost interesantă, însă dorul de tastele laptopului unde-mi scriam materialele de presă nu m-au lăsat să-mi doresc o carieră în administrație. Așa am ales “Ordinea.ro”!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions